Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: vintage peeless coax? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Har fundet et sæt Peerles 12" coax

De har en bro henover enheden og i den er der midt i placeret to meget små diskanter - disse er dækket af et gyld metal gitter - diskanterne har en hestesko magnet? bagpå

Selve bassen er med papir/tekstil ophæng - magneten også med hestesko (tyke bøget metal ? ) bagpå er dækket af en alufarve dåse med et rødt og guldmetallig klistermærke med Peerless trykt i blå
Bagpå på kanten står der 62903 og coax 120-20-20  IMP: 3,2 Ohm

Den ene højtaler ledning går til en forbindelse hvor der står com - den anden til en hvor der står L - fdra L går der en tynd sort ledning over til en forbindelse hvor der står H - går ud fra det er low og high

Til diskanterne på forside går der to tynde sorte ledninger disse paralekobler enhederne
den ene ledning kommer fra H terminalen den anden kommer inde fra under dåsen bagpå magneten på bassen. der er en spole og en gul elektrolyt agtig fidus skreuet fas på hesteskoen - delfilter

Umiddelbar virker de som om der er meget følsomme - satte den bagpå min quad 303 - skruede så lant ned at jeg ikke kunne høre noget som helst fra >Rogers ht i den anden kanal og helt ved denne lave styrke spille enheden uden kabinet rummet op

sikken en lang smøre når ens digital kamera er udlånt

anyway - er der nogen der kender denne enhed - har den været brugt til hifi eller pa - jeg ser et horn eller en open baffel for mig ...

back to work :-)

Rolf Zetterberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Bra beskrivning!Det här är nog samma högtalare som din,men den hette då (1970) Peerless coax 120-20-20:

Til top Vis Rolf Zetterberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolf Zetterberg

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at en musiker af min fars bekendtskab i sin tid havde et par bokse med disse enheder i - boksene var et Carlson design, hvor enhederne strålede skråt opad. Diskanterne var vistnok, i modsætning til de afbillede, vinklede.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

tak Rolf - der er lige den - da jeg fik den anden enhed ud af dens lille boks var den mørkegrå og ikke alu-farvet bagepå, og delefiltret sad under "broen" til diskanterne - rundt om den ene diskants hesteskomagnet var spolen viklet og mellem de to sad lytten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes