Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DR P6 Beat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2013 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo desværre det man må se sig nødtaget til - og hvis man så hører en god sang, er det at åbne den op i Spotify, hvor
det lyder bedre, selvom det er med samme bitrate... Eller finde den i FLAC eller på CD. Det er jo bare lidt ærgeligt!
Til top Vis Strads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strads

chris09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juli 2013 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Tilbage til P6 Beat, så er jeg enig i at det er en god radio station. Prøv at lytte på deres fremragende program serie "Album" hvor nogle af tidernes
bedste albums bliver gennemgået.
De kan findes som podcasts på hjemmesiden
Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Chris09 har skrevet det jeg ville og derved er han jo genial.(antager at chris09 er af hankøn )

Album er virkelig dejlig radio og uden Album var der ingen Steve Reich i min stue!
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
nu hvor  det  bliver snakker radio .. på arbejder ..  er der mange som forguder p3..  ( jeg hader bare den kanal, enten snakker de om noget total lige gyldige ting eller spiller de kun de ny pop bras støj.. (efter min mening intet har med musik at gøre (bare støj) der skal være plads til alle er mere til de gamle musik .. der hvor man ikke lavede det hele på computer. heldigvis er vi da begyndt at kunne skifte lidt imellem kanalerne...  problemet er . når der bliver skiftet tilbage til p3.. så er det lige som om at den bare skal have fuld skrue . øre propper og høreværn  er ikke nok, hvis man bare skal kunne tænke.. hvordan kan man få sine kollegaer, de få andre som skruer op til at forstå at der er en arbejdsplads .. og ikke den lokal diskotek. ledelsen er lige glad...hjælp kunne da godt vare man skal give p6 et lyt i aften .. .. vejet er hvis for godt til at være inden for

Hvor kan jeg bare give dig 200% ret i alt hvad du beskriver. Kors hvor jeg kender det problem, NØJAGTIGT som du beskriver.

Kvaliteten af radio generelt ! Efter DR flyttede fra gøngemosen faldt den drastisk, FM blev mere flad og kønsløs. DAB har altid været elendig og den er ikke blevet bedre af at de har presset båndbredden.

Ud over det så syntes jeg at DR teknisk er blevet skræmmende dårlig, studieværterne laller rundt og siger noget sludder, falder over ordene, siger noget forkert og sætter forkert musik på. Jeg forstår godt at de har gjort radio lytning " gratis " for det er ikke mere værd.

Bare min mening.
Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis donjon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donjon

chris09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Luggelaj skrev:
Chris09 har skrevet det jeg ville og derved er han jo genial.(antager at chris09 er af hankøn )

Album er virkelig dejlig radio og uden Album var der ingen Steve Reich i min stue!

:) kunne fortælle samme historie om TALK TALKs Spirit of Eden. Og mit liv havde været fattigere uden.
Og har nu muligheden for at berige mit liv igen med Steve Reich, kan jeg forstå.

Mvh
Chris

Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09

hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
nu hvor  det  bliver snakker radio .. på arbejder ..  er der mange som forguder p3..  ( jeg hader bare den kanal, enten snakker de om noget total lige gyldige ting eller spiller de kun de ny pop bras støj.. (efter min mening intet har med musik at gøre (bare støj) der skal være plads til alle er mere til de gamle musik .. der hvor man ikke lavede det hele på computer. heldigvis er vi da begyndt at kunne skifte lidt imellem kanalerne...  problemet er . når der bliver skiftet tilbage til p3.. så er det lige som om at den bare skal have fuld skrue . øre propper og høreværn  er ikke nok, hvis man bare skal kunne tænke.. hvordan kan man få sine kollegaer, de få andre som skruer op til at forstå at der er en arbejdsplads .. og ikke den lokal diskotek. ledelsen er lige glad...hjælp kunne da godt vare man skal give p6 et lyt i aften .. .. vejet er hvis for godt til at være inden for

venlig ment - Nu kender jeg ikke din alder, men det tyder på at P3 ikke er din målgruppe

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

hcpowerinc skrev:
lille_smed skrev:

venlig ment - Nu kender jeg ikke din alder, men det tyder på at P3 ikke er din målgruppe Også venligt ment men P3 ér altså noget skrammel at høre på.

Nogle af os har forladt børnehaven.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Tjah, nu prøvede jeg at tune ind på P6 igen, på baggrund af denne tråd, og at sige at P3 spiller skrammel og at P6 Beat er
vejen frem forstår jeg intet af.

Det er sgu de samme kunstnere der går igen. De sidste 3 kunstnere lige nu: The Ravonettes, Superheroes og Mew.
Allesammen kunstnere jeg kender til gennem P3.

Ku være fedt hvis de varierede genrene lidt. Gerne noget underground eller noget spændende nyt istedet for det samme.
Hvad med en god gang Growl? Ikke at jeg kan lide growl, men en radiokanal der varierer i sit musik og sine genre kunne
være super! Alt fra gammelt til nyt musik please. Så man kan udvide sin horisont.

P3 OG P6 spiller kun skrammel synes jeg!

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Tjah, nu prøvede jeg at tune ind på P6 igen, på baggrund af denne tråd, og at sige at P3 spiller skrammel og at P6 Beat er

Det er sgu de samme kunstnere der går igen. De sidste 3 kunstnere lige nu: The Ravonettes, Superheroes og Mew.

Ku være fedt hvis de varierede genrene lidt. Gerne noget underground eller noget spændende nyt istedet for det samme.
Hvad med en god gang Growl? Ikke at jeg kan lide growl, men en radiokanal der varierer i sit musik og sine genre kunne
være super! Alt fra gammelt til nyt musik please. Så man kan udvide sin horisont.

Mvh

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, P4 er det samme efterhånden. Men du må forstå at det kan altså godt være lidt tricky at få 12 numre til at lyde som ny musik dag ud og dag ind.

Jeg lytter mest til P4 og P5. P5 er ok men P4 kan være særdeles svær at skelne fra P3.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Nullergøj skrev:
rskriver skrev:
Tjah, nu prøvede jeg at tune ind på P6 igen, på baggrund af denne tråd, og at sige at
P3 spiller skrammel og at P6 Beat er

Mvh

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, P4 er det samme efterhånden. Men du må forstå at det kan altså godt være lidt tricky at få
12 numre til at lyde som ny musik dag ud og dag ind.

Jeg lytter mest til P4 og P5. P5 er ok men P4 kan være særdeles svær at skelne fra P3.

Uden tvivl. Nu er jeg nok også biased ved gerne at ville høre noget gedigen rock, hvilket jeg ikke synes der kommer noget
af på DR's radiokanaler længere. Og det trækker mig selvfølgelig i den negative retning. Men holder dog fast i at jeg synes
det er for monotomt, både P3 og P6, omend P6 er bedre til at skifte lidt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Nullergøj skrev:
rskriver skrev:
Tjah, nu prøvede jeg at tune ind på P6 igen, på baggrund af denne tråd, og at sige at
P3 spiller skrammel og at P6 Beat er

Mvh

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, P4 er det samme efterhånden. Men du må forstå at det kan altså godt være lidt tricky at få
12 numre til at lyde som ny musik dag ud og dag ind.

Uden tvivl. Nu er jeg nok også biased ved gerne at ville høre noget gedigen rock, hvilket jeg ikke synes der kommer noget
af på DR's radiokanaler længere. Og det trækker mig selvfølgelig i den negative retning. Men holder dog fast i at jeg synes
det er for monotomt, både P3 og P6, omend P6 er bedre til at skifte lidt.

Helt enig.

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig koret af folk, der mener der ikke er den store forskel på p3 og p6.
Når man kigger playlisterne for hhv. p3 og p6 igennem er det den samme musik der går igen, eneste forskel er at p3 måske er en smule mere aktuelt. 
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

Aschwarz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

De spiller ikke Faxe Kondi sangen på DR P6.
Til top Vis Aschwarz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aschwarz

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Aschwarz skrev:
De spiller ikke Faxe Kondi sangen på DR P6.

Ej hvor seriøst.

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

En mulighed for dem, der er påtvunget at høre på en bestemt radiokanal på arbejde, f.eks The Voice , kan jeg anbefale 3M´s høreværn med indbygget radio  De er rimelig gode til at holde støj ude.

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

donjon skrev:
NullergøjDer er mange radiokanaler derude og fordi du føler dig sejlet agterud af ungdommens musik, kvalificerer det dig ikke til at rakke ned på selvsamme. Vi har forstået at du ikke bryder dig om DAB, internetradio og musik begået af unge kunstnere under 50.  Men DR er nød til at fange de unges interesser og ikke pensionister. Der er stadig jazz og P4 for licensen men på et tidspunkt dør også deres studieværter eller de går på efterløn. Der er generelt ikke megen positivisme i din tilgang til ny musik eller radio i almindelighed så hvorfor besvære sig, men nyd den musik der er tilgængelig. Jeg er sikker på at der er muligheder nok, ligefra musikbibliotek, pladebutikker med speciale i vinyl til brugtpladebørser. Selv Stereo-Studio spørger først, om det skal være vinyl, før de langer en CD over disken.  Jeg kender godt P4 og det er eddermame gammelmandsradio og definitivt ikke for nydere af punk-rock, indie, techno, funk, disco, goa og andre genrer i musikken som er opstået siden Sex Pistols, Nina Hagen, The Smiths, Cure, Nirvana, Nikka Costa og mange mange flere. Musiksmag er lige så forskellig og alsidig som der er mennesker, men behøves vi at påpege, at du er enig med dig selv, at moderne musik er noget l**t. Det er okay, at du synes det, men at gentage det, gør det ikke mere sympatisk eller overbevisende.  Det var oprindelig en tråd om P6 og en evt snik-snak. Men tråden er åbenbart kapret af de utilfredse.  Hvis det ikke behager en, det man kan høre på den pågældende station, kan man jo altid slukke eller skifte kanal. De fleste bruger kun radioen som lydtapet, selvom jeg personligt nyder de klassiske koncerter på P2. Men sådan er vi så forskellige.

Jeg forstår at du nok ikke er så gammel i gårde, det er også godt nok men lad være med at kritisere noget du ikke ved noget om. Før du blev født var DR analog og der var noget der hed mikrofon prøve - hvilket betød at alle nuværende radioværter ville blive frasoteret. Når det nu er sagt så er det ok for mig at de unge lytter til noget andet end det jeg vil høre men hvorfor er der INTET JEG kan lytte til.?

En anden sag er at da DR flyttede fra gøngemosen og skiftede fra analog til digital så faldt kvaliteten dramatisk. Plus du lige skal prøve at lægge mærke til hvor mange fejl der bliver lavet i løbet af en dag, det var helt utilgiveligt dengang men ungdommen i dag er ligeglad bare det larmer.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 30 Juli 2013 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Nullergøj.

Det du skriver er som talt ud af min mund, og mht. fejl har det aldrig været så slemt som nu.  Skal lige siges at jeg mest hører P3 og P4 og det er sgu blevet ringe mht. studieværter. (Ikke dem alle sammen) Nu hvor de har strøget radiolicensen kan vi jo kun håbe på at det bliver bedre  

carsten

Ps. Lokal radioerne med alle deres reklamer orker jeg ikke i ret lang tid af gangen.

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Nullergøj.

Det du skriver er som talt ud af min mund, og mht. fejl har det aldrig været så slemt som nu.  Skal lige siges at jeg mest hører P3 og P4 og det er sgu blevet ringe mht. studieværter. (Ikke dem alle sammen) Nu hvor de har strøget radiolicensen kan vi jo kun håbe på at det bliver bedre  

carsten

Ps. Lokal radioerne med alle deres reklamer orker jeg ikke i ret lang tid af gangen.

Uhh en artsfælle takker.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum