Forfatter |
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
*lol* i forhold til tråden som "manden" har oprettet kan jeg ikke give dig andet end ret, det er lige at tro man er den eneste som det handler om i denne verden, lidt for mig.... ungdommen nu til dags! |
|
|
Da jeg var ung var jeg meget mere tålmodig og stod pænt i kø for at spendere de få kroner jeg havde til rådighed. Nu hvor jeg er blevet gammel og har rigtig mange kroner at spendere forlanger jeg at få en god service - også i december måned. Jeg kan godt gå med til lidt mere ventetid, men servicen skal stadig være god.
|
Til top |
|
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Du bevæger dig en smule væk fra Hi-Sonny-Fi's opfordring til at bruge ventetiden til at slappe af. Jeg kan ikke slappe af under de forhold. Ej heller slappede jeg af, da jeg for en måned siden sad 3½ time i kø på motorvejen.
Men jeg vil da godt svare på dit spørgsmål om hvad butikken skal gøre: Løs problemerne. Sænk temperaturen med aircondition. Sæt noget musik på, som tiltaler folk over 17 år. Ansæt noget personale der løber hurtigere. Optimer plomberingsprocessen, den behøver ikke tage 30 sekunder per enhed. Indfør nogle tyverisikringshylstre istedet for at bruge 1-2 minutter for at finde indhold til hver enhed. Lav en quickkasse til folk, der selv kan finde tingene. Giv rabat til folk, som selv kan pakke gaven ind. Lad være med at modtage dankort (der ligger en bank med automat meget tæt på).
Butikken skulle gerne overleve fra januar til november. Det gør man bedst ved ikke at skræmme de regelmæssige kunder væk.
Jeg har brugt en 120-150kkr på musik og film siden 1993. Mange af disse penge er faldet i danske forretninger. Men i de seneste år er flere og flere penge gået til udlandet. Det er både billigere, hurtigere, nemmere og mere overskueligt. Almindelige forretninger bliver nødt til at stramme op hvis de vil være konkurrencedygtige.
|
|
|
Køen bevæger sig ikke hurtigere af at du sidder og hidser dig op i bilen, så her kan du lige så godt bare sætte noget musik på der tiltaler dig, og slappe af.
Du finder ikke noget musik der tiltaler alle, og dem under 17 er vel også kunder, så du kan ikke forvente at det er noget musik du kan lide der spiller hver gang du handler.
Forslagene med optimering af plombering og tyverisikring er såmænd fine nok.
Man kan da godt i juletiden overveje en kasse til folk der ikke vil have pakket ind.
Jeg tvivler på at du finder en butik, der vil tjene penge, som frivilligt fjerner en dk-automat, og synes nu ikke det tager længere tid end folk der fumler efter kontanter.
Og du antyder at butikker skræmmer de regelmæssige kunder væk ved at have travlt i julemånenden og den ekstra ventetid der måtte opstå, her vil jeg vove at påstå at de regelmæssige kunder der bliver skræmt væk af det ,ikke var videre loyale i forvejen, og næppe finder mange butikker hvor de vil være tilfredse. __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Otto, TC skrev:
Jeg synes godt nok det er en hystade-holdning. Du skal stå i kø i en musikforretning 5 dage før juleaften, jamen herregud da, jeg håber det ikke var en alt for traumatisk oplevelse for dig. Hvad er det lige du vil have butikken skal gøre? En musikforretning har noget der ligner 5 gange så mange kunder som i en normalt _travl_ periode, den sidste uge inden jul. Skal butikken ansætte 5 gange så meget personale i de tre uger der ligger omkring jul og nytår? Hvor er det lige butikken finder 10 personer der kan træde ind fuld tid i denne periode, og yde den samme service som de fastansatte? |
|
|
Du bevæger dig en smule væk fra Hi-Sonny-Fi's opfordring til at bruge ventetiden til at slappe af. Jeg kan ikke slappe af under de forhold. Ej heller slappede jeg af, da jeg for en måned siden sad 3½ time i kø på motorvejen.
Men jeg vil da godt svare på dit spørgsmål om hvad butikken skal gøre: Løs problemerne. Sænk temperaturen med aircondition. Sæt noget musik på, som tiltaler folk over 17 år. Ansæt noget personale der løber hurtigere. Optimer plomberingsprocessen, den behøver ikke tage 30 sekunder per enhed. Indfør nogle tyverisikringshylstre istedet for at bruge 1-2 minutter for at finde indhold til hver enhed. Lav en quickkasse til folk, der selv kan finde tingene. Giv rabat til folk, som selv kan pakke gaven ind. Lad være med at modtage dankort (der ligger en bank med automat meget tæt på).
Butikken skulle gerne overleve fra januar til november. Det gør man bedst ved ikke at skræmme de regelmæssige kunder væk.
Jeg har brugt en 120-150kkr på musik og film siden 1993. Mange af disse penge er faldet i danske forretninger. Men i de seneste år er flere og flere penge gået til udlandet. Det er både billigere, hurtigere, nemmere og mere overskueligt. Almindelige forretninger bliver nødt til at stramme op hvis de vil være konkurrencedygtige.
|
|
|
Har du tjent formuen på at producere eddike??
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Otto, TC skrev:
Jeg synes godt nok det er en hystade-holdning. Du skal stå i kø i en musikforretning 5 dage før juleaften, jamen herregud da, jeg håber det ikke var en alt for traumatisk oplevelse for dig. Hvad er det lige du vil have butikken skal gøre? En musikforretning har noget der ligner 5 gange så mange kunder som i en normalt _travl_ periode, den sidste uge inden jul. Skal butikken ansætte 5 gange så meget personale i de tre uger der ligger omkring jul og nytår? Hvor er det lige butikken finder 10 personer der kan træde ind fuld tid i denne periode, og yde den samme service som de fastansatte? |
|
|
|
|
|
Det var satme da ikke så lidt du forlanger.
Undskyld men kan kun ryste på hovedet! ! !
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste gang jeg var i HiFi-klubben (Åboulevarden i Kbh), gik der ikke mange øjeblikke, før jeg havde kontakt med en ekspedient. Snart var jeg installeret i et
mindre rum med de højttalere, jeg ønskede at høre. Efter lidt lyt på et par CD'er fandt han en LP og gik ud til en anden kunde med besked til mig om, at bare jeg
selv kunne skifte og ellers måtte sige til, hvis der var noget. Sådan skal det være. Tidligere har jeg både købt og fået serviceret varer hos dem, og jeg synes ikke jeg
genkender de negative vibs noen udsender.
|
Til top |
|
|
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil lige sige at tp i Næstved er en meget lille butik til det store udvalg de har, varmen er ulidelig og folk maser og skubber, det er meget svært at slappe af i et så lille lokale hvormn hele tiden bliver mast op i en reol, og kunder der maser sig ind i køen for at spørge efter 7 cd'ere de ikke har gidet bruge to minuter på at tage på hitliste hylden. der er irriterende.
dog så synes jeg nu ikke det musik de spiller er så slem, er da rendt ind i at de spiller dire straits, meatloaf og ellers kører noget dvd show halløj.
De ville på ingen måde kunne oprette en ekstra kasse til dem der selv kan pakke ind, men er det også nødvendigt når genstanden ryger ind i en lille kuvert?
dankort ville være dumt at fjerne da deres system er lige så hurtigt som hvis man fumler efter 20'ere i lommen.
God bagjul til alle __________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
Til top |
|
|
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke misforstå mig, har somregel altid tid hvis jeg ved jeg skal ud og købe noget i den retning, da jeg ved at det altid tager lang tid:) så det eneste jeg ryster på hovedet af er forvirrede mennesker, og folk der kun tænker på sig selv
__________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
Til top |
|
|
LMG03 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit lille indput i hele denne lange debat er: kig på de muligheder butikkerne har givet jer for at servicere jer:
personlig betjening, E-mail, telefonisk, læsestof på deres hjemmeside.
der findes masser af muligheder.
ønsker man at lytte til cd inden man køber den, så gå dog på nettet.
ønsker man at lytte til HT, så bestil tid som man har haft mulighed til i de sidste 300dage.
har man ikke tid til at vente i kø, så findes der køb på deres HP.
Der findes altså mange måder at undgå at blive sur på en butiks mangel på personlig betjening.
som en god ven sagde til mig: der skal være plads til alle!
og til sidst så ønsker jeg jer alle et godt nytår og håber på at i slipper godt igennem uden skader.
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sims-m skrev:
dog så synes jeg nu ikke det musik de spiller er så slem, er da rendt ind i at de spiller dire straits, meatloaf og ellers kører noget dvd show halløj. |
|
|
De fleste gange er musikken ikke noget problem. Men når man spiller det nyeste LARM fra MTV og 19 ud af 20 kunder i køen er over 40, så har man ikke nogen situationsfornemmelse.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
De fleste gange er musikken ikke noget problem. Men når man spiller det nyeste LARM fra MTV og 19 ud af 20 kunder i køen er over 40, så har man ikke nogen situationsfornemmelse.
|
|
|
Ikke for at forholde mig til det specifikke eksempel, men mere på generelt plan: Hvad nu hvis butikken gerne vil udstråle en bestemt profil med deres valg af baggrundsmusik, og det er de 19 40-årige der er gået forkert (evt. jaget derhen af ungernes ønskeseddel), skal butikken så ændre på sit koncept ud fra hvad kunderne i butikken tilfældigvis synes?
Måske er det rent faktisk de 19 40-årige kunder der mangler situationsfornemmelse? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde engang en snedig pladepusher, der skyndte sig at spille "min" musik når han så mig  det blev han ikke fattigere af. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Hvad nu hvis butikken gerne vil udstråle en bestemt profil med deres valg af baggrundsmusik, og det er de 19 40-årige der er gået forkert (evt. jaget derhen af ungernes ønskeseddel), skal butikken så ændre på sit koncept ud fra hvad kunderne i butikken tilfældigvis synes?
Måske er det rent faktisk de 19 40-årige kunder der mangler situationsfornemmelse? |
|
|
Butikken må vælge om den ønsker et salg her og nu eller mange salg over en årrække. Får kunderne en dårlig oplevelse, så bliver det konkurrenten næste gang. Og der er fire konkurrenter i Næstved Storcenter. Det kan da godt være at der er mange ukritiske kunder, hvorpå pengene sidder meget løst. Kan man overleve på dette kundesegment, så er der vel ingen problemer...
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Sims-m skrev:
dog så synes jeg nu ikke det musik de spiller er så slem, er da rendt ind i at de spiller dire straits, meatloaf og ellers kører noget dvd show halløj. |
|
|
|
|
|
Det virker som om du ønsker at alle skal tilpasse sig dig. Og at alt skal være som du vil have det! Tror ikke du kommer ret langt i livet med den holdning.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Havde engang en snedig pladepusher, der skyndte sig at spille "min" musik når han så mig det blev han ikke fattigere af. |
|
|
Hvilket han netop ikke ville kunne hvis han skulle tækkes 19 +40-årige på julegaveindkøb. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Butikken må vælge om den ønsker et salg her og nu eller mange salg over en årrække. Får kunderne en dårlig oplevelse, så bliver det konkurrenten næste gang. Og der er fire konkurrenter i Næstved Storcenter.
|
|
|
Jeg mener det skam seriøst - hvordan vil du have at butikken skal bære sig ad med at levere kvalitetsoplevelser der skaber langsigtet omsætning gennem faste, tilfredse kunder, samtidig med at de skal tækkes en hel flok mainstream-kunder, der sikkert udelukkende står der fordi børnebørnene har været flinke og skrive butiksnavne på indkøbssedlen?
Dén der forsøger at tilfredsstille alle, tilfredsstiller ingen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil prøve at sige det på en anden måde: Når du nu netop vil have at butikken skal tilpasse sig til netop dit behov, og dermed sige farvel til de kunder der ikke passer ind i dét koncept - hvorfor bliver du så sur på de butikker der skræmmer dig væk fordi de ikke giver dig dén service du ønsker? At skræmme dig væk er jo _netop_ dét du siger de skal! Så ja, gå ud af butikken hvis de ikke giver dig dét du vil have, men lad da være med at kritisere Netto for at være Netto. Du har jo allerede fundet løsningen: Find et sted at handle som passer dig og dine krav bedre, sværere er det ikke! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
quad skrev:
Havde engang en snedig pladepusher, der skyndte sig at spille "min" musik når han så mig det blev han ikke fattigere af. |
|
|
Hvilket han netop ikke ville kunne hvis han skulle tækkes 19 +40-årige på julegaveindkøb. |
|
|
Selvfølgelig har du ret, men igen er situationsfornemmelse hos de ansatte et must. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Selvfølgelig har du ret, men igen er situationsfornemmelse hos de ansatte et must. |
|
|
Når vi nu er i gang med at opdigte eksempler: Hvis de 19 julegave-kunder som alligevel kun køber top-10 varer med lav fortjeneste nu skræmmer de egentlige potentielt faste kunder, der køber sig fattig i collectors-boxe og sjældne singler, så kan det være en _god_ investering at sparke 19 kunder ud af butikken, så man kan betjene den ene der passer i forretningskonceptet. Dét du/I beder butikken om at gøre, er jo sjovt nok _netop_ at tænke kortsigtet, ved at sørge for at rippe folk for deres penge så hurtigt som muligt, i stedet for at levere den service man ønsker at butikken skal stå for.
Jeg talte for lidt tid siden med en kollega i branchen som har en lille butik. Han sagde at hans mål for en dag er at undgå at have mere end 15 kunder i butikken i løbet af dagen. Hvis der er flere, så kan han ikke levere dén service der er årsag til at kunderne rent faktisk kommer, og så stopper de med at komme på et tidspunkt. Hvis der er for travlt, så sparer han på annonceringen og sætter priserne op. Dét synes jeg er en meget prisværdig måde at drive forretning på (omend jeg ikke vil påstå at det er sådan jeg gør det!), selvom det betyder at han skræmmer visse kunder væk.
God service er ikke at give kunderne hvad de forventer. God service er at give kunderne hvad de _bør_ forvente. Det er langtfra altid det samme. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdigte exempler? Må jeg være fri! Mit var reelt nok og nævnte indehaver, var jo netop udemærket klar over hvor guldet lå.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Opdigte exempler? Må jeg være fri! Mit var reelt nok og nævnte indehaver, var jo netop udemærket klar over hvor guldet lå.
|
|
|
Undskyld, skidt formulering - det var på ingen måde dig jeg ville ramme, men mine egne eksempler (som er opdigtede). Dét jeg mente var bare at jeg forsøger at forholde mig til det principielle i situationen, i stedet for at diskutere hvilke undskyldninger der kan være i den givne situation. Det var ikke for at anfægte din oplevelse på nogen måde. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|