Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Claptons nye skive "Clapton" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hvis I ikke allerede har købt den. SÅ GØR DET!! Hold da op for en fed skive. Det er en meget tilbagelænet og afslappet, til tider endda jazz'et Clapton. Men det er simpelt hen en super skive. En af Claptons allerbedste efter min mening...

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Smag og behag er jo som bekendt forskellig.

Som gammel Clapton fan, må jeg indrømme at jeg blev meget skuffet. Netop det meget jazz'ede falder ikke i min smag.

Men manden kan spille guitar, så det er en lyst ingen tvivl om det

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er heller ikke vild med den. Den er ikke afskrevet endnu. Købte den sammen med den nye Neil Young og Robert Plant. Samt den seneste med Patty Griffin (country)

I det feldt vandt altså Neil Young. Den er spillet utroligt meget de sidste 8 dage. Clapton har fået et par omgange. Den starter rigtig godt, men det flader hurtigt ud. For meget "new orleans" jazz på. For lidt spade.

Håndværket er selvfølgelig top. Skal da også høre den lidt mere inden den bare kommer ind og stå blandt de andre.

Men den har altså forbandet svært ved at fortrænge Le Noise pt.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Den nye Clapton er simpelt hen forrygende allerede efter første gennemlyt. Den er tilbagelænet måske lidt i Dire Straits stil, og musikken swinger bare. Pressen har skrevet at det er den bedste siden From the cradle, og det er helt sikkert rigtigt. Der er vel egentlig kun From the cradle og Dobbelt albummet Just one night der måske er bedre af hans solo albums.

Årets hidtil bedste sammen med Tom Petty: Mojo. Og den må være stærk kandidat til listen over årtiets skiver (2001 - 2010), som dog stadig må toppes af Tom Pettys live anthology fra 2009 efter min opfattelse.

Cover Clapton:Eric Clapton Helt igennem et flot udspil.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Den nye Clapton er simpelt hen forrygende allerede efter første gennemlyt. Den er tilbagelænet måske lidt i Dire Straits stil, og musikken swinger bare. Pressen har skrevet at det er den bedste siden From the cradle, og det er helt sikkert rigtigt. Der er vel egentlig kun From the cradle og Dobbelt albummet Just one night der måske er bedre af hans solo albums.

Årets hidtil bedste sammen med Tom Petty: Mojo. Og den må være stærk kandidat til listen over årtiets skiver (2001 - 2010), som dog stadig må toppes af Tom Pettys live anthology fra 2009 efter min opfattelse.

Har hørt Clapton siden den spæde start og må sige at NU er han nok ( for mit vedkommende ) ved at nå grænsen for tilbagelænethed !   smag og behag er heldigvis forskellig !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Er stået af for flere år siden, mere kedeligt musik skal man lede længe efter, der er vil en grund til at man kalder
ham " Slowhand "

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

snegom07 skrev:
Er stået af for flere år siden, mere kedeligt musik skal man lede længe efter, der er vil en grund til at man kalder
ham " Slowhand "

Enig, fuldstændig kedelig plade, gaaab,  sikke en kliche´ , der er så meget der er meget bedre.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

snegom07 skrev:
Er stået af for flere år siden, mere kedeligt musik skal man lede længe efter, der er vil en grund til at man kalder ham " Slowhand "

Ja, men det er nok ikke den grund du tænker på :

http://web.archive.org/web/20070927223253/http://www.wherese ric.com/ecfaq/biography-ecs-life-career/slowhand-nickname.ht ml

Og jeg mener nu ikke at hans guitarspil generelt er kedeligt. Jeg har hørt hans musik ret meget siden starten af halvfjerdserne hvor jeg også oplevede ham live på "Just One Night" touren. Selvfølgelig er der udgivelser jeg synes bedre om end andre, de senere år har jeg oftest hørt/set nogle af hans live-dvd´er. Den nye har jeg hørt et par gange og er ikke helt overbevist endnu. Men det skyldes måske bare at jeg skal vænne mig til at høre ham spille "jazz". Jeg kan godt lide jazz men det er ikke lige det jeg forbinder med Clapton. Men den skal da helt sikkert have en chance mere når jeg føler mig i det rette humør til det.

Det giver vel ikke mening at diskutere musiksmag , men jeg synes nu ikke at der er noget galt med hans guitarspil på f.eks. denne : 

http://www.youtube.com/watch?v=X3O2QxjWHf4&feature=relat ed

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Igen prøver han at lyde ligesom J.J. Cale, men det lykkedes overhovedet ikke! Han skulle forsøge at finde sig selv igen, istedet
for blot at se hvormeget han kan komme til at lyde som hans store forbillede.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Hermann. skrev:

Har hørt Clapton siden den spæde start og må sige at NU er han nok ( for mit vedkommende ) ved at nå grænsen for tilbagelænethed !   smag og behag er heldigvis forskellig !

Ja der er jo også noget der hedder personlig udvikling. Det gør jo heller ikke noget at der er nuancer på de forskellige albums. Hvis alle var ens var det da for alvor kedeligt. Specielt når man har så mange år på bagen som Clapton.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Igen prøver han at lyde ligesom J.J. Cale, men det lykkedes overhovedet ikke! Han skulle forsøge at finde sig selv igen, istedet
for blot at se hvormeget han kan komme til at lyde som hans store forbillede.

Aaaarh. Den holder nu ikke. Der er forskel på at plagiere og "være inspireret af". Ingen tvivl om Cale er en slags mentor for Clapton, men på den nye plade er der godt nok igen et nummer sammen med Cale(og det er godt), men pladen som helhed er da mere jazz'et end Cale nogensinde har været... Har selv de fleste af både Clapton og Cales plader.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes