Emne: Tidsrøveren i Hi-fi klubben ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu må det snart stoppe! Og som Otto ganske rigtigt spørger: Kan man ikke have en principiel diskussion uden at nogen skal angribes? Kan vi ikke finde ud af det?
Og Otto har da ganske ret når han siger at han ikke kan tilfredsstille alle kunder! Men dermed jo ikke sagt at han ikke prøver, for det er jeg helt sikker på at han gør! Alt andet ville være at køre butikken i sænk.
Hejsa:
Du har aldrig været i TC kan jeg høre...
Da_Saint:
Det har du åbenbart heller ikke... 
Jesper Bach:
Ja, jeg er fuldstændig enig.
Altså, gå nu ind i TC og lav en handel med butikken før i bedømmer hverken Otto eller Tape Connection. I kan ikke bedømme kundeservicen ud fra Ottos indlæg her på siden. Det ville jo være det samme som at bedømme højttalere udelukkende på deres specifikationer, og det er der vel ingen herinde der gør... 
Og husk nu at holde jer til emnet.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Bradman skrev:
Otto, TC skrev:
tommels skrev:
Tror iøvrigt Otto er ude i noget snavs?! Han lufter sin menninger blandet - hans personlige/butikkens. Ottos profil, hvad du siger og gør vil afspejle sig som "butikken" uanset om du kan lide det eller ej.
|
|
|
Jeg er sådan set ligeglad med om man opfatter mig som privatperson eller som Tape Connection. Den ene er en del af den anden. Jeg er bare ikke ligeglad med at man ræssonnerer sig til en masse om hvordan jeg eller butikken behandler vores kunder. Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver. Men at enhver butik sorterer i sine kunder er åbenbart én af den slags sandheder som man som butiksansat aldrig skal fortælle kunderne. Visse ting lever folk åbenbart bedre med i uvidenhed, fred være med det.
|
|
|
Spændende. Det er en fed ide at tabe et par æg på gulvet og specielt undgå at gøre alle tilfredse....det er jo en selvopfyldende profiti. Jeg synes faktisk du skubber ansvaret fra dig Otto. Som ansat i TC er du i mit optik forpligtet til at forsøge at imødekomme ALLE som kommer i butikken. Misforstå mig ikke, men du skriver selv:
"Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver".
Især det sidste.....slet ikke hvis man prøver. Det klinger skidt i mine øre. Hvorfor forsøge at undgå det uundgåelig....er det budskabet? Det er da et koncept jeg ikke tror Søren TC vil bruge ret mange penge på at trykke i jeres nye katalog. Du kan jo forslå ham at prøve at markedsføre sloganet :
Ingen kan gøre alle kunder tilfredse, handle i TC hvor vi er hudløs ærlig!
Det kan være det er fremtiden, fortæl kunderne hvor p***e trivielle de og deres spørgsmål er og der er helt sikkert nogen som bliver skuffet. En ny slags fortrolighed mellem outlet og kunde......alle ved det, hvorfor ikke bare være helt ærlig og sige du faktisk ikke bryder dig om nogle af kunderne mens du er igang.
|
|
|
Nu ved jeg ikke præcis hvad din 'optik' er, men jeg må sige, at jeg er chokeret over folk der befinder sig på et hififorum og endnu ikke har opdaget, at de har en særlig interesse, som ikke deles af alle.
Der er jo ikke tale om, at nogen vil smide nogen som helst ud af en butik, men om at man målretter sin butik og kundevejledning efter nogle kundegrupper, og det følger altså rent definitorisk, at hvis man målretter i forhold til nogle bliver man mindre interesseret i andre.
Det kan godt være, at der er nogle, der påstår, at de retter sig mod alle, men som Otto helt rigtigt konstaterer, er det jo den største løgn af dem alle (ja tak, og Danske Bank er til for kundernes skyld, fordi det er det, de siger?).
Jeg ved ikke, hvor du hiver denne optik-etik fra, men mener du at Otto er forpligtet til at hjælpe folk, der kommer ind og spørger om en pose dyrefoder? Du er altså principiel modstander af specialbutikker og specialinteresser?
|
|
|
Vanderlay, jeg er umodlig ked af du har oplevet min indlæg som chokerende. Tænk at jeg mener kunderne kan forvente noget af en butik. Om jeg er modstander af specialbutikker og specialinteresser? Nej, det er jeg ikke. For det første der ingen som kommer også spørger om dyrefoder....og skulle det ske henviser man til en dyre-butik....med et smil.
I det hele taget er det underligt at have en servicevirksomhed som lever af at give kunderne en proffesionel behandling. Otto´s måske kommende bog: "en hifi-sælgers dagbog" kan udgives når han har smidt sin opsigelse. Indtil da vil jeg forvente at man som ansat i en butik er dels klar over man er ambassadør for butikken...også i fritiden, også på dvs. netfora.
Budskabet er alle er velkomne og er man ikke hifi-entusiast (man kunne måske blive det), så kan det være at man alligevel skal bruge et anlæg....købe en gave. Musik er i min verden ikke forbeholdt nogle få specialister. Mit indtryk er at Tapeconnection satser på det brede segment, men uanset hvor smalt eller bredt det, så er mand stadige forpligtet til at give de mennesker som træder ind ad døren en ordenlig behandling. Nogle må vente, nogle går igen. Men udgangspunktet er i min verden at kunderne aldrig må føle sig overflødige, så finder de et andet sted at handle. For Otto´s vedkommende er bor hifi-klubben to skridt væk fra TC-Århus.
Jeg finder Otto´s indlæg generelt som kvalifiserende og uden at forsøge sig på at være verdensmester i alt. Han er den første til at indrømme han ikke er nogen teknisk-person. Alligevel er han en kompetence og på rigtig mange måder en god ambasadør for TC. Når jeg skriver det, så er der alligevel ting som jeg ikke mener man bør skrive, også selv om det er sandt. Forretningskoncepter sælges ikke på sandhed, men på drømme og forventinger. Dette bør ikke kom bag på dig Vanderlay....nervepiller fåes hos lægen hvis du har fået det skidt. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ingen der taler om ikke at smile til folk, give dem god behandling og hvad ved jeg - det behøver man hverken en politik eller en optik for at gøre.
Det er muligt, at nogle folk bliver fornærmede over at høre at specialiserer hifi ikke er for alle, men det er så fordi de ikke - som du jo selv skriver - vil høre sandheden. Disse kunder frekventerer jo alligevel ikke denne slags fora, så hvilken forskel gør det.
Hvis jeg skal forstå dit sidste afsnit rigtigt, så mener du med andre ord, at Otto er forpligtet til at give os drømme og halve sandheder frem for at sige, hvad han mener, fordi han er 'ambassadør'?
Hvorfor dog det?
Vil du hellere diskutere med een, hvor du ved, at du ikke kan stole på budskabet, fordi det blot er reklamesnak, end at høre hvad foolk reelt mener? Det mener jeg er misforstået virksomhedsetik og korrekthed
|
Til top |
|
|
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev: "Når jeg skriver det, så er der alligevel ting som jeg ikke mener man bør skrive, også selv om det er sandt. Forretningskoncepter sælges ikke på sandhed, men på drømme og forventinger. Dette bør ikke kom bag på dig Vanderlay....nervepiller fåes hos lægen hvis du har fået det skidt. "
Hvis Otto havde fulgt dit råd, så havde jeg ikke lagt ca. 30.000 i TC i 2006. Naivt måske, fortrudt mine køb nej bestemt ikke.
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne værre sjovet hvis Hifi-klubben, også kom med i denne debat, der er jo dem det handler om og ikke TC.
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lige netop fordi TC har for vane IKKE at læsse en masse reklamebullsh*t af på folk, men at sige hvad de mener, at de får så mange kunder.
Vedr. TC og Hifiklubben på europa plads i Århus, så er afstanden lige præcis den samme begge veje.
|
Til top |
|
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver Otto fuldstændig ret i det principielle i at man ikke kan stille alle tilfredse, men tror at han mere tænker på de signaler butikken sender, fremfor selve kundebetjeningen.
Tvivler på at de ansatte ikke gør hvad de kan for at gøre en kunde i butikken tilfreds, men at en butik via sit sortiment, indretning, markedsføring, pris osv, vil henvende sig til nogle bestemte kunder og derved også skræmme nogle kunder væk. Skulle der så komme en kunde der falder uden for målgruppen, forsøger man selvfølgelig at gøre denne tilfreds alligevel.
For at tage eksemplet med den musik der bliver spillet, vi bruger butik X:
X beslutter at de vil spille musik i deres butik, allerede her gør de de kunder der kun ønsker at høre musik derhjemme utilfredse.
X beslutter kun at spille musik fra deres top ti-liste, igen ryger der nogle kunder over i den ultilfredse gruppe.
Skulle X forsøge at stille alle tilfredse, ville det betyde at de skulle slukke/tænde/skifte musik efter hvilken kunde der lige trådte ind i butikken, istedet for at have en klar profil.
Synes det er helt ok at medarbejdere melder ud hvordan de ser på det, og som flere andre synes jeg at det er synd at nogle ikke kan have en principiel diskussion uden at Otto's, Tc's, Tommels mv kompetencer og service skal drages ind i det.
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk der er kunder der har så lidt viden, at man tro at det er lyv, disse kunder skal havde alt forklaret, det er ikke sikker at de så også har
forstået det der bliver fortalt, derfor blive de ved og ved, og det tager tid.
Hvis jeg kommer ind i en HI-FI butik og der er en kunde før mig, med en viden på 0%, så går jeg, og kommer tilbage en time tid efter og hvis
kunde stadig er der, kommer jeg tilbage dagen efter.
Der skal også værre plads til nybegynder.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ret mig hvis jeg tager fejl, men såvidt jeg forstår så udsprang Ottos kommentar om at stille alle tilfreds (eller ej) som en direkte kommentar til den del-diskussion der opstod omkring valget af musik der blev spillet i TP i Næstved Storcenter.
Det hele handler jo om målgrupper. Som situationen blev beskrevet, så har der på det givne tidspunkt stået 15-20 mennesker og ventet på betjening - jeg har MEGET svært ved at forestille mig at alle disse mennesker har haft samme musiksmag. Uanset om der blev spillet Dire Straits, Metallica, Christina Aguillera, Haydn eller Engelbert Humperdinck, så er jeg temmelig overbevist om at flere af de tilstedeværende ville gå derfra med en mening om at det dog var noget underlig musik de spillede i den butik. Man kunne så diskutere om der SLET ikke skal spilles musik - men det ville jo være lidt underligt i en musikbutik, eller..? Jeg vil vove den påstand (uden at have set noget statistik for det) at 70-80% af kunderne i en butik som TP er under 25 år. Så kan jeg ikke rigtig se noget odiøst i at der spilles musik der primært henvender sig til denne målgruppe.
Min pointe er at enhver butik, uanset type ikke kan komme udenom at skulle tage stilling til hvad der er deres primære målgruppe. Tapeconnection og Hifiklubben henvender sig f.eks. ikke nødvendigvis til de samme kunder som Elgiganten eller Fona - selv om der naturligvis er overlapninger. I de store elektronikvarehuse sælges mange varer på prisen alene (læs: for temmelig mange kunder er kvaliteten underordnet, bare det er billigt) og omsætningshastigheden er nok den vigtigste parameter der opereres med. I mere specialiserede butikker vil den primære målgruppe som regel have et vist ambitionsniveau og et vist minimum af forhåndsviden om hvad der er op og ned.
Dermed selvfølgelig ikke være sagt at alle typer kunder ikke skal være velkomne i enhver butik for enhver kunde har selvfølgelig krav på service osv, men jeg kan ikke forstå at det skal være så kontroversielt at mene at en butik bør satse på en målgruppe, og i visse sammenhænge prioritere denne - f.eks. i form af markedsføring, tidsforbrug, eller for den sags skyld valg af hvilken musik der bliver spillet i en musikbutik.
|
Til top |
|
|
tommels Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er stadig imponeret over, at denne tråd bliver ved... nu på side 6 :0) Fedt og se stadig mere og mere kompetente/interessante indlæg, istedet for folk der bare lige vil sige alle de andre er åndsvage...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Ronin skrev:
Ikke for noget, men dine bemærkninger er heldigvis ret enestående. .. |
|
|
Eftersom du arbejder for hifi-klubben og ikke for TP musikmarked i Næstved er din bemærkning på afveje.
|
|
|
Nå da, gad vide hvorfor jeg så kommenterede dit indlæg??
Hmm, lad mig se...... det havde noget med en dårlig oplevelse at gøre, og det bundede ud i bl.a. den musik der bliver spillet i butikkerne etc.. Så uddyb venligst hvad du mener med en dårlig oplevelse? Alt andet lige, ville det ihvertfald være brugbart input, såfremt at der er noget at arbejde med.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Hejsa:
Du har aldrig været i TC kan jeg høre...
|
|
|
Jo jeg har den er mainstream ellers vil der slet ikke være hitech halogenspot
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fyda føjda ja - jeg er også tit vendt om i døren når jeg var på vej ind i en butik, inden jeg i sidste øjeblik opdagede at der var halogenspots, og indså at det derfor MÅTTE være en mainstream forretning. 
Helt ærligt...
|
Til top |
|
|
DADDY DJ Branchemedlem

Expert HiFi, Randers
Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sikke en spændende debat... :-)
Enhver sælger tilstræber vel at give alle kunder en optimal betjening i forhold til kundens behov. Der er jo stor forskel på "ekspedienter" og på "behovsanalytikere" som er den kategori vi hi-fi sælgere tilhører. Og selvfølgelig tager det tid at betjene kunder i en Hi-Fi forretning også dem som ikke bestemmer sig lige med det samme. Der findes jo ikke osere, men kun potentielle kunder. Som sælger og "vejleder" forsøger jeg da personligt altid at give den optimale oplevelse og service for alle kunder fordi jeg brænder for at give kunden en oplevelse.. Det er jo ingen hemmelighed at det er glæden ved kundebetjening der skal drive værket som Hi-Fi sælger da sælgerlønninger jo ikke ligefrem rykker for vildt.... det gør glæden ved arbejdet til gengæld!!
Godt hi-fi nytår til jer alle
Venligst
DADDY-DJ
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DADDY DJ skrev:
Hej
Sikke en spændende debat... :-)
Enhver sælger tilstræber vel at give alle kunder en optimal betjening i forhold til kundens behov. Der er jo stor forskel på "ekspedienter" og på "behovsanalytikere" som er den kategori vi hi-fi sælgere tilhører. Og selvfølgelig tager det tid at betjene kunder i en Hi-Fi forretning også dem som ikke bestemmer sig lige med det samme. Der findes jo ikke osere, men kun potentielle kunder. Som sælger og "vejleder" forsøger jeg da personligt altid at give den optimale oplevelse og service for alle kunder fordi jeg brænder for at give kunden en oplevelse.. Det er jo ingen hemmelighed at det er glæden ved kundebetjening der skal drive værket som Hi-Fi sælger da sælgerlønninger jo ikke ligefrem rykker for vildt.... det gør glæden ved arbejdet til gengæld!!
Godt hi-fi nytår til jer alle
Venligst
DADDY-DJ
|
|
|
Hej Daddy,
Jeg synes du har fat i noget af det rigtige, men alligevel er der ting jeg gerne vil gøre gældende:
1: der findes "osere", når jeg "oser" siger jeg det direkte til personalet!
2: Alle kunder skal behandles forskelligt.
3: Alle kunder har ret til fair behandling
4: Alle forretninger har fra tid til anden unfair kunder.
5:Forretninger skal leve af kunderne både på kort og lang sigt, derfor pkt 2 og 3.
6: Vi skal behandle hinanden med respekt både "give and take"
7: Drengerøve, mennesker uden respekt, vil aldrig få andet end det som er fair nemlig et velment spark i deres "derier"!
Hvis vi alle også dem fra 13-25 år kunne tilstræbe dette er jeg sikker på at det ville være sjovere at være hifi interresseret.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
DADDY DJ skrev:
Der findes jo ikke osere, men kun potentielle kunder. |
|
|
1: der findes "osere", når jeg "oser" siger jeg det direkte til personalet! |
|
|
Mon ikke Daddy DJ's pointe var (og formentlig ekspedientens tanke i det første indlæg i denne tråd) at selv en oser før eller siden køber f.eks. en fladskærm, et sæt højttalere eller måske en seriøs forstærker - men muligvis først efter ugers eller måneders osen rundt i forskellige butikker. Og at den behandling man har fået som (potentiel) kunde kan ende med at være afgørende for hvor man på et eller andet tidspunkt vælger at lægge sine penge..?
Man kan naturligvis altid diskutere hvor "niveauet" skal lægges, og hvor meget tid en ekspedient kan/bør bruge på en kunde der klart ikke køber noget I DAG - men det må være en individuel betragtning fra case til case.
Når det er sagt, så gør jeg som Mercury - hvis jeg kommer ind i en butik ene og alene for at "indsnuse atmosfæren" og savle over grej som jeg ikke har råd til, så siger jeg det som det er hvis en ekspedient kommer og tilbyder hjælp. Det synes jeg kun er fair.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
Mastervol skrev:
Hejsa:
Du har aldrig været i TC kan jeg høre...
|
|
|
Jo jeg har den er mainstream ellers vil der slet ikke være hitech halogenspot
|
|
|
Nu kan man jo diskutere hvor mainstream TC er, jeg synes ikke det er specielt meget i forhold til hvilke produkter de sælger. Men det var heller ikke det jeg ville ind på.
Du gav et råd til TC om at skulle være ydmyg og respektere kunder uanset om de kommer for at kigge eller ej. Jeg gik bare ud fra at hvis man havde været i TC, havde man jo fundet ud af at det faktisk var sådan det hang sammen, men du har tydeligvis ikke samme opfattelse af TC?
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Tapeconnection sælger fladskærme til folket. Hvor meget mere mainstream kan det blive.....og oven i købet til "blowout priser"! Jeg er enig i TC er et spændende alternativ til klubben og andre. TC tjener hvor den tjenes kan. Hvis TC begyndte at sælge vaskemaskiner, så ville det faktisk ikke undre mig. Jeg ville ikke engang se skævt til det - de skal tjene nogle penge når dagen er omme.
Det er som hifiklubben som aldrig ville sælge TV, minidisc og alt det useriøse! De sælger stort set ikke andet idag. Jeg ser nok ikke mere specialforetning i TC mere end jeg ser i Punkt1 - snare tvært om. Jeg siger altså heller ikke at TC er en ringe butik, men mere poleret er det altså ikke.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Hej...
Tapeconnection sælger fladskærme til folket. Hvor meget mere mainstream kan det blive.....og oven i købet til "blowout priser"! Jeg er enig i TC er et spændende alternativ til klubben og andre. TC tjener hvor den tjenes kan. Hvis TC begyndte at sælge vaskemaskiner, så ville det faktisk ikke undre mig. Jeg ville ikke engang se skævt til det - de skal tjene nogle penge når dagen er omme.
Det er som hifiklubben som aldrig ville sælge TV, minidisc og alt det useriøse! De sælger stort set ikke andet idag. Jeg ser nok ikke mere specialforetning i TC mere end jeg ser i Punkt1 - snare tvært om. Jeg siger altså heller ikke at TC er en ringe butik, men mere poleret er det altså ikke.
|
|
|
Ehhh... Nu synes jeg da godt at en butik der sælger forstærkere og højttalere i 100 k klassen kan kaldes en specialbutik. Gør Punkt 1 det? Og sælgerne ved da også hvad de taler om, hvilket også karakteriserer en specialbutik. Og sælger man surround, sælger man da per definition også TV ikke? Det er da også noget tid siden de sidst har haft en MiniDisc afspiller/optager til at stå i deres butik ikke? 
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mufcdk1974 skrev:
Bradman skrev: "Når jeg skriver det, så er der alligevel ting som jeg ikke mener man bør skrive, også selv om det er sandt. Forretningskoncepter sælges ikke på sandhed, men på drømme og forventinger. Dette bør ikke kom bag på dig Vanderlay....nervepiller fåes hos lægen hvis du har fået det skidt. "
Hvis Otto havde fulgt dit råd, så havde jeg ikke lagt ca. 30.000 i TC i 2006. Naivt måske, fortrudt mine køb nej bestemt ikke.
|
|
|
Ok, jeg hører da hvad folk siger. Nu er jeg ikke TC, så jeg kan ikke afgøre hvordan de målsætter og kører butikken. Jeg siger blot at man faktisk skal være tro mod ide-grundlaget i butikken. TC har ikke mål at gøre nogle kunder tilfredse, de har mål at gøre alle kunder tilfredse. Det tror jeg Søren Sørensen som ejer kæder vil sige....bare mit gæt.
Ottos personlig vejledning skal nok kunne hive 30 jern ud af din lomme, og jeg tror du har oplevet en seriøste behandling som jeg synes ALLE TC´s kunder har krav på. Er du uenig i det? Nu har jeg selv været disken-springer hos DAT engang, og jeg prøvede da at imødekommede alle de kunder i butikken. Jeg prøvede at ikke trøste mig med man taber en her og en der. Nogle gange havde man travlt, og nogle gange gik kunderne inden de fik service. De købte sikkert enheder over nettet eller hos nogle andre......det havde jeg selv gjort. Jeg var ikke tilfreds med det, og man står faktisk i et dillema nogle gange - ganske vist. For mig at se er det tegn på en organisation som faktisk ikke virker når sælgerne på forhånd vil gi afkald på nogle kunder. Den slags sortering er ikke god....og man ved aldrig hvem har har de 30.000 kr. i bagkommen! Så jeg oplever ottos indstilling som dårlig købmandsskab.
Jeg tror forsat på kunderne er ligeglade med sælgernes problemer. Hvem er til for hvem? Det må folk da meget undskylde - er det helt utydeligt at kunder er dem man lever af? Otto har modigt valgt at skrive om hans syn på juletravlheden....men det ikke min opgave at tage stilling til det, jeg forventer at få en ordenligbehandling i hans butik, om så jeg skal pænt vente en time. Rekruteringsproblemmer er heller ikke kunders ansvar - vel? Der er grænser for hvad kunder gider om. Jeg mener faktisk Otto er igang med undergrave virksomheden image og fortæller nogle ting som jeg mener personalegruppen bør tale om. Ikke give potentielle kunder grovfilen over en offentliige tilgængelig netfora. Der er en styrke i at vælge kunder til og fra, men der er også en bagside af det - kunderne finder et andet sted at handle hvis de ikke bliver taget seriøst.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|