Sendt: 11 August 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender en Creek Evo 2 forstærker sammen med et par Rega RS7 og synes der er et problem: Jeg skal ikke spille særlig højt, før det lyder som om mellemtoneenhederne begynder at skratte, som om de er ved at overstige deres ydeevne.
Tidligere havde jeg et par Epos Epic 5 højttalere, og der var helt andre muligheder for at spille igennem.
Nu er jeg ikke nogen ekspert, men jeg undrer mig over, at et par højttalere, der nominelt kan tåle 120 w begynde at give mislyde ved 20-25 w (et gæt - displayet siger at lydtrykket er "38", hvad det så end betyder). Epos'erne kunne sagtens tåle, at Evo'ens lyd stod på 50.
Det er ikke fordi jeg spiller højt hele tiden, men jeg elsker Ravel's Bolero, som starter umådelig lavt og ender i det rene inferno
Jeg har placeret Rega'erne tæt på bagvæggen for at få lidt mere bastryk, kan det være grunden? (Jeg har to stuer og køkken ud i et, så det er svært at få et gedigent bastryk).
Har også været nødt til at skrue benene af forstærkeren, for at få plads i mit lille latterlige tv-møbel. (Venstre højttaler står tæt på tv-møblet, højre højttaler står halvanden meter væk). Måske skule jeg forsøge med noget sorbotan/gummifødder her?
Andre der har erfaringer med Rega RS7 og deres evne til at spille højt?
|