Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
Nu er det jo heller ikke PC'en der spiller musik, men Squeezeboxen.
Der er væsentlig forskel! For jeg vil give dine venner ret i at når man afvikler musik på sin Pc er der for mange forstyrrende kilder som forringer kvaliteten.
|
|
|
Jeg er enig - men ikke destomindre, så har PC'en en temmelig stor rolle mht. afvikling af slimserver og fil (musik) håndtering - vigtigst af alt... det bliver først musik i DAC'en
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad betyder så det: DD-WRT? Jeg har lige bestilt 54G...
|
Til top |
|
|
mtx512 Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer måske et Fælleskøb på recordere.dk
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Og hvad betyder så det: DD-WRT? Jeg har lige bestilt 54G...  |
|
|
Det er ikke noget need-to-have, men mere nice-to-have.
Det er et alternativt styrestystem til routeren (som kører Linux), som giver den del flere muligheder end standard.
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er aldrig noget jeg har savnet i min. Den har kørt upåklageligt siden jeg fik den.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
Det er aldrig noget jeg har savnet i min. Den har kørt upåklageligt siden jeg fik den.
|
|
|
Det er du ikke ene om, føler mig også noget grøn. Feks skulle jeg havde fundet ud af en løsning til at jeg kunne komme til at se tv på min pc idag, og hvad endte det så med... At jeg kom hjem med en stak forkerte stik som ikke passer til noget som helst 
|
Til top |
|
|
roende Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det bedste bud på en NAS og eventuelt en DAC til et komplet lydsystem?
Vedrørende NAS'en så synes jeg, at det bør være en passivt kølet enhed, så den ikke står og "brummer".
Det virker til at være svært at finde en billig og god DAC. Det er lidt overkill at bruge 10.000 på en DAC, som musicbox.dk anbefaler (Benchmark DAC1).
__________________ Gear:
Rotel RCD-1070
Linn Axis
Audio Analogue Puccini (forst.)
System Audio 2070
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
roende skrev:
Vedrørende NAS'en så synes jeg, at det bør være en passivt kølet enhed, så den ikke står og "brummer".
Det virker til at være svært at finde en billig og god DAC. Det er lidt overkill at bruge 10.000 på en DAC, som musicbox.dk anbefaler (Benchmark DAC1).
|
|
|
Det er vel ikke mere overkill end så meget andet, hvis man skal tro visse artikler der er skrevet om den, så lyder den som en cd afspiller i 10000 krs klassen, og en sådan ofre man da gerne 10K til en forstærker på, ik?
- Nej jeg kan godt følge dig, et eller andet sted tror jeg også bare at jeg bruger min arcam til projektet hvis jeg får én. Det må kunne lade sig gøre, ik? 
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mtx512 skrev:
Der kommer måske et Fælleskøb på recordere.dk |
|
|
Helt ærlig, jeg kunne forstå hvis det var en ting til 10.000 eller derover, men at bruge krudt/fælleskøb på noget der kun koster 2565,-, for at spare nogle 100 kr - så må man da godt nok værre "fattig" - og spørgsmålet er så, om det ikke var vigtigere at få noget mad, i stedet for musik
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
mtx512 skrev:
|
|
Helt ærlig, jeg kunne forstå hvis det var en ting til 10.000 eller derover, men at bruge krudt/fælleskøb på noget der kun koster 2565,-, for at spare nogle 100 kr - så må man da godt nok værre "fattig" - og spørgsmålet er så, om det ikke var vigtigere at få noget mad, i stedet for musik |
|
|
Det kan du selvfølgelig have ret i. Et eller andet sted havde jeg nu også regnet med at der måske var mere at sparer, end jeg godt kan se nu der er. Så jeg tror også bare at jeg køber den for mig selv hvis det er, det er i det mindste også noget nemmere i den sidste ende.
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
troelsit skrev:
|
|
|
Det er du ikke ene om, føler mig også noget grøn. Feks skulle jeg havde fundet ud af en løsning til at jeg kunne komme til at se tv på min pc idag, og hvad endte det så med... At jeg kom hjem med en stak forkerte stik som ikke passer til noget som helst  |
|
|
Har set TV på min PC i 5 år, faktisk en rigtig god idé, da jeg så kan gøre 5 ting på én gang
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
roende skrev:
|
|
|
Du kan godt bruge den interne DAC i Squeezebox. Den er ganske god, og især til prisen. Jeg bruger godt nok selv en extern DAC i min TacT RSC 2.2x til min Squeezebox, men jeg mener nu at SB spiller godt i sig selv, vil måske sammenligne den med en cd afspiller til 5-7000 kroner.
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Go4it skrev:
mtx512 skrev:
|
|
Helt ærlig, jeg kunne forstå hvis det var en ting til 10.000 eller derover, men at bruge krudt/fælleskøb på noget der kun koster 2565,-, for at spare nogle 100 kr - så må man da godt nok værre "fattig" - og spørgsmålet er så, om det ikke var vigtigere at få noget mad, i stedet for musik |
|
|
Det kan du selvfølgelig have ret i. Et eller andet sted havde jeg nu også regnet med at der måske var mere at sparer, end jeg godt kan se nu der er. Så jeg tror også bare at jeg køber den for mig selv hvis det er, det er i det mindste også noget nemmere i den sidste ende. |
|
|
En anden ting: var der overhovedet nogen impotør da denne tråd blev startet - i så fald var det da meget relevant
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv da at tag kontakt til Streamtech og hør om mulighederne
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
roende skrev:
|
|
|
Du kan godt bruge den interne DAC i Squeezebox. Den er ganske god, og især til prisen. Jeg bruger godt nok selv en extern DAC i min TacT RSC 2.2x til min Squeezebox, men jeg mener nu at SB spiller godt i sig selv, vil måske sammenligne den med en cd afspiller til 5-7000 kroner. |
|
|
Hvis man tænker på at købe en DAC1 til SqueezeBoxen, ville jeg seriøst tænke på at vente til "Transporteren" kommer, den koster godt nok 15 kilo, men vent og se/hør: det kan måske blive WiFi spilleren over alle - og måske alle High End CDafspillers død...
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, den er nu nice... Men 15k er way too much for mig
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
ja, den er nu nice... Men 15k er way too much for mig  |
|
|
Men hov, så er det jo relevant med en gang fælleskøb, så prisen kan komme ned på ca. 10 kilo (problemet er bare at "Transporter" kanp er kommet på gaden, og der vil gå lang tid før market er mættet - og før dét, kan man ikke presse prisen med et fælleskøb
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nøjes med at nyde min SB3 imens....
Har rippet i FLAC på dag3 nu - det er dæleme en omgang sørgelig benarbejde der skal laves 
|
Til top |
|
|