| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
kontakt til Dansk Audio Design er ved DAC-Ole? Jeg har ikke hans kontakt data mere. |
|
|
postmaster@danishaudiodesign.com  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
allanowich skrev:
|
hm_dk
En DAC 10 som jeg også har koster ca 20000kr fra ny, fik min brugt for 9000kr. En DAC 5 burde så koste omkring det halve eller lidt under, da den kun er et kabinet og ikke så høj som et af de to kabinetter på DAC 10'eren. DAC 10 er 9cm høj, så 05'eren er ikke ret høj. DAC 10
|
|
|
Jeg er lidt misundlig på din dac |
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg overvejer stadig at opgradere mine højttalerkabler, da Nordost kablerne beviste at der virkelig kan hentes noget på den konto.
I hvilken retning skal jeg bevæge mig, hvis jeg ønsker en varm lyd med fyldig bund? Jeg er ikke til det lyse, som Nordost kablerne kan præstere.
Skal jeg gå efter VDH, Chord, Kimber eller ?
Jeg har kigget meget på Chord, men kan læse at folk syntes de er lyse i toppen, så det er måske noget VDH jeg skal kigge efter?
Er det bedre at købe et singlewire kabel, frem for et biwirekabel, hvis det er samme pris? Der skal naturligvis nogle gode jumpere på, hvis der køres singlewire... Det er måske et religions spørgsmål 
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk skrev:
Hey
Jeg overvejer stadig at opgradere mine højttalerkabler, da Nordost kablerne beviste at der virkelig kan hentes noget på den konto.
I hvilken retning skal jeg bevæge mig, hvis jeg ønsker en varm lyd med fyldig bund? Jeg er ikke til det lyse, som Nordost kablerne kan præstere.
Skal jeg gå efter VDH, Chord, Kimber eller ?
Jeg har kigget meget på Chord, men kan læse at folk syntes de er lyse i toppen, så det er måske noget VDH jeg skal kigge efter?
Er det bedre at købe et singlewire kabel, frem for et biwirekabel, hvis det er samme pris? Der skal naturligvis nogle gode jumpere på, hvis der køres singlewire... Det er måske et religions spørgsmål 
|
|
|
Det kunne være MIT Jeg bryder mig ikke selv om dem da jeg interessere mig for hi-fi, men mange synes de lyder rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv nu nogle flere derhjemme, det er den eneste måde at blive klogere på. Som skrevet tidligere, helt generelt og utroligt
firkantet kan du regne med at kabler med/af sølv er lyse/lysere end kabler af rent kobber. Jeg foreslår lige DNM Reson igen.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk,
Hvorfor prøver du ikke det bi-wire kabel som IPL selv foreslår? Det er jo super komponenter til en brøkdel af de priser som
"kabelproducenter" faldbyder deres varer til. Han rådgav dig jo godt mht. hvilket sæt HT du burde bygge, og han bør også
ærligt kunne fortælle dig, hvordan han oplever lyden af det bi-wire kabel han anbefaler - oven i købet lige præcis sammen
med dine højttalere!!! Desuden bør det aldrig kunne være alle pengene ud i luften; er du f.eks stadig ikke tilfreds med
toppen, behøver du kun se dig om efter to nye ledere til diskant-sektionen og kan stadig bruge kablet til bas/MT-sektionen...
Når du har fået lyttet og viklet det hele omkring hinanden, kan du få det til at se super prof. ud med krympeflex og
kabelstrømper: Se dem her: www.techflex.com og køb dem her: www.techflex.dk
Hvis man finder et kabel, der lyder godt, så er det i princippet ligegyldigt, hvad det hedder og om det er isoleret med bomuld
og linolie eller PVC. Men personligt ville jeg føle mig godt og grundigt taget ved næsen af nogen af de aller dyreste
alternativer, for der er ingen sammenhæng mellem deres priser og kvaliteten af produkterne/materialerne.
Hvis der er nogen som kan/vil anbefale et bestemt kabel, så hav lidt tålmodighed og se om ikke det dukker op som brugt -
der er RIGTIG meget til salg.
Ellers så synes jeg det er rigtig fedt at Nordost udlåner en testkuffert. Det burde flere gøre. Dansk Audio Teknik (KBH.)
startede med det for mange år siden, men om det kun var signalkabler? Ellers har jeg set at hififreaks.dk reklamerer med
demo i dit hjem. Hvis du nu ringer til dem og er helt ærlig omkring deres ringe chancer for at sælge dig noget og forklarer
hvad du er ude efter for evt. at investere i et nyt HT kabel, så kan det da godt være at de vil låne dig noget at teste med
hjemme. Du kan jo altid ringe at spørge.
Jeg ved ikke om du kan være sikker på, at det som en person har oplevet med en bestemt type kabel og måske en HT med
middelmådige kondensatorer i delefilteret, vil være det samme som du vil opleve med det kabel, når du har gode
kondensatorer og en god bånddiskant på dine højttalere! Hvem har sagt det skal være nemt?
Held og lykke i den videre søgning!
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Prøv nu nogle flere derhjemme, det er den eneste måde at blive klogere på. Som skrevet tidligere, helt generelt og utroligt firkantet kan du regne med at kabler med/af sølv er lyse/lysere end kabler af rent kobber. Jeg foreslår lige DNM Reson igen. |
|
|
at sølv skulle give en lyser lyd ikke hos mig der bliver den meget mere detalieret jeg har aldrig haft en finere Bas end med mit chord Odyssey4 i shotgun...."kobber/sølv" jo det kan findes med men så ryger du op i en anden pris
jeg har dog et rent kobber kabel på mellem tone og diskanten "Chord Signature " men også en hel anden klasse kabel og 4 gange dyre...så de to kan ikke samlignes
men igen det er i sidste ende et samspil mellem kabel, forstærker, forforstærker og højttaler
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, kabler er ikke sådan lige, at kunne anbefale. De skal helst afprøves hjemme på eget udstyr.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars skrev:
hm_dk,
Hvorfor prøver du ikke det bi-wire kabel som IPL selv foreslår? Det er jo super komponenter til en brøkdel af de priser som
"kabelproducenter" faldbyder deres varer til. |
|
|
Jamen du siger jo noget - fandt lige byggemanualen frem igen, og kan læse han anbefaler "Van Damme Studio Series
1,5mm2" i bi-wire. Det koster jo hele 3 pound pr. meter - det er jo næsten ikke til at betale :)
Det er iøvrigt interessant, at han anbefaler et sølv kabel internt, og et kobber kabel eksternt. Jeg kører sølv/sølv pt, så det er
måske derfor, det har en tildens til at blive for lyst, når det parres med det "forkerte" udstyr.
DIYLars skrev:
Hvis der er nogen som kan/vil anbefale et bestemt kabel, så hav lidt tålmodighed og se om ikke det dukker op som brugt -
der er RIGTIG meget til salg.
|
|
|
Det har du fuldstændig ret i - det er jo insane at give flere tusinde kroner for kabler imo.
DIYLars skrev:
Ellers så synes jeg det er rigtig fedt at Nordost udlåner en testkuffert. Det burde flere gøre. Dansk Audio Teknik (KBH.)
startede med det for mange år siden, men om det kun var signalkabler? Ellers har jeg set at hififreaks.dk reklamerer med
demo i dit hjem. Hvis du nu ringer til dem og er helt ærlig omkring deres ringe chancer for at sælge dig noget og forklarer
hvad du er ude efter for evt. at investere i et nyt HT kabel, så kan det da godt være at de vil låne dig noget at teste med
hjemme. Du kan jo altid ringe at spørge.
|
|
|
Låner hifi-klubben ikke også kabler ud, mod betaling af et depositum?
Kan se at Av-Connection tager 30.000 kr i depositum, for at låne Nordost kufferten ud - bop bop bop. Jeg lånte den uden at
stille depositum :)
DIYLars skrev:
Held og lykke i den videre søgning! |
|
|
Tusind tak - nu vil jeg ihvertfald lige starte med at prøve Van Damme kablet
|
| Til top |
|
| |
Lars P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke forstå at eksotiske netkabler kan løfte lyden. En skærmning kan jeg forstå. Kablerne fra el-værket og hen til stik-kontakten skal vel også skiftes så............................! __________________ Lars P
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars P skrev:
Kan ikke forstå at eksotiske netkabler kan løfte lyden. En skærmning kan jeg forstå. Kablerne fra el-
værket og hen til stik-kontakten skal vel også skiftes så............................! |
|
|
Som jeg har forstået det, så er det konstruktion af kablerne, der får en passiv filter effekt - dermed en hørbar effekt
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
megholm skrev:
Prøv nu nogle flere derhjemme, det er den eneste måde at blive klogere på. Som
skrevet tidligere, helt generelt og utroligt firkantet kan du regne med at kabler med/af sølv er lyse/lysere end kabler af rent
kobber. Jeg foreslår lige DNM Reson igen. |
|
|
at sølv skulle give en lyser lyd ikke hos mig der bliver den meget mere detalieret jeg har aldrig haft en finere Bas end
med mit chord Odyssey4 i shotgun...."kobber/sølv" jo det kan findes med men så ryger du op i en anden pris
jeg har dog et rent kobber kabel på mellem tone og diskanten "Chord Signature " men også en hel anden klasse kabel
og 4 gange dyre...så de to kan ikke samlignes
men igen det er i sidste ende et samspil mellem kabel, forstærker, forforstærker og højttaler |
|
|
Lyder Odeyssey kablet anderledes end Epic Twin kablet - har hørt at Epic Twin er lidt lyst klingende?
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm-dk,
Nu tænkte jeg i første omgang egentlig på kombinationen af SC3 og SC2-koaxialkablet. Se under:
http://www.iplacoustics.co.uk/ipl_cables.htm
da det er med PTFE-isolation. Men hvis han anbefaler van Damme-kablet og det lyder godt - selv om det er med PVC  -
så er det da bare på med vanten! I forhold til det meste andet - og SC3/SC2kombinationen - så er det ikke mange penge
man risikerer. Du kan starte med at købe singlewire. Lyder det OK, kan du måske få endnu bedre lyd med bi-wire. Hvis det
ikke hjælper på din diskant, så har du stadig kablet til bassen og skal så "kun" lede videre efter et kabel til din diskantsektion
Det er da en udmærket måde at komme videre på, ikke?
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars skrev:
hm-dk,
Nu tænkte jeg i første omgang egentlig på kombinationen af SC3 og SC2-koaxialkablet. Se under:
http://www.iplacoustics.co.uk/ipl_cables.htm
da det er med PTFE-isolation. Men hvis han anbefaler van Damme-kablet og det lyder godt - selv om det er med PVC -
så er det da bare på med vanten! I forhold til det meste andet - og SC3/SC2kombinationen - så er det ikke mange penge
man risikerer. Du kan starte med at købe singlewire. Lyder det OK, kan du måske få endnu bedre lyd med bi-wire. Hvis det
ikke hjælper på din diskant, så har du stadig kablet til bassen og skal så "kun" lede videre efter et kabel til din diskantsektion
Det er da en udmærket måde at komme videre på, ikke? |
|
|
Har lige bestilt 10 meter Van Damme UP-LCOFC til 330 kr incl levering ;o)
Så er der evt. nok til bi-wire også....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
megholm skrev:
Prøv nu nogle flere derhjemme, det er den eneste måde at blive klogere på. Som
skrevet tidligere, helt generelt og utroligt firkantet kan du regne med at kabler med/af sølv er lyse/lysere end kabler af rent
kobber. Jeg foreslår lige DNM Reson igen. |
|
|
at sølv skulle give en lyser lyd ikke hos mig der bliver den meget mere detalieret jeg har aldrig haft en finere Bas end
med mit chord Odyssey4 i shotgun...."kobber/sølv" jo det kan findes med men så ryger du op i en anden pris
jeg har dog et rent kobber kabel på mellem tone og diskanten "Chord Signature " men også en hel anden klasse kabel og
4 gange dyre...så de to kan ikke samlignes
men igen det er i sidste ende et samspil mellem kabel, forstærker, forforstærker og højttaler |
|
|
Så du kommenterer på dit Odesseys klang, selvom du bruger et rent kobber kabel til mellemtone og diskant? Snedigt. __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk,
DKK 330,- alt incl.? Du bliver jo ruiNERET!  Det bliver spændende at læse om udfaldet af testen!
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars skrev:
hm_dk,
DKK 330,- alt incl.? Du bliver jo ruiNERET! Det bliver spændende at læse om udfaldet af testen! |
|
|
Ja det er træls, at man skal leve af havregryn den næste måned pga dyre højttalerkabler 
Jeg valgte dog at købe en 2,5mm2, frem for den lille 1,5mm2 som IPL ellers foreslår...
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars P skrev:
Kan ikke forstå at eksotiske netkabler kan løfte lyden. En skærmning kan jeg forstå. Kablerne fra el-værket og hen til stik-kontakten skal vel også skiftes så............................! |
|
|
Nej, der er ingen mening i dyre strømkabler - kun folk der vil narre sig selv spilder penge på dem. http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem kan bevise hvad der får en 300 år gammel violin til at lyde bedre end en fuldstændig eksakt kopi lavet idag?
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |