| Forfatter |
|
Junks Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj alle,
Med de nye regler indenfor mediebeskatning og hvad der ellers er kommet i DK, er der nu mulighed for almindeligt indkøb for medarbejdere som er ramt af denne beskatning. Det vil sige indkøb af "it" udstyr igennem bruttolønnen. Effektivt vil det betyde at man slipper med at betale under halvdelen af den reélle købspris. eg. en bærbar til 15.000 kr betaler man ca. 6500 kr. Kommer lidt an på ens skattetræk og sådan. Dog er denne fantastiske ordning ikke aktuel for almindelige TV, da der er tv tuner indbygget i dem. Herefter bliver de ikke betragtet som IT udstyr og kan ikke trækkes fra.
Så mit store spørgsmål er om man kan finde nogle skærme tilsvarende Panasonics nye plasma skærme eller LED skærme i samme størrelser(42+) uden tv tunere. Syntes jeg har søgt højt og lavt. Det nærmeste man kommer er nogle skærme som dem her: http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=211925
Altså nogle skærme der anvendes til public display som i ser i Bilka eller storcentre.
Er der nogle af jer som kender til steder man kan købe almindelige forbrugerskærme uden tunere? Eller et sted hvor de kan fjerne tuneren v. køb og garanti bibeholdelse etc.
Jeg kigger videre imens, men hvis i har hørt eller set noget må i meget gerne svare i tråden :)
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Junks Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha- Arj rolig nu :) Bare helt almindelige HD 1080p fladskærme i en ordentlig kvalitet uden tuner. Hvis de ikke eksisterer umiddelbart, så er der et kæmpe marked for det nu hvor medieskatten er lanceret. Det drejer sig om virkeligt mange mennesker som har denne mulighed nu.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det "kæmpe marked" tror jeg ikke du skal regne med - hele Danmark er et mikroskopisk marked... Og mon ikke supermarkeder m.m. køber almindelige fjernsyn til at hænge op? De er jo sandsynligvis billigere end specielle skærme. Men jeg kan da huske en lignende situation for nogle år siden på Malta. Der købte folk monitorer og videobåndoptagere - så kunne de se fjernsyn uden at betale licens (som kun blev opkrævet for fjernsyn)  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg mener jeg har set lcd skærme ved Lydbutikken, uden tv tunere.
Jeg mener de har dem fra 37 tommer og opefter.
Jeg er i øjeblikket ikke i stand oprette forbindelse til deres hjemmeside, for at få det bekræftet.
Deres side er tilsyneladende ikke "helt oppe på beatet" i øjeblikket eller også er min internetforbindelse ikke helt rask...
Men prøv evt. selv at checke....
www.lydbutikken.dk
Mvh
ASML
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo prøve at kigge på Panasonic, Nec og Samsung de laver pro skærme uden tuner.
__________________ Hvis man går i andres fodspor kommer man aldrig foran......
|
| Til top |
|
| |
Junks Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar alle
Har kontaktet Panasonic centeret på Roskildevej som ville maile nogle tilbud med info om deres pro skærme. Så afventer lige den en tur.
@Kjeldsen
Det ser godt ud med den skærm - Meget lækkert design. Prøver lige at surfe forumet efter for dens kvalitet :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Junks skrev:
Tak for svar alle
Har kontaktet Panasonic centeret på Roskildevej som ville maile nogle tilbud med info om deres pro skærme. Så afventer lige den en tur.
@Kjeldsen
Det ser godt ud med den skærm - Meget lækkert design. Prøver lige at surfe forumet efter for dens kvalitet :)
|
|
|
Jeg fandt mærket på dba, hvor der blev solgt en me fuld garanti til 4000 kroner, men ellers kender jeg intet til den. De nævner dog to modeller de mener er sammenlignelige.
|
| Til top |
|
| |
ElNørden Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er på markedet kommet video/data projektorer med LED lys. Disse projektorer udmærker sig ved, at man ikke længere benytter meget dyre pærer (ofte fra 2000 - 3000 kr.) som oftest kun holder i ca. 2000-3000 brændetimer.
LED lyset holder derimod op til 20000 brændetimer, koster det samme, men holder til gengæld 10 gange så lang tid!
I stedet for at købe en skærm, ville jeg købe en projektor. Den kan sidde i loftet, du kan købe et motorlærred (har jeg selv) og der er ikke indbygget tuner i projektoren.
Se linket her: http://www.kelkoo.dk/d-projektorer,LED_Projector-127201
|
| Til top |
|
| |