Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: EL34 romantiske rørlyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 September 2015 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Søger lidt hjælp til nogle EL34 rør, har læst en del på nettet, har fundet frem til at Svetlana Winged C skulle være en af dem der er mest smooth i
mellemtone/diskant, køre nu med KT88 rør i en PrimaLuna Prolouge Five, rørerne er de originale fra primaLuna, hvis nok Golden Lion?

Jeg vil gerne have en sound der er lidt mere rund i det, end KT88 rørerne.

Har fundet lidt forskellige EL34 bl.a. disse 2 fra Pyndt, er lidt forvirret omkring dem, for er det ikke samme rør?
EL34-SVT TAD PREMIUM          ;           ;  http://pyndtshop.dk/product_info.php?products_i d=760

SED-EL34 SVETLANA WINGED "C"       http://pyndtsho p.dk/product_info.php?products_id=539

Måske et sæt af den tidlige produktion, dog en del dyre da der kommer moms oven i.

SVETLANA/WINGED C 1999-2000        http://www.watfordvalves.com/product_detail.asp?id=1481

Har også kikket på NOS fra RFT og Tesla hos    http://www.jacmusic.com/nos/EL34/ index-EL34.htm

Tesla koster dog 2500 kr lige i overkanten af hvad jeg vil ofre.

Primaen kan køre med stort set alt i EL34 og KT familien, så andre rør kunne også være en mulighed.
Håber nogle har lidt input.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 September 2015 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Du skulle også se på dine små rør de har stor indflydelse på lyde også. prøv med noget mullard/philips.
Men hvis dine effekt rør alligevel skal skiftes så skulle JJ 34L vist være lidt runde i det men det må du ikke hænge mig op jeg har ikke prøvet dem

Med hensyn til SED-EL34 WINGED "C" og EL34-SVT TAD PREMIUM så er det de samme rør men TAD rørene er udmålt af TAD
http://www.tubeampdoctor.com/de/

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 September 2015 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

hej bent

jeg skiftede til winged C på mine manley snapper og er meget tilfreds de gav strammere bund og blev mere detaljeret og rund i toppen. skiftede også de små rør til phillips mini watt samtidig så om det var winged der gav hele forbedringen er ikke sikkert

vh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Sendt: 06 September 2015 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

jeg har phillips miniwatt i forforstærkeren og jeg er sikker på at de også har deres andel af forbedringen

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2015 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Tak for input.

Har prøvet div. små rør, bl.a. GE 12AU7, 5751, og så Mullard 83 som jeg køre med, af 82er har jeg GE 12AU7, 5814; men køre med nogle RCA 5963
som er et ok rør bedre en GE syntes jeg, lånte et sæt Philips 5751 og E82CC, som lød rigtig godt, kan ikke sige om Phillips el. Mullard lyder bedst,
det er sådan ca. det samme, det kan jo være de er lavet samme sted :)

Faldt over nogle 6n3c-E/5881 det er jo gl. NOS rør ikke sikkert de vil være bedre end EL34, de er dog en del billigere, nogen der har erfaring med
dem el. RTF, Tesla EL34?

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2015 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Philips og Mullard-rørene er øjensynligt lavet i Holland, med mindre det er oldgamle Mullard´s. RFT er ikke et kvalivare-mærke, så hellere en russer!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 14 September 2015 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Philips og Mullard-rørene er øjensynligt lavet i Holland, med mindre det er oldgamle Mullard´s. RFT er ikke et kvalivare-mærke, så hellere en russer!

Nu lige RFT's EL34 er i manges ører - både til Hifi og til aktiv musikudøvelse (Guitaramps) faktisk et særdeles vellydende rør. Samtidig er det meget robust. RFT har jeg normalt også haft lidt "blandende" følelser overfor hvad angår deres smårør, men ikke deres EL34'er - den kan jeg varmt anbefale.
Hvis man ikke vil gå hele vejen med de gamle EL34'ere fra Philips og TFK - så er RFT helt klart et rør, som kan anbefales.

I grove træk er det helt rigtigt, at Philips/Mullard mere elelr mnidre er 2 alen ud af ét stykke. (Philips købte jo Mullard i 1928 :-)

Vh
Freddy
Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes