Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Heybrook quartet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steen.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har denne højtaler og vil gerne opgradere den til noget, der spiller endnu mere fantastisk. Jeg søger nogle højtalere som her samme presise timing og punch men de skal gengive mere fra bunden dog stadigvæk være i 100% balance. Jeg har ikke lagt mig fast på en pris.

Følgende krav vil jeg derudover gerne have opfyldt:

Flot finish,design og skal kunne bruges til sorrund

Min forstærker er Exposure super xx

Min Cd afspiller er Parasound C/DP 1000

Til top Vis Steen.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen.

Steen.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har set på følgende højtaler B&W 805s eller d, men er det en fornuftig model eller skal jeg gå efter andre mærker. Har før hørt på andre billigere modeller fra B&W, men de var lidt livløse, manglede detaljer.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Steen. skrev:
Jeg har set på følgende højtaler B&W 805s eller d, men er det en fornuftig model eller skal jeg gå efter andre mærker. Har før hørt på andre billigere modeller fra B&W, men de var lidt livløse, manglede detaljer.

jeg har lige været nede og høre noget b&w, og ja de billige modeller mangler lidt detaljer, men fra 700 serien og opefter er der mange detaljer, det virker som et godt valg, har du hørt dem?         &n bsp; hvad med dali helicon fire- eller otte-hundrede? de spiller også godt. ellers er der jo også vienna acoustics beethoven baby grand eller andre større modeller. prøv noget af det, tag ud og lyt derefter giv en kommentar.

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej Steen. 

Bedre en et sæt Heybrook...????? (jeg vil gi' min ene arm for sådan et sæt.)

Jeg havde et sæt Spendor 2/3, som røg til fordel for et sæt Evox'er.

Har du prøvet at køre Heybrook'en sammen med en sub.

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej Steen.

Hvis jeg skulle vælge et sæt, så blev det , AUDITORIUM fra LIVING VOICE.

Dette er den (for mig) største lydoplevelse, hvis man ikke lige er til en koncert........

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

boegelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Steen, - Dine Quartet/XXsuper kan sagtens overleve" en opgradering af din CD - ved ikke om en Parasound dac vil være en ide' men med din cd bør der være mulighed for forbedring som din forstærker og højtalere sagtens kan gengive" og afsløre" (alternativt gå et hak højere i Exposure kæden (19/18) - det er temmelig vigtigt at optimerer signalkilden før man ofrer på de næste led.. 

" søger nogle højtalere som her samme presise timing "

Et sæt originale "Linn Kan" er mester i timing" og engagement - men giver ikke dybere bas end du har nu. Neat og Royd har nogle gulvmodeller som har godt ry indenfor den rytmiske afd.  -der er dog ikke mange af disse sager her i landet. Naim 's højtalere er også en mulig løsning især Allae vil jeg gætte på. Ninka (Linn) har godt men blandet ry...denne har jeg ikke selv prøvet. - Shahinian vil også være et bud men her må forstærkeren nok kræves at være kraftigere.. og så er der jo Heybrook Sextet og Linn Isobarik.

Din super XX forstærker er imidlertid allerede hoved og skulder over langt det meste crap der findes  - den er en vidunderlig musikformidler... men træerne vokser altså ikke ind i himlen, en investering i Exposure 4DR/Exposure forforstærker vil selvfølgelig koste, men bassen i dine højtalere vil opleves som en hel del bedre og dybere..kræver måske noget bedre strøm installation, samt jord.

Du har grej fra lydbutikken - ofte bruges dette med solid-core højtalerkabler, hvis det er tilfældet i dit setup ? - så prøv det gamle sorte Exposure kabel istedet for at se om det foretrækkes af dig...ligeledes kan der hentes noget på standere og placering af grej...og sluk aldrig dit grej medmindre du ta'r 14 dage til Mallorca. - strømforbruget er minimalt

Du har allerede grej som er forbløffende velspillende, sandsynligvis bedre end 99 ud af 100's herinde, - så gå forsigtig frem, man kan hurtig miste magien. 

Til top Vis boegelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boegelund

Steen.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Tak for de fine svar, ja man glemmer jo hurtigt hvor godt det egentligt lyder.

De kabler som jeg bruger er Heybrook heywire, har overvejet at skifte til DNM Reson MKII. Jeg skal også tilføje at jeg er flyttet fra en 2V på 58m2 til et hus som er 156 m2 stuen i det nye brugte hus er 52m2  lyttedelen af stuen er en 30 m2 med yderligere 10 m2 bagved og 12 m2 i en vinkel.. Jeg har ikke fået lyttet på B&W her i denne week-end, Jeg har kig på et par Sonus Faber Domus Grand Piano, men her har jeg heller ingen erfaring. Er lyden fra sonus faber meget anderledes eller er dette en lækker højtaler.

At købe en løs dac er da en mulighed, men jeg ved ikke hvilket mærke der er at foretrække Jeg har prøvet den gamle Exposure for og effekt forstærker den gav lidt men ikke meget.

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

.
.
Har selv et sæt Heybrook Quartet og de spiller heeelt anderledes end B&W 805. Dem skal du ikke købe. Dine Quartetter har en fin følsomhed og egner sig til mindre forstærkere, så som rør og klasse A (Sugden). De kan godt spille et 50 m2 rum op, med mindre du lytter ved meget høje lydtryk.

Du vil have samme kvaliteter i de nye HT'ere, men mere bas: Det betyder at du nok skal se på nogle gulvhøjtalere (eller store stander ditto), altså ingen små HT'ere. Timing og punch er desværre en mangelvare i mange nye konstruktioner. Min erfaring er at 2-vejs HT'ere med en god følsomhed giver lidt mere 'snap' i musikafviklingen.
Din forst. har hvist rigeligt med effekt (?), så mon ikke den kan trække det meste, men jeg vil dog tro at du kommer til at savne nogle af de kvaliteter som dine Heybrooks har hvis du vælger nogle af de nye og mere komplicerede systemer.
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

heybrook og b&w er overhoved noget at sammeligne

de dyder der heybrook er kendetegnet for er ikke tilstede med b&w

såsom timing og korrekt fase

har selv haft heybrook,men savner sådan set dem

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

krogen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mange år spillet med præcist det samme setup som dig og har selv været i samme situation - at skulle finde afløsere for heybrooken. Hvis du sætter pris på drivet og timingen i heybrooken skal du bruge mange penge for at gøre det bedre. Jeg har været igennem flere dyre systemer som ikke stod mål mod heybrooke hvad angår spilleglæde og rytmisk drive. Jeg er endt op med harbeth monitor 30 - det jeg mener jeg har vundet er mere detalje og indsigt i musikken. Men når jeg ser i bakspejlet kunne jeg sagtens have levet med heybrook. Derfor tror jeg du skal arbejde med andet end din højttalere - kabler - dnm står godt til heybrook - din forstærker er suveræn - men tiden er løbet fra cdp 1000 - måske noget densen? ellers kan jeg anbefale et chord signalkabel - chorus - strammer bassen op, går dybere og er meget dynamisk.
men som sagt før pas på med at eksperimentere for meget - det er et suverænt setup du har.
Rasmus
Til top Vis krogen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krogen

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

et varmt tip er højtalerkabler fra silversonic q 10 er suverænt de er bedre over hele vejen end dnm (silver sonic hos jumon audio)

forskellem dnm og heywire er

heywire  bedre bas

dnm mere åben mellemtone

evt wireworld kabler

jeg købte mine på internet side i usa  used cable.com

fil et wireworld eclipse til 1100 kr,koster ca 5000 i lydbutikken kan klart anbefales

der er især sjovt når dollaren er så lav

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

hvad med et sæt sextet har et par der skal ud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes