Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 20:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Dac, riaa eller andet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2015 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej gutter

Jeg er gået over til ren analog stereo for nogle måneder siden. Jeg har dog ikke en riaa eller en dac til få lyd fra pladespiller eller tv. Pladespilleren er en ældre rega planar 2. Jeg kører analogt hd ud fra en bluray afspiller til 8000,- hvor der er en supergod dac i. Jeg tænkte om der ikke er en smart eller god løsning på ikke at have 2-3 yderligere komponenter i setuppet? Jeg har kig på en v-dac II eller en hegel hd12 dac. Begge med USB så jeg ikke skal have dac fra tv og en mere fra computeren. Hegel dagen kan også fungere som en pre amp til min artcoustic pa 300 effektforstærker. Jeg har en vincent sa31 forforstærker som mit seneste køb og et glad for.

En vdac II fra Music fidelity og en riaa fra pro-ject mm box fx. Så er jeg godt kørende for under 3000 med nyt grej. Ellers er der jo brugtmarkedet men jeg er stadig i tvivl om hvordan jeg bedst kan forbedre min lyd

Hvad synes I?
Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 September 2015 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Det er noget kryptisk, at finde ud af hvad du egentlig mener? Er du utilfreds med din nuværende lyd og vil bruge penge på DAC og
RIAA og samtidig samle det hele i 2 komponenter, altså en DAC til det hele, digitale, og en bedre RIAA en den i din forforstærker?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 September 2015 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart syntes den RIAA der er i din Vincent som ok? Nok bedre, eller tilsvarrende, til en én til det beløb du foreslår. Så købe
en god DAC og brug bluray afspilleren som drev. Hvis den skal kunne forbindes med flere komponenter skal den vel bare have nok
indgange til dit formål?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2015 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Korrekt Gekkofinger - ja kan godt se nu at jeg har været lidt formiddags-søndags-træt i min skriven... :-)

Der er ikke en RIAA i vincenten desværre...
men med en pro-ject phono mm box til 700,- kunne jo fint ligge bagved forstærkeren eller pladespilleren og så glemme alt om det rent psykooptisk/akkustisk.
En v-dac II fx kunne også snildt ligge bagved... så det er ikke en WAF problemstilling, vi er ude i, heldigvis

Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes