Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage guld fra Sverige (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Det er måske lidt OT i vintage-afdelingen, men da jeg ikke har fået respons i "andet" kategorien, vil jeg lige høre vintagefolket om, der er nogen som har erfaringer med at få sendt guld fra Sverige.

Jeg har lige fundet nogle dejlige vintage Kenwood-monoblokke i Sverige. Men men men. Hvordan får man fragtet 20 kilo fra Sverige til Danmark på en fornuftig måde?

Med fornuftig måde, mener jeg, at de når frem i god behold, uden at det har kostet flere tusinde kroner.

Gode input og gode erfaringer efterlyses.

Sælger bor desværre så langt oppe i Sverige (nordvest for Stockholm), at jeg ikke finder det realistisk at køre op efter dem. Men hvis en ligesindet vintagenørd tilfældigvis lige skal et smut gennem Sverige, så hører jeg naturligvis gerne fra dig. Der skal nok falde en god flaske vin af eller noget i den retning. Evt. dækning af udgifter for lige at "smutte forbi".

vh Oluf
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Hvordan får man fragtet 20 kilo fra Sverige til Danmark på en fornuftig måde?

Med fornuftig måde, mener jeg, at de når frem i god behold, uden at det har kostet flere tusinde kroner.

Gode input og gode erfaringer efterlyses.

Hej Oluf

Prøv at høre sælger om ikke han/hun kender en person i Skåne, helst på strækningen Helsingborg - Landskrona - Malmø, få det sendt dertil og så hent det så i bil (efterlys evt en venlig svensker i Malmø her på forum, der kan/vil agere transitsted). Den model har jeg selv brugt til både bildele og HiFi fra Sverige.

Mvh Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej Oluf,

Tror også det eneste rentable er at køre efter det - At få sendt noget i den vægtklasse kommer til at koste lot of$

- Hvis du er rigtig glad for det er du vel også villig til at betale 1000 kr i fragt

Klaus's model er nok den bedste måde at gøre det på!
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

jeg mener de i sverige har noget der hedder "bus-fragt" som koster godt 300 kr. i hele landet for en pakke op til 30 kg ?....
Hvis du bor på sjælland tror jeg du kan få den sendt med busfragt til Helsingborg busterminal og hente den der - en færgebillet helsingø helsingborg koster vist 28 kr - prøv at spørge sælger
alternativ tag en afbuds sviptur med ryanair til 137 kr til stockholm og tjek den ind som hådbagage

Hackenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej Oluf.

Har selv brugt ovenstående metode til at sende billigt til Norge. Modtager kørte selv til grænsebyen og hentede pakken som blev sendt "post restande" med hans telefonnummer på.

Altså; Bed sælger sende pakken med busgods til Malmø eller Helsingborg med dit telefonnummer på og hent derefter pakken der.

Mvh.

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Det var dog herligt med alle de gode input. Vintage var åbenbart den rigtige kategori!

Jeg bor i Århus, så måske er forsendelse med posten.se det mindst ringe (billigste) alternativ. Hvis forsendelsen kan holdes under 20 kg. koster det omkring 800 sek at sende til DK. Jeg kan dog ikke se, om der er forsikring inkluderet i den pris.

Løsningen med at sende som busgods er en rigtig god fidus hvis de kommer til at veje over 20 kg. Så må jeg jo selv tage til Helsingborg/Varberg og hente dem.

Jeg overvejer også om det er en mulighed at alliere mig med en vintage-spirit i Nordsjælland, der alligevel har et ærinde i Helsingborg. Det ville selvfølgelig inkludere et prøvelyt på sættet og en god flaske vin...
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes