Emne: intropris/tilbud/udsalg/fødselsdagspris! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
VonLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg efterhånden inde og kigge i 'tilbudsavisen' her på H4A, et par gange om dagen. Jeg har da også ofte benyttet mig af nogle gode tilbud, men kom til at tænke lidt over noget.
Et par forhandlere (nogle mere end andre) ynder at køre med diverse tilbud (intropris, udsalgspris, lagersalg, osv.) - Det er der jo for så vidt ikke noget i vejen med, men ofte har de pågældende produkter aldrig været solgt til 'normalprisen', så hvor ligger den reelle besparelse så? - Så vidt jeg ved er der en lov imod at annoncere på den måde.
Jeg tror det største problem ligger hos de forhandlere der selv står for importen af produktet. De kan stort set finde på en pris og kalde den "normalpris" og herefter lave et "tilbud" til det halve for at gøre det mere attraktivt.
Altså, min pointe er - sælger du et produkt til én pris og reklamerer med at man kan spare 50%, men faktisk aldrig har kørt med den "originale pris" og så skiftevis kalder det 'sommertilbud/lagersalg/intropris/juleknald/whatever' og sælger det til 50%-prisen, er man så ikke lidt utroværdig?
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo nogle ret fine pointer du kommer med her. Det er sådan, at der er noget der hedder vejledende udsalgspris, den er en slags udregnet idealpris. Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
Så du vil altid opleve at der er en FØR og NU og hvad de ellers kaldes-priser og så er det op til kunden selv at bedømme, om det virkelig er et godt tilbud, eller om der er en for høj hulhed i det.
Lovgivningen herhjemme siger jo bl.a. at forbrugeren skal se sig for.
Det betyder også at man skal tænke sig om og huske, at alle larmer mere end det nødvendige informationsniveau, for at blive hørt. Og at det ikke er suspekt i sig selv, at en forhandler som også har importen af et mærke, sælger det til særligt favorable priser. Han har jo osse importøravancen at arbejde med og det er da ikke usandsynligt vi taler omkring 60-70% avance i enkelte tilfælde.
|
Til top |
|
|
VonLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det er jo nogle ret fine pointer du kommer med her. Det er sådan, at der er noget der hedder vejledende udsalgspris, den er en slags udregnet idealpris. Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
Så du vil altid opleve at der er en FØR og NU og hvad de ellers kaldes-priser og så er det op til kunden selv at bedømme, om det virkelig er et godt tilbud, eller om der er en for høj hulhed i det. Jeg synes netop at der er en del af de annoncer der 'klinger hult' - Det var sådan set derfor jeg tænkte jeg ville lave et indlæg. Jeg synes bare det er ærgeligt, da det fra starten, (for mig i hvert fald) giver et utroværdigt indtryk af forhandleren.
Lovgivningen herhjemme siger jo bl.a. at forbrugeren skal se sig for.
Det betyder også at man skal tænke sig om og huske, at alle larmer mere end det nødvendige informationsniveau, for at blive hørt. Og at det ikke er suspekt i sig selv, at en forhandler som også har importen af et mærke, sælger det til særligt favorable priser. Han har jo osse importøravancen at arbejde med og det er da ikke usandsynligt vi taler omkring 60-70% avance i enkelte tilfælde. Det er self. 101% fair at en forhandler kan, og vælger at sælge produktet billigere hvis der er mulighed for at 'kappe' et led i kæden. Men hvis man så selv kalkulerer en vejl. udsalgspris, er den vel baseret på en fiktiv importøravance, der så kan sættes til et uforholdsmæssigt højt niveau. Dermed kan man jo så skabe en førpris der ikke nødvendigvis er reel, men i hvert fald høj.
Bevares, jeg er da glad for at spare et par kroner hist og her. Men det virker bedst for mig, hvis jeg kan se at der faktisk er flere forhandlere der har solgt pågældende produkt til 'førprisen' og der så er en aktuel besparelse.
|
|
|
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ kontrast: Det er en meget forhandlervenlig udlægning af reglerne. Godt nok skal en forbruger se sig for, men markedsføringen må altså ikke
være i strid med god markedsføringsskik. hvilket bl.a. betyder at man ikke må anføre en før-pris, medmindre varen rent faktisk handles til denne
pris. Urealistisk høje før-priser er i strid med god markedsføringsskik, det er slået fast i masser af tilfælde.
Det er også forkert, at forretningerne ikke må sælge til den samme pris. Selvfølgelig må de det, og det gør de også i vidt omfang. Det er er i strid
med konkurrencelovgivningen er, hvis flere forhandlere efter fælles aftale holder en kunstigt høj pris, og dermed sætter konkurrencen ud af spil,
eller hvis en importør pålægger forhandlerne en bestemt bindende videresalgspris.
- og BTW: Hvis man kan se avancer på 60-70% er der noget der tyder på, at konkurrencen ikke fungerer, for det er usædvanligt højt
sammenlignet med andre brancher.
|
Til top |
|
|
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
|
|
|
Undskyld, det kan godt være det bare er en lidt klodset formulering, men det er da noget af det værste sludder jeg længe har set.
Det du skriver er sådan set at det er forbudt hvis en liter mælk koster det samme i to forskellige forretninger.
Det der er forbudt er at aftale en fast pris, for så er det konkurrencen forsvinder. Det er bestemt ikke ulovligt at holde sig til den vejledene pris.
I øvrigt kører der for tiden en meget interessant retssag der handler om en distributør der nægter at levere varer til en forhandler han syntes sælger for billigt (en netshop). Se det er ulovligt (kommer lidt an på udfaldet af retssagen) men som det står skrevet nu så skal prisen fastsættes i detailledet og ikke af distributøren. Desværre er det meget sjældent at det fungere sådan reelt. 99 % af alle distributører har en meget kontant holdning til hvordan deres varer skal prissættes og overholder man ikke det, så klager de andre dyrere forhandlere til distributøren. Og pludselig er der 117 gode grunde til at man ikke længere kan få leveret de varer man har bestilt.
Det er et interessant problem for det er noget der rammer forbrugeren og ødelægger konkurrencen, specielt på et smalt marked som hifi/high-end markedet.
Men hvad er jeres holdning?, skal en net-shop uden udgifter til lokale leje, personale, åbningstider osv. have mulighed for at underbyde forhandlere med fysiske forretninger?
Det er en problem stilling der bliver mere og mere nødvendig at tage stilling til (som i ovennævnte retsag) og det e r meget interessant for det er gode argumenter både for og imod.
Ovenstående problematik finder jeg også noget mere interessnt en fiktive før og nu priser, det er jo så nemt at omgå, jeg kan sætte en varer urealistisk højt idag og i morgen er før prisen så reel nok. Og man vælger jo selv om man vil købe eller ej. Nej jeg syntes det er langt mere problematisk hvis man får dikteret sine udsalgspriser.
Jeg har selv måtte opgive at sælge enkelte mærker og har faktisk måtte ændrer vores shops prispolitik radikalt for ellers kunne vi simpelthen ikke købe nogen varer.
Men ulovligt at holde sig til vejledende pris det er det altså ikke.
Mvh
Holmbye
|
Til top |
|
|
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
- og BTW: Hvis man kan se avancer på 60-70% er der noget der tyder på, at konkurrencen ikke fungerer, for det er usædvanligt højt sammenlignet med andre brancher. |
|
|
Det kommer an på hvilke brancher du sammenligner med. I tøjbranchen er avancer på 400% ikke usædvanligt. Lignende avancer på f.eks. printerpatroner er vist heller ikke noget særsyn. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Monkeyboy skrev:
- og BTW: Hvis man kan se avancer på 60-70% er der noget der tyder på, at konkurrencen ikke
fungerer, for det er usædvanligt højt sammenlignet med andre brancher. |
|
|
Det kommer an på hvilke brancher du sammenligner med. I
tøjbranchen er avancer på 400% ikke usædvanligt. Lignende avancer på f.eks. printerpatroner er vist heller ikke noget særsyn. |
|
|
Ja og på brilleglas vist nok op til 1000% (har jeg hørt). Avancen skal selvfølgelig ses i sammenhæng med de faste omkostninger man i en given
branche er nødt til at afholde for at kunne have en forretning. Jeg synes bare umiddelbart det lyder højt.
|
Til top |
|
|
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
Scherer skrev:
Monkeyboy skrev:
- og BTW: Hvis man kan se avancer på 60-70% er der noget der tyder på, at konkurrencen ikke fungerer, for det er usædvanligt højt sammenlignet med andre brancher. |
|
|
Det kommer an på hvilke brancher du sammenligner med. I tøjbranchen er avancer på 400% ikke usædvanligt. Lignende avancer på f.eks. printerpatroner er vist heller ikke noget særsyn. |
|
|
Ja og på brilleglas vist nok op til 1000% (har jeg hørt). Avancen skal selvfølgelig ses i sammenhæng med de faste omkostninger man i en given branche er nødt til at afholde for at kunne have en forretning. Jeg synes bare umiddelbart det lyder højt. |
|
|
Jeg synes umiddelbart ikke 60-70% er meget. Prøv engang at se på omsætningshastigheden af hifi. Den er mig bekendt ikke ret høj, specielt ikke på dyre(re) produkter. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
kontrast skrev:
Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
|
|
|
Undskyld, det kan godt være det bare er en lidt klodset formulering, men det er da noget af det værste sludder jeg længe har set.
Det du skriver er sådan set at det er forbudt hvis en liter mælk koster det samme i to forskellige forretninger.
Det der er forbudt er at aftale en fast pris, for så er det konkurrencen forsvinder. Det er bestemt ikke ulovligt at holde sig til den vejledene pris.
I øvrigt kører der for tiden en meget interessant retssag der handler om en distributør der nægter at levere varer til en forhandler han syntes sælger for billigt (en netshop). Se det er ulovligt (kommer lidt an på udfaldet af retssagen) men som det står skrevet nu så skal prisen fastsættes i detailledet og ikke af distributøren. Desværre er det meget sjældent at det fungere sådan reelt. 99 % af alle distributører har en meget kontant holdning til hvordan deres varer skal prissættes og overholder man ikke det, så klager de andre dyrere forhandlere til distributøren. Og pludselig er der 117 gode grunde til at man ikke længere kan få leveret de varer man har bestilt.
Det er et interessant problem for det er noget der rammer forbrugeren og ødelægger konkurrencen, specielt på et smalt marked som hifi/high-end markedet.
Men hvad er jeres holdning?, skal en net-shop uden udgifter til lokale leje, personale, åbningstider osv. have mulighed for at underbyde forhandlere med fysiske forretninger?
Det er en problem stilling der bliver mere og mere nødvendig at tage stilling til (som i ovennævnte retsag) og det e r meget interessant for det er gode argumenter både for og imod.
Ovenstående problematik finder jeg også noget mere interessnt en fiktive før og nu priser, det er jo så nemt at omgå, jeg kan sætte en varer urealistisk højt idag og i morgen er før prisen så reel nok. Og man vælger jo selv om man vil købe eller ej. Nej jeg syntes det er langt mere problematisk hvis man får dikteret sine udsalgspriser.
Jeg har selv måtte opgive at sælge enkelte mærker og har faktisk måtte ændrer vores shops prispolitik radikalt for ellers kunne vi simpelthen ikke købe nogen varer.
Men ulovligt at holde sig til vejledende pris det er det altså ikke.
Mvh
Holmbye |
|
|
Ja, de skal have muligheder for at sælge tingene billigere end en "rigtig" shop. Fordi en "rigtig" shop skal konkurrere på et andet plan end net-shoppen. Der er stadig folk der gerne vil betale ekstra for en god, personlig service. Og formår man ikke at kommunikere at man vil "gå den ekstra mil" så er man simpelthen ikke en dygtig nok købmand. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det er jo nogle ret fine pointer du kommer med her. Det er sådan, at der er noget der hedder vejledende udsalgspris, den er en slags udregnet idealpris. Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
Så du vil altid opleve at der er en FØR og NU og hvad de ellers kaldes-priser og så er det op til kunden selv at bedømme, om det virkelig er et godt tilbud, eller om der er en for høj hulhed i det.
Lovgivningen herhjemme siger jo bl.a. at forbrugeren skal se sig for.
Det betyder også at man skal tænke sig om og huske, at alle larmer mere end det nødvendige informationsniveau, for at blive hørt. Og at det ikke er suspekt i sig selv, at en forhandler som også har importen af et mærke, sælger det til særligt favorable priser. Han har jo osse importøravancen at arbejde med og det er da ikke usandsynligt vi taler omkring 60-70% avance i enkelte tilfælde.
|
|
|
Ja og dem der laver det ganger gerne med 2,5 eller 3 , og hvasåå.
At løbe rundt og have ondt over man tjener penge må ikke være sjovt , nu er livet jo sådan man skal bruge penge for at leve , nogle har bare ikke forstået det selvom vi lever i år 2006, det er mange år siden stenalderen sluttet hvor man byttet sig til alt. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
kontrast skrev:
Det er jo nogle ret fine pointer du kommer med her. Det er sådan, at der er noget der hedder vejledende udsalgspris, den er en slags udregnet idealpris. Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
Så du vil altid opleve at der er en FØR og NU og hvad de ellers kaldes-priser og så er det op til kunden selv at bedømme, om det virkelig er et godt tilbud, eller om der er en for høj hulhed i det.
Lovgivningen herhjemme siger jo bl.a. at forbrugeren skal se sig for.
Det betyder også at man skal tænke sig om og huske, at alle larmer mere end det nødvendige informationsniveau, for at blive hørt. Og at det ikke er suspekt i sig selv, at en forhandler som også har importen af et mærke, sælger det til særligt favorable priser. Han har jo osse importøravancen at arbejde med og det er da ikke usandsynligt vi taler omkring 60-70% avance i enkelte tilfælde.
|
|
|
Ja og dem der laver det ganger gerne med 2,5 eller 3 , og hvasåå.
At løbe rundt og have ondt over man tjener penge må ikke være sjovt , nu er livet jo sådan man skal bruge penge for at leve , nogle har bare ikke forstået det selvom vi lever i år 2006, det er mange år siden stenalderen sluttet hvor man byttet sig til alt.
|
|
|
Så kan du jo fortælle ærligt hver gang du sælger et produkt hvad din indkøbspris var. For det betyder jo ikke en skid hvad du tjener.
MVH
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
Det er jo nogle ret fine pointer du kommer med her. Det er sådan, at der er noget der hedder vejledende udsalgspris, den er en slags udregnet idealpris. Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
Så du vil altid opleve at der er en FØR og NU og hvad de ellers kaldes-priser og så er det op til kunden selv at bedømme, om det virkelig er et godt tilbud, eller om der er en for høj hulhed i det.
Lovgivningen herhjemme siger jo bl.a. at forbrugeren skal se sig for.
Det betyder også at man skal tænke sig om og huske, at alle larmer mere end det nødvendige informationsniveau, for at blive hørt. Og at det ikke er suspekt i sig selv, at en forhandler som også har importen af et mærke, sælger det til særligt favorable priser. Han har jo osse importøravancen at arbejde med og det er da ikke usandsynligt vi taler omkring 60-70% avance i enkelte tilfælde.
|
|
|
Ja og dem der laver det ganger gerne med 2,5 eller 3 , og hvasåå.
At løbe rundt og have ondt over man tjener penge må ikke være sjovt , nu er livet jo sådan man skal bruge penge for at leve , nogle har bare ikke forstået det selvom vi lever i år 2006, det er mange år siden stenalderen sluttet hvor man byttet sig til alt.
|
|
|
Så kan du jo fortælle ærligt hver gang du sælger et produkt hvad din indkøbspris var. For det betyder jo ikke en skid hvad du tjener.
MVH
|
|
|
ja kunne man godt.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad tror i en fysisk butik har i avance % på de produkter de sælger?
Kom med nogle bud det kunne være intressant og se hvor stor avance i tror der er!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
Det er jo nogle ret fine pointer du kommer med her. Det er sådan, at der er noget der hedder vejledende udsalgspris, den er en slags udregnet idealpris. Var der ingen konkurrence og ikke noget der hed EU´s prispoliti, så blev alt solgt til den pris. Men det er jo forbudt, at flere forhandlere har samme udsalgspris, eftersom da der ikke kan være konkurrence, hvis prisen er ens to steder.
Så du vil altid opleve at der er en FØR og NU og hvad de ellers kaldes-priser og så er det op til kunden selv at bedømme, om det virkelig er et godt tilbud, eller om der er en for høj hulhed i det.
Lovgivningen herhjemme siger jo bl.a. at forbrugeren skal se sig for.
Det betyder også at man skal tænke sig om og huske, at alle larmer mere end det nødvendige informationsniveau, for at blive hørt. Og at det ikke er suspekt i sig selv, at en forhandler som også har importen af et mærke, sælger det til særligt favorable priser. Han har jo osse importøravancen at arbejde med og det er da ikke usandsynligt vi taler omkring 60-70% avance i enkelte tilfælde.
|
|
|
Ja og dem der laver det ganger gerne med 2,5 eller 3 , og hvasåå.
At løbe rundt og have ondt over man tjener penge må ikke være sjovt , nu er livet jo sådan man skal bruge penge for at leve , nogle har bare ikke forstået det selvom vi lever i år 2006, det er mange år siden stenalderen sluttet hvor man byttet sig til alt.
|
|
|
Så kan du jo fortælle ærligt hver gang du sælger et produkt hvad din indkøbspris var. For det betyder jo ikke en skid hvad du tjener.
MVH
|
|
|
Det betyder omtrent ligeså lidt som hvad indkøbsprisen er!!
Hvis folk ikke synes at de får en rimelig pris, så finder de bare noget andet - længere er den ikke! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Ja, de skal have muligheder for at sælge tingene billigere end en "rigtig" shop. Fordi en "rigtig" shop skal konkurrere på et andet plan end net-shoppen. Der er stadig folk der gerne vil betale ekstra for en god, personlig service.
Og formår man ikke at kommunikere at man vil "gå den ekstra mil" så er man simpelthen ikke en dygtig nok købmand. |
|
|
Helt enig! Som jeg ser det er der reelt kun 2 grunde til at handle i en net-butik:
1. Det er nemt og kan ordnes hjemmefra, varen bliver bragt til døren - med mindre det er Post Danmark der leverer, så kommer den mens du er på arbejde og du må vente yderligere en dag før du kan hente den på et posthus langt væk, da det lokale selvfølgelig er blevet lukket 
2. Det er billigere.
Hvis vi taler billigere standard produkter som feks cd'er og dvd'er så behøver en net-shop ikke nødvendigvis at være billigere, men bør så i stedet have et større udvalg.
Når vi taler dyrere produkter, hvor man ved at købe i en net-shop giver afkald på rådgivning ol. så bør der helt sikkert være en prisforskel.
Der findes selvfølgelig også netbaserede virksomheder der giver god rådgivning service osv. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
Hvad tror i en fysisk butik har i avance % på de produkter de sælger?
Kom med nogle bud det kunne være intressant og se hvor stor avance i tror der er!
Mvh.
|
|
|
Den med avance varierer uhyggeligt meget - der vil altid være kerneprodukter hvor du har din fortjeneste, og så er der dem hvor du bare sælger dem for at være med på markedet og efterspørgslen, såsom fladskærme osv.
Men jeg kan ikke se hvorfor det kunne være interessant - hvad skal det bruges til?? Skulle man tolke det i den anden ende, kunne formålet være at koge ny skandalehistorier, men det er forhåbentlig ikke sådan dit indlæg skal tolkes??
Hvis ikke en forretning kan tjene penge, så er der altså ikke et eksistensgrundlag - at nogle så måske er grovere end andre, er så en helt anden side af sagen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Scherer skrev:
Ja, de skal have muligheder for at sælge tingene billigere end en "rigtig" shop. Fordi en "rigtig" shop skal konkurrere på et andet plan end net-shoppen. Der er stadig folk der gerne vil betale ekstra for en god, personlig service.
Og formår man ikke at kommunikere at man vil "gå den ekstra mil" så er man simpelthen ikke en dygtig nok købmand. |
|
|
Helt enig! Som jeg ser det er der reelt kun 2 grunde til at handle i en net-butik:
1. Det er nemt og kan ordnes hjemmefra, varen bliver bragt til døren - med mindre det er Post Danmark der leverer, så kommer den mens du er på arbejde og du må vente yderligere en dag før du kan hente den på et posthus langt væk, da det lokale selvfølgelig er blevet lukker 
2. Det er billigere.
Hvis vi taler billigere standard produkter som feks cd'er og dvd'er så behøver en net-shop ikke nødvendigvis at være billigere, men bør så i stedet have et større udvalg.
Når vi taler dyrere produkter, hvor man ved at købe i en net-shop giver afkald på rådgivning ol. så bør der helt sikkert være en prisforskel.
Der findes selvfølgelig også netbaserede virksomheder der giver god rådgivning service osv.
|
|
|
Fuldstændig enig  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
bøje skrev:
Hvad tror i en fysisk butik har i avance % på de produkter de sælger?
Kom med nogle bud det kunne være intressant og se hvor stor avance i tror der er!
Mvh.
|
|
|
Den med avance varierer uhyggeligt meget - der vil altid være kerneprodukter hvor du har din fortjeneste, og så er der dem hvor du bare sælger dem for at være med på markedet og efterspørgslen, såsom fladskærme osv.
Men jeg kan ikke se hvorfor det kunne være interessant - hvad skal det bruges til?? Skulle man tolke det i den anden ende, kunne formålet være at koge ny skandalehistorier, men det er forhåbentlig ikke sådan dit indlæg skal tolkes??
Hvis ikke en forretning kan tjene penge, så er der altså ikke et eksistensgrundlag - at nogle så måske er grovere end andre, er så en helt anden side af sagen!
|
|
|
Nej det var udelukkende for at se hvor meget folk tror der er i avance, da nogen tror der er 50-100% på branchens vare. (jeg var bare nysgerrig, jeg ved godt selv hvad den er +/-)
Mvh.
|
Til top |
|
|
VonLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. er lidt ked at af tråden udviklede sig til det den har. Det var ikke meningen. For min skyld kan en forhandler have den mark-up han lyster og tjene så mange penge han vil, det er for mig ikke relevant.
Mit problem ligger i at en given forhandler lyver om en tidligere udsalgspris og dermed forsøger at få et salg til at ligne et ekstra godt tilbud.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Hmm.. er lidt ked at af tråden udviklede sig til det den har. Det var ikke meningen. For min skyld kan en forhandler have den mark-up han lyster og tjene så mange penge han vil, det er for mig ikke relevant.
Mit problem ligger i at en given forhandler lyver om en tidligere udsalgspris og dermed forsøger at få et salg til at ligne et ekstra godt tilbud.
|
|
|
Det er fuldstændigt korrekt, og der ligger ganske rigtigt nogle eksempler på tilbudsavisen!
Det er, alt andet lige, uheldigt at lave en fake normalpris for at kunne prissætte bedre som et intro-tilbud!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|