Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ja, du har ret langt hen ad vejen, og det ligger jo også lige for at en køber mere værd end fem hygge lyttere. Men jeg tror at man glemmer at hygge lyttere ofte deler sin erfaring på dette forum fx og på den måde giver butikken gratis reklame som måske ender med to købere i stedet. Men det er naturligvis en svær balancegang. |
|
|
Selvfølgelig er der reklameværdi i "hyggelyttere" - men hver ting til sin tid. Og selv om noget kan vise sig at være en GOD investering, så er det stadig en investering. At det kan betale sig at hygge om hygge-lytterne, betyder ikke at de ikke koster penge.
Mastervol skrev:
Problemet ligger også i at butikken måske gør sig selv for eksklusiv så mange købere til udstyr i de lavere klasser ikke længere kommer i butikken fordi de ikke føler deres tegnedreng er stor nok, og deres tøj ikke er fint nok. |
|
|
Det er jo så i dette tilfælde netop ikke et problem, men hele formålet! Hvorfor bruge tid på at tjene 5000,-, hvis du kunne lave noget andet og tjene 20.000,-?
Mastervol skrev:
Desuden tror jeg ikke at en kunde som er seriøst ude på at købe et anlæg, blot vil gå hvis ikke han får tid til at lytte med det samme. Dermed vil han jo ikke være seriøs.
|
|
|
Jeg holder så med MichaelWB her - hvis man har råd til anlæg i denne prisklasse, så har man formentligt ikke råd til at spilde en time på at stå og vente. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste engang om Michael lassen biler`s kunde filisofi (ham der sælger bently porche lambogini jaguar ect)
Han sage at alle er velkommen i hans butik lige fra små invandre drenge til direktøre.
fordi man kan aldrig spå om den knægt der står og kigger ind af ruden en dag kommer til pengene.
Og når så personen på et senere tidspunkt skal vælge hvor han skal købe sin porche så er det den rare mand der lod ham komme ind i
butikken og kikke sig omkring han husker
Der blev så ik nævnt noget om at en 18 år dreng med nyt køre kort ku prøve køre en bugatti veyron ?
Men pointen er at selv om man ik køber for en halv million den første dag man lytter til butikkens iforvejen opsatte anlæg er det ik ens
betydende for om man en dag vil komme igen og købe hele butikken
Og det der men a tag entre det er den sikre død for hifibutikker for så rykker alle pointiale køber bare hen og køber igennem netted
Hvilke der i forvejen er en tendes til
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Der følger da forhåbentligt et værelse med på Hilton... .. seriøst.. ellers virker det da lidt absurd at man skal betale for at lytte på noget grej man måske ville overveje at købe. På den anden side er 600,- vel ikke så meget, hvis man alligevel har penge til at bruge på HiFi i den klasse. |
|
|
Det skal dog nævnes, at de kr. 600 fratrækkes ved køb af udstyr. Men alligevel. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Der blev så ik nævnt noget om at en 18 år dreng med nyt køre kort ku prøve køre en bugatti veyron ?
mvh |
|
|
Ville også være underligt siden at TopGear ikke engang kan få en Veyron til test  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
harmonic skrev:
mvh |
|
|
Ville også være underligt siden at TopGear ikke engang kan få en Veyron til test
|
|
|
Mærkeligt, de brugte da ellers en til noget væddeløb fra Frankrig til London i netop TopGear hvor Jeremy Clarkson kørte bilen.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om det er rigtig eller forkert.
Det var ikke noget jeg kunne finde på.
Vi er flere der har talt om at lave noget af det samme, men om man skulle betale for at komme ind har vi ikke talt om.
Jeg har været til en del små messer i tyskland hvor man opstiller mega dyre setup og der har man betalt ca 50kr for at komme med , med de penge var mest til kasse og brød. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om det bliver en succes? Klart nok, det er fremtiden .
Nu kan jeg kom til at træde mange over tæerne, og det plejer ikke at være noget problem. Men hifi-folket er en gang osende og forkælede møgunger som gerne vil gerne vil bruge folks/butikkernes tid, men det bliver i 8 ud af 10 tilfælde ikke til en handel. Enten har folk set ikke hensigter at købe, ellers er planen måske at købe over nettet, brugt osv. Det er nok ikke skægt at stå med top-dollar udstyr demonstrerer for et købefattigt publikum. Det er ligesom når folk skriver i køb/salg/bytte: Kun seriøse henvendelser. Hvor mange gange sker det ikke? Begrundelsen er man ikke gider bruge en masse tid på at demonstrer noget udstyr for nogen der ingen penge har...eller iøvrigt har til hensigt at købe.
Så hvis det kan gøre Dynamax glad og tage 600 kr. for at rigge for 500.00 kr. til og bruge ham i en time, så er timelønnen stadige lavere en kiropraktoren, læge osv, så er det ok med mig. Jeg ved ikke om det er noget som vinder indpas fremover, men man bør også overveje om alt det oseri er rimligt.....der er faktisk plads til reflektion. Der er jo en grund til at Dynamax prøver - jeg vil tro han har fået nok af den slags. Vi andre kan spille fornærmet, men det tror jeg sådan set ikke er formålstjenligt.
Er der nogen af jer som brokker sig over det som reelt har gjort sig tanker om at købe noget hos ham...sådan et Accuphase/JBL/Sunfire et eller andet. Mit er gæt er ingen på pt. tre sider på tråden vil eller har iøvrigt nogesinde købt en forstærker af Dynamax! Tager jeg fejl, så stik det lige i hoved på mig - right in your face Bradford!
Hvis man kan bevise et køb af noget til over 20.000 med en skannet faktura, så vil jeg blive et anelse flov. En Accuphase E2XX koster vel der omkring idag. Ellers vil jeg mene i klynker.
Cheers
Brad
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må man sige at 600,- kr. er vildt overpris, hvis man i Tyskland kan gøre det samme for 50,- kr.
Der må være noget galt, når man sætte en pris, så højt, gad vide om de
har økonomisk problemer, ikke en forhandler jeg ville handle os, selv
om anlæget skulle koste over 1m, ved ikke om de ikke gå konkurs dage efter.
Gad hvide hvor mange bileter der er soldt ???????
Lad os håbe at de bliver en fiasko, så at andre ikke få samme ide
Eller er folk så D... at de glad betale 600,- kr.
Dagen efter kan man vel få anlæget til demo pris, ikk
Så dynamax det er en ommer
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Og hvilken bilhandler ville drømme om at tage betaling for en prøvetur. |
|
|
det er da fuldstændigt det samme, ellers vil jeg da gerne vide hvor jeg kan prøvekøre en lamborghini, når jeg kommer ind fra gaden...
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Jeg læste engang om Michael lassen biler`s kunde filisofi (ham der sælger bently porche lambogini jaguar ect) Han sage at alle er velkommen i hans butik lige fra små invandre drenge til direktøre. fordi man kan aldrig spå om den knægt der står og kigger ind af ruden en dag kommer til pengene. Og når så personen på et senere tidspunkt skal vælge hvor han skal købe sin porche så er det den rare mand der lod ham komme ind i butikken og kikke sig omkring han husker Der blev så ik nævnt noget om at en 18 år dreng med nyt køre kort ku prøve køre en bugatti veyron ?
Men pointen er at selv om man ik køber for en halv million den første dag man lytter til butikkens iforvejen opsatte anlæg er det ik ens betydende for om man en dag vil komme igen og købe hele butikken
Og det der men a tag entre det er den sikre død for hifibutikker for så rykker alle pointiale køber bare hen og køber igennem netted Hvilke der i forvejen er en tendes til
mvh |
|
|
Nemlig! Det er et synspunkt som er meget vigtigt.... Der er da stor sandsynlighed for, at en kunde som bare én gang har stiftet bekendstskab med udstyr i den tunge klasse, senere vil vende tilbage, fordi det var en stor oplevelse. Måske vil vedkommende 'spare sammen' eller prioritere således, at han (hurtigst muligt!) kan komme i besiddelse af det udstyr som tidligere gav ham/hende en så stor oplevelse?
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Mastervol skrev:
Ja, du har ret langt hen ad vejen, og det ligger jo også lige for at en køber mere værd end fem hygge lyttere. Men jeg tror at man glemmer at hygge lyttere ofte deler sin erfaring på dette forum fx og på den måde giver butikken gratis reklame som måske ender med to købere i stedet. Men det er naturligvis en svær balancegang. |
|
|
Selvfølgelig er der reklameværdi i "hyggelyttere" - men hver ting til sin tid. Og selv om noget kan vise sig at være en GOD investering, så er det stadig en investering. At det kan betale sig at hygge om hygge-lytterne, betyder ikke at de ikke koster penge.
Mastervol skrev:
Problemet ligger også i at butikken måske gør sig selv for eksklusiv så mange købere til udstyr i de lavere klasser ikke længere kommer i butikken fordi de ikke føler deres tegnedreng er stor nok, og deres tøj ikke er fint nok. |
|
|
Det er jo så i dette tilfælde netop ikke et problem, men hele formålet! Hvorfor bruge tid på at tjene 5000,-, hvis du kunne lave noget andet og tjene 20.000,-?
Mastervol skrev:
Desuden tror jeg ikke at en kunde som er seriøst ude på at købe et anlæg, blot vil gå hvis ikke han får tid til at lytte med det samme. Dermed vil han jo ikke være seriøs.
|
|
|
Jeg holder så med MichaelWB her - hvis man har råd til anlæg i denne prisklasse, så har man formentligt ikke råd til at spilde en time på at stå og vente.
|
|
|
Ja i dette tilfælde er der jo en idé med galskaben. Men du mener at hele ideen med high end udstyr, er at man sælger mere? Det tvivler jeg nu på, da det billigere sælges i større antal. Eller har jeg misforstået dig?
Tjah, det kommer jo lidt an på kunden. Og begge to ekstisterer da. Både den rige entusiast og den rige imponator. Men nu har jeg jo ikke erfaring med salg, så hvem af disse to møder du oftest?
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Mastervol skrev:
|
|
det er da fuldstændigt det samme, ellers vil jeg da gerne vide hvor jeg kan prøvekøre en lamborghini, når jeg kommer ind fra gaden...
|
|
|
Ja, du kan jo prøve Lamborghini forhandleren. Gad vide om ikke du får lov til det hvis du skruer charmen lidt på? 
Men om det bliver den største, ved jeg ikke. For ligesom med biler er det med hifi. Forhandleren kan ikke altid have det største til at stå som demo.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
brasch skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
Ja, du kan jo prøve Lamborghini forhandleren. Gad vide om ikke du får lov til det hvis du skruer charmen lidt på? 
Men om det bliver den største, ved jeg ikke. For ligesom med biler er det med hifi. Forhandleren kan ikke altid have det største til at stå som demo.
|
|
|
gør sgu heller ik noget hvis det er den lille
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Mastervol skrev:
brasch skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
gør sgu heller ik noget hvis det er den lille
|
|
|
Hehe, tjah jeg ville heller ikke sige nej... 
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Ellers vil jeg mene i klynker.
Cheers
Brad
|
|
|
Nemlig
Og forøvrigt er der næppe nogen der forhindrer andre i at gå ind i en forretning med Dynamax-udvalg og lytte lidt på sagerne. Denne gang gang vil de bare prøve noget andet. Tag dog hatten af for at nogen gør noget andet end det sædvanlige. Er det janteloven der trykker?
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilmann du må godt forklare, hvorledes du for janteloven ind i billedet, når nogen som her undre sig over en time pris på 600 kr. Man bliver jo næsten nød til at købe anlægget for ikke at føle sig snydt.
MVH
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved følger der en 2-rettes menu med, men..whatever...det er et arrangement. I kan til enhver tid ringe til Dynamax i Slagelse og lave en aftale med Hans Henrik, hvis I vil lytte til highend grejet. Det er vel bare et forsøg på at sælge luksusgrej i anderledes luksusomgivelser til de mennesker der har råd og gerne vil have en fed oplevelse...jeg er ikke forarget.
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og iøvrigt var Dynamax på hifi-messen i København....Janwa....der kunne du kvit og frit havde set, rørt og hørt noget af udstyret........du tror du ved noget om Dynamax, men det gør du ikke og det lader du dig desværre styre af. Dem er der desværre mange af herinde i forum.... ingen nævnt, ingen glemt...at lade sig styre at de de tror, men ikke ved. Men det er ikke unaturligt for mennesket..det sker desværre i 70 % af de ting de gør.....de tror, men ved ikke. Og det går så grueligt galt.
Du bør vide, at Dynamax er et ganske hæderligt foretagende der drives af et ganske hæderligt og engageret menneske der totalt er til hifi, musik, film og han laver gerne en god handel med dig.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
At der var inkluderet bespisning, stod der intet om i nyhedsomtalen. Man kan kun danne sig en menning udfra de oplysninger man modtager. At Henrik så ikke for det med, må vel stå for hans regning.
MVH
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Vilmann du må godt forklare, hvorledes du for janteloven ind i billedet, når nogen som her undre sig over en time pris på 600 kr. Man bliver jo næsten nød til at købe anlægget for ikke at føle sig snydt.
MVH
|
|
|
Hvorfor det?
Vi taler om et stereoanlæg med en pris på den forkerte side af 500.000 og et surroundanlæg der koster mere en det dobbelte! 600 kr udgør 0,04% af det, så hvorfor ville du føle dig snydt?
Det koster også penge at gå til koncert, selvom en koncerts primære formål er at promovere kunstnerens seneste album. Det bliver frygtelit svært at få de store navne til Danmark hvis vi forlanger at koncerterne skal være gratis fordi de bare er reklame 
__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|