Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: WAF og flæberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

8888 skrev:

Jep hun har accepteret det = Wife Acceptance Factor

Nu er det jo op til een selv hvad man gerne vil have ud af denne tråd, og hvordan man gerne vil forstå hvad andre skriver.

Tråden forsøger at belyse problematikken ved WAF.

WAF som det er beskrevet i denne tråd, er en faktor som er et direkte indgreb i mandens behov for den gode lyd.

At kalde et sæt højtalere der har skruetvinger spændt fast i et halvt år, for et sæt med WAF fordi de er accepteret af hans ualmindelige søde hustru, er en total misforståelse af kernen i denne tråd og en misforståelse af selve begrebet.
Til top Vis Denims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denims

Hansande
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Hansande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansande

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:
Forskellen ligger nok i at jeg gør det og får
tilgivelse bagefter..

Der er mange der spørger først - og desværre får et ret
kedeligt svar.... = jo mindre jo bedre...

Jep hun har accepteret det
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:
8888 skrev:
Jep hun har accepteret det = Wife Acceptance Factor
Nu er det jo op til een selv hvad man gerne vil have ud af denne tråd, og hvordan man gerne vil forstå hvad andre skriver. Tråden forsøger at belyse problematikken ved WAF. WAF som det er beskrevet i denne tråd, er en faktor som er et direkte indgreb i mandens behov for den gode lyd. At kalde et sæt højtalere der har skruetvinger spændt fast i et halvt år, for et sæt med WAF fordi de er accepteret af hans ualmindelige søde hustru, er en total misforståelse af kernen i denne tråd og en misforståelse af selve begrebet.

Når man kalder alle andre, der ikke har højtalere med skruetvinger for n****rløse. Så skyder man med spredehagl
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager meget, hvis jeg har givet indtryk af at jeg kalder nogen for nosseløse medmindre at de har store grimme højtalere i stuen, det har bestemt ikke været tiltænkt!!!!!

Jeg taler om det kæmpe kompromis der er lagt ind i WAF begrebet, og hvordan det begreb er med til at udviske mandens egne behov i hjemmet. (Og her behøver der nødvendigvis ikke kun være tale om hifi)

Men jeg synes fortsat, at man gerne må være mere bevidst om at vælge en anerkendende tilgang til denne tråd og den problemstilling der belyses, for ellers flyder debatten hurtigt ud i ingenting.

Jeg er ikke ude på at træde nogle over tæerne, særligt ikke dem som måske føler sig en smule truffet af denne tråd. Den skal ses som en inspiration, og måske en hjælp til at kunne argumentere bedre for hvorfor ens egne behov også er vigtige.

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

8888 skrev:
Når man kalder alle andre, der ikke har højtalere med skruetvinger for n****rløse. Så skyder man med spredehagl

Vil gerne give Demins ret - spændene at snakke om.

Men 88888 - læs og forstå - jeg har ALDRIG skrevet det du siger, jeg har skrevet at min frue har accepteret min hobby og dens særheder.

Men der render mange kvinder rundt, af dem jeg har mødt, som ikke vil acceptere det.

Jeg skyder kun på de kvinder og herre jeg selv har mødt - kan ikke svare på andres vejne.
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Absolut en spændende debat, som jeg dog mener nødvendigvis er nødt til at brede sig lidt videre end HIFI. For dybest set handler det jo om den svære balance i et parforhold, om hvordan begge parter kan få opfyldt deres behov.

Vi der bruget tid herinde har musik og Hifi som interesse - og har forhåbentlig en rimelig forståelse for det hos vore bedre halvdele. Men hvis det betyder at vores fruer skal acceptere en hvilken som helst rædsel af højttalere uanset hvor stort et areal af stuen de optager, så skal accepten jo også gå den anden vej. Og hvis lillemors passion er antikke karlekammerskabe i stort antal, kan det jo hurtigt blive svært at finde ledigt gulvareal at stille højttalerne på.

Jeg er fuldstændig enig i, at der kan findes mange eksempler på mænd der går på kompromis med ønsket til f.eks. højttalerstørrelser, grundet fruens modvilje. Men vi ved jo intet om, hvor mange af dem der så til gengæld fik lov til at købe den nye bil i sportsudgaven, i stedet for den stationcar barnevognen også kan være i!

Jeg kender også mange kvinder der drømmer om større klædeskabe, at værkstedet var et syrum eller at manden brugte lidt mere tid på familien, og lidt mindre på sport o.s.v. Er deres mænd så stadig tøffelhelte uden n****r fordi de lever med nogle lidt mindre højttalere?

Parforhold er en balancegang, hvor der hele tiden skal indgås kompromisser, hvis det skal fungere. WAF er derfor en ganske udmærket nødvendig ting at have i baghovedet. Forudsat der tages samme hensyn den anden vej.

Så at dømme alle mænd der forsøger at tage ehensyn til deres koners eller kæresters ønsker ved valget af Hifi, uden at kende resten af deres forhold, er ikke bare arrogant, det er også ualmindelig fordomsfuldt.

Og nej: Der er ingen kvinde der dikterer hverken størrelsen på højttalerne eller andre indretningsdetaljer her i hytten. Synspuntet er helt og aldeles mit eget.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke nødvendigvis der ligger noget stort kompromis i begrebet WAF - det er jo op til en selv hvad man lægger i begrebet. Jeg er enig i at "Rigtige" højtalere skal have en vis størrelse for at lyde "rigtigt". Men man kan vel sagtens finde en højtaler der spiller "rigtigt" som er pæn, og dermed bruge WAF-begrebet om denne.

...i øvrigt er der også mange almindelige mænd (med n****r og det hele) der synes at små højtalere er at foretrække, det er OS på disse sites der er unormale (uanset hvad der er i underbuksen, og hvem der har et fast greb om indholdet)

Edit: Helt enig med Anker E, og i øvrigt blev jeg nok også bare lidt provokeret af andres behov for at kommentere andre folks dimensioner på deres n****r, på baggrund af deres højttalervalg. Jeg har i øvrigt nogle gode gamle JBL med lav WAF, men det bliver mine n****r altså ikke større af, og jeg synes heller ikke det er det der definerer mig som mere eller mindre mand.
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Pt. har jeg 2 sæt højttalere stående i stuen, som jeg skifter i mellem. På loftet har jeg yderligere andre 2 sæt højttalere. Konen brokker sig og forlanger, at jeg sælger mindst et sæt højttalere. Nå men det har jeg ikke rigtigt fået gjort endnu.

I morgen skal jeg ud og kigge højttalere, som fylder mere, bl.a. bestykket med 2x12 tommer basser pr. side. Hvis jeg tager dem med hjem, så finder hun sig sgu i det. Jeg elsker hende.

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget enig med Anker, og et rigtig fint indlæg.

Jeg synes nu ikke at jeg har forsøgt at sidestille store højtalere med store kugler, vil jeg gerne lige slå fast!

Jeg synes også at jeg i mit indlæg, ligger stor vægt på at rummeligheden går begge veje og jeg forsøger ikke at give indtryk
af, at alt hifi-grej helt kritikløst ryger ind i stuen. Det er rigtigt at jeg karrikerer både Helge og Nikolai som beskrevet i
indlægget, og kommer også til at drage hindbærgrød ind i dele af en beskrivelse. Men sorry to say, jeg har flere kammerater
der har det sådan!

Jeg synes heller ikke at jeg forsøger at dømme alle mænd som tager hensyn til deres koner ved valg af hifi, det ville nok
være langt nemmere for mig at dømme dem som ikke gør. Så hvis mit indlæg opfattes som arrogant og fordomsfuldt, så må
jeg beklage at jeg ikke har udtrykt mig klart og tydeligt nok. Debatindlægget er helt bevist en smule provokerende, og det
er skrevet udfra bedste intention om en god debat, som jeg iøvrigt synes er i fuld gang :-)

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Det der er så dumt i debatter som denne er en generalisering!! Det er givet der findes skvatmikler til mænd der lader sig diktere og undertrykke af den kvinde de måtte dele hus med. Det kan så være med hifi grej hvor de ikke tør gå imod kranen derhjemme eller det kan være alt muligt andet hvor de ikke tør mande sig op. Hvad der skal gøres med disse skvat ved jeg ikke. Bare synd for dem siger jeg. Jeg mener WAF har at gøre med et design, i dette tilfælde hifi og højttalere, der appellerer til den indretning der passer bedst til det sted det skal stå og derfor bedst accepteres af 'det svage køn'. At det eventuelt så er et kompromis der skal findes i forhold til det lydmæssige ideelle er der vel som sådan ikke noget forkert i medmindre hovedinteressenten i hobbyen (manden) ikke tværer sig selv ud for kun at gøre hende tilfreds.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Super godt indlæg

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Det skal lige understreges, at mine kommentarer om kuglestørrelser, fordomme m.v. ikke var rettet mod nogen bestemt - men mere en kommentar til mit generelle indtryk af tonen efter at have læst hele tråden.

Jeg synes startindlægget var fint - ahr ingen problemer med at se den nødvendige provokation for at få gang i debatten.

Og selvfølgelig findes de mænd der af misforståede hensyn giver afkald på alt for mange ønsker og behov. Ligesom deres kvindelige modstykker findes.

Essensen af mit indlæg er derfor, at hvis man ikke er i stand til at tage hensyn til hinanden, får man enten et meget utilfredsstillende eller et meget kort samliv. Men præcis det samme sker med et forhold hvor den samme part altid trækker sig og "tager hensyn".

Og er det den mandlige part, er jeg da enig i at nogle af de betegnelser der har været i brug kan være rammende.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

hi hi - dejligt at se folk lader sig provokere.

Alt i alt så er waf jo hvad man gør waf til..

Det er desværre nogle forhold hvor hun bestemmer så meget at den gode lyd må bremses, hvilket jeg mener er synd at blive
bremset i ens hobby.
Jeg kan forstå hvis hun mener det er meget dyrt og det rent økonomisk ikke er muligt lige pt, så tager tingene bare lidt længere
tid.

Vi er flere der er meget glad for den store accept fra fruen.
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er så heldig at jeg har fået mit eget hifi rum. Derinde hersker kun MAF
Elsker min kæreste
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

HELDIG !!! ???
Se nu bare at rydde op knækt

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

heltenig med Anker, men en ting er WAF og kampen om at få det "rigtige" udstyr ind i stuen, så bag efter kommer den anden kamp om at få lov til at placere udstyret mest optimalt i forhold til sofaen/sweetspot, difuserende vægge og rent akustisk for at få mest mulugt ud af anlægget.
kald mig bare nosseløs, men mine højtalere står ikke det mest optimale sted, den kamp tabte jeg sku efter at have vundet den med udstyret  men i forhandlingerne ligger der jo også kompromier som handler om så meget andet end hifi, og rent personligt fylder min hifi hobby sku ikke så meget, så den alt overskygger min kærestes behov eller nogle af mine andre behov, som min kæreste også går på kompromi med.... ud over det har jeg møg pæne højtaler hvis jeg selv skal sige det.. de er fandme inbegrebet af WAF

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Min kone har altid sagt, at det ene hun gerne ville have når jeg købte nyt grej var at det meget gerne måtte være sort
Så var det så at jeg jeg viste et billede af mig selv stående ved siden af "Holgers" højttalere    ....... DER trak hun sgu
alligevel lidt i land !   
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Her kan man da sige, at kvinder skam også kan....... 

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

ser nu ikke helt ud til at de PLEJER at stå LIGE der !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes