| Forfatter |
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hvad skuer mit øje??
Spiller du med Alchemy? Overraskelse - må jeg sige. Men AK AK - de glashylder kunne jeg godt tænke mig at kigge forbi og baldre. Hvornår er du hjemme, eller skal jeg også ordne din dør |
|
|
Det har jeg da gjort længe. Efter al den snak om Audio Alchemy blandt nørderne blev jeg nødt til at ha fingrene i det, og det er jeg glad for jeg fik.
Ja der er en hel hær af folk med hamre der venter på at smadre mit glas. Jeg har dog tilbudt at smelte det om til vikinge mjød horn på et tidspunkt. Selvom jeg nøler med at få spånpladerne på plads skal det nok blive gjort, der skal nok være noget om snakken. Jeg begynder at få øjnene lidt op for resonans i elektroniske kredsløb, men jeg har ingen ide om hvad der rent teknisk sker, det lyder bare lidt spændende. Men når tiden er moden så får vi se om jeg også kan registrere forskellen. Men det kunne da være fedt om det var sådan.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hvad skuer mit øje??
Spiller du med Alchemy? Overraskelse - må jeg sige. Men AK AK - de glashylder kunne jeg godt tænke mig at kigge forbi og baldre. Hvornår er du hjemme, eller skal jeg også ordne din dør |
|
|
Det har jeg da gjort længe. Efter al den snak om Audio Alchemy blandt nørderne blev jeg nødt til at ha fingrene i det, og det er jeg glad for jeg fik.
Ja der er en hel hær af folk med hamre der venter på at smadre mit glas. Jeg har dog tilbudt at smelte det om til vikinge mjød horn på et tidspunkt. Selvom jeg nøler med at få spånpladerne på plads skal det nok blive gjort, der skal nok være noget om snakken. Jeg begynder at få øjnene lidt op for resonans i elektroniske kredsløb, men jeg har ingen ide om hvad der rent teknisk sker, det lyder bare lidt spændende. Men når tiden er moden så får vi se om jeg også kan registrere forskellen. Men det kunne da være fedt om det var sådan. |
|
|
Hvis du ikke kan, så behøver du ikke Alchemy. Så kan du bytte den ud med en trendy Benchmark eller noget lignende. Jeg glæder mig virkeligt højlydt til at få lov, at skyde de glasplader med haglsprederen. Lyden af splintret glas, som aldrig mere skal ødelægge lyden af fornuftigt grej, det er bare gejl for øregangen.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
xo skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hvad skuer mit øje??
|
|
Ja der er en hel hær af folk med hamre der venter på at smadre mit glas. Jeg har dog tilbudt at smelte det om til vikinge mjød horn på et tidspunkt. Selvom jeg nøler med at få spånpladerne på plads skal det nok blive gjort, der skal nok være noget om snakken. Jeg begynder at få øjnene lidt op for resonans i elektroniske kredsløb, men jeg har ingen ide om hvad der rent teknisk sker, det lyder bare lidt spændende. Men når tiden er moden så får vi se om jeg også kan registrere forskellen. Men det kunne da være fedt om det var sådan.
|
|
|
Hvis du ikke kan, så behøver du ikke Alchemy. Så kan du bytte den ud med en trendy Benchmark eller noget lignende. Jeg glæder mig virkeligt højlydt til at få lov, at skyde de glasplader med haglsprederen. Lyden af splintret glas, som aldrig mere skal ødelægge lyden af fornuftigt grej, det er bare gejl for øregangen.  |
|
|
Så så, Kurt von den spånplade. Jeg har selv skiftet mine MDF hylder ud med spånplader, og måske var der lille forbedring, meeeeen, klap lige dine sikringer
Jeg har en spånplade hylde, som hænger på væggen. Der står min Apollo og min HDD (side om side) Og det er da også fint nok. Men desværre (når der rigtig bliver spillet højt) kommer der SÅ mange resonanser i den væghængte spånplade, at CD spille hopper rundt i numrene på skiven.
Nu har jeg så lånt nogle Solid Tech fødder hjem, og dét hjalp
Det er det jeg mener: Den hellige grav er ikke velforvaret, "bare" fordi man har spånplader til sit anlæg.
(du skal bare sige til xo, så kommer jeg og laver håndbremsevendinger i min gamle vw polo foran Kurt, når Tomosen nærmer sig ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
kyhn skrev:
|

en død glas hylde er en god glas hylde
|
|
|
en død glas hylde er stadig en god glas hylde |
|
|
det gælder stadigvæk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Kurt von Kubik skrev:
xo skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hvad skuer mit øje??
|
|
|
|
|
Hvis du ikke kan, så behøver du ikke Alchemy. Så kan du bytte den ud med en trendy Benchmark eller noget lignende. Jeg glæder mig virkeligt højlydt til at få lov, at skyde de glasplader med haglsprederen. Lyden af splintret glas, som aldrig mere skal ødelægge lyden af fornuftigt grej, det er bare gejl for øregangen.  |
|
|
Så så, Kurt von den spånplade. Jeg har selv skiftet mine MDF hylder ud med spånplader, og måske var der lille forbedring, meeeeen, klap lige dine sikringer
Jeg har en spånplade hylde, som hænger på væggen. Der står min Apollo og min HDD (side om side) Og det er da også fint nok. Men desværre (når der rigtig bliver spillet højt) kommer der SÅ mange resonanser i den væghængte spånplade, at CD spille hopper rundt i numrene på skiven.
Det er det jeg mener: Den hellige grav er ikke velforvaret, "bare" fordi man har spånplader til sit anlæg.
(du skal bare sige til xo, så kommer jeg og laver håndbremsevendinger i min gamle vw polo foran Kurt, når Tomosen nærmer sig ) |
|
|
Har du aldrig hørt om et Tomos spring?  Et godt eksemplar springer nemt over 16 Poloer Den væg du har hængt den der hylde op på, er den lavet vingummi eller hvad? Man skal i øvrigt huske på, at stiller man sit set-up helt inde ved væggen, på den væg hvor højttalerne vender ryggen til, så står det i trykmaks. Dvs. den mekaniske påvirkning bliver maksimal. Undertiden kan det være en fidus at hive det lidt ud fra væggen, så det ikke står helt i skydlinien. I øvrigt lyder det da ikke som om den Rega er helt stabil, der må da være noget i vejen med den.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:
Kurt von Kubik skrev:
xo skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hvad skuer mit øje??
|
|
|
|
|
|
|
(du skal bare sige til xo, så kommer jeg og laver håndbremsevendinger i min gamle vw polo foran Kurt, når Tomosen nærmer sig )
|
|
|
Har du aldrig hørt om et Tomos spring? Et godt eksemplar springer nemt over 16 Poloer Den væg du har hængt den der hylde op på, er den lavet vingummi eller hvad? Man skal i øvrigt huske på, at stiller man sit set-up helt inde ved væggen, på den væg hvor højttalerne vender ryggen til, så står det i trykmaks. Dvs. den mekaniske påvirkning bliver maksimal. Undertiden kan det være en fidus at hive det lidt ud fra væggen, så det ikke står helt i skydlinien. I øvrigt lyder det da ikke som om den Rega er helt stabil, der må da være noget i vejen med den. |
|
|
Jaaaaa, om min Rega er stabil nok, kan jeg ikke rigtig vide. Måske kan de ekstra svingninger skyldes den side monteret bas, som er på R7eren??
For Kuurrt. Jaaa, jeg har ikke Diva mere Jeg har nu også Rega højttalere. Og det er noget transmissionslinje-halløj, som har en 7" bas i siden på højttaleren, som skulle række helt op til 800hz. Det er nok også forklaringen på den megen Apollo rysteri?
De lyder ellers godt Kurt. Men en Diva er den ikke  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
kyhn skrev:
kyhn skrev:
|

en død glas hylde er en god glas hylde
|
|
|
en død glas hylde er stadig en god glas hylde |
|
|
det gælder stadigvæk
|
|
|
Når nu "anlægget" er smadret, ja så kan hylderne jo ligesågodt også blive smadret. - smadrelogik!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den med placering af anlæg har jeg også tænkt på. Kyhn har en rigtig lækker konfiguration hvor anlægget er helt ude af (lyd)billedet. Det kræver dog nogle lidt længere ht kabler.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
| Den med placering af anlæg har jeg også tænkt på. Kyhn har en rigtig lækker konfiguration hvor anlægget er helt ude af (lyd)billedet. Det kræver dog nogle lidt længere ht kabler. |
|
|
Ja, gad vide hvor mange meter HT kabel man mon må ha?? Hvis jeg skulle lave om på hele min opsætning og have anlæget væk fra mindten, så skulle jeg nok bruge ca. 10 meter HT kabel, pr. kanal forstås... __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
xo skrev:
| Den med placering af anlæg har jeg også tænkt på. Kyhn har en rigtig lækker konfiguration hvor anlægget er helt ude af (lyd)billedet. Det kræver dog nogle lidt længere ht kabler. |
|
|
Ja, gad vide hvor mange meter HT kabel man mon må ha?? Hvis jeg skulle lave om på hele min opsætning og have anlæget væk fra mindten, så skulle jeg nok bruge ca. 10 meter HT kabel, pr. kanal forstås...
|
|
|
Med mindre du borer hul i muren til ht kablerne. 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
rockforlife skrev:
xo skrev:
|
|
Ja, gad vide hvor mange meter HT kabel man mon må ha?? Hvis jeg skulle lave om på hele min opsætning og have anlæget væk fra mindten, så skulle jeg nok bruge ca. 10 meter HT kabel, pr. kanal forstås...
|
|
|
Med mindre du borer hul i muren til ht kablerne. 
|
|
|
Nååå, det var nu i samme rum, bare en anden væg. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på med så lange kabler, det er sjældent løsningen.
Hvad skete der da du skiftede til R7 RFL?
Havde du:
- Havde du drukket mere end 45 genstande på et kvarter?
- Havde du dyrket heftig 7 minus 1 med Bent?
- Var du lige væltet på cykel?
- Var du lige kommet til at hakke din datters marsvin?
- Var du kommet til at tage en ordentlig slurk flydende afløbsrens i stedet for hospitalssprit?
- Havde du netop været i klemme under hjulet på en sættevogn?
- Var den cykel du lige havde spist ikke mør nok?
Eller har du andet relevant at tilføje?
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Var du kommet til at tage en ordentlig slurk flydende afløbsrens i stedet for hospitalssprit?
- -> Havde lige spist mad fra den svenske kok
med et sært resultat
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Havde du:
|
|
|
Jeg havde et akut anfald af HIFItitis (ganske simpelt) (og kunne jeg prøve disse R7 for en god pris ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Havde du:
|
|
|
Jeg havde et akut anfald af HIFItitis (ganske simpelt) (og kunne jeg prøve disse R7 for en god pris )
|
|
|
Og ind til vidre har jeg ikke fortrudt  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
rockforlife skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Havde du:
|
|
|
Jeg havde et akut anfald af HIFItitis (ganske simpelt) (og kunne jeg prøve disse R7 for en god pris )
|
|
|
Og ind til vidre har jeg ikke fortrudt  |
|
|
Vi venter på at rusen lægger sig. Knurrede din førerhund slet ikke? Få den aflivet før der sker flere ulykker Hvad tager du for tævehak pr. kilo?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Jeg venter op rusen lægger sig..... Meeeøøøøm oxeeemmm...... Vil du nu smadre dine glashylder? Det er jo ikke sjovt at ligge under for det pres (mmmmmmm, der kom den) som KVK lægge på en
Gad vide om KVK er?
1. En rocker?
2. Er en kvinde?
3. Er fuld?
4. Ked af han er tonedøv?
5. Stemmer på SF?
Find selv på flere...

__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi vil se splinter
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
 håber ikke det er noget der smitter
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et problem med venstre højttaler. Først spillede jeg en test, ingen lyd fra venstre bas/mellemtoneenhed. Derefter byttede jeg om på højttalerkablerne så venstre højttaler fik højre kanal ind. Stadig ingen lyd fra venstre bas/mellemtoneenhed. Så byttede jeg om på venstre og højre bas/mellemtoneenhed. Stadig ingen lyd fra venstre bas/mellemtoneenhed. Der var et meget svagt output, men meget ubetydeligt. snøft
|
| Til top |
|
| |