Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
jeg har en minidisc jeg gerne vil lave om til cd, jeg har et minijack kabel, men er i tvivl om hvilket program jeg kan bruge?
Jeg har tidligere brugt den integrerede lydoptager i windows XP, er det vejen frem eller hur? __________________ mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det minidisc til PC (mp3?) eller minidisc til CD du er interessteret i?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg påtænker cd kvalitet, men i første omgang kun et program at overføre en minidisc fil med... __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej,
jeg har en minidisc jeg gerne vil lave om til cd, jeg har et minijack kabel, men er i tvivl om hvilket program jeg kan bruge?
Jeg har tidligere brugt den integrerede lydoptager i windows XP, er det vejen frem eller hur?
|
|
|
Du kan bruge et hvilket som helst progra der kan optage fra dit analoge input. Hvis også du har digital output fra minidisc og digital input på PC, er det muligt at programmet skal understøtte ATRAC komprimering
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bruger digital out, er det fuldstændig ligegyldigt om softwaren understøtter atrac.. det er formentlig et ganske normalt SPDIF signal.
Så en PC med digital indgang i lydkortet, og et stykke software der kan optage fra den digitale indgang.
Jeg bruger et billigt Behringer BCA2000 og Audacity - med det har jeg mange gange optaget fra diverse digitale lydkilder - både via coax og toslink. Programmet kan gemme .wav .ogg eller mp3. Når du så har en stak wav filer er det bare at brænde dem som en AudioCD.
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, har kørt en minidisc ind på min pc og lavet det til en wave fil. Er der nogen der ved hvordan jeg får "hakket" denne fil i stykker sådan at jeg ender med at have en almindelig gang wavefiler jeg kan brænde som en almindelig cd?
på forhånd tak __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 21 November 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej, har kørt en minidisc ind på min pc og lavet det til en wave fil. Er der nogen der ved hvordan jeg får "hakket" denne fil i stykker sådan at jeg ender med at have en almindelig gang wavefiler jeg kan brænde som en almindelig cd?
på forhånd tak
|
|
|
Brug Audacity som Sjoenne linker til - det er enkelt og gratis!  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
mn1974 skrev:
på forhånd tak
|
|
|
Brug Audacity som Sjoenne linker til - det er enkelt og gratis! 
|
|
|
hej og tak. Det var det jeg gjorde, hvorefter jeg så havde en lang fil der skulle laves til 10 mindre filer.
Det var det der var problemet.
Efterfølgende fandt jeg så ud af, at jeg kunne klippe et stykke ud og indsætte denne "nye" fil i en ny Audacity browser hvorfor mit problem/ spørgsmål var løst.
Mvh __________________ mvh
|
Til top |
|
|