| Forfatter |
|
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey skulle lige hører hvilke sider i kender. hvor i køber jeres. for der er en del man ikke kan få fat i mange steder fx trance. så
det må gerne værer DK sider i linker til
|
| Til top |
|
| |
Daniel90 Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej , jeg ved ikke om de har den type musik du efterlyser, men dk.cdwow.com har i hvert fald et stort udvalg til rimelige penge :)
har handlet der mange gange, uden problemer :) leveringstiden er cirka 7 dage ..
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tjampman Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniel90 skrev:
Hej , jeg ved ikke om de har den type musik du efterlyser, men dk.cdwow.com har i hvert fald et stort udvalg til rimelige penge :)
har handlet der mange gange, uden problemer :) leveringstiden er cirka 7 dage ..
|
|
|
Dem kan jeg også anbefale. Bemærk at det et billigere at handle på den internationale side: http://www.cdwow.com/
Jeg vel købt et par hundrede CD'er efterhånden og i øvrigt aldrig været udsat for told. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cd.wow. sender altid deres forsendelser fra et ikke-euområde. Oftest Hong Kong eller Australien o.a. Jeg har dog ikke oplevet at blive "snuppet" i postvæsenets kontrol endnu, men vælger oftest at handle i cdwow.com (den engelske side), hvor der afregnes i £. Hold øje med kursen, da den på det seneste har været over 900 - den er dog på vej ned igen. Tjek fx prisen på den danske side af cdwow. Her afregnes i danske kroner (lidt dyrere).
Og så kan det anbefales, at det især er på udenlandske nyheder, der kan "spares" kroner. Men risikoen for at betale (told), moms og især postvæsenets gebyr på 160 kr "for ulejligheden" pr. forsendelse er til stede. Husk som anført, at alt over 80 kr. kan betyde store ekstra omkostninger.
Play.com er en engelsk side, hvor du kun kan handle i euro. Det gælder her, at selvom varerne bestilles fra en engelsk side, så bliver de afsendt (oftest) fra St. Helier på kanaløen Jersey. Kanaløerne har en særaftale med eu der betyder, at du skal betale moms, hvis forsendelsen har en samlet værdi af mere en 80 kr. Du skal dog ikke betale told. Hertil kommer postvæsenets ulejlighedsgebyr på 160 kr...
Jeg har været "uheldig" en enkelt gang. Cd'en kom til at koste mig næsten 250 kr. i alt.
Det er afsendelse-stedet der afgør, hvorvidt du risikerer ekstra udgifter i forbindelse med internethandel. Og ikke hjemmesidens hjemadresse.
Det næstsikreste er at købe varer til en totalværdi af under 80 danske kroner ved enkeltforsendelse. Det sikreste er at købe varer fx cd'er i Danmark. Og her er der stadig mange muligheder. Så behøver du ikke være nervøs for, moms, told og afgifter. Det er inkluderet i prisen, du betaler for varen. Og så undgår du evt. hacking-problemer osv.
Venlig hilsen Ludvig (uden ansvar!) 
|
| Til top |
|
| |
DDarko Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jamen, hvis play.com har gratis levering, vil det så sige, at så længe man bestiller CD'erne enkeltvis, så kan man undgå told/moms/gebyr
fuldstændigt?
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Amazon.co.uk har de også et brugt marked. Her kan man finde rigtig gode tilbud til priser ned til 0,01 £ dertiil skal lægges 1,79 £ i forsendelse, men altså for 1,80 £ ~ 17 kr har jeg købt plader med fx Paul McCartney, Belinda Carlisle, Blondie, Del Ametri og mange flere.
Specielt sælgeren ZOverstocks (2.hand overskudslager) har rigtig mange tilbud og når de skriver at kvaliteten er Used - Very Good så er den altså lige så pæn som de CD'er jeg har stående i min reol.
Til priser fra 1,50 £ plus 1,79 £ kan man få en del helt nye CD'er med fx Christina Aquilera, Justin Timberlake, Prince...
Bestilte den nye Phil Collins incl DVD forleden og 3 dage senere var den har. Pris i alt ca 90 kr.
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DDarko skrev:
Jamen jamen, hvis play.com har gratis levering, vil det så sige, at så længe man bestiller CD'erne enkeltvis, så kan man undgå told/moms/gebyr fuldstændigt?  |
|
|
Hvis prisen er under 80 kr, ja. CDWow sender også ALTID enkeltvis.
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god henvisning!
"Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr."
Nogen gange vil man godt give de 25 % i moms, men så kommer der lige 160 kr oven i for at få lov at betale de 25 % (måske 25 kr).
|
| Til top |
|
| |
Tjampman Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis du leder efter noget meget meget specielt musik, du ikke kan finde andre steder, så gik en gang på discogs.
Siden er dog ikke meget mere end en formidlingskanal, så man skal afregne direkte med køber fx med paypal. Men
bortset fra det fungere det lidt ligesom Amazons brugtmarked.
http://discogs.com
Jeg ved ikke om andre har erfaringer med Discogs?
Jeg har kun brugt det en gang selv til at købe musik. Der sparede jeg også næsten £ 200, da jeg ville have en cd af
Japanese Telecom som jeg ellers kun havde fundet i amazon brugtmarked til en helt horribel pris... __________________ Min sparsomme dvd samling kan ses her:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Tjampman
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
DDarko skrev:
Jamen jamen, hvis play.com har gratis levering, vil det så sige, at så længe man bestiller CD'erne enkeltvis, så kan man undgå told/moms/gebyr fuldstændigt?  |
|
|
Hvis prisen er under 80 kr, ja. CDWow sender også ALTID enkeltvis. |
|
|
Jeg bestiller altid CDerne enkeltvis hos CD wow, på den engelske side, og jeg er aldrig blevet fortoldet selvom beløbet har været over 80 kr. Så den grænse tager jeg ingen hensyn til længere. Alle forsendelser er kommet på nær en (Tom Petty Live Anthology), da jeg gjorde opmærksom på, at jeg havde ventet godt en måned på den, kom den tre dage senere denne gang afsendt fra Schweiz. CDerne afsendes oftest fra Hong kong, men jeg har også fået leveringer fra Japan, Australien og New Zealand. Da jeg nok har haft ordrer liggende som de synes var besværlige tager det somme tider noget længere tid, 1- 1½ måned, men så får du også besked på via mail at det vil tage nogen tid. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjampman skrev:
| Udover Play.com som dysterland nævner har jeg også gode erfaringer med Amazon.co.uk |
|
|
Hvordan er Amazons leveringstid?
Har lige i søndags bestilt 4 cd'er - alle lagervarer.
Fik mail i mandags, de var sendt. Forventet leveringstid: Inden 14. oktober? (over 2 uger)
Er det bare for at være på den sikre side eller?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Jeg bestiller altid CDerne enkeltvis hos CD wow, på den engelske side, og jeg er aldrig blevet fortoldet selvom beløbet har været over 80 kr. |
|
|
Du kan godt bestille 10 stk på en gang - de bliver sendt enkeltvis alligevel.
Er heller aldrig blevet snuppet i tolden - det burde vel hedde i momsen ;-) fra CDWow og udover hvad du nævner har jeg også modtaget fra Sverige og især Holland.
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Hvordan er Amazons leveringstid?
Har lige i søndags bestilt 4 cd'er - alle lagervarer.
Fik mail i mandags, de var sendt. Forventet leveringstid: Inden 14. oktober? (over 2 uger)
Er det bare for at være på den sikre side eller?
|
|
|
Regn med at de er der først på ugen.
Bestilte Phil Collins en mandag og den blev forsøgt afleveret fredag.
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øresneglen.dk lever ofte inden 3 dage, hvorfor ikke bare bruge dem?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
| Øresneglen.dk lever ofte inden 3 dage, hvorfor ikke bare bruge dem? |
|
|
Deres priser er mellem 50 % og 100 % højere på nyudgivelser, og på ældre udgivelser kan Stereo studio og TP snildt konkurrere. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |