Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 04:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Grand Coupé (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg er i fuld gang med at købe et nyt stereoanlæg. Jeg har reserveret en Atoll IN 50 i Tapeconnetion, og leder nu efter et par reolhøjttalere (evt. på stander). De skal helst være brugte. Jeg overvejer Audiovector Mi-1 Super, Dynaudio Audience 52 og Dali Grand Coupé. Sidstnævnte er lidt dyrere, men vel også en væsentlig bedre højttaler...? Mit spørgsmål lyder på, om min forstærker er kraftigt nok til at trække Dali'en, og på hvilken højttaler I umiddelbart vil anbefale med min forstærker generelt? Jeg hører meget forskelligt musik, men mest rock, pop, R&B og lidt heavy. På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Henrik

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Vil ikke satse på dali grand coupe, den har en følsomhed på 85 db. og tror at atoll in 50 hurtig vil komme til kort.

coupen er en ht. som nemt visser forskællen på de forstærker som den er koblet til.(men som en god ting)

Audiovectoren  lyder for mig som et godt valg,den er ikke så krævende,lyder fin og kræver ikke 50-100 cm ud fra bagvægen,dog er jeg sikker på at også den vil vokse med opgaven hvis du evt. vil købe en kraftiger forstærker.

Dynaudio er ikke lige min kop tee,men er for år tilbage tidt anbefalet af div. hifi blade som partner for naim nat3 (eff. 2x30W) så den må da være til at trække.

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu også godt om Dali Grand Cupe'.Har spillet ganske godt når jeg har lyttet på den faktisk blev jeg posiktiv overrasket.

Kan du få lov og det er muligt så tag da de højtalere med til Tapeconnektion og prøv samspillet og døm selv.Ellers har du vel mulighed for at prøve forstærkeren hjemme ellers prøv at aftale det om muligt.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Fint først den højttaler du vil have, derefter en forstærker der matcher.....ikke omvendt.....

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Jeg har sendt dig en PB.

Som du hurtigt kan se, er coup'een kendt for at være tung at drive. Men jeg er sikker på at den jeg har linket til vil kunne få fint liv i dem.

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Henrik Rossel skrev:

Hej alle.

Jeg er i fuld gang med at købe et nyt stereoanlæg. Jeg har reserveret en Atoll IN 50 i Tapeconnetion, og leder nu efter et par reolhøjttalere (evt. på stander). De skal helst være brugte. Jeg overvejer Audiovector Mi-1 Super, Dynaudio Audience 52 og Dali Grand Coupé. Sidstnævnte er lidt dyrere, men vel også en væsentlig bedre højttaler...? Mit spørgsmål lyder på, om min forstærker er kraftigt nok til at trække Dali'en, og på hvilken højttaler I umiddelbart vil anbefale med min forstærker generelt? Jeg hører meget forskelligt musik, men mest rock, pop, R&B og lidt heavy. På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Henrik

Sad lige og kiggede efter hits til den dejlige Dali Grand Coupé, og faldt over denne tråd.

Kunne man få en update på tråden? Jeg har stødt på meget dejligt hifi i min tid, og en af de dejlige ting har jeg pt, og det er b.la. denne Dali Grand Coupé. Om den er svær at drive? Godt nok har den rimelig lav følsomhed, men impedansforløbet, skulle være ret pænt.

Kan den Atoll bare levere en god omgang strøm, så skulle det være fint. Min egen effektbamse er på 30 watt, og det går fint med den og Coupéen

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Men er der nogen der har testet dali grand coupe og dynaudio audience52 se op mod hinanden?

Hvilken er bedst af disse ?

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes