Forfatter |
|
Thehammel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2015 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg har en onkyo tx nr818 receiver, som trækker b&w dm604 s3 fronter, lcr60 s3 center og ds6 s1 bag.
Til surround er jeg meget tilfreds. kunne godt tænke mig at prøve ds6 s3, men det er en anden snak.
Til 2kanal stereo syntes jeg der mangler lidt kontrol af 604'erne
Mit spørgsmål er om jeg ville få noget ud af, at koble en stereo effektforstærker til at trække fronterne?
Jeg er ny herinde, så håber der er nogle venlige sjæle der kan forklare lidt
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske... Hvis den er kraftig nok, så skulle der absolut være en gevinst i stereo, men hvilken/hvilke har du i tankerne...?
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til forøvrigt
|
Til top |
|
|
Thehammel Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige pt. Er budgettet ikke så stort gerne mellem 1000-2000kr.
jeg har set lidt på en nad c272. har ikke forstand på effektforstærker, så hvis du har bedre bud i prisklassen er forslag meget velkommen.
Mange tak
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja.. Med det budget skal man ikke forvente træerne vokser ind i himlen
Men NAD 216 THX, sådan en er der på den blå, mon ikke den er bedre end den du selv har kig på?
|
Til top |
|
|
Superfrg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger du som kilde når du lytter stereo?
Måske var der større gevinst at hente der.
|
Til top |
|
|
Thehammel Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Den vil jeg da lig tage et kig på.
Bruger Spotify fra PlayStation 4 eller internet radioen i receiver, den er forbundet med kabel til modem
|
Til top |
|
|
Superfrg Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville i første omgang prøve at se om det ikke var værd at få Wimp eller andet lossless ind i systemet, før jeg kiggede på en
forstærker opgradering.
|
Til top |
|
|
Thehammel Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for dit svar.
Jeg kan få Yousee play billigt gennem antenneforening, hvis det er lossless?
Grunden til jeg tænkte forstærker er, at jeg har haft et sæt b&w dm603 s3 på besøg inden købet af 604'erne. Med samme setup og mindes de virkede
mere kontrollerede. Så min tanke var at de var mere krævende, men det er de måske ikke?
|
Til top |
|
|
Gaffatape Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 146
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Tja.. Med det budget skal man ikke forvente træerne vokser ind i himlen
Men NAD 216 THX, sådan en er der på den blå, mon ikke den er bedre end den du selv har kig på? |
|
|
Tror ikke der er noget som helst at hente ved at sætte en NAD216 på, faktisk tvært imod
Den er 10 watt svagere og er ikke ret fast i bassen og slet ikke på en 4 ohms højttaler som 604erne
Til max 2000,- får du nok ikke noget der er afgørende bedre end den du allerede har.
Til alt i alt 2500,- kan du få 700 watt i 4 ohm og noget bedre kontrol dog også lyden fra blæserkøling
http://www.thomann.de/dk/the_tamp_tsa_1400.htm
Skal du have en effektforstærker der er kraftigere og med mere kontrol end den du har og uden blæser, skal du nok kigge efter en Acurus A-250 men
tvivler på at den findes til under 2000,-
|
Til top |
|
|
Thehammel Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit input.
Vil den nad c272 jeg havde kigget på også være for svag?
Nu linker du til en pa forstærker, hvis jeg ikke tager fejl?
Kan de også fungere ordenligt i en stue?
Tror jeg så en acurus på dba, men solgt som helt anlæg med flere dele. Hvad skal jeg regne med at give, hvis han vil sælge den alene?
|
Til top |
|
|
torbenan Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at kører spotify direkte ind i receiveren i stedet for at gå via play station?
|
Til top |
|
|
Thehammel Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke premium Spotify, så receiver kan ikke køre den selv.
Jeg kan prøve fra mobil og computer, hvis det skulle gøre en forskel
|
Til top |
|
|
torbenan Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du fokusere på musik kilden. Med spotify standard som kilde tror jeg alle opgraderinger af anlægget er spild af penge. Prøv f.eks. At downloade en musik nummer i flag, læg det på en usb Stick, sæt usb i receiveren. Så hører du dit anlægs pontentiale.
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffatape skrev:
Struktøren skrev:
Tja.. Med det budget skal man ikke forvente træerne vokser ind i himlen Men NAD 216 THX, sådan en er der på den blå, mon ikke den er bedre end den du selv har kig på? |
|
|
Tror ikke der er noget som helst at hente ved at sætte en NAD216 på, faktisk tvært imod
Den er 10 watt svagere og er ikke ret fast i bassen og slet ikke på en 4 ohms højttaler som 604erne
Til max 2000,- får du nok ikke noget der er afgørende bedre end den du allerede har.
Til alt i alt 2500,- kan du få 700 watt i 4 ohm og noget bedre kontrol dog også lyden fra blæserkøling
http://www.thomann.de/dk/the_tamp_tsa_1400.htm
Skal du have en effektforstærker der er kraftigere og med mere kontrol end den du har og uden blæser, skal du nok kigge efter en Acurus A-250 men tvivler på at den findes til under 2000,-
|
|
|
Hør nu her jeg er næsten sikker på at den nævnte Nad er kraftigere end hans snurrerundt ting de tal du kan finde på en snurrerundt receiver kan du ikke bruge til ret meget de er sminket for at det skal se godt ud. Jeg vil dog heller ikke foreslå at han skal få en Nad 216 da den ikke er ret stærk. Du skal heller ikke købe det legetøjs hifi fra thomann, det bliver du heller ikke tilfreds med. Spar sammen og få dig en Acurus A 250, eller en rotel rb 990 bx, Nad 218 og der er mange andre muligheder
|
Til top |
|
|
Superfrg Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Torbenan, fokuser på kilden først.
Dårlig kilde selv med en god forstærker = forstærkning af et dårligt signal..
Er det ikke sådan at uden Spotify Premium er kvaliteten tæt på Mp3?
Og med premium stadig lossy.
Led evt. efter en brugt Bluesound node og kør noget Wimp ind via den og kontroler den via en App på din mobil eller Ipad.
Tror du henter mest der :)
|
Til top |
|
|
Thehammel Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres input.
Jeg vil prøve at forbedre lydkilden og se om det giver noget.
Jeg har også læst mig til, at de watt opgivet på receiver er langt fra virkeligheden.
Derfor tanken med effektforstærker. For da jeg havde lånt et sæt dm603 inden købet af 604'erne, syntes jeg de var mere kontroleret.
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 795
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret i at nogle/mange surround receivere taber pusten når de skal levere mange watt ved lav impedans (ohm) - især i alle kanaler samtidig.
Din Onkyo kan levere 180 W ved 6 ohm MEN kun i én kanal. Så det er helt sikkert derfor du oplever at der var mere styr på dm603 end dm604.
Men det er jo alligevel en temmelig potent receiver du har og jeg tror også at en forbedring af lydkilden er der hvor du i første omgang kan hente
mest.
Der vil dog helt sikkert også være noget at hente ved at købe et effekttrin til at drive dm604. Jeg kan dog ikke lige gennemskue om det uden videre
kan kobles til din receiver.
|
Til top |
|
|
Gaffatape Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 146
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Hør nu her jeg er næsten sikker på at den nævnte Nad er kraftigere end hans snurrerundt ting de tal du kan finde på en snurrerundt receiver kan du ikke bruge til ret meget de er sminket for at det skal se godt ud. Jeg vil dog heller ikke foreslå at han skal få en Nad 216 da den ikke er ret stærk. Du skal heller ikke købe det legetøjs hifi fra thomann, det bliver du heller ikke tilfreds med. Spar sammen og få dig en Acurus A 250, eller en rotel rb 990 bx, Nad 218 og der er mange andre muligheder  |
|
|
Man kan så vende den om at sige at man skal have mindst 4 gange så høj effekt før det bliver opfattet som dobbelt så højt Mht Thomanns legetøj der må du meget undskylde at jeg anbefalede den, men jeg synes nu faktisk at den gør det meget godt og især til pengene. Der ligger jo den mulighed at han kan bruge den til basserne og Onkyoen til mellemtone/diskant.
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 795
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo TN-XR818 er opgivet til 7x135 W ved 8 ohm. Ved 6 ohm kan den levere 180 w men kun i én kanal. B&W DM604s3 er ret strømkrævende og
impedancen falder helt ned til 3 ohm. Tror ikke receiveren leverer mange watt i to kanaler ved 3 ohm - slet ikke så mange som et "rigtigt" effekttrin.
|
Til top |
|
|