Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tidsrøveren i Hi-fi klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Bradman skrev:

Hej...

Tapeconnection sælger fladskærme til folket. Hvor meget mere mainstream kan det blive.....og oven i købet til "blowout priser"! Jeg er enig i TC er et spændende alternativ til klubben og andre. TC tjener hvor den tjenes kan. Hvis TC begyndte at sælge vaskemaskiner, så ville det faktisk ikke undre mig. Jeg ville ikke engang se skævt til det - de skal tjene nogle penge når dagen er omme.

Det er som hifiklubben som aldrig ville sælge TV, minidisc og alt det useriøse! De sælger stort set ikke andet idag. Jeg ser nok ikke mere specialforetning i TC mere end jeg ser i Punkt1 - snare tvært om. Jeg siger altså heller ikke at TC er en ringe butik, men mere poleret er det altså ikke.

Ehhh... Nu synes jeg da godt at en butik der sælger forstærkere og højttalere i 100 k klassen kan kaldes en specialbutik. Gør Punkt 1 det? Og sælgerne ved da også hvad de taler om, hvilket også karakteriserer en specialbutik. Og sælger man surround, sælger man da per definition også TV ikke? Det er da også noget tid siden de sidst har haft en MiniDisc afspiller/optager til at stå i deres butik ikke?

Jo....du kan få et komplet anlæg til at par tusinde, og endda og en kassette båndoptager. De koster ikke 100.000 kr. vel. Jeg skriver jo i et indlæg et bredt segment. Altså TC har både det billige til Hr. og fra DK, men altså også noget hiend´ede noget. Hvis du tror TC henvender sig til et andet målgruppe end hifi-klubben, så er det da ok med mig. Hifi-klubben kan da match prisniveauet, så jeg ser som sagt ikke den store forskel i butikkernes målgrupper. Du skal være velkommen til at uddybe de forskelle du kan se.

Punkt1 har ikke noget målsætning om at sælge hifi. Derimod har de et andet konsept.....i retning af billge men gode produkter. En større flow af kunder, men alle køber noget. En special butik handler ikke om omsætning men om de varer de sælger. Hvidevarer er nok mindst ligeså speciellt som en flatskærm.....jeg vil ikke kalde Føtex en specialforretning. 

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Gad vide om ikke man kan kalde det for en speciaiforretning når man sælger udstyr til over 50k.

Hvis den Danske HI-FI butiker ikke tager sig samme og laver en særlig HI-FI uddan. Vil jeg tro at de afgå en stille død.

I mange HI-FI butiker, kan man ikke se forskel om sælger komme fra den lokal tøj butik eller andre butiker der ikke har noget at gøre med HI-FI,
prøv at gå i Fona og høre hvad sælger prøve at sælge til Hr og Fr Danmark.

Det bliver mere om mere normalt at købe, HI-FI, TV og køleskabe m.m. i den lokal supermarket for slet ikke at tale om internette.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Til Mercury og rogueagent:

Jeg er da helt enig i jeres betragtninger og specielt vurderingen af hvor meget tid sælger skal bruge pr. kunde kan altid vurderes. Men vi sælger altså også til "osere" som pludselig bliver begejstret over noget i butikken som de impulsivt tændes af og mange "osere" vil faktisk noget i butikken hvis man spørger ind til det. Dog kommer kunder som direkte henvender sig i første række og de kunder som indledningsvis starter en samtale med "jeg skal nok henvende mig hvis jeg får brug for hjælp" får lov til at kigge hvor man som sælger bare er opmærksom på en senere henvendelse fra kunden.

venligst

DADDY-DJ

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Mastervol skrev:
Bradman skrev:

Hej...

Tapeconnection sælger fladskærme til folket. Hvor meget mere mainstream kan det blive.....og oven i købet til "blowout priser"! Jeg er enig i TC er et spændende alternativ til klubben og andre. TC tjener hvor den tjenes kan. Hvis TC begyndte at sælge vaskemaskiner, så ville det faktisk ikke undre mig. Jeg ville ikke engang se skævt til det - de skal tjene nogle penge når dagen er omme.

Det er som hifiklubben som aldrig ville sælge TV, minidisc og alt det useriøse! De sælger stort set ikke andet idag. Jeg ser nok ikke mere specialforetning i TC mere end jeg ser i Punkt1 - snare tvært om. Jeg siger altså heller ikke at TC er en ringe butik, men mere poleret er det altså ikke.

Ehhh... Nu synes jeg da godt at en butik der sælger forstærkere og højttalere i 100 k klassen kan kaldes en specialbutik. Gør Punkt 1 det? Og sælgerne ved da også hvad de taler om, hvilket også karakteriserer en specialbutik. Og sælger man surround, sælger man da per definition også TV ikke? Det er da også noget tid siden de sidst har haft en MiniDisc afspiller/optager til at stå i deres butik ikke?

Jo....du kan få et komplet anlæg til at par tusinde, og endda og en kassette båndoptager. De koster ikke 100.000 kr. vel. Jeg skriver jo i et indlæg et bredt segment. Altså TC har både det billige til Hr. og fra DK, men altså også noget hiend´ede noget. Hvis du tror TC henvender sig til et andet målgruppe end hifi-klubben, så er det da ok med mig. Hifi-klubben kan da match prisniveauet, så jeg ser som sagt ikke den store forskel i butikkernes målgrupper. Du skal være velkommen til at uddybe de forskelle du kan se.

Punkt1 har ikke noget målsætning om at sælge hifi. Derimod har de et andet konsept.....i retning af billge men gode produkter. En større flow af kunder, men alle køber noget. En special butik handler ikke om omsætning men om de varer de sælger. Hvidevarer er nok mindst ligeså speciellt som en flatskærm.....jeg vil ikke kalde Føtex en specialforretning. 

Ja, men jeg vil vove at påstå at det anlæg til 3k man kan få komplet, vel være væsentligt bedre end alt andet man kan få i et supermaked. Forskellen mellem HFk og TC er jo også at jeg aldrig har set udstyr der er dyrere end 90 k derinde. Hvorimod TC jo fx har højttalere til 180 k stående til demo. Men ok, synes du ikke at hifiklubben er en specialbutik? Man får jo ikke det samme udvalg af udstyr i samme kvalitet i hverken el-giganten, merlin eller fona. Desuden findes der jo kun 3 TC butikker, og det gør jo automatisk at de ikke kan henvende sig lige så bredt.

TC er jo heller ikke bygget (i hvert fald ikke den på Europaplads) til at have en stor gennemstrømning af kunder.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Nå da, gad vide hvorfor jeg så kommenterede dit indlæg??

Hmm, lad mig se...... det havde noget med en dårlig oplevelse at gøre, og det bundede ud i bl.a. den musik der bliver spillet i butikkerne etc.. Så uddyb venligst hvad du mener med en dårlig oplevelse? Alt andet lige, ville det ihvertfald være brugbart input, såfremt at der er noget at arbejde med....

TP musikmarked i Næstved er fuldstændig at sammenligne med mikro-Irma i Emdrup. Meget lille forretning, ekstremt stort udvalg, rigtig mange kunder, reoler overalt, meget lidt gulvareal, ikke ret mange kasser.

Denne lille Irma ved at de henvender sig til alle mulige mennesker. Deres airconditon virker fint og de spiller ikke musik, der primært henvender sig til unge under 25.

TP musikmarked henvender sig muligvis primært til unge under 25 år, i hvert fald fra januar til november. I december måned henvender de sig imidlertid primært til de unges forældre, som strømmer til med lange lister. Man kan så anlægge to strategier:

1. De unges forældre er ikke vores målgruppe. Lad os tage deres penge og behandle dem som svin, så de ikke kommer igen.

2. Herligt at have butikken fuld af kunder, som i gennemsnit køber for over 400 kr. Lad os midlertidigt ændre vores strategi for hvilken kundegruppe vi henvender os til og behandle disse gode kunder med respekt. Så kommer de måske også strømmende til næste år.

Den sidste strategi er almindelig god købmandsskik. Det er imidlertid ikke valgte strategi, når den valgte "musik" henvender sig til max 1 ud af 20 kunder.

Jeg synes ikke man kan overføre musikvalget i TP musikmarked til musikvalget i en hifi-butik. Her må det antages, at kunden har en smule indflydelse på valgtet af musik. Ofte er der adskillige lokaler, og man kan normalt få lidt tid at gå med, at kigge i de andre lokaler. Man kan tale om dårlig musikoplevelse i en hifi-butik, hvis kunden ønsker at høre Rammstein og ekspedienten kommer tilbage med J.S. Bach, Diana Krall og Linda Ronstadt.

En smart ting man kunne indføre i en hifi-butik var et nummersystem. Så kunde kunderne stille og roligt gå rundt og kigge eller forlade butikken uden at komme bagerst i køen.

En rigtig dårlig oplevelse jeg havde i hifi-klubben var, at have ventet i 40 minutter for at få demonstreret en tact, og så få at vide, at ingen af ekspedienterne kender noget som helst til den og om jeg ikke kunne komme igen i næste uge.

Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 29 December 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne lige give en afsluttende kommentar: Jeg synes der bliver overfortolket fuldstændigt vanvittigt på et simpelt indlæg hvor jeg forsøger at forklare lidt om hvordan forskellige butikkers koncepter kan påvirke hvordan man skal behandle kunderne, på en åben og ærlig måde. Det skal jeg åbenbart lade være med en anden gang. Men jeg må indrømme at jeg er dybt forundret over hvordan man kan forvente at butikken _både_ skal give full-service til hver eneste kunde, og ekspedere dem hurtigt nok til at køen på de 20 mennesker ikke er der. Men det kan I så få lov til at diskutere videre uden mig.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 December 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Hejsa skrev:
Mastervol skrev:

Hejsa:

Du har aldrig været i TC kan jeg høre...

Jo jeg har den er mainstream ellers vil der slet ikke være hitech halogenspot

Nu kan man jo diskutere hvor mainstream TC er, jeg synes ikke det er specielt meget i forhold til hvilke produkter de sælger. Men det var heller ikke det jeg ville ind på.  

Du gav et råd til TC om at skulle være ydmyg og respektere kunder uanset om de kommer for at kigge eller ej. Jeg gik bare ud fra at hvis man havde været i TC, havde man jo fundet ud af at det faktisk var sådan det hang sammen, men du har tydeligvis ikke samme opfattelse af TC?

Det var nu ikke så meget min oplevelse i tc men mere Ottos opfattelse at tidsrøvere

Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 29 December 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:
Mastervol skrev:
Hejsa skrev:
Mastervol skrev:

Hejsa:

Nu kan man jo diskutere hvor mainstream TC er, jeg synes ikke det er specielt meget i forhold til hvilke produkter de sælger. Men det var heller ikke det jeg ville ind på.  

Du gav et råd til TC om at skulle være ydmyg og respektere kunder uanset om de kommer for at kigge eller ej. Jeg gik bare ud fra at hvis man havde været i TC, havde man jo fundet ud af at det faktisk var sådan det hang sammen, men du har tydeligvis ikke samme opfattelse af TC?

Det var nu ikke så meget min oplevelse i tc men mere Ottos opfattelse at tidsrøvere

Det var så derfor jeg ikke tænkte at du havde været i TC (og set/snakket med) Otto, da det så ville være tydeligt at hans opfattelse af det du kalder tidsrøvere, bestemt ikke lader noget tilbage at ønske hvis vi taler service. Så debatten er jo kørt helt af sporet, og Ottos udmeldinger klart blevet overfortolket.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 December 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Hejsa skrev:
Mastervol skrev:
Hejsa skrev:
Mastervol skrev:

Hejsa:

Det var så derfor jeg ikke tænkte at du havde været i TC (og set/snakket med) Otto, da det så ville være tydeligt at hans opfattelse af det du kalder tidsrøvere, bestemt ikke lader noget tilbage at ønske hvis vi taler service. Så debatten er jo kørt helt af sporet, og Ottos udmeldinger klart blevet overfortolket.

Jeg er ikke ude på at ramme nogen men jeg har ikke lige frem selv haft den bedste oplevelse med tc den spiller nok også lidt ind, når man nu sælger så dyre mærker så kan der vel også blive råd til at ansætte en medarbejder mere, jo jeg tror alle har forståelse for at det kan være stressende men det er vel ikke vores problem som kunder

Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

hvis jeg sskulle bruge 50000 på anlæg ville jeg ikke lytte eks i juletiden,da jeg ved på forhånd at der er mange kunder.Så hellere tage en dag fri,hvor personalet har god tid og jeg har god tid+det er sku noget nemmere at lytte seriøst når butikken ikke er fyldt op med kunder.Det kommer nok ikke som nogen overraskelse ar efter 15.30 er det travleste tidpunkt på dagen.Har man råd til at bruge 30-50000 har man nok også råd til en fridag.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Kjeldbjerg25 skrev:
Jeg giver Otto fuldstændig ret i det principielle i at man ikke kan stille alle tilfredse, men tror at han mere tænker på de signaler butikken sender, fremfor selve kundebetjeningen.

NEMLIG!

Kjeldbjerg25 skrev:
For at tage eksemplet med den musik der bliver spillet, vi bruger butik X:
X beslutter at de vil spille musik i deres butik, allerede her gør de de kunder der kun ønsker at høre musik derhjemme utilfredse.
X beslutter kun at spille musik fra deres top ti-liste, igen ryger der nogle kunder over i den ultilfredse gruppe.
Skulle X forsøge at stille alle tilfredse, ville det betyde at de skulle slukke/tænde/skifte musik efter hvilken kunde der lige trådte ind i butikken, istedet for at have en klar profil.

Det var lige præcist dét jeg forsøgte at sige. Jeg har åbenbart formuleret mig for abstrakt.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Jeg mener faktisk Otto er igang med undergrave virksomheden image og fortæller nogle ting som jeg mener personalegruppen bør tale om. Ikke give potentielle kunder grovfilen over en offentliige tilgængelig netfora. Der er en styrke i at vælge kunder til og fra, men der er også en bagside af det - kunderne finder et andet sted at handle hvis de ikke bliver taget seriøst. 

Dét der har overrasket mig i dén her diskussion, er at så mange netop opfatter det som useriøst at forblive tro imod sit koncept - som er alt hvad jeg har kommenteret omkring. På den ene side synes "man" at jeg skal indrette mig efter hvad mine kunder forventer, på den anden side synes "man" at jeg skulle lade være med at sælge fladskærme fordi hifi-kunderne har svært ved at sparke sig frem igennem horderne af fladskærms-kunder. Det er om noget netop et eksempel på at man ikke kan gøre alle tilfredse, men jeg må jo bare erkende at man som erhvervsdrivende kan blive for ærlig i diskussionen med sine kunder. Kunder har åbenbart bedst af ikke at vide alt, heller ikke om helt åbenlyse ting. Det må jeg så tage ved lære af, men jeg må indrømme at det overrasker mig at det bliver modtaget så negativt, at jeg forsvarer dét at holde fast i sit koncept.

Og for dem der mener at det er imod TC's koncept at fyre fladskærme over disken i store bunker, så kan jeg kun sige at man har misforstået vores koncept! Men nu er det jo ikke TC den her diskussion drejer sig om (eller rettere: skulle dreje sig om).

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Spændende. Det er en fed ide at tabe et par æg på gulvet og specielt undgå at gøre alle tilfredse....det er jo en selvopfyldende profiti. Jeg synes faktisk du skubber ansvaret fra dig Otto. Som ansat i TC er du i mit optik forpligtet til at forsøge at imødekomme ALLE som kommer i butikken. Misforstå mig ikke, men du skriver selv:

"Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver".

Især det sidste.....slet ikke hvis man prøver. Det klinger skidt i mine øre. Hvorfor forsøge at undgå det uundgåelig....er det budskabet?

Du har _voldsomt_ misforstået hvad det er jeg mener. Min pointe er helt simpel: Hvis der kommer kunder ind der vil købe MP3-afspillere, 3000,-s mini-anlæg, 19" fjernsyn osv, så vil jeg hellere skuffe disse kunder, der efterspørger ting jeg egentlig ikke ønsker at sælge men godt kunne skaffe hvis jeg ville, og dermed få bedre tid til at ekspedere de kunder der f.eks. vil købe et par Grado SR 60 hovedtelefoner. _Alle_ butikker afgrænser sin målgruppe på én eller anden måde. Hvis jeg skulle gøre _alle_ kunder tilfredse, så skulle jeg have en generel viden om alt fra computerskærme til mobil-telefontilbehør (for nu at tage et par eksempler jeg har fået forespørgsler på for nyligt). Så ville jeg ikke kunne vide nok om vores kerne-produkter, og så ville entusiasterne blive utilfredse. Jeg kan ikke BÅDE være special-forretning og mainstream-forretning på én gang.

Når jeg siger at man ikke skal forsøge at gøre alle kunder tilfredse, så skal det forstås sådan at man naturligvis skal forsøge at gøre alle kunder i sin _målgruppe_ tilfredse, men jo mindre bevidst man er om hvem éns målgruppe er, og jo mere man forfalder til at tilfredsstille folk uden for ens målgruppe, jo mindre tilfreds bliver målgruppen.

Det er dét jeg mener når jeg - måske nok meget dårligt formuleret - siger at det kan betale sig at skubbe nogle kunder ud af butikken, _netop_ for at give en bedre service til de kunder der så er tilbage. Det gør man selvfølgelig ikke ved at genere kunderne i butikken så de bliver sure og går, det er slet ikke dét jeg mener - men man gør det ved at holde butikkens profil, deriblandt spille dét musik der passer til butikkens profil, og ikke dét der passer til de kunder der tilfældigvis er inde i butikken i dag. Dét synes jeg på ingen måde er respektløst overfor kunderne - tværtimod synes jeg _netop_ det er respektløst overfor kunderne, hvis man skifter mening alt efter hvilken kunde man taler med.

Jeg håber dette kan skabe lidt opklaring omkring mine udtalelser tidligere i tråden...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Og ja, vi har halogenspots i butikken. Selvom jeg ikke lige kan gennemskue om kommentaren er ment alvorligt eller ej, så synes jeg det er meget sjovt at det er blevet nævnt, for vi har diskuteret dem meget internt... Vi har sådan set bare indrettet butikken så funktionelt og så omkostningsbevidst som muligt - lamperne er valgt fordi de er strømbesparende på sigt, i forhold til de billige og absolut ikke hi-tech spots vi har i Århus butikken, de er ikke valgt for at butikken skal se hi-tech eller mainstream ud. Men jeg kan garantere at hvis butikken er blevet så pæn at man lægger mærke til lamperne, så er det et uheld...

Sidst men ikke mindst: Nej, vi kommer ikke til at sælge vaskemaskiner...

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 December 2006 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jeg vil gerne lige give en afsluttende kommentar: Jeg synes der bliver overfortolket fuldstændigt vanvittigt på et simpelt indlæg hvor jeg forsøger at forklare lidt om hvordan forskellige butikkers koncepter kan påvirke hvordan man skal behandle kunderne, på en åben og ærlig måde. Det skal jeg åbenbart lade være med en anden gang. Men jeg må indrømme at jeg er dybt forundret over hvordan man kan forvente at butikken _både_ skal give full-service til hver eneste kunde, og ekspedere dem hurtigt nok til at køen på de 20 mennesker ikke er der. Men det kan I så få lov til at diskutere videre uden mig.

Det troede jeg efterhånden du viste Otto. Der er kun en lille håndfuld folk herinde, som ikke overfortolker/flueknepper/navlepiller alt til døde.... Desværre

Bare det faktum at denne tråd nu er på 7 sider, siger jo alt

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Det troede jeg efterhånden du viste Otto. Der er kun en lille håndfuld folk herinde, som ikke overfortolker/flueknepper/navlepiller alt til døde.... Desværre

Jeg var nok lidt knotten da jeg skrev det afsnit, jeg kan sagtens se når jeg sidder og læser tråden igen at jeg burde have formuleret mig anderledes, omend min pointe står fast. Det pudsige er at de der forarges over mit indlæg, _netop_ er dem der er enige med dét jeg forsøgte at sige... Derfor kan jeg kun tage det på min egen kappe at jeg har formuleret mig dårligt, så det har fremstået forkert. Men at overgive mig og lade være med at sige min mening, bare fordi nogle kan være uenige og dét i sidste ende kan skade butikken, det har jeg nu ikke tænkt mig. Selvom det er utopisk at tro at mine indlæg ikke flytter på opfattelsen af butikken i den ene eller den anden retning, så er det jo sådan at det forventes af mig at jeg ikke udøver salg i forummene. Så forventes det vel omvendt også at jeg ytrer min mening som den er, og ikke igennem et sælger-filter? Igen utopisk, eftersom "sælger-filteret" nu engang er indbygget i min person, men som én meget rigtigt sagde tidligere i tråden: Bare fordi man ved målet ikke kan nås, kan man jo godt stræbe efter det.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 December 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Bradman skrev:
Spændende. Det er en fed ide at tabe et par æg på gulvet og specielt undgå at gøre alle tilfredse....det er jo en selvopfyldende profiti. Jeg synes faktisk du skubber ansvaret fra dig Otto. Som ansat i TC er du i mit optik forpligtet til at forsøge at imødekomme ALLE som kommer i butikken. Misforstå mig ikke, men du skriver selv:

"Jeg forsøger at forholde mig til det principielle i at ingen kan gøre alle kunder tilfredse, slet ikke hvis man prøver".

Især det sidste.....slet ikke hvis man prøver. Det klinger skidt i mine øre. Hvorfor forsøge at undgå det uundgåelig....er det budskabet?

Du har _voldsomt_ misforstået hvad det er jeg mener. Min pointe er helt simpel: Hvis der kommer kunder ind der vil købe MP3-afspillere, 3000,-s mini-anlæg, 19" fjernsyn osv, så vil jeg hellere skuffe disse kunder, der efterspørger ting jeg egentlig ikke ønsker at sælge men godt kunne skaffe hvis jeg ville, og dermed få bedre tid til at ekspedere de kunder der f.eks. vil købe et par Grado SR 60 hovedtelefoner. _Alle_ butikker afgrænser sin målgruppe på én eller anden måde. Hvis jeg skulle gøre _alle_ kunder tilfredse, så skulle jeg have en generel viden om alt fra computerskærme til mobil-telefontilbehør (for nu at tage et par eksempler jeg har fået forespørgsler på for nyligt). Så ville jeg ikke kunne vide nok om vores kerne-produkter, og så ville entusiasterne blive utilfredse. Jeg kan ikke BÅDE være special-forretning og mainstream-forretning på én gang.

Når jeg siger at man ikke skal forsøge at gøre alle kunder tilfredse, så skal det forstås sådan at man naturligvis skal forsøge at gøre alle kunder i sin _målgruppe_ tilfredse, men jo mindre bevidst man er om hvem éns målgruppe er, og jo mere man forfalder til at tilfredsstille folk uden for ens målgruppe, jo mindre tilfreds bliver målgruppen.

Det er dét jeg mener når jeg - måske nok meget dårligt formuleret - siger at det kan betale sig at skubbe nogle kunder ud af butikken, _netop_ for at give en bedre service til de kunder der så er tilbage. Det gør man selvfølgelig ikke ved at genere kunderne i butikken så de bliver sure og går, det er slet ikke dét jeg mener - men man gør det ved at holde butikkens profil, deriblandt spille dét musik der passer til butikkens profil, og ikke dét der passer til de kunder der tilfældigvis er inde i butikken i dag. Dét synes jeg på ingen måde er respektløst overfor kunderne - tværtimod synes jeg _netop_ det er respektløst overfor kunderne, hvis man skifter mening alt efter hvilken kunde man taler med.

Jeg håber dette kan skabe lidt opklaring omkring mine udtalelser tidligere i tråden...

Otto! præcis..det er da den eneste rigtige måde at føre forretning på som du skriver i dit indlæg, at TC er en "speciel butik" der henvender sig til en bestemt målgruppe og ikke en mainstream butik..det behøver man da ikke lægge skjul på, man kan ikke gøre alle tilfredse, jeg er af samme mening som dig!

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Bradman skrev:
Mastervol skrev:
Bradman skrev:

Hej...

Ja, men jeg vil vove at påstå at det anlæg til 3k man kan få komplet, vel være væsentligt bedre end alt andet man kan få i et supermaked. Forskellen mellem HFk og TC er jo også at jeg aldrig har set udstyr der er dyrere end 90 k derinde. Hvorimod TC jo fx har højttalere til 180 k stående til demo. Men ok, synes du ikke at hifiklubben er en specialbutik? Man får jo ikke det samme udvalg af udstyr i samme kvalitet i hverken el-giganten, merlin eller fona. Desuden findes der jo kun 3 TC butikker, og det gør jo automatisk at de ikke kan henvende sig lige så bredt.

TC er jo heller ikke bygget (i hvert fald ikke den på Europaplads) til at have en stor gennemstrømning af kunder.

Mastervol, du er nok omtrendt ligeså stædig som mig. Jeg finder noget som ER billigt og som ikke koster 100.000 kr., så påstår du alligevel det er bedre end klubbens tilsvarende....så kan jeg vil ikke høre andet end at trække på skulderen. Du vil jo ikke imødekomme mig bare lidt....dit fokus er hundedyre anlæg som ikke sælges hver uge....højttalere til 180.00 kr. er jo et forsøg på at skabe noget rører. Har du det fede - så kan du sælge de små udgaver. Det er den ældste trick i verden og den hopper du uden tvivl lige på. Hvad tror selv de sælger mange af....dem til 180.000 kr. eller dem til 20.000 kr.?

Imellemtiden køber folk alt det ok-midt-fi som der er så meget af.

Da TC flyttede fra Jægergårdsgade til de nuværende lokaliteter, så var det for at mere volume på...kæmpe med klubben om de selv samme produkter, blot med TC-egen import. Denon var et af de store mærker, på samme måde de du også havde Rotel. De kunne vist kun samlignes med en specialforretning i kraft de hjemmelavede serienumre....rigtig proff. Mastervol. Specialbutikken slår åbsolut til igen.....egen special import. Det er vel ok jeg griner lidt.

Så inden den lille hyggelig specialforretning skal hæderæres for mange år i branchen, så lad os blive enig om at hele målet med Europaplads var faktisk at provokerer hifi-klubben, og det lykkes og ret godt.....spørg selv den gamle eller nuværende bestyrer...BTW: jeg formoder du bor på Europaplads?

Der var mere lagerplads og midt-fi blev sprøjtet ud. Længere er den ikke. Man satsede faktisk mere bredt, så Surroundsound med i programet osv.....jeg vil betegne det som et forsøg på at få mere flow og flere kunder i butikken. En grimrende ide, men det betinger bare flere kunder. Ser du det andesledes, så fint med mig. Du skal da holde på dit.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Bradman skrev:

Du har _voldsomt_ misforstået hvad det er jeg mener.  _Alle_ butikker afgrænser sin målgruppe på én eller anden måde. Hvis jeg skulle gøre _alle_ kunder tilfredse, så skulle jeg have en generel viden om alt fra computerskærme til mobil-telefontilbehør (for nu at tage et par eksempler jeg har fået forespørgsler på for nyligt). Så ville jeg ikke kunne vide nok om vores kerne-produkter, og så ville entusiasterne blive utilfredse. Jeg kan ikke BÅDE være special-forretning og mainstream-forretning på én gang.

De organisatoriske problemer er ikke kunderne. Du fortæller i har sat for bredt et segment op iforhold til det jeres organisation kan honorer det Otto. I trækker kunder til, men skuffer nogle og du skriver selv : 

" Min pointe er helt simpel: Hvis der kommer kunder ind der vil købe MP3-afspillere, 3000,-s mini-anlæg, 19" fjernsyn osv, så vil jeg hellere skuffe disse kunder, der efterspørger ting jeg egentlig ikke ønsker at sælge men godt kunne skaffe hvis jeg ville, og dermed få bedre tid til at ekspedere de kunder der f.eks. vil købe et par Grado SR 60 hovedtelefoner."

Det er præcist det jeg har forholdt mig til. Du vil heller sælge et sæt Grado end tidens hotte MP3-player. Du vil helst sorterer i kunderne, og det har da lov til at mene er uproff. og i strid med de signaler i sender. Det er klart at Søren vil skaffe ALT - det har været konceptet i mange år. Det er også i strid med de ønsker man måtte havde som hifi-sælgere. Min pointe er de to linier ikke for foregnelige og i arbejder derfor ikke efter samme mål.

Søren kunne vælge at skippe alt MP3 og kassette båndoptagere, flatskærme osv. Men indtil han gøre det, så mener jeg forsat at alle som kommer i jeres butik skal imødeskommes på en ordenlig måde indtil i selv holder op med trække dem til. Man kan sige TC kæmper lidt imod en kultur som Søren har fastholdt i butikken lige fra starten. De er med andre ord helt jeres egen skyld, i vil det som alle andre gør, sælge lowfi, sælge midt-fi. sælge hi-end. Indtil det afgrænses af jer.

Otto: Vil i sælge alle typer for hifi eller er i en "hi-end" butik/specialforretning?

Hvilken segment satser TC (ikke Otto) på?

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 December 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Otto, TC skrev:
Bradman skrev:

Du har _voldsomt_ misforstået hvad det er jeg mener.  _Alle_ butikker afgrænser sin målgruppe på én eller anden måde. Hvis jeg skulle gøre _alle_ kunder tilfredse, så skulle jeg have en generel viden om alt fra computerskærme til mobil-telefontilbehør (for nu at tage et par eksempler jeg har fået forespørgsler på for nyligt). Så ville jeg ikke kunne vide nok om vores kerne-produkter, og så ville entusiasterne blive utilfredse. Jeg kan ikke BÅDE være special-forretning og mainstream-forretning på én gang.

De organisatoriske problemer er ikke kunderne. Du fortæller i har sat for bredt et segment op iforhold til det jeres organisation kan honorer det Otto. I trækker kunder til, men skuffer nogle og du skriver selv : 

" Min pointe er helt simpel: Hvis der kommer kunder ind der vil købe MP3-afspillere, 3000,-s mini-anlæg, 19" fjernsyn osv, så vil jeg hellere skuffe disse kunder, der efterspørger ting jeg egentlig ikke ønsker at sælge men godt kunne skaffe hvis jeg ville, og dermed få bedre tid til at ekspedere de kunder der f.eks. vil købe et par Grado SR 60 hovedtelefoner."

Det er præcist det jeg har forholdt mig til. Du vil heller sælge et sæt Grado end tidens hotte MP3-player. Du vil helst sorterer i kunderne, og det har da lov til at mene er uproff. og i strid med de signaler i sender. Det er klart at Søren vil skaffe ALT - det har været konceptet i mange år. Det er også i strid med de ønsker man måtte havde som hifi-sælgere. Min pointe er de to linier ikke for foregnelige og i arbejder derfor ikke efter samme mål.

Søren kunne vælge at skippe alt MP3 og kassette båndoptagere, flatskærme osv. Men indtil han gøre det, så mener jeg forsat at alle som kommer i jeres butik skal imødeskommes på en ordenlig måde indtil i selv holder op med trække dem til. Man kan sige TC kæmper lidt imod en kultur som Søren har fastholdt i butikken lige fra starten. De er med andre ord helt jeres egen skyld, i vil det som alle andre gør, sælge lowfi, sælge midt-fi. sælge hi-end. Indtil det afgrænses af jer.

Otto: Vil i sælge alle typer for hifi eller er i en "hi-end" butik/specialforretning?

Hvilken segment satser TC (ikke Otto) på?

Den er lett nok man følger lugten af penge.

I alle de år jeg har handlet i danske shops er der kun få der har hold ved det de startet med.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes