Forfatter |
|
THIS77 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 03 Oktober 2015 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter
Jeg har en vincentsa31 som pre og en artcoustic pa300 som poweramp. Det er 2 stk pre outs på vincenten. Som jeg tænkte kunne blive gjort nytte af. Så en effekttrin mere af en eller anden art - kom gerne med forslag - eller en mindre for at gå over til sktuve højttalere? Mine ht er infinity beta 50. Forslag til aktive ht? Sidst men ikke mindst kunne jeg sætte en subwoofer til men den giver mug måske bare mere psykoakkustik i bassen ved musiklytning. God weekend derude
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 03 Oktober 2015 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej THIS77.
Har en del gange prøvet med mere end en effekt.
Det lykkedes mig ikke på den måde, at få en ordentlig sammenhængende lyd, medmindre der var tale om to identiske effekttrin.
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2015 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sige at jeg kun vil biampe fordi man kan...
Dvs. jeg kunne godt tænke mig at undgå at bruge broerne mellem bas og diskant/mellemtone.
Der er en elektrisk teknisk gevinst ved det at bruge et sæt kabler til hver terminal i stedet for broerne...
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2015 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der er intet at hente med "dual-supply" kabel tilslutning.
Har du to sæt kabler, og er det to sæt kabler du vil bruge, så før dem begge fra effekt til bashøjttaler-indgange.
Fra bashøjttaler-indgangene fører du et sæt eller to sæt kabler videre til diskanthøjttaler-indgangene.
Det er ihvertfald min erfaring efter at have eksperimenteret med dynger af forskellige kabler til forskellige højttalere i "dual-supply"-
figuration, igennem mange,mange år.
Alternativt kan du bruge to ens effekttrin, en til højre, en til venstre eller en til top, en til bund.
I fleste tilfælde fik jeg det bedste resultat med et trin til hver side. På den måde var der en hel strømforsyning pr side.
Men med to ens forstærkere er der også muligheden for at tilslutte den ene højttalers plus til det ene trin og minus til det andet trin og på
den måde få en 100% galvanisk adskildelse.
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2015 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - definitionen på vandret og lodret biamping.
Men bare det at få en amp mere på. Så kan de artcousticer kører 300w på hver i mono.
Jeg har mulighed for at købe en til en 2k-mand inkl. fragt fra UK
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2015 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten så er Vincenten til rep.
Der var gået nogle rør - og alligevel synes jeg den stadig spillede fantastisk, dog med nogle glasklirende og flagblafrende lyde i henholdsvis hver
højtaler.
Vincenten er det bedste der er sket for min lyd i stereo siden at gå fra en Denver DVD afspiller til en Denon DBP2012 bluray med analogt HD out.
Samt at få gang i pladerne med en brugt foræret rega planar 2 med ortofon pickup har jeg fundert ud af i dag - der står OMB på og så et "E" blot på
selve "nålen". Har prøvet google men kan ikke blive klog på hvad det er for en. Jeg køber som det næste en Audio-Technica pick (den grønne).
jojo det går da fremad :-) og har smidt et solidt tæppe på foran "alteret" i stuen. Giver mere ro på, samt køre RCA-XLR - giver mere ro på også
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville køre to gange stereo, uanset om det var vandret eller lodret biamping. Jeg har aldrig oplevet en forstærker blive bedre lydende
af at blive brokoblet.
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal dit projekt skal lykkedes, skal der være mulighed for niveauregulering på effektforstærkerne. For hvis de ikke er ens, vil de have forskellig indgangsfølsomhed, og derfor ikke spille med samme styrke.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver 2 ens artcoustics pa-300
Der er volumen-regulering på til hver kanal :)
|
Til top |
|
|