Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 20:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TV out gør knuder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 19 November 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen!

Jeg er sikker på at der er nogen der ligger inde med noget viden om dette problem, men jeg har ikke kunnet finde noget om det med en almindelig søgning.

Jeg har lige bygget en HTPC på det bundkort der hedder Gigabyte GA-MA69GM S2. På bundkortet sidder der et onboard ATI Radeon X1250 grafik kort, der kan levere signal ud gennem DVI, HDMI, VGA, og når man tilslutter den medfølgende riser, RGB + SVHS. Jeg satte maskinen sammen, lagde windows vista ultra edition ind, og det kørte bare perfekt på min monitor. Så satte jeg HTPC'en til mit gennem SVHS kablet, og det kørte stadig perfekt. Jeg har set et par film, og der har ikke været problemer!

Jeg gik ind i BIOS for at sige til maskinen at den skulle give mig en advarsel hvis den blev for varm. Da jeg så starter op igen, er farverne pludselig forsvundet fra mit TV, alt er i sort/hvid. Det underlige er, at når maskinen starter op, er der ikke nogle problemer med farverne. Jeg kan se det gule "energy star" logo fint, og når der kommer til at stå "windows vista" på sort baggrund, kan jeg også se den grønne stribe der løber over skærmen for at vise at computeren arbejder. Når så det runde vista logo kommer på, er alt pludselig i sort/hvid.

Jeg synes jo at det ser ud som et driver problem, men for en sikkerheds skyld testede jeg systemet med et andet SVHS kabel; samme resultat. Hvis jeg bruger vga udgangen er der fine farver. Jeg har prøvet at geninstallere driverne til grafikkortet, både fra AVI's hjemme side, og fra den skive der følger med til bundkortet. Det hjælper ikke, der er stadig kun sort/hvid fra SVHS. Jeg har hevet i alle de "håndtag" der er i AVI's catalyst center, men det giver ingen farver.

Nogen gode ideer? Jeg hader når der sker sådan noget! et medie center er jo ikke meget værd hvis der ikke er farver på svinet! Spørgsmålet er, om man bare kan finde et VGA til SCART kabel, og så bruge det i stedet, men der er vist også nogle problemer med den løsning.

På forhånd tak for hjælpen!

Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 November 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Kan du indstille dig TV til at forvente "S-VHS signal over SCART"? Prøv at kigge rundt i menuerne. Evt. skal du bare vælge den SCART igang du vil bruge 2 gange på fjernbetjeningen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes