Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Købe nyt lærred til projektor i Sverige? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tued
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal til at have mig et projektorlærred og tænkte at jeg lige så godt kunne udnytte den svenske kurs og købe et sådan øst for øresund.
Det er til en Toshiba DLP projektor og jeg har fuld kontrol over lyset i rummet.

Jeg har fundet en del mærker som jeg ikke lige kendte før og kan heller ikke lige finde nogle anmelder af disse.
Her er et par link:

Nogen der kender eller bare har hørt om ovenstående? Man må sige at prisen jo er ganske tiltrækkende
Andre forslag og også meget velkomne.

Overvejer kraftigt den øverste men da jeg ikke lige kan finde nogen anmeldelse af denne er jeg lidt tøvende.

Mvh.

tued
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007
Sendt: 08 April 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

kan det virkelig være rigtigt at der ikke er nogen der kender noget til ovenstående??
Må google noget mere

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

du er spild af tid

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

tued skrev:
Hej,

Jeg skal til at have mig et projektorlærred og tænkte at jeg lige så godt kunne udnytte den svenske kurs og købe et sådan øst for øresund.
Det er til en Toshiba DLP projektor og jeg har fuld kontrol over lyset i rummet.

Jeg har fundet en del mærker som jeg ikke lige kendte før og kan heller ikke lige finde nogle anmelder af disse.
Her er et par link:

Nogen der kender eller bare har hørt om ovenstående? Man må sige at prisen jo er ganske tiltrækkende

Overvejer kraftigt den øverste men da jeg ikke lige kan finde nogen anmeldelse af denne er jeg lidt tøvende.

Mvh.

Svenskerne betaler jo ikke deres leverandører med svenske kroner (med mindre altså det er et svenskproduceret lærred:) - så der er ikke andet at spare end svenskernes måske lavere avancer. Der er dog masser at handle med - jeg fik omkring 30-40% på et Euroscreen da jeg købte (ikke i samkøb med andet), så ta' da lige og ring til forhandleren før du tager til det svenske.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

du er spild af tid

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
MoWa skrev:
tued skrev:
Hej,

Her er et par link:

Mvh.

Svenskerne betaler jo ikke deres leverandører med svenske kroner (med mindre altså det er et svenskproduceret lærred:) - så der er ikke andet at spare end svenskernes måske lavere avancer. Der er dog masser at handle med - jeg fik omkring 30-40% på et Euroscreen da jeg købte (ikke i samkøb med andet), så ta' da lige og ring til forhandleren før du tager til det svenske.

? så tag dansker sku formeget for at give en service

samt det passer ikke , da jeg skulle købe pionner lx71 i DK koster 7000 Dkr men 7000 skr i sverige håber ikke at pioneer bliver lavet i sverige en forskæld på 30%

At du ikke forstår hvordan valutasystemet virker, er ikke mit problem. Der kan findes eksempler på at danske forhandlere sælger fjernsyn billigere end svenskerne - og omvendt. Det afhænger af fortjenesten hos distributører og forhandlere. I sjældnere tilfælde kan importøren opnå en bedre pris (i $ eller €) enten grundet bedre forhandlingsevner, producentens ønske om at promovere deres produkt et givent sted, producentens erkendelse af at en kineser ikke har så mange penge som en dansker eller lokale skatteforhold (f.eks. solgte (sælger?) en del bilproducenter biler til de danske distributører til en lavere pris end hvad nabolandenes distributører måtte betale, da selv en lille sænkning af importørens indkøbspris vil betyde en pæn sænkning af salgsprisen grundet vort bilafgiftsystem).

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

du er spild af tid

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

tued skrev:
Hej,

Her er et par link:

Mvh.

BackOntrack..:

- Så vidt jeg kan se, er ingen af ovenstående duge ISF certificeret. Var det ikke værd og overveje om det er et must??
Personligt kan jeg klart bedst anbefale Lissau's fastramme-lærreder med ISF duge, det spiller en hel million - men bevares, det er lidt dyrere...

JBLfan 

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

du er spild af tid

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

projektor - duge - rum skal passe sammen

Lissau var best til infocus big 78

man kan få flere prøver med hjem så man kan se om det dur

- De gør det somend osse ret godt med Pana AE4000...!!

JBLfan

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
MoWa skrev:
power watt skrev:
MoWa skrev:
tued skrev:
Hej,

Her er et par link:

Mvh.

? så tag dansker sku formeget for at give en service

samt det passer ikke , da jeg skulle købe pionner lx71 i DK koster 7000 Dkr men 7000 skr i sverige håber ikke at pioneer bliver lavet i sverige en forskæld på 30%

At du ikke forstår hvordan valutasystemet virker, er ikke mit problem. Der kan findes eksempler på at danske forhandlere sælger fjernsyn billigere end svenskerne - og omvendt. Det afhænger af fortjenesten hos distributører og forhandlere. I sjældnere tilfælde kan importøren opnå en bedre pris (i $ eller €) enten grundet bedre forhandlingsevner, producentens ønske om at promovere deres produkt et givent sted, producentens erkendelse af at en kineser ikke har så mange penge som en dansker eller lokale skatteforhold (f.eks. solgte (sælger?) en del bilproducenter biler til de danske distributører til en lavere pris end hvad nabolandenes distributører måtte betale, da selv en lille sænkning af importørens indkøbspris vil betyde en pæn sænkning af salgsprisen grundet vort bilafgiftsystem).

ja klart jeg ikke forstår valuta da jeg bor i sverige og jeg har køber noget hifi i sverige, klart man kan finde et par ting billiger i Dk, end i SE men langt hen af vejen, er det billiger i sverige end i DK ,men du vil jo osse købe bil med 180% oven i hatten samt betale 25% i moms samt 225% på MC end 7-17 % som i sverige samt mange tag til sverige og få lavet tænder - slik - sodavand - mad - hifi - bil osv

PC skal købes i DK billigst

TV skal købes efter hvor det billigst men lang hen af vejen klart billigst i SE

HIFI billigst i SE

SE 7-17% moms samt en svensk løn er ca 90-120 skr

DK 25% moms samt en dansker løn er ca 120-150kr

Du er spild af tid - ikke engang MOMS'en i det land du bor, kender du. Svensk MOMS svinger mellem 6% og 25%, 6% er på f.eks. bøger og tidsskrifter, 12% er på madvarer, og 25% (som jo er det samme som i DK) på f.eks. hifi.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes