Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fællesindkøb: Squeezebox fra Slimdevices (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Anyway, så sidder jeg her og kikker på min SqueezeBox, uden at kunne komme til at høre den - surt! God nat til alle
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Torben skrev:
roende skrev:

Hvad er det bedste bud på en NAS og eventuelt en DAC til et komplet lydsystem?

Vedrørende NAS'en så synes jeg, at det bør være en passivt kølet enhed, så den ikke står og "brummer".

Det virker til at være svært at finde en billig og god DAC. Det er lidt overkill at bruge 10.000 på en DAC, som musicbox.dk anbefaler (Benchmark DAC1).  

Du kan godt bruge den interne DAC i Squeezebox. Den er ganske god, og især til prisen. Jeg bruger godt nok selv en extern DAC i min TacT RSC 2.2x til min Squeezebox, men jeg mener nu at SB spiller godt i sig selv, vil måske sammenligne den med en cd afspiller til 5-7000 kroner.

Hvis man tænker på at købe en DAC1 til SqueezeBoxen, ville jeg seriøst tænke på at vente til "Transporteren" kommer, den koster godt nok 15 kilo, men vent og se/hør: det kan måske blive WiFi spilleren over alle - og måske alle High End CDafspillers død...

Iflg www.forum.slimdevices.com er der nogen som syntes at ekstern DAC og SB lyder ligeså godt som Transporten.

Men hvis du ville købe Benchmark DAC1 og SB, så kan du jo evt. kontakte www.musicbox.dk og høre om prisen?

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:
Go4it skrev:
Torben skrev:
roende skrev:

Hvad er det bedste bud på en NAS og eventuelt en DAC til et komplet lydsystem?

Vedrørende NAS'en så synes jeg, at det bør være en passivt kølet enhed, så den ikke står og "brummer".

Det virker til at være svært at finde en billig og god DAC. Det er lidt overkill at bruge 10.000 på en DAC, som musicbox.dk anbefaler (Benchmark DAC1).  

Du kan godt bruge den interne DAC i Squeezebox. Den er ganske god, og især til prisen. Jeg bruger godt nok selv en extern DAC i min TacT RSC 2.2x til min Squeezebox, men jeg mener nu at SB spiller godt i sig selv, vil måske sammenligne den med en cd afspiller til 5-7000 kroner.

Hvis man tænker på at købe en DAC1 til SqueezeBoxen, ville jeg seriøst tænke på at vente til "Transporteren" kommer, den koster godt nok 15 kilo, men vent og se/hør: det kan måske blive WiFi spilleren over alle - og måske alle High End CDafspillers død...

Iflg www.forum.slimdevices.com er der nogen som syntes at ekstern DAC og SB lyder ligeså godt som Transporten.

Men hvis du ville købe Benchmark DAC1 og SB, så kan du jo evt. kontakte www.musicbox.dk og høre om prisen?

Dette er jo også en mulighed  Og herinde på hifi4all, er der nogle der mener at SB lyder bedre uden en DAC1, så meningerne er meget forskellige, men som altid, det må komme an på en lytter... God dag til alle

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

He he, så spiller Boxen - Og det gør den suverænt godt   jeg, som forventede at få ringere lyd end min for nylig solgte Accuphase DP65, må konstatere at den omtrent er lige så god, hvis ikke bedre. Den eneste kritik jeg lige kan komme op med, er at den er lidt markeret ved de noget krævende "S" lyde fra Diana Kralls "when i look in your eyes". Men der skal vel også være plads til forbedringer, og i så fald, er der helt bestemt tale om High end lyd!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
He he, så spiller Boxen - Og det gør den suverænt godt   jeg, som forventede at få ringere lyd end min for nylig solgte Accuphase DP65, må konstatere at den omtrent er lige så god, hvis ikke bedre. Den eneste kritik jeg lige kan komme op med, er at den er lidt markeret ved de noget krævende "S" lyde fra Diana Kralls "when i look in your eyes". Men der skal vel også være plads til forbedringer, og i så fald, er der helt bestemt tale om High end lyd!

Hey

Tillykke med den, det er sg da fantastisk at en "dimz" til 2500 kr kan gøre det lige så godt som noget der er 4-5 dobbelt pris..

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Tillykke med din SB. Ja, det ville også være lidt underligt hvis der ikke var forskel mellem en dyr Accuphase og en Squeezebox. Men der er mange muligheder for at forbedre lyden, så som linear strømforsyning, anden DAC måske bedre komponenter som lytter osv. Men nu er du jo i gang, så må du jo bare nyde noget musik?

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Tak de herre,men jeg har haft meget vrøvl med softwaren, og lige nu kan jeg se at et album fylder ca. en halv Gigabyte, trods at jeg (tror) bruger "FLAC"

God nat!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

Go4it skrev:

Tillykke med din SB. Ja, det ville også være lidt underligt hvis der ikke var forskel mellem en dyr Accuphase og en Squeezebox. Men der er mange muligheder for at forbedre lyden, så som linear strømforsyning, anden DAC måske bedre komponenter som lytter osv. Men nu er du jo i gang, så må du jo bare nyde noget musik?

Det har du da bestemt ret i, men det var nu ikke ironisk ment fra min side. Mener bestemt at det er fantastisk at en dimz kan gøre det så godt. Udfra hvad man skulle tro, så går den en stor fremtid i møde fra alt til "alm mennesker" til hifi nørder, hvis den virkelig er så god som man kan få opfattelse af. Glæder mig bestemt til jeg får en også..

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Tak de herre,men jeg har haft meget vrøvl med softwaren, og lige nu kan jeg se at et album fylder ca. en halv Gigabyte, trods at jeg (tror) bruger "FLAC"

God nat!

Det er meget normalt. I WAVE ville det fylde op til 700 MB.
Husk at sætte komprimeringen til 8, så bliver det komprimeret mest muligt, så det fylder lidt mindre, og så tilgengæld kræver lidt mere CPU-kraft at dekode igen ved afspilning.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 05:05 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Torben skrev:

Go4it skrev:

Det har du da bestemt ret i, men det var nu ikke ironisk ment fra min side. Mener bestemt at det er fantastisk at en dimz kan gøre det så godt. Udfra hvad man skulle tro, så går den en stor fremtid i møde fra alt til "alm mennesker" til hifi nørder, hvis den virkelig er så god som man kan få opfattelse af. Glæder mig bestemt til jeg får en også..

Jeg er godt klar over at du mente det seriøst - og jeg er helt enig! Denne tendens er kun lige begyndt, og det varer vel ikke længe før det "optimale" digitale system, hvor der er helt check på 1 og 0 tallerne, så lyden faktisk bliver en 100 % gengivelse, er en realitet   At så højttalerne nok ikke vil gengive 100%, er en anden historie!

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 05:22 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Go4it skrev:

God nat!

Det er meget normalt. I WAVE ville det fylde op til 700 MB.
Husk at sætte komprimeringen til 8, så bliver det komprimeret mest muligt, så det fylder lidt mindre, og så tilgengæld kræver lidt mere CPU-kraft at dekode igen ved afspilning.
OK, jeg bruger jo EAC + et lille program der hedder "Autoflac". Og for hvert nummer jeg overfører kommer der et lille vindue op med "Autoflac OK", som jeg klikker på, derefter kommer  der 2 biblyde - er dette rigtigt? Og hvor går jeg ind og sætter komprimeringen til 8? Og til sidst - der står "WAW" under alle mine musikfiler når jeg højreklikker i musikmappen...? (størrelsen ligger på mellem 400 - 750 mb) Men hvis dette skulle være tilfældet, ja så skulle det næsten være bedre end Flac, siger forhandleren?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 05:35 | IP-adresse registreret  

Anyway, så går jeg fra "webspeed" til "FullRate" med IPtelefoni i dag (er godt nok spændt på om IP fungerer, da rygtet ikke er for godt)   Håber det lykkes senere på dagen...

God dag til alle!

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

FullRate" med IPtelefoni virker fint hos mig ... Har ikke oplevet nogen problemmer overhoved.

Go4it skrev:

Anyway, så går jeg fra "webspeed" til "FullRate" med IPtelefoni i dag (er godt nok spændt på om IP fungerer, da rygtet ikke er for godt)   Håber det lykkes senere på dagen...

God dag til alle!

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
zuluDK skrev:
Go4it skrev:

God nat!

Det er meget normalt. I WAVE ville det fylde op til 700 MB. Husk at sætte komprimeringen til 8, så bliver det komprimeret mest muligt, så det fylder lidt mindre, og så tilgengæld kræver lidt mere CPU-kraft at dekode igen ved afspilning.
OK, jeg bruger jo EAC + et lille program der hedder "Autoflac". Og for hvert nummer jeg overfører kommer der et lille vindue op med "Autoflac OK", som jeg klikker på, derefter kommer der 2 biblyde - er dette rigtigt? Og hvor går jeg ind og sætter komprimeringen til 8? Og til sidst - der står "WAW" under alle mine musikfiler når jeg højreklikker i musikmappen...? (størrelsen ligger på mellem 400 - 750 mb) Men hvis dette skulle være tilfældet, ja så skulle det næsten være bedre end Flac, siger forhandleren?

Det lyder ikke som om du komprimerer til FLAC.
Her er en rigtig god guide til at sætte EAC + FLAC op:
http://forums.danomac.org/viewtopic.php?t=27

Hvis du vil være endnu mere sikker på at få korrekte resultater, så kan du også installere AccurateRip:
http://www.accuraterip.com/software.htm

Det er egentlig beregnet til at bruge med dBPowerAmp, men ved at kopiere "accuraterip.dll" over i EAC-mappen kan det også bruges med EAC.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=QWERTY126]

FullRate" med IPtelefoni virker fint hos mig ... Har ikke oplevet nogen problemmer overhoved.

-Det glæder mig at høre - man skal ikke tro på alt man hører

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Go4it skrev:
zuluDK skrev:
Go4it skrev:

God nat!

Det er meget normalt. I WAVE ville det fylde op til 700 MB. Husk at sætte komprimeringen til 8, så bliver det komprimeret mest muligt, så det fylder lidt mindre, og så tilgengæld kræver lidt mere CPU-kraft at dekode igen ved afspilning.
OK, jeg bruger jo EAC + et lille program der hedder "Autoflac". Og for hvert nummer jeg overfører kommer der et lille vindue op med "Autoflac OK", som jeg klikker på, derefter kommer der 2 biblyde - er dette rigtigt? Og hvor går jeg ind og sætter komprimeringen til 8? Og til sidst - der står "WAW" under alle mine musikfiler når jeg højreklikker i musikmappen...? (størrelsen ligger på mellem 400 - 750 mb) Men hvis dette skulle være tilfældet, ja så skulle det næsten være bedre end Flac, siger forhandleren?

Det lyder ikke som om du komprimerer til FLAC.
Her er en rigtig god guide til at sætte EAC + FLAC op:
http://forums.danomac.org/viewtopic.php?t=27 Jeg har nettop brugt denne guide - der øjensynlig ikke er så god, at jeg kan forstå den... Hvilket "Flac" program skal jeg downloade til EAC - er det ikke "AutoFlac" der nettop er lavet til EAC?

Hvis du vil være endnu mere sikker på at få korrekte resultater, så kan du også installere AccurateRip:
http://www.accuraterip.com/software.htm

Det er egentlig beregnet til at bruge med dBPowerAmp, men ved at kopiere "accuraterip.dll" over i EAC-mappen kan det også bruges med EAC.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Du skal hente FLAC fra FLAC's egen hjemmeside:
http://flac.sourceforge.net/download.html

Hent: "FLAC 1.1.2 for Windows with installer."

Installer denne og sæt stien til flac.exe i EAC.

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt, for selvom jeg gør præcist som der står i denne guide, så kommer der kun wave-filer ud i den anden ende

http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?EACInstall

Jeg fatter ikke hvad jeg gør galt. Er der nogen der kan hjælpe?

Til top Vis Flim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flim

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Husker du at trykke på MP3-tegnet ovre til venstre?

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Husker du at trykke på MP3-tegnet ovre til venstre?

Jeps - det gør jeg. Når den kommer frem med boksen med Filename, så trykker jeg også bare ok, da der som filtype allerede står *.flac

Til top Vis Flim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flim

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes