| Forfatter |
|
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude i regnvejret
Jeg fik fingre i et ét enkelt tara labs rsc air 3 signalkabel fra en kammerat, og han sagde det også kune bruges fra den coaxiale udgang på min cd afspiller og op til min Dacmagic.
Så jeg skiftede mit coax kabel fra Tara Labs Prisme 200d 75 ohms til det nye tara labs rsc air 3, som jo er lange bedre afskærmet. Og det virker og jeg synes måske det lyder mere dynamisk, mere knald på små detajler.
Men men, hvis jeg nu tænder eller sukker en lyskontakt i samme gruppe, så er der et lille udfald i musikken. Det var der ikke med det gamle Tara Labs, altså det billige.
Hvorfor pokker sker det ?
Mvh
En ellers Van der Hul mand
|
| Til top |
|
| |
OleDP Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg bruger Air 3 som analog signalkabel og oplever også samme følsomhed, eller mangel på afskærmning. Ved skift til nærmest alle andre kabler jeg har, forsvinder min kontaktstøj.
Så Air 3 er åbenbart ikke skærmet eller i alt fald dårligt skærmet.
Mvh Ole
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det ikke være fordi kablet ikke har de normerede 75ohm som det bør have?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jg har da tænkt det samme, men hvad betyder det egentligt med de der 75 ohm. Jeg spørger sikkert dumt men jeg aner ikke hvad den definition betyder.
Nu overvejer jeg at sætte det gamle kabel på igen.
Tak for svarene
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 75 ohm er en værdi på den elektriske modstand i kablet. At det skal have denne modstand også kaldet impedans, er får at undgå mistilpasning og støj indstråling. Det er nemlig meget høje frekvenser der skal overføres. Det har meget tilfældes med et antenne kabel.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ikke forveksle elektrisk modstand og impedans - det er 2 helt forskellige ting :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok men så er det da derfor, der står ikke 75 ohm nogle steder på det dyre Tara Labs.
Tror jeg smider det gamle kabel på for det andet er ret irriterende.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
| Du må ikke forveksle elektrisk modstand og impedans - det er 2 helt forskellige ting :) |
|
|
Ok, gik ud fra det var så godt som det samme.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleDP skrev:
Hej
Jeg bruger Air 3 som analog signalkabel og oplever også samme følsomhed, eller mangel på afskærmning. Ved skift til nærmest alle andre kabler jeg har, forsvinder min kontaktstøj.
Så Air 3 er åbenbart ikke skærmet eller i alt fald dårligt skærmet.
Mvh Ole
|
|
|
Jeg bruger sommetider et TaraLabs RSC AIR DIGITAL 75 og det har ikke de nævnte problemer. Men det er naturligvis også et decideret digitalkabel! ;-) Men jeg har også prøvet at bruge den ene halvdel af et sæt TaraLabs RSC AIR1 som digitalkabel. Det gav absolut heller ingen problemer af nogen art. Begge ovennævnte kabler er ganske vist noget (fysisk) tykkere end AIR3. Måske har det betydning? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |