Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Hvor er det så lige at man skal bestille disse??

Passer de så til alm. bananstik?

Jæb!
alm.bananer og mine er købt hos www.tequipment.net
Se mere hos www.pomonaelectronics.com
De hedder 3770. og ligner noget billigt skrammel.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 December 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Halløjsa KVK,

Prøv lige og se hvad jeg fandt ude ved en kunde i Randers idag....

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Billedet er lidt utydeligt, men det skulle da vel aldrig være en vaskeægte "flying Tomos"
med airodynamiske letvægtsfælge og fartkåbeog hele molevitten?
Megamonsternice!
Nu er den vel ikke lovlig?
Det er jo lige før, man får lyst til at hørme sig fuld i olieblandet benz
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ja billedet er ikke den bedste kval. men det ER en vaskeægte Tomos.

Fantastisk maskine, jeg hilste desværre kun på ejerens broder.

Mit freundlichen Grüssen
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Så er der ellers nyheder i cm3 set-uppet.
Se noget så finurligt er sket, at jeg er blevet indehaver af min egen selvstændige og helt uforstyrede sikringsgruppe til mit set-up.
Lidt modificeret er det vel, idet den fase,som jeg får min strøm fra, selvfølgeligt leverer til andre dele af huset også, men ikke efter sikringen.
Tillige er der trukket et ubrudt kabel fra gruppen til en stikdåse uden afbryder ned i fars jordhule.
Jeg har altid kun haft et overbærende tøhø til overs for nørderne, som giver sig i kast med den slags - måske endda et dobbelt tøhø!
Jeg har altid haft idéen af, at man bør sætte ind, hvor udbyttet er størst.
Detsynspunkt har jeg stadigvæk, men jeg vil dog kalde dette her en billig vej i en god retning.
Når jeg så siger billig, så betyder det osse, at jeg slet intet har gjort, for at bevæge mig desangående. Det hele er sat i sving og i værk af selveste hr. Svend P - og ikke dermed forstået, at han lige laver det for alle og enhver - men han gjorde det for mig. Og det var faktisk ikke engang min idé, men nu har jeg altså sådan en fætter. 5X2,5cm2 hvor 2Xcm2 er forbundet parallelt, således at der i alt er 5cm2 pr. leder hen til min stikkontakt. Herfra føres det videre i mine røde hospitalsfiduser som er 3X1cm2, til min hjemmelavede fordelerfidus, hvor de originale netledninger mest sættes i. Dog er der endnu endnu en hispitalsfidus, som forsyner pre og power amp.

Kan det så høres? Vil  man nok hør en del spørge.
Og svaret er JÆB so far er det tydeligt. Normalt vil jeggerne give den slags et døgns tid til, at fåhold på sig selv, idet specielt forbindelserne normalt skal finde et "normal operation stage" af en slags. Men det er helt sikkert, at pånuværende er alting rykket nærmere på, ligesom dynamik er mereudtalt.
Jeg kender fra masser af tidligere tilfælde det fænomen, at hvis men flytter på stik, rusker dem lidt m.m. så sker der ting og sager, men det her er trods alt en del mere betydningsfuldt.
Lyden "afuldnes" en del, om man så må sige. Egentlig er der kun tale om en enkelt ting i mine ører, men det skal oplevesmange gange, før man helt er med på fænomenet. Men faktisk er det mere dynamik, som giver sig til kende. Dynamik er dog en sjov ting, eftersom den udspiller sig allermest lige midt i mellemregisteret 300-1KHz. Hvis du klemmer dynamikken blot det mindste, så kommer man til at mangle niveau i dette område, specielt når der rigtigt sker noget, men også i de svage passager. Det gør rum, udklingning og andre småsignaler svære at sætte ind i en sammenhæng. Hertil skal der blot brøkdele af en dB til, før man føler at man har alt for megen bas, såfremt man har en strømstærk amp, derbareleverer det den bliver bedt om.
Men sådan er der så mange sjove iagttagelser.

Jeg siger hermed rigtig mange tak til Svend for den nærmest utroligt ihærdige indsats - nice done.
Og også en lidt indirekte tak til G&S Ltd. for inspiration, konspiration, erektion og andre nyttige elementer

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Se noget så finurligt er sket, at jeg er blevet indehaver af min egen selvstændige og helt uforstyrede sikringsgruppe til mit set-up.
Lidt modificeret er det vel, idet den fase,som jeg får min strøm fra, selvfølgeligt leverer til andre dele af huset også, men ikke efter sikringen.
Tillige er der trukket et ubrudt kabel fra gruppen til en stikdåse uden afbryder ned i fars jordhule.
Jeg har altid kun haft et overbærende tøhø til overs for nørderne, som giver sig i kast med den slags - måske endda et dobbelt tøhø!
Detsynspunkt har jeg stadigvæk, men jeg vil dog kalde dette her en billig vej i en god retning.
Når jeg så siger billig, så betyder det osse, at jeg slet intet har gjort, for at bevæge mig desangående. Det hele er sat i sving og i værk af selveste hr. Svend P - og ikke dermed forstået, at han lige laver det for alle og enhver - men han gjorde det for mig. Og det var faktisk ikke engang min idé, men nu har jeg altså sådan en fætter. 5X2,5cm2 hvor 2Xcm2 er forbundet parallelt, således at der i alt er 5cm2 pr. leder hen til min stikkontakt. Herfra føres det videre i mine røde hospitalsfiduser som er 3X1cm2, til min hjemmelavede fordelerfidus, hvor de originale netledninger mest sættes i. Dog er der endnu endnu en hispitalsfidus, som forsyner pre og power amp.

Og svaret er JÆB so far er det tydeligt. Normalt vil jeggerne give den slags et døgns tid til, at fåhold på sig selv, idet specielt forbindelserne normalt skal finde et "normal operation stage" af en slags. Men det er helt sikkert, at pånuværende er alting rykket nærmere på, ligesom dynamik er mereudtalt.
Jeg kender fra masser af tidligere tilfælde det fænomen, at hvis men flytter på stik, rusker dem lidt m.m. så sker der ting og sager, men det her er trods alt en del mere betydningsfuldt.
Lyden "afuldnes" en del, om man så må sige. Egentlig er der kun tale om en enkelt ting i mine ører, men det skal oplevesmange gange, før man helt er med på fænomenet. Men faktisk er det mere dynamik, som giver sig til kende. Dynamik er dog en sjov ting, eftersom den udspiller sig allermest lige midt i mellemregisteret 300-1KHz. Hvis du klemmer dynamikken blot det mindste, så kommer man til at mangle niveau i dette område, specielt når der rigtigt sker noget, men også i de svage passager. Det gør rum, udklingning og andre småsignaler svære at sætte ind i en sammenhæng. Hertil skal der blot brøkdele af en dB til, før man føler at man har alt for megen bas, såfremt man har en strømstærk amp, derbareleverer det den bliver bedt om.

Jeg siger hermed rigtig mange tak til Svend for den nærmest utroligt ihærdige indsats - nice done.
Og også en lidt indirekte tak til G&S Ltd. for inspiration, konspiration, erektion og andre nyttige elementer

Jeg er ikke helt sikker på om du er mest glad for billedet af Tomos'en eller den separate fase til Kubik klanens alter. Stærkt inspireret af G&S er jeg igang med et lignende projekt. Efter dine erfaringer at dømme burde jeg skynde mig lidt hurtigere

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Mon ikke du mener kvt eller mm2 - faktisk tror jeg der er gået ccm (eller rettere cm2) i den!

Hvis ikke, vil jeg MEGET gerne se et closeup af dine MONSTER kabler!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

cm3´s kabler er cm2

Of course mm2 - sorry jeg skuffe.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Så er der ellers nyheder i cm3 set-uppet.Se noget så finurligt er sket, at jeg er blevet indehaver af min egen selvstændige og helt uforstyrede sikringsgruppe til mit set-up.Lidt modificeret er det vel, idet den fase,som jeg får min strøm fra, selvfølgeligt leverer til andre dele af huset også, men ikke efter sikringen.Tillige er der trukket et ubrudt kabel fra gruppen til en stikdåse uden afbryder ned i fars jordhule.Jeg har altid kun haft et overbærende tøhø til overs for nørderne, som giver sig i kast med den slags - måske endda et dobbelt tøhø!Jeg har altid haft idéen af, at man bør sætte ind, hvor udbyttet er størst.Detsynspunkt har jeg stadigvæk, men jeg vil dog kalde dette her en billig vej i en god retning.Når jeg så siger billig, så betyder det osse, at jeg slet intet har gjort, for at bevæge mig desangående. Det hele er sat i sving og i værk af selveste hr. Svend P - og ikke dermed forstået, at han lige laver det for alle og enhver - men han gjorde det for mig. Og det var faktisk ikke engang min idé, men nu har jeg altså sådan en fætter. 5X2,5cm2 hvor 2Xcm2 er forbundet parallelt, således at der i alt er 5cm2 pr. leder hen til min stikkontakt. Herfra føres det videre i mine røde hospitalsfiduser som er 3X1cm2, til min hjemmelavede fordelerfidus, hvor de originale netledninger mest sættes i. Dog er der endnu endnu en hispitalsfidus, som forsyner pre og power amp.Kan det så høres? Vil man nok hør en del spørge.Og svaret er JÆB so far er det tydeligt. Normalt vil jeggerne give den slags et døgns tid til, at fåhold på sig selv, idet specielt forbindelserne normalt skal finde et "normal operation stage" af en slags. Men det er helt sikkert, at pånuværende er alting rykket nærmere på, ligesom dynamik er mereudtalt.Jeg kender fra masser af tidligere tilfælde det fænomen, at hvis men flytter på stik, rusker dem lidt m.m. så sker der ting og sager, men det her er trods alt en del mere betydningsfuldt.Lyden "afuldnes" en del, om man så må sige. Egentlig er der kun tale om en enkelt ting i mine ører, men det skal oplevesmange gange, før man helt er med på fænomenet. Men faktisk er det mere dynamik, som giver sig til kende. Dynamik er dog en sjov ting, eftersom den udspiller sig allermest lige midt i mellemregisteret 300-1KHz. Hvis du klemmer dynamikken blot det mindste, så kommer man til at mangle niveau i dette område, specielt når der rigtigt sker noget, men også i de svage passager. Det gør rum, udklingning og andre småsignaler svære at sætte ind i en sammenhæng. Hertil skal der blot brøkdele af en dB til, før man føler at man har alt for megen bas, såfremt man har en strømstærk amp, derbareleverer det den bliver bedt om.Men sådan er der så mange sjove iagttagelser.Jeg siger hermed rigtig mange tak til Svend for den nærmest utroligt ihærdige indsats - nice done.Og også en lidt indirekte tak til G&S Ltd. for inspiration, konspiration, erektion og andre nyttige elementer

Selv tak

Når der allerede nu meldes om tilfredshed, så vær forberedt på et par søvnløse nætter en 5-6 ugers tid efter installationen. Man tror simpelthen det er løwn, det der sker - prøv evt. at sætte noget af dit yndlingsmusik på, når det sker

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hvad så med også at prøve de audiophile sikringer når i nu alligevel er igang.Og lad mig så høre jeres mening.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Måske det var en god i de`at tage agv èn på hvis man kom forbi. De gamle ører er ved at være følsomme.  Flot Flot mvh Ost.
Til top Vis ost.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ost.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Hvad så med også at prøve de audiophile sikringer når i nu alligevel er igang.Og lad mig så høre jeres mening.

Gider ikke!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
JRGW skrev:

Gider ikke!

Hva' er man blevet doven

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hva' er man blevet doven

Blevet??

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lige et par nye digikabler til gennemlytning.
Det er jeg lidt spændt på, idet disse er perfekte ud fra en teknisk vinkel.
Sidst jeg forsøgte mig ad den vej, var det afsindig godt. Da var det Pomona 3770 binding posts jeg købte. De kan bruges i selv de mest afsindigt kritiske måleopstillinger, f.eks. Inger Haugs lyshastigheder og den slags. Derfor tænkte jeg, at audio klarer de nok også. Og det må jeg sige, de duer bare.

Men her er tale om 2 forskellige kabler men med ens stikmontering.
Specielt det sidste er lidt spændende, det er nemlig Canare´s 75 Ohm RCA stik.
Det ene kabel er et Belden 1694A (RG6) 75 ohm kabel, som er verdenskendt for HF egenskaberne og afskærmningen.
Det andet erCanare´s eget kabel LV77S 75 Ohm, dte er vist ikke så kendt.
Canare er mest kendt for 75 Ohm stikkene.

Nu kommer så den endelige test, om det så også lyder som det lover. Jeg er meget skeptisk, men det burde være afskærmning og impedanstilpasningen der er eneste afgørende parametre i SPDIF. Så man bør vist aldrig sige aldrig. Lige nu bruger jeg VdH Digicoupler og D300MKII, så jeg er mægtig spændt på effekten af 75 ohm termineringen.

neist
Lukket konto
Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende.

Men nu kan kablet jo ikke i sig selv rette op på impedans tilpasningen/mistilpasningen mellem 2 enheder.

Til top Vis neist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neist

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

halløjsasa

Belden 1694A med Canare! så tror jeg ikke at det kan blive bedre med RCA connectors! bliver spændende at læse dine kommentare!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

neist skrev:

Lyder spændende.

Men nu kan kablet jo ikke i sig selv rette op på impedans tilpasningen/mistilpasningen mellem 2 enheder.

Der sidder pulstrafoer i begge ender lige umiddelbart efter RCA bøsningen, så det betyder en del alligevel.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

halløjsasa

Belden 1694A med Canare! så tror jeg ikke at det kan blive bedre med RCA connectors! bliver spændende at læse dine kommentare!

Wow Kyhn!
Jeg troede jeg var cm3 alene iverden med den slags nørderier.
Men det er landet, et væskeægte Belden 1694A med Canare RCA stik, ligesom Canares eget kabel er med - guess the cost please for begge incl. fragt tak!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Båt der da!
Det her skulle de fleste prøve.
Belden 1694A med Canare 75 ohm terminering.
På Bornholm og sikkert mange andre steder, vil det blive kasseret og heldigvis for det.
Det var faktisk lige før, at jeg også dømte det som decideret påtrængende, men det var sådan set bare ampsene der ikke var varme endnu.
Man må nok bedst selv opleve dette digikabel, jeg mener det er så direkte som noget kan være.
Canare´s eget kabel med samme stik er straks mere venligt og "agreeable". Men Belden er bare nok den tand mere ægte. Dynamikken er næsten overvældende, faktisk virker det som om MSB er rykket en ekstra plads op i hierakiet, så man nu får ægte 16 bit dynamik.

Pyhha!
Man bliver nødt til at rode lidt rundt i sine indvolde efter det her.
I øvrigt synes jeg dog det har prisen lidt imod sig, 1m koster faktisk hele 18,20$ inkl shipment og det hele.
Jeg er benovet, men tro ikke det her vil passe ind ret mange steder. Jeg vil tro det vil få enorm, vedvarende, måske endda tiltagende negativ kritik.

Mine ubetydelige ord er i retning af " vis mig det digikabel der voldbanker det her"

Det der sandsynligvis sker, om én eller anden tosse rent faktisk finder ét der er bedre, så vil han kassere det, hvilket jeg også nær havde gjort til fordel for Canare´s eget kabel, men det her bør opleves, selvom det er lidt scary.

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes