Emne: Tidsrøveren i Hi-fi klubben ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ quote SShd ) Det kunne være mig. I protest over Ottos indlæg tager jeg til Karrebæksminde og bruger et par timer af ekspedientens tid på at få demonstreret diverse dyre fladskærme. Måske får jeg ligefrem lov til at låne en med hjem? Slutteligt køber jeg samme fladskærm på nettet adskillige tusinde kroner billigere end hvad Otto kunne sælge til.
( quote slut SShd )

Skægt som folk, der har travlt med at brokke sig over andre tidsrøvere/kunder - selv er de værste tidsrøvere ( definationen : bruger masser af butikkernes tid og køber ikke en skid - men brokke sig over den, det kan man ).
Også skægt, at de samme mennesker, som altid fortæller, at de køber det da bare på nettet - billigere osv. er de samme mennesker, der altid kommer rendende i butikkerne ( som, de ikke kan lide og ønsker at købe/have noget at gøre med ) og bruger oceaner af tid, demofaciliteter og sælgeres Knowhow .
Hvis du seriøst mente overstående, er du lige præcis en af årsagerne ( blandt andre, med samme lave og usle moral/holdning ) til, at nogle mennesker idag oplever, at servicen i butikkerne er ( nogen gange) faldene, da butikspersonalet jo naturligt nok kommer til at spilde/bruge en masse tid på ikke eksisterende kunder eller netop bevidst fravælger at bruge tid/service på kunder, som udsender signaler: - "jeg vil gerne vide en masse/ finde det rigtige produkt OG se det "live" , så jeg kan forsikre mig om, at det er det rigtige, jeg køber" - men jeg handler det bare på nettet.
Fint nok hvis du vil handle på nettet osv. - men hav da så meget pli/moral/anstændighed, at du så ikke udnytter/spilder butikkernes tid,faciliteter,kapacitet, mandskab,penge osv. og netop bliver skyld i , at andre mennekser, som er kunder i butikken skal vente unødigt længe.
Tilføjet: "quote"
__________________ dj
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok hvis du vil handle på nettet osv. - men hav da så meget pli/moral/anstændighed, at du så ikke udnytter/spilder butikkernes tid,faciliteter,kapacitet, mandskab,penge osv. og netop bliver skyld i , at andre mennekser, som er kunder i butikken skal vente unødigt længe
Tak... Lige på sømmet
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror iøvrigt Otto er ude i noget snavs?! Han lufter sin menninger blandet - hans personlige/butikkens. Ottos profil, hvad du siger og gør vil afspejle sig som "butikken" uanset om du kan lide det eller ej.
Synes det er synd for et forum som dette, at der altid er nogle der ikke umiddelbart giver deres menning til kende, men som ikke holder sig tilbage for og latterliggøre andres meninger/indlæg.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
tommels skrev:
Tror iøvrigt Otto er ude i noget snavs?! Han lufter sin menninger blandet - hans personlige/butikkens. Ottos profil, hvad du siger og gør vil afspejle sig som "butikken" uanset om du kan lide det eller ej.
|
|
|
Jeg er sådan set ligeglad med om man opfatter mig som privatperson eller som Tape Connection. Den ene er en del af den anden. Jeg er bare ikke ligeglad med at man ræssonnerer sig til en masse om hvordan jeg eller butikken behandler vores kunder. Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver. Men at enhver butik sorterer i sine kunder er åbenbart én af den slags sandheder som man som butiksansat aldrig skal fortælle kunderne. Visse ting lever folk åbenbart bedre med i uvidenhed, fred være med det. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror bare det er en hårfin grænse - som du også selv har oplevet...
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke for noget, men dine bemærkninger er heldigvis ret enestående. .. |
|
|
Eftersom du arbejder for hifi-klubben og ikke for TP musikmarked i Næstved er din bemærkning på afveje.
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Fint nok hvis du vil handle på nettet osv. - men hav da så meget pli/moral/anstændighed, at du så ikke udnytter/spilder butikkernes tid,faciliteter,kapacitet, mandskab,penge osv. og netop bliver skyld i , at andre mennekser, som er kunder i butikken skal vente unødigt længe. |
|
|
Dejligt at der var en, som fangede pointen. Der er et gammelt udtryk: "Behandle andre som du selv vil behandles." Det stammer muligvis tilbage fra ruder konges tid, men det gælder stadig. I sidste ende dreje det sig kun om penge. For forhandlerne at tjene så mange som muligt og for forbrugerne at få mest muligt for pengene. Dette er to modstridene mål, som opsat på en skala går fra den skruppelløse sælger til den skruppelløse forbruger. Alt derimellem er et kompromis med personlig integritet/moral (fra begge parters side). Har man pænt ventet i mere end en halv time på at blive ekspederet, så bør sælgeren starte med at undskylde ventetiden og ved et eventuelt salg tilbyde en eller anden form for kompensation. Det kunne være noget rabat, et kabel eller en dvd. Størrelsen af kompensationen er mindre væsentligt end selve gestussen. Jeg kunne aldrig finde på, at røvrende en butik ved at spilde deres tid for så at gå hen og købe et andet sted. Eller prøvekøre en bil, jeg ikke kunne drømme om at købe. MED MINDRE jeg fik en rigtig dårlig behandling, så jeg gav fanden i personlig integritet og behandlede butikken som den havde fortjent (behandlet mig). Jeg har aldrig handlet i TapeConnection. Jeg har aldrig været i deres butikker. Men jeg har været inde på deres hjemmeside mange gange og anset firmaet for ganske spændende og et besøg værd, når der engang skal købes nyt grej, som f.eks. en stor fladskærm inden længe. Ottos fremturden i denne tråd har imidlertid ændret denne opfattelse i negativ retning. Jeg kunne sagtens skrive adskillige afsnit til, men pointen burde være klar. Dårlig service medfører tidsrøvere. Tidsrøvere medfører dårlig service. Som alle andre onde cirkler skal den brydes, men det kan godt kræve noget arbejde...
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv har jeg handlet med Otto et par gange og har intet og udsætte på det. Gå du bare en tur i tapeconnection :0)
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Jeg har aldrig handlet i TapeConnection. Jeg har aldrig været i deres butikker. Men jeg har været inde på deres hjemmeside mange gange og anset firmaet for ganske spændende og et besøg værd, når der engang skal købes nyt grej, som f.eks. en stor fladskærm inden længe. Ottos fremturden i denne tråd har imidlertid ændret denne opfattelse i negativ retning.
|
|
|
Jeg kunne forestille mig at TC lever lykkeligt videre uden dit besøg.
Jeg har heller aldrig købt noget i eller besøgt en TC butik men jeg synes faktisk altid Ottos indlæg er reelle og holdt i en sober tone med øje for hvad branchemedlemmer kan tillade sig og ikke Som Otto selv understreger så prøver han bare at forholde sig til det principielle i tråden (i modsætning til andre der straks benytter lejligheden til at sende en sviner eller to afsted). Han bliver oven i købet angrebet personligt i denne tråd vedrørende en episode i TC med en utilfreds kunde. Svaret herpå er at der er plads til forbedringer = erkendelse - det er sq mere end andre magter. Skal den pågældende situation drøftes mere detaljeret bør det foregå i pb's eller i en anden tråd
Mht. trådens oprindelige emne, så er jeg ikke enig med skribenten. Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det var en irriterende situation. Jeg ville også selv have været skuffet hvis jeg nu havde glædet mig til at skulle se på en ny amp og ikke kunne nå det pga lang ekspeditionstid til andre kunder. Men jeg synes man skal vende situationen om. Havde jeg været den kunde der stod og havde en masse spørgsmål, der måske ikke skulle føre til et køb den selv samme dag og ekspedienten så vender mig ryggen uden at give tilfredsstillende svar fordi en anden kunde vifter med 10k, ja så ville jeg da for alvor have følt mig dårligt behandlet. Sidst nævnte situation ville betyde at jeg ikke ville sætte mine ben i den pågældende butik igen, førstnævnte ville jeg være kommet mig over og besøgt butikken en anden dag hvor jeg havde mere tid.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
( quote SSch )
" Har man pænt ventet i mere end en halv time på at blive ekspederet, så bør sælgeren starte med at undskylde ventetiden og ved et eventuelt salg tilbyde en eller anden form for kompensation. Det kunne være noget rabat, et kabel eller en dvd. Hvad så hvis du bliver betjent med det samme ? skal kunden så betale lidt ekstra, for den hurtige betjening ? ekstra beløbets størrelse er ikke så vigtigt som gestussen Størrelsen af kompensationen er mindre væsentligt end selve gestussen. "
Selvfølgelig er det aldrig interessant/fedt at vente længe på betjening, men hvis man gør det, kan det dog være et udtryk for, at man som kunde i den butik, får den tid og vejledning, som man har brug for, for at føle sig tryg ved en handel = god service/betjening. Der kan jo være mange årsager til den lange ventetid / travlheden/ de mange kunder.
Desuden er der yderst sjældent nogle butikker, som har råd og mulighed for, at "lige" have 3-5 ekstra ansatte stående klar, til en kort travl periode ( feks. jul ) - og i en speciel forretning som feks. TC eller HFK( bare som to eksempler ) , hvor det er umuligt, da man ikke "bare lige" kan tage ( eller finde) en "mand" ind fra gaden og bruge vedkommende i en kort spidsbelastning - for slet ikke at snakke om økonomien i det.
Jeg kunne aldrig finde på, at røvrende en butik ved at spilde deres tid for så at gå hen og købe et andet sted. Eller prøvekøre en bil, jeg ikke kunne drømme om at købe. Her er vi til gengæld rørende enige MED MINDRE jeg fik en rigtig dårlig behandling, så jeg gav fanden i personlig integritet og behandlede butikken som den havde fortjent (behandlet mig).
Jeg har aldrig handlet i TapeConnection. Jeg har aldrig været i deres butikker. Men jeg har været inde på deres hjemmeside mange gange og anset firmaet for ganske spændende og et besøg værd, når der engang skal købes nyt grej, som f.eks. en stor fladskærm inden længe. Ottos fremturden i denne tråd har imidlertid ændret denne opfattelse i negativ retning. Det burde den ellers ikke, efter min mening altså , da han reelt ikke har sagt noget "forkert" eller misvisende, hverken som TC ansat eller som privat person - men man kan jo altid læse og opfatte ting forskelligt - for mig at se, siger han bare, at en forretning må prioterer sine signaler ( udad til ) til sin hovedgruppe af kunder - det kan man da ikke klandrer ham/butikken for, det er da alm. sund forretningsfornuft. ( uden at der er noget negativt i det )
nb. Og nej, jeg ( kender og ) har aldrig handlet med Otto og kommer nok heller ikke til det, men hvis jeg skulle handle i TC Århus, ville han da være den første jeg ville opsøge, da han da uden tvivl er en yderst faglig kompetent og serviceminded sælger, der sagtens kan se ud over sin egen og "sin" butiks næsetip og virker også til at have bevaret sin moral og anstændighed. Desuden har han ubestridt været til stor hjælp for mange herinde - uden at han selv eller "hans" butik har "profileret" af det.
Jeg kunne sagtens skrive adskillige afsnit til, men pointen burde være klar. Dårlig service medfører tidsrøvere ( god service medfører desværre også tidsrøvere, endda nok mere, da tidsrøvere har det med at opsøge de gode og kompetente steder, for de vil vældig gerne have god service også - de vil bare ikke betale en skid for det ) . Tidsrøvere medfører dårlig service. Som alle andre onde cirkler skal den brydes, men det kan godt kræve noget arbejde...
[/QUOTE] __________________ dj
|
Til top |
|
|
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tommels skrev:
For ca. 14 dage siden gik jeg en tur i Hi-fi klubben, noget jeg ikke gør så tit. Jeg arbejder selv i butik og har gjort det de sidste 10 års tid. Når hi-fi klubben har åbent er jeg som regel selv på job og jeg har fået fri har hi-fi klubben lukket. Det er dog lykkedes mig 2 gange den sidste måneds tid. Første gang skulle jeg spørge på forstærker, budget 10.000 kr. På ca. den halve time jeg havde tålmodighed til og være der, kom der ca. 3-4 kunder ind af døren. Der var 2 ekspedienter i butikken. Da der ikke var nogle ekspedienter ledige, da jeg kom ind begyndte jeg selv og ose rundt og kigge. Den ene ekspedient snakkede i den halve time jeg var der med den samme kunde hele tiden - det var tydeligt, at de ikke kendte hinanden i forvejen. Selv spottede jeg hurtigt, at denne kunde skulle have haft et høfligt "los i røven - ud af min butik". Der var 1-2 personer i kø hele tiden ved desken. Denne mand, som lod sig betjene i den halve time eller mere - han var jo ved og blive betjent da jeg kom ind, mon han allerede havde været der længe?! Nu til sagens kerne... Denne mand gav INGEN købssignaler, han havde INTET fokus på hvad han ville. Al tiden gik med sludder og sladder, han spurgte om HD-tv, blueray, mediecenter og for fanden en masse andet!! Ekspedienten var alt for høflig - han stod med en sand TIDSRØVER. Men, hvordan fejer man en kunde af, som alligevel ikke har 1 krone med og handle for!? Det er en kunst art... Noget ekspedienten ikke kunne, så havde han gjort det! Anden side af samme sag og mine tanker efterfølgende, var nok noget i retning af : Hvem er denne tidsrøver? Kunne han også finde på og blive holdende i krydset når der bliver grønt?, trække et nyt nummer når det bliver hans tur istedet for og træde til?. Hvorfor har han ingen situationsfornemmelse?! Hvordan vil han være det bekendt?! Kan han ikke se, at folk står i kø og venter LÆNGE, mens han får opdateret sin viden - kunne han ikke købe et blad istedet!!! Resultatet var, at denne mand selvfølgelig ikke købte noget - det gjorde jeg heller ikke, for jeg fik aldrig fat i en ekspedient. Ca. 14 dage efter skulle jeg derned, for og indlevere min DVD til rep og historien gentog sig, men denne gang en anden mand! Det er for meget, mit liv er for kort til og gå i hi-fi klubben!! og ideen med lige og fise ind forbi i frokostpausen og få klaret en lille ting, er droppet på forhånd!! Jeg gider ikke stå i kø hele min frokostpause, mens Egon spørgetrold får opdateret sin viden, som han ikke skal bruge til noget alligevel på blueray!! Er jeg super emsig og alt for forvent eller er det et typisk hifi klub fænomen???
|
|
|
Hvorfor går man i Hifi Klubben i første omgang, eller en hvilken som helst anden butik hvis man ikke er parat til at vente, så dkal du jo henvende dig i en af den mere specille butikker hvor du kan bestille tid til demo, og så er der jo kun dig og sælger til stæde.
Hvad lavede du der selv ??? skulle du købe noget eller skulle du bare spilde sælgerens tid ?? du var selv ude og kigge på ny forstærker, hvor lang tid må sælger bruge på dig det var jo heller ikke sikkert du købte af ham selv om du havde 10.000 til ny forstærker, så skulle han måske bare have fejet dig af banen ???
Om man har penge eller ej kan du jo heller ikke bedømme, har selv stået i butik, kunde kommer ind ligner en mand uden en krone på lommen, han spørger og spørger og jeg er høflig, tager ca 1 time, pludselig siger han ok det tager jeg og bestiller lige fotoudstyr for over 30.000 jo så jag du da bare dine kunder væk, med dit super overblik og frasoterende af kunder, alle der er i butikken er potentielle kunder, var jeg din chef og læste det du havde skrevet, sendte jeg dig straks på salgs kursus, eller fyrede dig.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 27 December 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
( quote SSch )
" Har man pænt ventet i mere end en halv time på at blive ekspederet, så bør sælgeren starte med at undskylde ventetiden og ved et eventuelt salg tilbyde en eller anden form for kompensation. Det kunne være noget rabat, et kabel eller en dvd. Hvad så hvis du bliver betjent med det samme ? skal kunden så betale lidt ekstra, for den hurtige betjening ? ekstra beløbets størrelse er ikke så vigtigt som gestussen Størrelsen af kompensationen er mindre væsentligt end selve gestussen. "
Selvfølgelig er det aldrig interessant/fedt at vente længe på betjening, men hvis man gør det, kan det dog være et udtryk for, at man som kunde i den butik, får den tid og vejledning, som man har brug for, for at føle sig tryg ved en handel = god service/betjening. Der kan jo være mange årsager til den lange ventetid / travlheden/ de mange kunder.
Desuden er der yderst sjældent nogle butikker, som har råd og mulighed for, at "lige" have 3-5 ekstra ansatte stående klar, til en kort travl periode ( feks. jul ) - og i en speciel forretning som feks. TC eller HFK( bare som to eksempler ) , hvor det er umuligt, da man ikke "bare lige" kan tage ( eller finde) en "mand" ind fra gaden og bruge vedkommende i en kort spidsbelastning - for slet ikke at snakke om økonomien i det.
Jeg kunne aldrig finde på, at røvrende en butik ved at spilde deres tid for så at gå hen og købe et andet sted. Eller prøvekøre en bil, jeg ikke kunne drømme om at købe. Her er vi til gengæld rørende enige MED MINDRE jeg fik en rigtig dårlig behandling, så jeg gav fanden i personlig integritet og behandlede butikken som den havde fortjent (behandlet mig).
Jeg har aldrig handlet i TapeConnection. Jeg har aldrig været i deres butikker. Men jeg har været inde på deres hjemmeside mange gange og anset firmaet for ganske spændende og et besøg værd, når der engang skal købes nyt grej, som f.eks. en stor fladskærm inden længe. Ottos fremturden i denne tråd har imidlertid ændret denne opfattelse i negativ retning. Det burde den ellers ikke, efter min mening altså , da han reelt ikke har sagt noget "forkert" eller misvisende, hverken som TC ansat eller som privat person - men man kan jo altid læse og opfatte ting forskelligt - for mig at se, siger han bare, at en forretning må prioterer sine signaler ( udad til ) til sin hovedgruppe af kunder - det kan man da ikke klandrer ham/butikken for, det er da alm. sund forretningsfornuft. ( uden at der er noget negativt i det )
nb. Og nej, jeg ( kender og ) har aldrig handlet med Otto og kommer nok heller ikke til det, men hvis jeg skulle handle i TC Århus, ville han da være den første jeg ville opsøge, da han da uden tvivl er en yderst faglig kompetent og serviceminded sælger, der sagtens kan se ud over sin egen og "sin" butiks næsetip og virker også til at have bevaret sin moral og anstændighed. Desuden har han ubestridt været til stor hjælp for mange herinde - uden at han selv eller "hans" butik har "profileret" af det.
Jeg kunne sagtens skrive adskillige afsnit til, men pointen burde være klar. Dårlig service medfører tidsrøvere ( god service medfører desværre også tidsrøvere, endda nok mere, da tidsrøvere har det med at opsøge de gode og kompetente steder, for de vil vældig gerne have god service også - de vil bare ikke betale en skid for det ) . Tidsrøvere medfører dårlig service. Som alle andre onde cirkler skal den brydes, men det kan godt kræve noget arbejde...
|
|
|
[/QUOTE] så kan det vis ikke siges anderledes
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor går man i Hifi Klubben i første omgang, eller en hvilken som helst anden butik hvis man ikke er parat til at vente, så dkal du jo henvende dig i en af den mere specille butikker hvor du kan bestille tid til demo, og så er der jo kun dig og sælger til stæde. Nu ligner hifi klubben umiddelbart en butik og ikke en tandlæge eller lign. hvor man skal bestille tid.
Hvad lavede du der selv ??? skulle du købe noget eller skulle du bare spilde sælgerens tid ?? du var selv ude og kigge på ny forstærker, hvor lang tid må sælger bruge på dig det var jo heller ikke sikkert du købte af ham selv om du havde 10.000 til ny forstærker, så skulle han måske bare have fejet dig af banen ??? Jeg endte i sidste ende med og gå min vej, da jeg syntes situationen var kørt af sporet (ligesom denne tråd) - Hvordan skulle jeg kunne forsvare overfor kunderne i køen efter mig, at sælgeren nu skulle bruge en del tid på mig?!
Om man har penge eller ej kan du jo heller ikke bedømme, har selv stået i butik, kunde kommer ind ligner en mand uden en krone på lommen, han spørger og spørger og jeg er høflig, tager ca 1 time, pludselig siger han ok det tager jeg og bestiller lige fotoudstyr for over 30.000 jo så jag du da bare dine kunder væk, med dit super overblik og frasoterende af kunder, alle der er i butikken er potentielle kunder, var jeg din chef og læste det du havde skrevet, sendte jeg dig straks på salgs kursus, eller fyrede dig. Hvis du i den time har kunder stående ved desken uden de bliver ekspederet eller går sin vej, hvem af dem har så mest fortjent din opmærksomhed?! Du kan ikke være to steder samtidigt... Men, hvis du nu havde sagt til din kunde (mens han på et tidspunkt så tænksom ud eller lign), om du lige måtte hjælpe den kunde som havde ventet meget længe og så vende tilbage til ham straks efter - så ville han udvise forståelse for situationen og han ville helt sikkert også vente på dig. Min chef HAR læst denne tråd og grinet af den - han synes folk er for langt ude!!!
[/QUOTE]
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der så meget focus på min kompetance?! Jeg skal fyres, på salgskursus og alle vil vide hvor jeg har arbejdet eller arbejder - for det er åbenbart utroligt, at en som jeg kan arbejde nogen steder. Jeg har en mening og en erfaring inden for det jeg snakker om - hvorfor kan jeg ikke tillade mig det?! Mange andre har en mening men ingen eller lidt erfaring og de holder sig heller ikke tilbage. Jeg kan undres.... Kan man ikke tale om oplevelser eller generelle ting her?! Uden at det skal medføre personlige angreb og svinestreger!? Det er ikke kun mig, andre har også følt sig ramt. Er det sådan vi er som mennesker når man pludselige er mere eller mindre anonym og sidder bag skærmern for sig selv - "man kan være en lille mide og komme af med frustrationer - uden og se folk i øjnene" Hvis jeg frem over skal poste noget i dette forum skal jeg nok holde mig til noget meget mere konkret, noget man ikke kan skændes om.... og måske vedlægger jeg mit CV bare for og blive taget en anelse seriøst. Tak til de seriøse debatører og ..... de andre
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
j.d. skrev:
Hvad så hvis du bliver betjent med det samme ? skal kunden så betale lidt ekstra, for den hurtige betjening ? ekstra beløbets størrelse er ikke så vigtigt som gestussen |
|
|
Man kunne give sælgeren et venligt smil.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
tommels skrev:
|
|
|
Jeg er sådan set ligeglad med om man opfatter mig som privatperson eller som Tape Connection. Den ene er en del af den anden. Jeg er bare ikke ligeglad med at man ræssonnerer sig til en masse om hvordan jeg eller butikken behandler vores kunder. Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver. Men at enhver butik sorterer i sine kunder er åbenbart én af den slags sandheder som man som butiksansat aldrig skal fortælle kunderne. Visse ting lever folk åbenbart bedre med i uvidenhed, fred være med det.
|
|
|
Spændende. Det er en fed ide at tabe et par æg på gulvet og specielt undgå at gøre alle tilfredse....det er jo en selvopfyldende profiti. Jeg synes faktisk du skubber ansvaret fra dig Otto. Som ansat i TC er du i mit optik forpligtet til at forsøge at imødekomme ALLE som kommer i butikken. Misforstå mig ikke, men du skriver selv:
"Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver".
Især det sidste.....slet ikke hvis man prøver. Det klinger skidt i mine øre. Hvorfor forsøge at undgå det uundgåelig....er det budskabet? Det er da et koncept jeg ikke tror Søren TC vil bruge ret mange penge på at trykke i jeres nye katalog. Du kan jo forslå ham at prøve at markedsføre sloganet :
Ingen kan gøre alle kunder tilfredse, handle i TC hvor vi er hudløs ærlig!
Det kan være det er fremtiden, fortæl kunderne hvor p***e trivielle de og deres spørgsmål er og der er helt sikkert nogen som bliver skuffet. En ny slags fortrolighed mellem outlet og kunde......alle ved det, hvorfor ikke bare være helt ærlig og sige du faktisk ikke bryder dig om nogle af kunderne mens du er igang.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Spændende. Det er en fed ide at tabe et par æg på gulvet og specielt undgå at gøre alle tilfredse....det er jo en selvopfyldende profiti. Jeg synes faktisk du skubber ansvaret fra dig Otto. Som ansat i TC er du i mit optik forpligtet til at forsøge at imødekomme ALLE som kommer i butikken. Misforstå mig ikke, men du skriver selv:
"Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver".
Især det sidste.....slet ikke hvis man prøver. Det klinger skidt i mine øre. Hvorfor forsøge at undgå det uundgåelig....er det budskabet? Det er da et koncept jeg ikke tror Søren TC vil bruge ret mange penge på at trykke i jeres nye katalog. Du kan jo forslå ham at prøve at markedsføre sloganet :
Det kan være det er fremtiden, fortæl kunderne hvor p***e trivielle de og deres spørgsmål er og der er helt sikkert nogen som bliver skuffet. En ny slags fortrolighed mellem outlet og kunde......alle ved det, hvorfor ikke bare være helt ærlig og sige du faktisk ikke bryder dig om nogle af kunderne mens du er igang.
|
|
|
Enig!  Jo flere af Ottos indlæg jeg læser, jo mindre bryder jeg mig om hans indstilling til kundebetjening. Synes at der er for mange undskyldninger og ingen ansvarsfølelse. Det skal lige siges, at jeg har intet personligt har imod manden, men danner mig en mening baseret på hans indlæg her på siden. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 04:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare et godt råd til tc det kan godt betale sig at være ydmyg og respektere kunder uanset om de kun kommer for at kikke for det er jo tit at ting blir solgt efter mund til mund metoden, det er trodsalt kunder som i skal leve af.
Hvordan ham man fornægte mainstream kunder er jeres shop ikke lige precis udtryk for mainstream?
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Otto, TC skrev:
tommels skrev:
|
|
|
Jeg er sådan set ligeglad med om man opfatter mig som privatperson eller som Tape Connection. Den ene er en del af den anden. Jeg er bare ikke ligeglad med at man ræssonnerer sig til en masse om hvordan jeg eller butikken behandler vores kunder. Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver. Men at enhver butik sorterer i sine kunder er åbenbart én af den slags sandheder som man som butiksansat aldrig skal fortælle kunderne. Visse ting lever folk åbenbart bedre med i uvidenhed, fred være med det.
|
|
|
|
|
|
Vil bare lige indskyde en bemærkning eller 2
1: Jeg kender ikke Otto, er ikke i familie med ham eller hans nærmeste og har ingen relation til TC, har aldrig været i en af deres butikker. Jeg har dog altid haft stor respekt for Ottos faglige kompetance ud fra hvad jeg har læst her.
2: De fleste der jævnligt skriver og læser i dette forum har på et tidspunkt haft mulighed få at få det indtryk at der er lige så mange meninger om service som der er kunder (hvis ikke du har fanget den, ja så står du squ ikke til at hjælpe ), derfor er det i mine øjne naturligt og fornuftigt at en butiksansat personligt føler at det vil være skadeligt for en foretning at forsøge at gøre alle tilfredse. Hvis du forsøgte på det ville du ende op med et butikskoncept så blandet at ingen ville være tilfredse.
Så hatten af for Otto, en mand der ved og føler noget for det han arbejde med 
Jesper
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Otto, TC skrev:
tommels skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu ved jeg ikke præcis hvad din 'optik' er, men jeg må sige, at jeg er chokeret over folk der befinder sig på et hififorum og endnu ikke har opdaget, at de har en særlig interesse, som ikke deles af alle.
Der er jo ikke tale om, at nogen vil smide nogen som helst ud af en butik, men om at man målretter sin butik og kundevejledning efter nogle kundegrupper, og det følger altså rent definitorisk, at hvis man målretter i forhold til nogle bliver man mindre interesseret i andre.
Det kan godt være, at der er nogle, der påstår, at de retter sig mod alle, men som Otto helt rigtigt konstaterer, er det jo den største løgn af dem alle (ja tak, og Danske Bank er til for kundernes skyld, fordi det er det, de siger?).
Jeg ved ikke, hvor du hiver denne optik-etik fra, men mener du at Otto er forpligtet til at hjælpe folk, der kommer ind og spørger om en pose dyrefoder? Du er altså principiel modstander af specialbutikker og specialinteresser?
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|