Forfatter |
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige en historie ang. tapeconnection
Hvis i virkelig er blevet så store at i ikke længere har tjæk på årdre og kunder er det så ikke bedre at indskrænke antal vare fremfor at yde en sløv service.
Jeg købte engang en strauss og oratorio hos jer på tilbud problemet og kom til at vente 3 måneder pga leveringsproblemer fra viennas side det er så hvad det er det kan jo ske for en vær.
Men jeg oplevede ikke ligefrem at der blev ydet nogen services når man ringede blev jeg bare spist at med en laverings dato som ikke holde jeg blev lige skuffede hver gang for det skete et par gange eller 3 det er ca et år siden og stå derfor ikke så klart i min erindring længere,
Men i ringede aldrig tilbage når det var at jeg rykkede eller mine højtalere ikke var kommet jeg var ved at opgi handlen fordi jeg ikke gad mere det føles som om at jeg nærmest skulle hive en vare ud af jer, det var temmelig surt at afse en hel aften et par gange og så bare kunne konstatere skuffet som man blir at ens højtalere ikke kom.
Undskyld jeg siger det men det virker som om at dig otto du har lidt for travlt med at skrive indlæg her inde fremfor at ude en god service for jeg er ikke typen som ka li at blive spist af og man kunne godt ha ringet for at sige at det desværre ikke blev idag dine højtalere kom det har jeg mere forståelse for
Det er ikke sådan en oplevelse som for en til at handle hos jer igen den eneste som ydede service det var egentligt jensen han laverede selv højtaleren da jeg nu havde ventet så længe at der så gik kludder i datoen det var ikke så heldigt.
Jeg kan ikke andet en at tænke på om i nogengange rander rundt som forvildrede høns og på den måde taber mange partielle kunder fordi i ikke yder en optimal service
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
quad skrev:
Opdigte exempler? Må jeg være fri! Mit var reelt nok og nævnte indehaver, var jo netop udemærket klar over hvor guldet lå. |
|
|
Undskyld, skidt formulering - det var på ingen måde dig jeg ville ramme, men mine egne eksempler (som er opdigtede). Dét jeg mente var bare at jeg forsøger at forholde mig til det principielle i situationen, i stedet for at diskutere hvilke undskyldninger der kan være i den givne situation. Det var ikke for at anfægte din oplevelse på nogen måde. |
|
|
Fair nok __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
Jeg har også lige en historie ang. tapeconnection |
|
|
Vi har altid plads til forbedringer. Jeg vil imidertid gerne understrege at mit tidsforbrug på fora som dette ikke begrænser mit tidsforbrug på kunderne i butikken. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Hejsa skrev:
Jeg har også lige en historie ang. tapeconnection |
|
|
Vi har altid plads til forbedringer. Jeg vil imidertid gerne understrege at mit tidsforbrug på fora som dette ikke begrænser mit tidsforbrug på kunderne i butikken.
|
|
|
Nej måske ikke fysisk men mentalt da virker det sådan at i måske har lidt formange bilde i luften på engang
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
Nej måske ikke fysisk men mentalt da virker det sådan at i måske har lidt formange bilde i luften på engang |
|
|
Det vil jeg ikke afvise. Anyway, så er jeg ikke ude på at forherlige mig selv eller min forretning (det må jeg jo sådan set heller ikke...), udelukkende forholde mig til det principielle i diskussionen, og i mindst lige så høj grad fra en kundes synspunkt som fra en sælgers. Jeg er altså også kunde i en del forretninger... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Hejsa skrev:
Nej måske ikke fysisk men mentalt da virker det sådan at i måske har lidt formange bilde i luften på engang |
|
|
Det vil jeg ikke afvise. Anyway, så er jeg ikke ude på at forherlige mig selv eller min forretning (det må jeg jo sådan set heller ikke...), udelukkende forholde mig til det principielle i diskussionen, og i mindst lige så høj grad fra en kundes synspunkt som fra en sælgers. Jeg er altså også kunde i en del forretninger...
|
|
|
Det er fint nok alt sammen men det var faktisk dig som jeg førte korrespondancen med på gældende tidspunkt
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Skulle overskriften ikke laves om til: Tidsrøveren hos Otto.  |
|
|
Det kunne være mig. I protest over Ottos indlæg tager jeg til Karrebæksminde og bruger et par timer af ekspedientens tid på at få demonstreret diverse dyre fladskærme. Måske får jeg ligefrem lov til at låne en med hjem? Slutteligt køber jeg samme fladskærm på nettet adskillige tusinde kroner billigere end hvad Otto kunne sælge til. En historie som (måske) ender lykkeligt for mig, kunden, da jeg sparer en masse penge på et produkt. Det sker så på bekostning af Ottos andre kunder (som må døje med højere priser) og Otto selv i sidste ende (hvis nu det var Ottos butik). Måske findes der andre tidsrøvere som mig, der nægter at blive spist af med "ikke at være den rette målgruppe" eller "tjene stort på at sælge eddike". Og så er vi vist tilbage i noget oldnordisk med kanoner, gråspurve og drivhuse eller er det uden spurvene? Den gamle senile kunde på 31 år kan ikke huske det.
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en oplevelse med TC, da jeg købet mine Vinne højtaler, bestilt over nette, det var det sidste sæt til tilbuds pris, skulle der tre telefon
samtaler til før at man kunne finde mine højtaler, som ved at blive solde til en anden køber
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
rattanhuset skrev:
Dog skal det siges, at er der noget som jeg hader så er det at stå i køér i specialbutikker til hverdag, fordi ekspedienten enten "bare" er ved noget andet eller overser én, og det sker også at jeg så vender rundt på hælen og går igen. |
|
|
Lige præcis - der er forskel på at blive sur på butikken fordi der er mange kunder som de ikke kan nå at ekspedere, og blive sur på butikken fordi ekspedienten synes det er vigtigere at hyggesnakke med vennerne end at ekspedere kunder. Dog skal det siges, at ikke alle butiksmedarbejdere du ser i en butik har til opgave at ekspedere kunder. Dét er den hyppigste årsag til at folk bliver utilfredse med ekspeditionen, de ser en medarbejder stå og fylde varer på hylderne, og bliver sure over hvorfor han ikke betjener kunder. Men det kommer varerne jo altså ikke op på hylderne af...
|
|
|
Korrekt, og derfor ville det også være smart hvis en butik feks indførte et lille skilt, så kunderne kunne se hvem der var hvad, feks "Ekspedient" eller "lager arbejder" eller hvilken titel de forskellige medarbejdere i en sådän butik har. Så tror jeg det er nemmere for en kunde at tage en dyb indåndning. 
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 03:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
sshd skrev:
De fleste gange er musikken ikke noget problem. Men når man spiller det nyeste LARM fra MTV og 19 ud af 20 kunder i køen er over 40, så har man ikke nogen situationsfornemmelse.
|
|
|
Ikke for at forholde mig til det specifikke eksempel, men mere på generelt plan: Hvad nu hvis butikken gerne vil udstråle en bestemt profil med deres valg af baggrundsmusik, og det er de 19 40-årige der er gået forkert (evt. jaget derhen af ungernes ønskeseddel), skal butikken så ændre på sit koncept ud fra hvad kunderne i butikken tilfældigvis synes?
Måske er det rent faktisk de 19 40-årige kunder der mangler situationsfornemmelse? |
|
|
Skuffende at høre dette fra en branchemedlem, som jo lever af at betjene kunder.  Var der ikke noget med, at butikken er til for kundernes skyld og ikke omvendt?? Butikken skal gøre sit bedste for at få gjort kundens besøg så behageligt som muligt. Man behøver jo ikke pylre om kunderne, men heller ikke gøre opholdet Ubehageligt, for søren! Indirekte siger du jo, at flertallet af kunder i butikken er galt på den, og derfor burde marchere ud. Eller hvad? Jeg er selv i 20'erne, og har faktisk forladt et par butikker (tøj-butikker, godt nok), fordi de spillede l**te-musik i prøverummene. Jeg kommer jo ikke i en butik for at få terroriseret mine ører. Der er masser af easy-listening musik, som alle kan tåle at høre på. Eller man kan undlade at spillemusik overhovedet. Hvis folk vil høre musik, kan de gøre det derhjemme. Lige til sidst vil jeg tilføje, at SSHD kommer med nogle intelligente betragtninger, og selv om de fleste i tråden virker til at være uenige med ham, er hans indlæg noget, som butikker virkelig burde tage til efterretning. Selv om de nok ikke gør det, for det er sælger som ved bedst. Eller....  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 03:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
På sin vis hænger det vel fint sammen, når der i en hifi-butik spilles musik...
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skæg og se hvordan denne tråd har udviklet sig - der er mange synspunkter på hvordan butikkerne bør gøre for, at gøre os kunder tilfredse og lige så tydeligt, at det ikke er det samme der skal til - vi er forskellige som kunder.
Selv kender jeg udemærket tp-musik i Næstved og Ja, der er for varmt og for klaustrofobisk... Jeg kommer der kun fordi de har så damn meget musik, hvis jeg skal bruge en top 10 køber jeg den ligeså gerne et andet sted. Tror egentlig ikke jeg lægger mærke til hvad det er for noget musik de spiller?! 
Meget rart og høre, at man åbenbart ikke kan putte alle hifi klubber i samme kurv. Der er mange forskellige oplevelser af de forskellige butikker, både gode og dårlige.
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et eller andet sted tankevækkende, at jeg engang søgte job i hifi klubben Næstved.... Efter og have besøgt butikken et par gange efterfølgende er jeg sgu ret glad for jeg ikke arbejder der.... Butikken er underbemandet, rodet, der er så godt som ingen parkeringsmuligheder for kunderne og en vis andel af kunderne er TIDSRØVERE. Butikkens fremtoning og bemanding kunne man umiddelbart gøre noget ved, men de sidste ting ændrer sig ikke.....
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog en opslidende og deprimerende tråd.
Tag en kiks og handel det sted hvor du føler du får den ønskede service!
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Og hvis du har set varen billigere, så sig det – måske får du så lidt rabat.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Otto, TC skrev:
Hvad nu hvis butikken gerne vil udstråle en bestemt profil med deres valg af baggrundsmusik, og det er de 19 40-årige der er gået forkert (evt. jaget derhen af ungernes ønskeseddel), skal butikken så ændre på sit koncept ud fra hvad kunderne i butikken tilfældigvis synes?
Måske er det rent faktisk de 19 40-årige kunder der mangler situationsfornemmelse? |
|
|
Butikken må vælge om den ønsker et salg her og nu eller mange salg over en årrække. Får kunderne en dårlig oplevelse, så bliver det konkurrenten næste gang. Og der er fire konkurrenter i Næstved Storcenter.
Det kan da godt være at der er mange ukritiske kunder, hvorpå pengene sidder meget løst. Kan man overleve på dette kundesegment, så er der vel ingen problemer...
|
|
|
Ikke for noget, men dine bemærkninger er heldigvis ret enestående. Vi har masser af kunder som er passeret de 40, og jeg har endnu ikke hørt nogle dømme butikken ud fra hvilken type musik der bliver spillet - bevares, oftest er vores baggrundsmusik den lokale radio, men folk er sgu ligeglade, for de fleste af dem ved allerede at det, de gerne vil høre, det sætter vi ligeså gerne på for dem. Og det er desuden heller ikke meget julebrok, der har været - de fleste ved allerede at der er travlt, og der er mange mennesker - dette kan de faktisk se når de kommer ind i butikken. Hvis ikke man er forberedt på det "syn", så mener jeg at der er en manglende situtionsfornemmelse, for det er vist en af de ting der giver sig selv - der er nu engang også andre mennekser ude at handle
Desuden kan jeg heller ikke mindes andre butikker som spiller præcist det musik som de 40+´årige vil høre. Så jeg kan da heldigvis - for os - konkludere, at det du skriver hører til et mindre-tal. Folk har tiden når de kommer ind, men deraf kommer så også forventningerne om en god oplevelse, og den gode oplevelse kan man altså først arbejde med når kundekontakten er etableret, og dette har 98% af kunderne tid til at vente på - de har et mål når de kommer, og det forventer de er indfriet når de går igen, men det starter aldrig som brok over det musik der bliver spillet, når de kommer ind. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
sivertsmed skrev:
Hej der...
Du er ikke spor emsig...
Du har blot været udsat for en ordenlig omgang af det som bliver mere og mere udbredt.. Nemlig en gang "mig-verden".. det er, desværre, en tendens der er eskaleret de seneste år rundt om i Vort lille kongerige....
Folk som mener det er ok at stoppe op for at snakke midt på gangen i Bilka, folk som vil ind i et tog før de andre er stået af.... bare lidt af den slags mennesker som er på vej frem i vort samfund..
Men nok om sure opstød, der er jo også dem som holder tilbage i trafikken, eller hjælper gamle fru Jensen op af trappen med købmandsvarene, og længe leve dem......
Ellers rigtig god jul, og husk at tænke på hinanden derude....
|
|
|
Hvad er det for noget ævl? jeg håber du mener det sarkastisk, ironisk eller for sjov. Det er da ligeså meget mig-kultur/verden at være så utålmodig og arrogant at mene at man direkte kan se hvornår folk har penge eller ej, hvornår folk vil købe eller ej og ikke have tålmodighed til at vente på at alle for lidt betjening.
Kommantarer til andre indlæg:
Hvis det endeligt er et problem kan man jo være høflig og spørge om man lige må indlevere noget da man har travlt.
Og et sted er der en (oprindelige indlæg?) der skriver at vedkomne bare kunne købe et blad - gælder det samme ikke hvis man skal købe en forstærker til 10k? jeg bruger ikke så mange penge ud fra hvad en salgsperson siger - det undersøges grundigt på forhånd gennem net, blade osv.. Tværtimod vil jeg sige at de indledende undersøgelser (skal jeg bruge penge på en ny teknologi eller vente) snildt kan gøres med hjælp fra en der arbejder med det hele dagen og hver dag.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Skuffende at høre dette fra en branchemedlem, som jo lever af at betjene kunder.  |
|
|
Glem det, jeg kan åbenbart ikke få lov til at føre en principiel diskussion om kundeservice og butikskoncepter uden at det skal vendes til at jeg behandler mine kunder dårligt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ganske enkelt venner!!!!!
Hvis man vil have en god service ring til butikken i forvejen og aftal hvad i skal tale om. Så ved de hvad du vil, de kan fortælle om de har ting som kunne interessere, de kan forberede sig og fortælle hvis tidspunktet passer dårligt.
Hvis man ikke magter dette ja så kan jeg ikke have ondt af at man skal vente.
God service er også at lære sine kunder at kende. Herved kan forretningen bedre skyde sig ind på hvad kunne være interressant for os kunder.
God service er også at "ikke sælge".
God service eller rettere manglen på samme er den hyppigeste årsag til leverandørskifte.
Derfor kære venner, alle vinder ved at hjælpe hinanden.
Alle taber hvis man opfører sig som trådens skribent!
|
Til top |
|
|