Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 11:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: ATI Catalyst = mørkere billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som har lagt mærke til at efter ATI Catalyst driver 7.5 er udkommet (incl. 7.6 & 7.7) så er billedet blevet meget mørkere?! Der var meget mere "power" på billedet (farverne - lyset i billedet)??

Jeg har et ABIT Fatal1ty F-I90 bundkort og et Pioneer PDP 507 tv som bliver kørt med et VGA kabel.

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:
Er der nogen som har lagt mærke til at efter ATI Catalyst driver 7.5 er udkommet (incl. 7.6 & 7.7) så er billedet blevet meget mørkere?! Der var meget mere "power" på billedet (farverne - lyset i billedet)??

Jeg har et ABIT Fatal1ty F-I90 bundkort og et Pioneer PDP 507 tv som bliver kørt med et VGA kabel.

Ja, det har altid været sådan at de sidste nye drivere ikke behøver at være de bedste. Fx kan komme ud for at det hele ikke flyder rigtigt mere, men hakker lidt.  Der er kun en ting at gøre hvis  man kan huske at alt var ok med bestemte drivere, afinstaller alt og installer om.

Man skal aldrig fixe noget der virker, men lade det være, men sådan noget kan jeg godt selv gøre, bare for lige at se. Man tror jo at en ny driver er et fremskridt.

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der har oplevet et meget mørkere og mere kedeligt billede efter installation af ATI Catalyst drivere? Der var betydelig mere power på farver og lysstyrke før installationen af driverne.

Jeg har lige købt et andet bundkort med samme chipset som til mit media center til min stationære PC og der sker det samme. Det er et betydeligt mere kedeligt billede

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige følge op på min egen tråd og jeg kan fortælle at med den helt nye ATI driver der lige er kommet, Catalyst 7.11, er billedet pludselig blevet lyst igen, for første gang siden version 7.4

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har en lidt bizar oplevelse fra en gang jeg ville opdater drivere.

Ja godt nok blev billedet mere grumset, og det helle hakkede ligesom mere, jeg oplevede sorte områder hvos der før ingen var.

Men det er sku ikke det værste........ LYDEN FORSVANDT, den kom først tilbage efter jeg fik de gamle drivere installeret!

Se det er Strange!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Mlarsen: Du har ikke tilfældigvis fået nye briller med solbrillefunktion, samme dag som du installerede den nye Catalystdriver ? Tihih
Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 November 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Jeg har en lidt bizar oplevelse fra en gang jeg ville opdater drivere.

Ja godt nok blev billedet mere grumset, og det helle hakkede ligesom mere, jeg oplevede sorte områder hvos der før ingen var.

Men det er sku ikke det værste........ LYDEN FORSVANDT, den kom først tilbage efter jeg fik de gamle drivere installeret!

Se det er Strange!

Jeg har også oplevet det der med lyden, min pc henter bare drivere og opdateringer selv. Så jeg havde ikke lagt mærke til det, det tog mig et par timer at finde ud af at det var den nye opdatering der var problemet. Meget irriterende 

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes