Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 04:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Yamaha vs Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikvar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Det lyder sku nice Gasolin, må indrømme jeg også er begyndt at læne mig mere og mere op af den Marantz PM7005 :)

Hmm, men hvis den skal tilsluttes med højtaler kabel, kræver det så ikke at ampen er lavet til to forskellige højtaler setups?
- som du kan se på Kajs første billede af PM7005, så er den kun lavet til et enkel højtaler setup... eller er der noget jeg total har misforstået? (det er
der jo sikkert ^^).

Jeg har pt ikke rigtig nogen højtalere, men det anskaffer jeg asap efter jeg har købt en amp og dac, så jeg på den måde ved præcis hvilken højtaler
mit setup kan håndtere. Så hvis du har nogen gode ideer til højtalere, så det hele passer sammen, så er du da også mere end velkommen til at
byde ind der. Regner med at bruge omkring de 3-4000kr på højtalere :)
Til top Vis Ikvar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikvar

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Fuldstændig lige meget, for det er den samme forstærker man tilslutter højtalerne til uanset om der er 1 eller 2 sæt højtaler terminaler.

Tilslutter man 2 højtaler og en subwoofer direkte i forstærkeren bliver belastningen den samme uanset om der er 1 eller 2 højtaler terminaler.

Højtaler afhænger af hvor stort rummet er du skal høre musik i, hvilken musik du lytter til,
hvordan forstærkerens lyd er og selvfølgelig hvordan du kan li lyden er.

Det er bedre at finde nogen højtaler med en lyd man kan li frem for f.eks at skulle skrue op for bassen, tonekontrollerne er der kun hvis du f.eks kun har plads til højtalerne i et hjørne og vil undgå buldre bas

Hvis lyden ikke er ca sådan som du kan li det så det enten en dårlig optagelse eller højtaler der ikke passer med hvad du kan li
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Ikvar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er som sagt mere i tvivl om præcis hvor jeg skulle forbinde de to ledninger fra min fremtidige sub, ind i forstærkeren. De fleste steder jeg ser,
taler de om at man skal tage dem ind i en "audio out" port i forstærkeren. Men den eneste jeg kan se på den PM7005, er de to udgange til
pladespilleren... som jeg jo også har tænkt mig at bruge- altså til en pladespiller :)

Og undskyld hvis jeg er dårlig til at forklare mig, men det er virkelig en hel ny verden, jeg først LIGE er begyndt at komme ind i >>
Til top Vis Ikvar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikvar

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke, mener lyden fra audio out(recorder) kommer fra recorder og den bruger du ikke

Køb nogen ordentlige højtaler så for du ikke brug for en subwoofer evt en der kan tilsluttes med højtaler kabel

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hvis der en REC OUT kommer lyden fra forstærkeren så man kan optage den på en båndoptager. Problemet her er bare at signalet er uafhængigt af volumenkontrollen, så subwooferen vil spille lige højt uanset om han skruer op eller nej. Så dit tidligere forslag må være løsningen :

Speaker level input

Altså alm. højttalerkabler fra forstærkeren til 7 på tegningen og videre fra 6 til højttalerne.

Men personligt ville jeg også gå efter et par "ordentlige" højttalere så der ikke bliver brug for subwoofer. Især når vi også tænker på budgettet.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Der netop ikke nogen record out, der er audio audio out,men er sikker på at der så skal signal i recorder audio in

Lidt tilfældige eksempler på subwoofer der kan tilsluttes med højtaler kabel

Argon

B&W

Cerwin vega

Svs (kun indgang til forstærker)

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Der netop ikke nogen record out, der er audio audio out,men er sikker på at der så skal signal i recorder audio in

Det ligner nu en ganske alm. REC IN/OUT selvom de skriver det på en lidt anden måde. Det vil være signalet fra andre indgange ud på AUDIO OUT RECORDER og tilbage til forstærkeren via AUDIO IN RECORDER.

Tilslutning af Recorder.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
gasolin skrev:
Der netop ikke nogen record out, der er audio audio out,men er sikker på at der så skal signal i recorder audio
in

Det ligner nu en ganske alm. REC IN/OUT selvom de skriver det på en lidt anden måde. Det vil være signalet fra andre indgange ud på AUDIO OUT
RECORDER og tilbage til forstærkeren via AUDIO IN RECORDER.

Tilslutning af Recorder.

Men hvordan f.. for trådopretter tilsluttet lyden fra pcen til recorder indgangen når han vil bruge et usb kabel?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Men hvordan f.. for trådopretter tilsluttet lyden fra pcen til recorder indgangen når han vil bruge et usb kabel?

Det skal han heller ikke ikke, der bruger han naturligvis USB-indgangen.

REC-OUT på en forstærker tager signalet efter indgangsvælgeren men før volumenkontrollen. Så har man et fast signal man kan bruge til at optage på en båndoptager uanset hvilken indgang der er valgt. Hvis man så vil høre det man har optaget og sætter båndoptageren til at afspille, sendes signalet tilbage til forstærkeren via REC-IN. Man kan altså godt få lyd ud af REC-OUT selvom der ikke er noget tilsluttet på REC-IN.

I teorien ville han kunne bruge den til en subwoofer hvis han kan regulere volumen på subwooferen, men det vil være meget upraktisk da han så skal justere volumen på både forstærker og subwoofer hver gang.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Var jo trådopretter der ville tilslutte en subwoofer på anden måde end via højtalerkabel, men det kan så ikke lade sig gøre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes