| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| om det er samme data eller ej ved jeg ikke, det er der dybest set ingen der kan vide. |
|
|
Jo, det er let nok at vide. En computer kan sammenligne data, og konkludere om de er identiske. Det er de. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
kyhn skrev:
| om det er samme data eller ej ved jeg ikke, det er der dybest set ingen der kan vide. |
|
|
Jo, det er let nok at vide. En computer kan sammenligne data, og konkludere om de er identiske.
Det er de.
|
|
|
men hvad hjælper det hvis man ikke kan få lyden ud af PC uden at den ændre karakter uagtet hvad, så mener jeg at hvis man hører en forskel, men ikke kan måle en forskel, så er det målemetoden der er forkert.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Spencer skrev:
kyhn skrev:
|
|
Jo, det er let nok at vide. En computer kan sammenligne data, og konkludere om de er identiske.
Det er de.
|
|
|
men hvad hjælper det hvis man ikke kan få lyden ud af PC uden at den ændre karakter uagtet hvad, så mener jeg at hvis man hører en forskel, men ikke kan måle en forskel, så er det målemetoden der er forkert. |
|
|
Hvis du snakker om lyden fra Squeezebox vs. lyden fra CD-drev, med to filer af samme opløsning, så er forskellen udelukkende baseret på jitter i S/PDIF-overførslen til DAC'en. Hvilken strømforsyning der sidder på Squeezeboxen er afgørende her. Det er ikke mystisk at du kan høre forskel på jitter. Det er netop derfor der skal testes, for at vurdere hvor god den oprindelige PSU til Squeezebox er, og om S/PDIF transmitteren er for ringe. De data Squeezebox skulle have, mht. jitter, kan også betyde at et andet digitalkabel er nødvendigt. Som der står skrevet flere steder, i andre tråde, er det ikke givet at lavest jitter altid lyder bedst. Det har også betydning hvordan jitteren er sammensat. Det forklarer hvorfor nogle drev kan påvirke bassen, og andre diskanten. Jitteren er forskellig i karakter. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg ser det kan en forskel mellem et tabsfrit og råt format kun skyldes en codec fejl i softwaren eller hardwaren. Derudover er der jitter der i så fald skulle være anderledes ved de to datatyper grundet en flaskehals et eller andet sted i systemet. Det skal jeg ikke kunne sige noget om og jeg har heller ikke A/B testet de to for jeg tror ikke jeg kan høre forskel selv.
Hvis jeg en dag tester det og vitterligt også er istand til at høre forskel, ja så vil jeg da finde en fejlfri codec eller forsøge at eliminere flaskehalsen. Software codecs kan man jo let teste. Foobar kan såmænd foretage en bitcompare på kildefilen og en kodet fil, så der kan fejlkilden let elimineres med mindre man også mener foobar har en fejl i bitcompare.
Men jeg holder nok mine ambitioner på et lavere blus indtil videre. Hørelsen skal jo også kunne følge med.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med nogle nye fotos, side 1 er ved at være "lidt" forældet  og så vil vi se "The End" nøgen på side 9
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
hvad med nogle nye fotos, side 1 er ved at være "lidt" forældet og så vil vi se "The End" nøgen på side 9 |
|
|
Det kan jeg godt, men så går konteksten tabt for den efterfølgende diskussion. Men jeg vil lige snuppe nogle nye billeder - også af TheEnd, med et ordentligt kamera (læs: bedre end mobil ).
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
hvad med nogle nye fotos, side 1 er ved at være "lidt" forældet og så vil vi se "The End" nøgen på side 9 |
|
|
OG husk nu også side 42, når vi kommer dertil!  |
|
|
Det kan være jeg får held i lotto, men der skal en del held til, når man ikke engang har købt kuponnen. 
Side 42. Harman Kardon Signature 1.5?
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 03:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er den erotiske, men slørede, sandhed om min TheEnd. Der kommer nogle bedre billeder på snarest.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg skal hastigt tilføje at jeg ikke selv har samlet og loddet den. 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og på forespørgsel, et stemningsbillede.

|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frækt!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Frækt!  |
|
|
Eneste problem er at den ene kanal just har besluttet sig for at opgive ævred! 
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Zorglub skrev:
Frækt!  |
|
|
Eneste problem er at den ene kanal just har besluttet sig for at opgive ævred!  |
|
|
What what?? Mega-trælst.. så står den vist på mono et stykke tid..
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
xo skrev:
Zorglub skrev:
Frækt!  |
|
|
Eneste problem er at den ene kanal just har besluttet sig for at opgive ævred! 
|
|
|
What what?? Mega-trælst.. så står den vist på mono et stykke tid..  |
|
|
Nul audio indtil der er fejlfundet.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da ellers hyggeligt ud xo! Den der gamle forstærker. Er det din LC? Den ser næsten ældre ud end min Luxman  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Det ser da ellers hyggeligt ud xo! Den der gamle forstærker. Er det din LC? Den ser næsten ældre ud end min Luxman  |
|
|
Det er det. Det er en LC Audio TheEnd (Mark I, lader Gorm mig vide).  Men særlig pæn indeni kan man ikke påstå den er.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
rockforlife skrev:
Det ser da ellers hyggeligt ud xo! Den der gamle forstærker. Er det din LC? Den ser næsten ældre ud end min Luxman  |
|
|
Det er det. Det er en LC Audio TheEnd (Mark I, lader Gorm mig vide).  Men særlig pæn indeni kan man ikke påstå den er.
|
|
|
Det er vel noget hjemmebyg? Men ellers er den god? (når den virker) (den kan vel ikke slå 3020eren hva?) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
xo skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
|
Det er vel noget hjemmebyg? Men ellers er den god? (når den virker) (den kan vel ikke slå 3020eren hva?)
|
|
|
3020 har nogle kvaliteter, ingen tvivl om det. Men træerne vokser ikke ind i himlen, og jeg syntes ikke den har den fornødne kontrol til Coupé - kan man nogensinde få nok? Det syntes jeg da egentligt heller ikke TheEnd Mark I har, men det er da en del bedre, efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skuer mit øje?? Spiller du med Alchemy? Overraskelse - må jeg sige. Men AK AK - de glashylder kunne jeg godt tænke mig at kigge forbi og baldre. Hvornår er du hjemme, eller skal jeg også ordne din dør
|
| Til top |
|
| |