Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et spørgsmål til den maskine.
Fungerer Wireless lige så godt som "med ledning"? Tænker på om der kan overføres uden tab? Også tungere matriale?
Mvh.
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk at man godt kan afspille radio-stationer uden PC'en er tændt.
Der connectes til noget der hedder squeeze-network... har ikke prøvet det så meget endnu.
jeg har kun kørt wireless og er dybt imponeret... Jeg har endnu ikke oplevet udfald i lyden (tror den kører via en god buffer). Jeg har ligeledes afspillet flere FLAC filer uden problemer - så ikke noget at komme efter.
Jeg vil mene FLAC er noget af det tungeste på markedet - har dog ikke prøvet WAV-filer.
Men det er jo et spørgsmål om afstand - kommer den tilstrækkeligt langt væk fra routeren/AP'et vil der jo opstå problemer. Min står 20 meter væk i et andet rum og kører 80% signalstyrke.
Det er i hvert fald nok - for har som nævnt før ikke oplevet problemet.
Det lyder RIGTIG godt med FLAC-filer - meget tæt på CD-kvalitet. Jeg kan faktisk ikke høre forskel
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit: Det er nok fordi det er CD kvalitet. 
milu: Du kan trygt bruge data netværk. Der kompenseres for fejl og data gensendes i de tilfælde. Det hele sker transparent og automatisk.
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart nok, men det er stadig transporteret trådløst og konverteret via squeezeboxens DAC - så det var mere for at bekræfte den gode lydkvalitet i praksis 
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
Klart nok, men det er stadig transporteret trådløst og konverteret via squeezeboxens DAC - så det var mere for at bekræfte den gode lydkvalitet i praksis  |
|
|
Om det transporteres trådløst eller via kabel er fuldstændigt ligegyldigt. Datane kommer frem i præcis samme stand som de blev afsendt, altså som de ligger på harddisken.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak ZuluDK!
Så har jeg skam lige et spørgsmål mere, nu når jeg har eksperterne!
Hvor høj en opløsning kan den sende ud digitalt til en D/A konverter? F.eks. 24/96 eller 24/192?
Mvh.
|
Til top |
|
|
soegaard2000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kunne jo også tage et kig på denne fra Logitech:

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRI D=2653,CONTENTID=11828&ad=emea_hppr_wirelessDJ_oct06
Jeg har netop fået en og er yderst tilfreds både hvad angår det funktionelle, designet og kvaliteten på både lyd, samlekvalitet og stabilitet.
Det er enormt lækkert at sidde med alle informationer omkring sange, biblioteker, internetradio, spilletider osv i hånden via det indbyggede display i remoten. Kan endvidere godt lide muligheden for udbygning til flere rum hvor valg af rum også sker via remote og display. Praktisk med modtager/docking med holder og oplader til remoten.
...bare mit forslag 
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de 2000 kroner den koster vil jeg nu beholde min Squeezebox. Den kan jo kun afspille MP3, WMA og ACC komprimeret filer, og der er heller mulighed for ekstern DAC iflg dokumentation. Men de, ser da smart ud.
soegaard2000 skrev:

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRI D=2653,CONTENTID=11828&ad=emea_hppr_wirelessDJ_oct06
Jeg har netop fået en og er yderst tilfreds både hvad angår det funktionelle, designet og kvaliteten på både lyd, samlekvalitet og stabilitet.
Det er enormt lækkert at sidde med alle informationer omkring sange, biblioteker, internetradio, spilletider osv i hånden via det indbyggede display i remoten. Kan endvidere godt lide muligheden for udbygning til flere rum hvor valg af rum også sker via remote og display. Praktisk med modtager/docking med holder og oplader til remoten.
...bare mit forslag  |
|
|
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Tak ZuluDK!
Så har jeg skam lige et spørgsmål mere, nu når jeg har eksperterne!
Hvor høj en opløsning kan den sende ud digitalt til en D/A konverter? F.eks. 24/96 eller 24/192?
Mvh. |
|
|
Den kan "kun" overføre 2-kanals lyd kodet som PCM (ligesom wave) via S/P-DIF.
Den understøtter 44,1 kHz og 48 kHz i 16 bit og 24 bit.
http://www.slimdevices.com/pi_squeezebox.html
|
Til top |
|
|
soegaard2000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
For de 2000 kroner den koster vil jeg nu beholde min Squeezebox. Den kan jo kun afspille MP3, WMA og ACC komprimeret filer, og der er heller mulighed for ekstern DAC iflg dokumentation. Men de, ser da smart ud.
soegaard2000 skrev:

...bare mit forslag 
|
|
|
|
|
|
.......den kan nu købes til cirka 1200,- 
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtort skrev:
[
... og én til:
http://www.pcworld.dk/art/7934?page=1
må nok erkende, at jeg kraftigt overveje at skrotte min htpc (bruger den alligevel kun til mp3 afspilning) for sådan en størrelse...
\ulrik
|
|
|
Fedt setup du har med de podspeakers! Kører det perfekt med din nye Denon receiver?
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal logitechen ikke have base ved siden af pc'en som så også skal have base ved siden af stereoanlægget eller er jeg helt fra den ???
Jeppe
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
Fedt setup du har med de podspeakers! Kører det perfekt med din nye Denon receiver? |
|
|
vist ikke lige den rette tråd , men det har klart hjulpet af få opgraderet receiveren, dog mangler jeg stadig at fintune lyden... __________________ 'stue bio' (denon, podspeakers, clic)
film
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår godt du vil skrotte din HTPC... Jeg kan godt lide idéen bag HTPC, men i nogle henseender er det altså for bøvlet.
Specielt musik, da man skal have Skærmen tændt.
Jeg er sikker på du vil blive lige så imponeret over SB'en som mig.. Det er mit gadget-køb of the year 
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
Forstår godt du vil skrotte din HTPC... Jeg kan godt lide idéen bag HTPC, men i nogle henseender er det altså for bøvlet.
Specielt musik, da man skal have Skærmen tændt.
Jeg er sikker på du vil blive lige så imponeret over SB'en som mig.. Det er mit gadget-køb of the year 
|
|
|
det var jo det jeg tænkte - den larmer og er klodset (min htpc) og bruges, som nævnt, kun til musik, så nu må der spares lidt op... har allerede en NAS, så den del af arrangementet er klaret... __________________ 'stue bio' (denon, podspeakers, clic)
film
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må bare skrive hvis du vil vide noget mere 
Iøvrigt har Squeezeboxen deres eget forum med plugins, tips, muligheder, osv: http://forums.slimdevices.com
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DonSilicone Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi: Wake-On-Lan virker fint også med den trådløse Squeezebox - jeg har selv anvendt det før jeg fik min nuværende server, der altid er tændt
Ang. fælleskøb: der er ved at starte et fælleskøb af Squeezebox op på recordere.dk - tjek deres forum - indgang Fælleskøb.
|
Til top |
|
|