Forfatter |
|
ReneS Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 12 September 2015 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kig på denne forstærker, men er der nogen som kan se om den er godt konstrueret?
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
Sendt: 14 September 2015 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Ukendt forstærker"? Har du ikke noget billede af fronten da?
|
Til top |
|
|
Mr.Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 14 September 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være en Electrocompaniet ECI-3 Integreret
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3351
|
Sendt: 14 September 2015 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaster man et hurtigt blik på den, virker den meget fornuftigt disponeret. Stor ringkernetrafo, flere store elektrolytter, mindst fire TO3 transistorer i hver kanal, solidt kabinet og køleplader.
Men det er lidt som at vurdere en bil ved at tage et flygtigt kig under kølerhjelmen, beundre lakeringen og se instrumentbord og indtræk på afstand. I udstillingslokalet. Og så i øvrigt ikke ane hvem der har lagt teknologi til vidunderet.
Du må komme op med noget mere info.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 14 September 2015 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Andersen skrev:
Det kunne være en Electrocompaniet ECI-3 Integreret |
|
|
Det synes jeg nu slet ikke det ligner.
Desuden er det vist ikke en integreret forstærker, men en effektforstærker.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 14 September 2015 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist en kinøjser eller selvbyg ... ikke antydning af modelbetegnelser, serienumre, CE-mærker e.lign.
Desuden er netbrønden og WBT-terminalerne uforholdsmæssig store, hvilket tyder på at kabinettet er mindre end de normale +/-
45 cm i bredden.
|
Til top |
|
|
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 14 September 2015 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klikker man på en anden af eBay-brugerens (doukmall) finder man frem til en DartZeel efterligner, og her står det i hvert fald klart og tydeligt at de har
kopieret orignalen. Billigt er det, men sikker kan man jo aldrig være på at standarderne er overholdt, ej heller at de enkelte eksemplarer ikke løbende får
nye og billigere komponenter.
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I bedste fald bryder sådan en billig kineserkopi, uden sikkerhedsmærkninger af nogen slags, ikke i brand. Jeg skulle ikkeselv nyde noget af at få
sådan en ind i min stue. Iøvrigt er lige knap 4000 kr da også en slags penge, som kunne bruges bedre på noget brugt og velkendt grej
Iøvrigt lidt overrasket over vægten "kun" er 11 kg. Den ligner jo ved første blik en tung sag der vejer mindst 20 kg
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men du ramte da tilsyneladende meget godt. Noget kinesisk "no name" fra et firma der hedder Nobsound" som forsøges solgt på Electrocompaniets brand. Aliexpress Og målet er 330 mm.
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt er det værd at huske at der kommer told og moms oveni prisen på varer udenfor EU, så bliver en god slat dyrere og dermed endnu mindre
attraktiv
|
Til top |
|
|
ReneS Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen. Men er stadig lidt i tvivl om det er en ren effektforstærker eller integreret?
Og hvad kan man købe af tilsvarende kvalitet, fra et af de mere kendte mærker?
Skal også lige siges at det er fra en dansk forhandler jeg køber den hvis det er. Han mener den vil spille bedre end f.eks en Hegel
H80 som jeg ellers også har kig på.
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge linket er det en integreret, ellers ved den danske forhandler det vel??
Jeg har lige købt en Hegel H80, som iøvrigt udelukkende har scoret topkarakterer i alle tests, og spiller virkelig godt. Tvivler på du får noget der
lyder bedre for under det halve af prisen
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da sød, selv om det er en kopi. Den er bygget på diagrammer og dele anvendt i to produkter. Forforstærkerdelen og effektdelen henholdsvis. Det fremgår af annoncens overskrift. Prøv at Google " MBL6010 ".
Køber bør tage højde for diagrammer til brug i en eventuel efterfølgende servicesituation. Dertil kommer at prisen skal tillægges fragt, told og moms ved ankomsten til Danmark. Så om det er billigt ved man først senere.
Om den i tilgift hertil spiller som ønsket er et åbent stående spørgsmål.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt klart en integreret forstærker. Fortærkere i det prisleje bliver som oftest lavet i Kina uanset hvad du kigger på. Problemet med visse Kina produkter, er at der kan være anvendt forfalskede komponenter. Ved at benytte en anerkendt producent, bør man være ude over dette proble.
Cayin, Emotive mv kunne være bud på anerkendte Kina forstærkere.
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er det jo bare at høre de to forstærkere op mod hinanden ved en lyttetest, det bør man altid gøre inden køb. Som sagt ville jeg dog holde mig
langt væk hvis den kopi ikke har nogen sikkerhedsmærkninger af nogen art, det er jo direkte uansvarligt at sælge af en dansk forhandler
|
Til top |
|
|
ReneS Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ved mange af de kendte producenter, betaler man vel også en del for navnet og udseendet? Jeg har ikke selv nogen forstand
på det, man ifølge sælger skulle komponenterne i denne forstærker, være bedre end dem brugt i f.eks en Hegel H80 og H100. Men
passe det?
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel forventeligt at sælger påstår det hvis han kun forhandler kopien ;) En veletableret hifimærke har gennemlyttet og finpudset deres
produkter rent musikalsk, hvilket i min verden er altafgørende for at produktet overhovedet kan bruges til det det er købt til, nemlig at spille musik.
Noget jeg ikke kan tro der er brugt tid på hos kopi producenter i Kina. Derudover kommer der de andre problematikker. men det er så bare min
mening. Lån dem begge hjem som sagt, og afgør selv hvad der lyder bedst, og også om du kan leve med risikoen jeg tidligere omtalte.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Den er bygget på diagrammer og dele anvendt i to produkter. Forforstærkerdelen og effektdelen henholdsvis. Det fremgår af annoncens overskrift. Prøv at Google " MBL6010 ".
|
|
|
Så finder jeg denne :
Vassago
Hvor meget mon de har fælles ?
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ReneS - hvad skal du betale for forstærkeren? Og hvem er sælgeren, som tør udtale sig om kvalitetsforskellene?
Han kan meget vel have ret i det konkrete tilfælde, men påstanden om at man pr. automatik betaler for navnet frem for komponentkvaliteten har jeg hørt dagligt som undskyldning for at købe noget billigere i de 36 år jeg har solgt produkterne i branchen. I dag laver jeg noget andet.
Du har 2 års reklamationsret ved køb hos en dansk forhandler, hvis han eksisterer når du får brug for ham.
|
Til top |
|
|