| Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære ligesindede
Gravity og Krell er da gumpetunge - de vejer jo spidsen af et hangarskib 
Ellers synes nu ikke det er præcis det, der karakteriserer lyden, når man hører dem...
__________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
10kr´s spørgmålet er så om en spids kan være gumpetung
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Miju er jo bare en person der prøver at gøre sig vigtig ved at fortælle at han har lyttet til alle forstærkere i verden.
Det er med garanti at han aldrig har hørt den gravity og heller ikke en af de gode krell.
Når man skriver at en Gravity og Krell er tung i røven så har man med garanti aldrig hørt dem.
Det kan være at han har drømt at han har hørt den og så vågnet op og hørt sine egne brokoblede 200 Bilkawatter.  
Men når man læser det han skriver så er man godt nok en anelse i tvivl om at i det hele taget er vågnet helt op 
Miju.......... En person der bliver mere og mere utålelig og useriøs jo mere han hælder ud af den halvsovende mund 
|
|
|
Jeg mener der kan være flere forklaringer
- Han har aldrig hørt en Krell
- Han har aldrig hørt en Gravity, men kun spildt tiden med at lytte til en Gravety
- Han har aldrig hørt LC grej

Eftersom der mærkværdigvis aldrig bliver taget et eneste billide, når juvelerne smutter forbi "The Rock", så kan det jo være, at de i virkeligheden ligger inde i de dersens sorte LC kasser. Den ene er en KreLC, den anden er Clauvity . Så kan dte jo godt være svært at høre forskel på dem, og så dne ægte vare . Hvis ikke det forholder sig sådan, så mener oprigtigt, at HIFI er den forkerte hobby. En Krell lyder fuldstændigt forskelligt fra en Gravity, ligesom ML er en helt anden boldbane.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
heltny skrev:
|
Miju er jo bare en person der prøver at gøre sig vigtig ved at fortælle at han har lyttet til alle forstærkere i verden.
Det er med garanti at han aldrig har hørt den gravity og heller ikke en af de gode krell.
Når man skriver at en Gravity og Krell er tung i røven så har man med garanti aldrig hørt dem.
Det kan være at han har drømt at han har hørt den og så vågnet op og hørt sine egne brokoblede 200 Bilkawatter.  
Men når man læser det han skriver så er man godt nok en anelse i tvivl om at i det hele taget er vågnet helt op 
Miju.......... En person der bliver mere og mere utålelig og useriøs jo mere han hælder ud af den halvsovende mund 
|
|
|
Jeg mener der kan være flere forklaringer
- Han har aldrig hørt en Krell
- Han har aldrig hørt en Gravity, men kun spildt tiden med at lytte til en Gravety
- Han har aldrig hørt LC grej

Eftersom der mærkværdigvis aldrig bliver taget et eneste billide, når juvelerne smutter forbi "The Rock", så kan det jo være, at de i virkeligheden ligger inde i de dersens sorte LC kasser. Den ene er en KreLC, den anden er Clauvity . Så kan dte jo godt være svært at høre forskel på dem, og så dne ægte vare . Hvis ikke det forholder sig sådan, så mener oprigtigt, at HIFI er den forkerte hobby. En Krell lyder fuldstændigt forskelligt fra en Gravity, ligesom ML er en helt anden boldbane.
|
|
|
Lige i øjet
Ja, aldrig et eneste billed af det, vi andre ville ta en masse billeder af.
Kun billeder af en 2 x 200 W KL.A forstærker på 13 x 43,5 x 40 cm    
Og et sæt højttalere med kronmuffer og glatte frontflader i et rum med trappeopgangseffekt, der lammetæver alt uanset pris/størrelse 
tjae, hvad kan man sige ? Boller fra kohberg 
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke Miju der kendte en svensker der havde et helvedes stort ML udstyr men ikke råd til et kamera  De der bornholmere er de ikke også halvsvenskere?
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
KVK Har du haft et par Dali Megaline på din Gravity i dit rum? Og hvad synes du om dem?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ville da være en tam ide med et sæt megaline og kun 1 gravity
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
det ville da være en tam ide med et sæt megaline og kun 1 gravity |
|
|
Tja, nogle elsker bund, mens andre elsker toppen...
Selv er jeg tynd i toppen og elsker "bundløse" .................................HT'ere...
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
|
Så må man vel bruge 2 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
kyhn skrev:
|
|
Så må man vel bruge 2 
|
|
|
Hvis der med én Gravety skal nøgenlyttes, hvilket infernalsk svedhelvede kan to Gravetyer så ikke byde på, i den kælder/sauna? 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis man lige har en reserve i skabet  ellers kan man vel bruge en 3020er
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det benyttede HT kawel i Casa de´ Cubic pt?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Det tænkte Dali også dengang; vi laver lige lidt sjov i gaden og provokerer med en ovn der kan spille musik, - altså en musikalsk ovn. |
|
|
Øhmm... det må da være en VARMLUFT ovn.... høhø
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes lige det var tid, at løfte sløret for lidt nyt fra dybet her midt i sommervarmen.
Først og fremmest har jeg fået sat fødder på mit Audio Magic Rack. Se billedet nedenfor. Fidusen ved det er såmænd, at racket får en prop i bunden som ikke er en spike. Dem der har fulgt lidt med i tråden ved, at spikes resulterer i både høreskader, hud - og kønssygdomme og det der er værre. En franskmand fik en gang kastet sit rack i hovedet af sin kone, som i øvrigt var spansk. Resulttet var 2 punkterede lunger og en bandit der var fastnaglet til væggen. Havde det været med mine nye fødder i stedet, så var det ikke gået helt så galt. Moralen i historien er, at spikes SUCKS.
Nå! Men proppen i bunden er på plads og racket er nu fyldt med pasteuriseret tamkattekillingejuice . OK - joke! Der er sand i og det er hammerfedt. Sandet er kvartssand, som er noget meget skarpt og tørt noget, helt sikkert er det lige så upopulært, at drysse det på toiletpapiret, som hvis det var kløpulver.  Det er bare sejt nemlig. Læg mærke til det smukke metalarbejde, og det "næsten" ligeså flotte korksnedkeri 

Nedenfor ser du så en anden stor hemmelighed, nemlig hvordan man i en håndevending løfter et netkabel over et sæt højttalerkabler. Selvfølgelig skal der en alchemy PSU til, og den skal være amerikansk, idet de 110V forstyrrer mindre end 230V. Den er godt nok ikke tilsluttet, men der kunne jo være lidt tilbage derovrefra. Men lyden virker klart mere "opløftet" med den under det pågældende netkabel, som er forsyning til Alchemy DACén og et par 3560´ere og i ny og næ en Namit.

Underneden kan du se et lille netkabeleksperiment, som egentlig er ganske lovende. Det hører i hvert tilfælde til i den mere heldige afdeling. Der eksperimenteres dog stadig lidt med fabrikater og den slags. Måske det endelig vil lykkes, at finde noget der på samme tid er harmonisk og nærværende. I hvert tilfælde har det kabel på billedet en noget overraskende lyd i forhold til, hvad man umiddelbart måtte forvente af en sådan bamse. Jeg troede helt klart, at der var et noget mudret og fnidret resultat i vente, fakta er stik modsat. Men lad os nu se om det holder i længden.

Ud over det allerede viste, så har jeg investeret i et nyt sæt Clearwater, fordi der skulle eksperimenteres med stik. Også udgangsbøsningerne bag på Gravity har stået for skud. Dem den er født med er de store tunge WBT klumper, som er nærmest utålelige. Sandsynligvis er det den dårligste terminal på kloden. Turen er så gået over Pomona og Eichmann og nu Pomona igen. Pomona er bare dem der kan den slags - slut!
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det WBT 701 terminalerne som du mener er så dårlige? Jeg har fornylig investeret 22kr. i nogle "boblekuverter" der måler 29x45 cm. og anbragt dem under højttalerne. Det har vist sig at give et godt afkast i form af strammere bas. Prøv det er jo ingen herregård.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
| Er det WBT 701 terminalerne som du mener er så dårlige? Jeg har fornylig investeret 22kr. i nogle "boblekuverter" der måler 29x45 cm. og anbragt dem under højttalerne. Det har vist sig at give et godt afkast i form af strammere bas. Prøv det er jo ingen herregård. |
|
|
Jeg mener den hed WBT 700 dengang, men den modsvarer 702 i dag. Det klammeste af det klammeste faktisk.  Nu har jeg så ikke problemer med, at vibrationerne sætter sig på den måde, så boblekuverterne må nokfinde et andet sted at gøre gavn. Men jeg kan sagtens forestille mig, hvor de vil kunne bruges.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Diamagnetic skrev:
| Er det WBT 701 terminalerne som du mener er så dårlige? Jeg har fornylig investeret 22kr. i nogle "boblekuverter" der måler 29x45 cm. og anbragt dem under højttalerne. Det har vist sig at give et godt afkast i form af strammere bas. Prøv det er jo ingen herregård. |
|
|
Jeg mener den hed WBT 700 dengang, men den modsvarer 702 i dag.Det klammeste af det klammeste faktisk. Nu har jeg så ikke problemer med, at vibrationerne sætter sig på den måde, så boblekuverterne må nokfinde et andet sted at gøre gavn. Men jeg kan sagtens forestille mig, hvor de vil kunne bruges. |
|
|
Nu var det ikke lige dig jeg ville rådgive men de mange som læser din tråd. Jeg har bygget en Simple Killer Amp som opleves noget udynamisk, terminalerne er WBT 701. vil du mene at disse kan være en del af årsagen til mangel på dynamik? Det skal lige tilføjes at den kun har en slew rate på 18v/us.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Nu var det ikke lige dig jeg ville rådgive men de mange som læser din tråd. Jeg har bygget en Simple Killer Amp som opleves noget udynamisk, terminalerne er WBT 701. vil du mene at disse kan være en del af årsagen til mangel på dynamik? Det skal lige tilføjes at den kun har en slew rate på 18v/us. |
|
|
Nu tror jeg næppe, at det at fjerne 701 gør en god forstærker, men det er helt sikkert, at en god forstærker bliver bedre, når man luger ud i den slags. Uden at kende alt i verden omkring emnet, så kunne man godt forledes til at tro, at Bennic og pomona er nogen af dem, der ved lidt om hvordan den skal skæres. Pomonas terminaler er f.eks. testet til 5KV 15A, dog ikke med nallerne på. Og samtidig er de faktisk lavet, så de fleste rimelige kabler ikke ændrer tværsnit på vej igennem dem. De fås i Tellurium kobber eller messing - guld eller nikkelbelagte.
|
| Til top |
|
| |