| Forfatter |
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Darwin skrev:
megholm skrev:
Prøv nu nogle flere derhjemme, det er den eneste måde at blive klogere på. Som skrevet tidligere, helt generelt og utroligt firkantet kan du regne med at kabler med/af sølv er lyse/lysere end kabler af rent kobber. Jeg foreslår lige DNM Reson igen. |
|
|
at sølv skulle give en lyser lyd ikke hos mig der bliver den meget mere detalieret jeg har aldrig haft en finere Bas end med mit chord Odyssey4 i shotgun...."kobber/sølv" jo det kan findes med men så ryger du op i en anden pris
jeg har dog et rent kobber kabel på mellem tone og diskanten "Chord Signature " men også en hel anden klasse kabel og 4 gange dyre...så de to kan ikke samlignes
men igen det er i sidste ende et samspil mellem kabel, forstærker, forforstærker og højttaler
|
|
|
Så du kommenterer på dit Odesseys klang, selvom du bruger et rent kobber kabel til mellemtone og diskant? Snedigt. |
|
|
Ja når man går fra en effekt til to og jeg havde Chord Signaturen kabel i forvejen og jeg viste hvad Chord odyssey4 som shortgun kan, ja så var det en billig løsning at bruge denne mulighed..nu har Signaturen et bedre skærmings system derfor grunden til jeg brugte den på mellemtone og diskant da det giver mere ro i lydbilledet..
Odyssey4 bruges fra 200Hz og ned...effekten er en Primare A33.2 2x120W den bruget til at styre mine 2x12" i hver højttaler Aktiv drift ;-) SLAM
Jeg har tidliger spillet på Audiovector S3Signature højttaler på det samme opsæt og med Odyssey4 der var også fuld kontrol og en god lyd helevejen igennem......Havde også Avantgarde modelen....men den kunne jeg ikke kontroler...nok mere rummet og forstærkerne som var problemet
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pointen var bare, at det er svært at udtale sig om sølv og lys klang, når man bruger et rent kobberkabel til mellemtone og
diskant...
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Pointen var bare, at det er svært at udtale sig om sølv og lys klang, når man bruger et rent kobberkabel til mellemtone og diskant... |
|
|
Jeg spillede på Odyssey install tidliger så det har jeg ;-) tidliger havde jeg 3xOdyssey Install frem til mine Audiovector S3Signature....og de er så udskiftet til Audiovector Onwall Signature begge højttaler var/er Bi-amp
Så jeg ved hvad jeg kan få ud af de kabler
Jeg har to setup et i stuen og et på herreværelse....herreværelset er i dag mit primære lytte rum
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 11 Februar 2012 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Van Damme kabler var en nitte - det virker næsten, som om der bliver sat en prop i
Så jagten fortsætter
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja, men det var da en lærepenge, der var til at betale. Men det siger alligevel også lidt om suprakablets kvaliteter. Jeg ville
måske eksperimentere videre med Suprakablet til B/M og finde et teflonisoleret forsølvet kobberkabel til diskanten. Se evt på
johnswireshop.com der bliver du heller ikke flået! Men det er ikke altid han har dimensioner på lager, der kan anvendes til HT-
kabel. Men check det ud. Der er billigt, hvis han har noget du kan bruge.
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 17 Februar 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars skrev:
Ja ja, men det var da en lærepenge, der var til at betale. Men det siger alligevel også lidt om suprakablets
kvaliteter. Jeg ville
måske eksperimentere videre med Suprakablet til B/M og finde et teflonisoleret forsølvet kobberkabel til diskanten. Se evt på
johnswireshop.com der bliver du heller ikke flået! Men det er ikke altid han har dimensioner på lager, der kan anvendes til HT-
kabel. Men check det ud. Der er billigt, hvis han har noget du kan bruge. |
|
|
Ja jeg tror faktisk også de Supra kabler er ganske fornuftige - de der Van Damme, var ihvertfald ikke noget hit her
Jeg har opgraderet mit netkabel, med et Supra LoRad kabel, og det har mod forventningen givet positiv resultat - bedre og
mere kontrolleret bund, samt en renere top.
Så jeg er faktisk der, hvor jeg vil sige at jeg er tilfreds nu
Skiftet fra XTZ til den lille Holfi, har virkelig gjort underværker, selvom specifikationerne siger noget andet - det fortæller bare,
at man ikke kan bruge opgivne specifikationer til ret meget. XTZ'en praler med en masse watt og hele 62A på udgangen, men
de opgivelser er vel taget ud af et split nanosekund?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Februar 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk
Ja, man bør altid lytte til en forstærker i praksis, da den trods lidt primitive data kan tage fusen på én og give en super oplevelse på sine højttalere. Ikke fordi Holfi måler dårligt, slet ikke. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |