Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Martin_Kbh skrev:

Halløj Kurt

Har du haft lejlighed til at lægge øre til Nad M3? Det er jo nærmest vanvittige anmeldelser den har fået.....stereophile har givet den editors choice og kalder den for high-end versionen af 3020....lyder lovende, men kan den tåle et lyt med tømmermænd (den ultimative test).

Martin  

Desværre har jeg aldrig hørt den, men du har ret i, at den absolut fremstår som noget der kunne være spændende at lytte nærmere til.

Jeg har i de sidste 4 måneder haft 9 forskellige forstærkere hjemme til test. Jeg har i den forbindelse lyttet meget indgående til M3; lånte (købte) den hjem i en hel uge. Uden at skrive en masse tom snak så er det en af de bedste jeg nogensinde har hørt. Jeg har fundet den indre ro og den bliver snarligt indkøbt. Jeg stiller gerne op til en gang tomos-tøze-tæsk hvis din 3020i ellers lever endnu? Jeg har grund til at tro at du vil syntes om den.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 August 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Martin_Kbh skrev:

Halløj Kurt

Har du haft lejlighed til at lægge øre til Nad M3? Det er jo nærmest vanvittige anmeldelser den har fået.....stereophile har givet den editors choice og kalder den for high-end versionen af 3020....lyder lovende, men kan den tåle et lyt med tømmermænd (den ultimative test).

Martin  

Desværre har jeg aldrig hørt den, men du har ret i, at den absolut fremstår som noget der kunne være spændende at lytte nærmere til.

Jeg har i de sidste 4 måneder haft 9 forskellige forstærkere hjemme til test. Jeg har i den forbindelse lyttet meget indgående til M3; lånte (købte) den hjem i en hel uge. Uden at skrive en masse tom snak så er det en af de bedste jeg nogensinde har hørt. Jeg har fundet den indre ro og den bliver snarligt indkøbt. Jeg stiller gerne op til en gang tomos-tøze-tæsk hvis din 3020i ellers lever endnu? Jeg har grund til at tro at du vil syntes om den.

Wow Martin!
Du stiller bare her ASAP, så skal vi nok få kværnet det kadaver
OK!
Det ville være mig en sand fornøjelse at give M3 et lyt.
Jeg tror faktisk lidt på den.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Ja også for mig. Jeg var så hjerne lam at overveje at sælge min M22 og namit (og det var FØR jeg fik namiten sat til) til fordel for en enkel løsning med NAD M3. Men efter namiten er kommet hjem fra doktoren, og jeg har Lyttet til den, er alle planer om salg glemt 

damm den er fed den namit!!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Ja også for mig. Jeg var så hjerne lam at overveje at sælge min M22 og namit (og det var FØR jeg fik namiten sat til) til fordel for en enkel løsning med NAD M3. Men efter namiten er kommet hjem fra doktoren, og jeg har Lyttet til den, er alle planer om salg glemt 

Man sælger da ikke en Namit preamp????.
Man lader sig skille fra sin kone, som snupper ungerne og alle pengene, men man lader da aldrig en Namit smutte, med mindre man har en Detal mellem lufferne.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 August 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:

Man lader sig skille fra sin kone, som snupper ungerne og alle pengene, men man lader da aldrig en Namit smutte, med mindre man har en Detal mellem lufferne.

Jeg er bange for du har ret

Bare surt Detal ikke har RIAA Men ok, den er også liiidt for dyr for mig. Men man får dælme meget ved "bare" en namit. Det er jeg sgu meget overrasket over. Altså at den er SÅ seriøs

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:

Jeg er bange for du har ret

Bare surt Detal ikke har RIAA Men ok, den er også liiidt for dyr for mig. Men man får dælme meget ved "bare" en namit. Det er jeg sgu meget overrasket over. Altså at den er SÅ seriøs

Der er RIAA i Detal.
Der er ngen RIAA i Linea.
Dali Detal har heller ikke RIAA, den tror jeg det var meningen skulle komme separat, idet der er udtag til strømforsyning til dne bagpå Dali Detal. Mig bekendt blev den dog ikke realiseret.
Kunne ellers have været er herresejt sæt - og så lige en DAC i lignende opbygning og et lignende kabinet - wow.

Det glæder mig ellers at du har fået vasket ørerne, så du kan høre hvad det er for noget udstyr du har mellem hænderne. Ellers bliver du nødt til at få bank en gang om ugen et stykke tid.
For at komme volden i forkøbet, foreslår jeg 3 dråber rødvin i hvert øre én gang ugentligt.
Årgang og oprindelse skulle være af mindre betydning.
Hvis du køber en bag in box, så holder den et par generationer .

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Sendt: 05 August 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Det var sgu da godt du nåede at komme på andre tanker. OT : Hvordan går det med mc købet ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
rockforlife skrev:

Det var sgu da godt du nåede at komme på andre tanker. OT : Hvordan går det med mc købet ?

Vi antager stille og roligt af humanitære årsager, at det hele drejer sig om, at du kom til at spise chicken sushi i 45 gr. varme.

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Nobody skrev:
rockforlife skrev:

Vi antager stille og roligt af humanitære årsager, at det hele drejer sig om, at du kom til at spise chicken sushi i 45 gr. varme.

Ja et eller andet mave-onde må han da have haft , men godt han kom på ret køl igen.

Hvad hed pladen med det "perverse" orgel musik så ? Er den på listen du lavede ? Fandt jo sange fra 1. sal og 2´eren nedenunder hos min lokale plade-pusher. Måske han kan hjælpe med den også. Måtte jo lige købe 2 ekstra af sange fra 1. sal og 2´eren og sende til den gamle i Århus.
De er bare for gode.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 August 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
rockforlife skrev:

Det er lige på pause. Jeg kan heller ikke finde ud af, hvilken maskine jeg skulle satse på. Jeg drømmer om en Ducati MONSTER 620 med et par fede buldrepotter på

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Nobody skrev:
rockforlife skrev:

Det er lige på pause. Jeg kan heller ikke finde ud af, hvilken maskine jeg skulle satse på. Jeg drømmer om en Ducati MONSTER 620 med et par fede buldrepotter på

Jeg kan kun sige at du sikkert bliver glad for dit valg med at beholde l**tet, og at en Honda VTR 1000 SP1 er en dejlig maskine (har selv haft en, og kørt 15000 km på den).  Så god vind fremover herfra.

@ Mr. Hubraum :

Kan du holde temperaturen nede i kælderen idag

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

@ Mr. Hubraum :

Kan du holde temperaturen nede i kælderen idag

Næj!
Bollerne sejler

Godt den gamle kunne bruge dem der "fra ovenpå" Så er han jo nok ikke helt hørelam endnu da

Den ægte vare fra "absolutely down under" hedder DOR 90117.
Mussorgsky "Pictures at an exhibition" *
Stravinsky "Three Dances from Petrouchka"
Jean Guillou
The Great Organ in Tonhalle Zürich
BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT

Den er indspillet på Dorian i 1988.

Den er både vild og voldsom og så er den indspillet med Brüel & Kjær mikrofoner.

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 09 August 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg havde lige en DCD 1560 på bænken egentlig til reservedele - men så kunne jeg jo lige lytte til den uden at vide om den havde bitumen/
gummi på armen eller ej. Den lød dog ganske neutral - måske lidt blodfattig, men ingen piskesmælds/oppustet tendenser. Så min
overraskelse var ret stor, da jeg så at den faktisk havde de to plader på armen. Kunne det skyldes at den ikke har den keramiske base i
bunden men kun under selve løbeværket? Jeg har igennenm lang tid været meget omhyggelig med at smøre skinnen som laseren glider på
med noget meget godt high speed olie til kuglelejer i rulleskøjter og tilsvarende i bunden under centerlejet bare med fedt i stedet for. Jeg
har da godt lagt mærke til, at der er et støttehjul på KSS 151'eren men jeg har sgu aldrig tænkt på at smøre det før eller rettere den lille
afsats på keramikbasen som det kører på. Men det blev jeg på 1560'eren og nu gled laseren mere ensartet i stedet for at hænge lidt i
støttehjulssiden. Jeg ville så prøve det samme i 3560'eren. Og her opdagede jeg, at der var en hel skidtrende der, hvor støttehjulet kører.
Det fik jeg fjernet og smurt med lidt olie. Samtidig fik den tap på clamperarmen som skuffen presser op en god gang fedt. Her har jeg også
lagt mærke til at der på nogle clamperarme sidder et lille stykke tyndt gummi eller noget andet rundt om denne tap, så der ikke er direkte
kontakt mellem arm og drevbase.

Halløjsa. Det kunne virkelig høres. Meget mere helstøbt gengivelse og mere krop og fylde med aluarmen. Jeg fik så den ide lige at lytte med
bitumenarm på for at se om den også havde forandret sig. Og sørme om ikke den havde. Den mindede faktisk ret meget om gengivelsen
med aluarm. Piskesmældstendensen kan jeg faktisk ikke spore længere og detaljerne stikker ikke frem i helheden på en overdrevet måde.
Virkeligt mystisk. Faktisk virker bitumenarmen nu helstøbt og som en naturlig del af helheden i konstruktionen.

Det er ret svært for ikke at sige umuligt at gå tilbage og teste om det virkelig var den lille rengøring og smøring, der havde den store effekt.
Egentlig gider jeg heller ikke for nu hviler maskinen ligesom i sigselv. Man kan teoretisk set også hævde at det ikke kan være smøringen,
der har gjort forskellen for 1560'eren lød neutral og den var ikke smurt (ihvertfald ikke af mig).

Så jeg må nok sige, at jeg er blevet varsom med at konkludere noget, hvor der er så mange faktorer på spil, vi dybest set ikke ved ret
meget om. En ting er dog sikker. Løbeværket i 3560 er meget følsomt over for selv små forandringer.
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Tjah!

Man må vel sande, at man ikke kan røre noget som helst, foruden at det slår igennem på lyden.
Det sidste og mest voldnørdede, som jeg selv har opdaget er, at da jeg en dag vendte én af mine PSUér til én af mine Alchemy komponenter på hovedet, så ændrede lyden sig.
Den er svær at sluge for en logik indpisker som mig. Men faktisk er der måske endda lidt hengemt logik i netop den slags ting. Man skal med andre ord tænke i bredere baner end tilvant.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Konkretiser venligst. Eller har du drukket af natpotten?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Hæhæ!

Så har jeg igen haft fornemme personager forbi slottet.
Denne gang var det ingen ringere end "nationalfuglen" ham selv.
Nemlig Svanen i egen vandtætte fjerpragt.
Svanen skulle lige bytte et kabel med mig, jeg skulle have mit tilbage, og han skulle have sit med hjem, som jeg har været 8 mdr. om at lodde lidt på. Men som man jo siger - hastværk er lastværk.
Jeg havde faktisk ikke regnet med, at han nogenside ville bytte tilbage igen, og det ærgrer mig da osse lidt, forde det faktisk lød utroligt godt hans kabel.
Nå men sket er sket - det er ude i verden hvor det hører til igen.
Jeg vil godt lige her tilføje, at jeg vil finde det rimeligt, at jeg arver det, såfremt Svanen skulle ramme en el-mast eller en Webergrill en dag.
Nå! men nok om det så.
Svanen medbragte nemlig flere fine folk, nemlig hans bedste mednørd, der såmænd da lige har scoret et sæt Bejåvej åddehundredeognogenting med ædelstene und das ganze.
Fine sager fra øen med de mærkelige færdselsregler.
Så jeg tror bestemt det var en ret glad kammarat, som fjerkræet der havde med her til casa cm3.
Det supersjove, som jeg så kommer til lige om en studs er dog, at fjerkræets kammarat havde medbragt sin CD afspiller. En vaskeægte måneraket - en Rega Apollo med papkasse, netledning und das ganze mollevitten.
Netledningen er i øvrigt fra Sheng, 3*0,75 kvmm med shukostik og standard IEC apparatstik.
Vi prøvede den osse med nogen af mine netledninger, men jeg fandt den mest harmonisk med sin egen Sheng netledning.
Apollo blev her hos mig, anbragt på en hylde, der næsten er identisk med den hylde, som min egen CD spille står på. Den min egen askine står på er dog lidt større, idet den er anbragt øverst i et Audio Magic rack. Hylderne nedenunder er lidt smallere og lidt kortere end den øverste, men jeg tillægger nu ikke dette ret meget af årsagen til, at der var forskel på min egen CD maskine og Raketfidusen.

Måneraketten er betjeningsmæssigt en lidt sær karakter. Den er meget længe om, at indlæse TOC, hvorefter den snurrer og bobler lidt, for til sidst at finde det bestilte nummer.
Men ellers er den jo da absolt fin nok til nørder. Den har en fjernbetjening f.eks.

Lyden fra Raketten, kan jeg da langt hen ad vejen godt forstå, vækker begejstring.
Den er ukompliceret og ligefrem at lytte til og så har den helt bestemt et vist Rega touch over sig.
Efter en hel aften i ædru tilstand i selskab med raketten, står det dog helt fast, at den ikke er verdensmester i dynamik og for den sags skyld i detaljer.
Regaén spiller, med sit eget netkabel, på en afrundet og på sin vis sammenhængende facon. Men når programmaterialet kræver det, så har den altså ikke fat på det område, hvor energien er allokeret på en overbevisende måde.
Det er faktisk lidt som om, at musik med et højt indhold af emotionel slagkraft bliver filtreret, så man ikke forstyrres - eller interesseres for den sags skyld.
En forsigtigPer er vel det mest præcise man kan sige om den.
Om den forholder sig gunstigt til andre maskiner på markedet, ved jeg ikke noget om. Det jeg ved er, at den er rimeligt ukompliceret at spille med, hvilket i sig selv er en kvalitet. Stod mit valg mellem f.eks. en Sony/Pioneer/Yamaha/Denon - ting til 7K og så en Apollo, så tror jeg på, at Raketten sagtens kunne være attraktiv rent lydmæssigt.
Det skyldes primært dens upyntede spillestil. Den gør det den gør på en ukunstlet måde, og det den ikke gør, efterlader egentlig ikke lytteren med de helt store "hvor blev det dog af" fornemmelser.
Dog må man forberede sig på, at realistiske størrelsesforhold ikke kan realiseres med denne maskine. Der mangler både kræfter til det vilde og også evnen til at gengive svage passager.
Man får med andre ord "smoothened" sit programmateriale.
Det midles og glattes på en ganske vist sympatisk måde, men det mister altså også sin emotionelle "impact".
Sagt lige ud - man involveres kun svært, og den ville derfor heller aldrig kunne få nogen hædersplads her på borgen.
Men rund det er den, og det er helt klart, at den er fuldstændigt fri for tilløb til øretrættende tendenser.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 August 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Kort kommentar til dette =

Om den forholder sig gunstigt til andre maskiner på markedet, ved jeg ikke noget om. Det jeg ved er, at den er rimeligt ukompliceret at spille med, hvilket i sig selv er en kvalitet. Stod mit valg mellem f.eks. en Sony/Pioneer/Yamaha/Denon - ting til 7K og så en Apollo, så tror jeg på, at Raketten sagtens kunne være attraktiv rent lydmæssigt.

Prøv at se om du er heldig at finde en, der ligger inde med en Denon DCD 1650.

Ikke en 1550 eller anden, da de er heeeelt ved siden af, men en DCD 1650 har altså det der high-end præg over sig (trods kr/ører) og den der lettere "varme/springe over" som Regaen også har.

Mht musik MED detaljer og MED dynamik, specielt i øvre bas, nedre mellemtone er en DCD 1650 at foretrække fremfor den toploadede cd-afspiller i celofan

Jo, en Apollo er hæderlig, men ikke overhæderlig

Iøvrigt kan man fremtrylle en fabelagtig basgengivelse, ved at bruge Regaen som rent drev.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 August 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Fin diplomatisk anmeldelse......Dog kan man få pænt mange sovepiller for 7k

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 August 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Så skal jeg åbenbart se mig om efter Audio Alchamy?? Havde jeg ikke lige fået en fartbøde, så skulle jeg nok se på sådan en...

(man bliver sguda heller aldrig færdig med det hifi)

PS

Og her troede jeg at min Apollo var både dynamisk og alt det den ikke er.....

thohan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 August 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Så skal jeg åbenbart se mig om efter Audio Alchamy?? Havde jeg ikke lige fået en fartbøde, så skulle jeg nok se på sådan en...

(man bliver sguda heller aldrig færdig med det hifi)

PS

Og her troede jeg at min Apollo var både dynamisk og alt det den ikke er.....

Hmm - tænk det kunne jo være raketten som standalone lyder perfekt i dit setup.

Har ikke hørt hverken AA el. Apollo, men jeg forstår ikke helt man lader andres meninger

om udstyr bestemme hvad man skal købe.

Til top Vis thohan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thohan

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum