Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: WAF og flæberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
....Nu er det trods alt min lejlighed og mit legetøj.. Der kommer ikke noget hunkønsvæsen her som tror hun kan lege med sin magtsyge og diktere hvilke højttalere eller grej jeg får ind af døren - i mit eget hjem.
Og hvorfor så ikke? Well, fordi jeg kan

Man skulle jo gerne begge kunne finde melodien -  den tid hvor mænd var mænd, og konen stod i køkkenet er jo fortid.    Men ok -  her i hytten er 1.salen reserveret lyd, og indretningen er mit område -  tossekassen og de hvide møbler står nede i stuen.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Den måde I gør det på hos dig Jan, det kan jeg godt takkes med.
Men de muligheder har jeg desværre ikke selv, jeg bor i en 2 værelses og stuen er mit lytterum.
Så længe jeg ikke bor sammen med et hunkønsvæsen så har de intet at skulle have sagt mht indretningen.

Og gennem de sidste par år, har kvinderne altid fået afvide hvordan landet det ligger hvis de har nogle forhåbninger om at skulle flytte sammen en dag. Enten bliver stuen mit territorium eller jeg får et lytterum. - Intet mindre kan gøre det
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har også mit helt eget lytterum jeg kan mure mig inde i,det er klart at foretrække, men det er jo ikke alle hjem der kan
indrettes sådan.

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Lidt sjovt at funktionalitet for nogle totalt trumfer udseende når det drejer sig om Hifi.

Prøv at overføre det på andre områder. Eks. Jensens bileksempel. Er i også totalt ligeglade med udseendet på jeres biler, hvis bare de opfylder jeres behov for transport, og har de gadgets i finder relevante?

Undrer mig også over det på de billeder der bliver lagt op herinde, kan ses at folk maler eller tapetserer deres stuer. Det fungerer de jo ikke bedre af - og det forbedrer i hvert fald ikke lyden .

I køber vel heller ikke nyt tøj, før det gamle er brugt op. Og da eneste kriterie da i købte det var kvalitet, sker det næppe i jeres livstid. Der må gå nogle overvintrede hippier rundt i Hifi-kredse.

Med den indstilling kan jeg naturligvis godt forstå tingene bliver anstrengte hvis i render ind i en kvinde der har en smule æstetisk sans

Ironi kan være anvendt i ovenstående, da jeg af princip hellere vil overdrive end at være kedelig   
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
Nu er du jo næsten lige så slem som de der kvinder der tales om - der er kun plads til dig for du har indrettet lytterummet og det skal der ikke ændres på... Skulle der ikke være plads til begge parter ? Jeg har i øverigt dette stående igen:efter jeg på et tidspunkt havde dette stående:Men så finder jeg mig også i at hun har sit skrivebord og en del rod med mere i stue / køkken / alrum.Mvh. Robert GS

Hvorfor forsvandt dine subber? Gik du alligevel lidt på kompromis? Iøvrigt ganske heftige højttalere. Hvilken type er det?
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

De står vist i "garagen"........

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:

Hvorfor forsvandt dine subber? Gik du alligevel lidt på kompromis? Iøvrigt ganske heftige højttalere. Hvilken type er det?

Nej - jeg er bestemt ikke gået på kompromis - systemet levede helt enkelt ikke op til de forventninger jeg havde og det er min helt egen skyld - mine design ideer var ikke god nok. 10"erne kunne ikke helt det jeg havde regnet med nedad til og derfor skulle 18" hjørnebasserne gå for langt op til at det blev rigtigt godt - de var helt enkelt for sub subbede. TLP-150H er gode men jeg synes ikke de kunne nå at summere (integrere) ordentligt med 6"erne i den forholdsvis korte afstand som lyttepositionen er.
Nu er systemet skrottet - men kan da ikke afvises at der på et tidspunkt kommer noget lignende - men så bliver det helt sikkert med noget horn subbas i stedet min klare favorit og i virkeligheden det jeg skulle have bygget fra starten

ScanSpeak højttalerne kommer til at stå et stykke tid endnu, men ideerne farer da rundt i hoved på mig allerede nu

Driverne i det store skrottede system var i øvrigt Beyma TPL-150H, 2 x Eighteensound 6NMB420, 4 x Sica 10BS3PL og 2 x Eighteensound 18NLW9600 pr. side - noget solgt andet er lagt på lager til senere brug

Mvh. Robert GS
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hold da op Robert, det må da kunne levere lidt af et lydtryk,,(dejligt for os hvor konen ikke skælder ud over et par små kasser
på 207cm i højde )
mvh Bjarne
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:

jøka skrev:
Nej
- jeg er bestemt ikke gået på kompromis - systemet levede helt enkelt ikke op til de forventninger jeg havde og det er min helt egen skyld
- mine design ideer var ikke god nok. 10"erne kunne ikke helt det jeg havde regnet med nedad til og derfor skulle 18" hjørnebasserne gå for langt op
til at det blev rigtigt godt - de var helt enkelt for sub subbede. TLP-150H er gode men jeg synes ikke de kunne nå at summere (integrere) ordentligt
med 6"erne i den forholdsvis korte afstand som lyttepositionen er. Nu er systemet skrottet - men kan da ikke afvises at der på et tidspunkt kommer
noget lignende - men så bliver det helt sikkert med noget horn subbas i stedet min klare favorit og i virkeligheden det jeg skulle have bygget fra
starten ScanSpeak højttalerne kommer til at stå et stykke tid endnu, men ideerne farer da rundt i hoved på mig allerede nu Driverne i det
store skrottede system var i øvrigt Beyma TPL-150H, 2 x Eighteensound 6NMB420, 4 x Sica 10BS3PL og 2 x Eighteensound 18NLW9600 pr. side -
noget solgt andet er lagt på lager til senere brug Mvh. Robert GS

Spændende!! D.v.s. at det var DIY højttalere? Alligevel interessant at 10 tommere ikke kunne hvad du selv regnede med? Burde vel i langt de fleste
tilfælde være nok hvis ellers det er en velkonstrueret/vellykket højttaler medmindre man voldsomt vil markere det nedre register. Iøvrigt dejligt at se
at selv dit system kan falde ind under en WAF😉👍
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ja - det var DIY. En 10" PA bas enhed er ikke konstrueret til at gøre det samme som en Hi-Fi 10" det er helt sikkert - (højere Fs, lavere Qt, højere følsomhed etc.) og samt at de var sat i lukket kabinet for at en eventuel port afstemning ikke skulle rode for meget rundt i det hele med hensyn til fase. Hjørnesubberne var bestemt ikke designet eller beregnet til at varetage området til meget over 80Hz, men det bedste kompromis var alligevel at dele helt oppe ved 120Hz og det var langt fra optimalt.Jeg ville gerne lave et højeffektivt system, men absolut ikke på bekostning af lydkvalitet og her syntes jeg at jeg havde fejlet med designet Så hellere mindre dynamisk formåen og bedre lydkvalitet. Når jeg tænker over det vil jeg nok allerhelst have et horn system i et tilpas stort rum, hvis det skal være et høj effektivt system - og full-blown = ingen kompromisser = seriøs størrelse subbashorn. Jeg har haft nogle Meyer kloner sammen med egne basrefleks-hornkonstruktioner i PA sammenhæng - føj for en dynamik - der må blinkes med øjnene når der slås på lille trommen og bastrykket kunne få benene til at vakle - særdeles fed fornemmelse

Mvh. Robert GS

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:
Hvis andre har lyst, vil jeg gerne opfordre til at ligge billede ud af jeres egne løsninger så vi kan se hvordan WAF bliver fortolket
jeres stuer.

Ud over størrelsen på vores højttaler, viser denne tråd også der diskuteres meninger og holdninger parterne imellem,
og det synes jeg er en god ting. I mange år måtte jeg leve med min kones medbragte reolsystem i syret eg.

En dag lykkedes det at nå et kompromis som ses på billedet, men ikke uden sværslag. For at få sin vilje, må
man have noget at "handle" med. Her i hjemmet har jeg holdt fast på en endevæg med palisander beklædning.
Handlen for at slippe af med hendes reolsystem, blev til sidst at min palisander væg blev fjernet.

Her ser i det sidste jeg har at "handle" med efter mange års ægteskab. Det er Kroko min alligator som hun ønsker
hen hvor peberet gror. Lige meget hvor mange gange Kroko et kommet op på bogkassen, har fruen taget den
ned på en plads bag sofaen, som hun midlertidigt har måtte acceptere. Livet er da dejligt IK'.  

Stouenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006
Sendt: 11 Juni 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

- jo Peter...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes