Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 21:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ukendt forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 September 2015 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Stanley- jeg skrev "at det er en kopi, lavet på diagrammer og dele fra .....".

Jeg skulle måske have skrevet: " Dele af diagrammer .....". Kig under billeder og se diagrammer fra Google søgningen. Her er der indtil flere diagrammer til forforstærker kredsløb med titlen, du søgte på. Og så er det slet ikke sikkert at det er den fine forstærker til de mange penge Dougmall henviser til i teksten. Du må da indrømme at det ser flot ud at forstærkeren til forveksling er bygget på ideer fra to interessante fabrikater i overskriften på annoncen?

Bemærk, jeg skriver: "ideer" og at der er tale om en kopi. Meget kan beskylde kineserne for, men iderigdom kan jeg ikke se de mangler.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2015 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Men du ramte da tilsyneladende meget godt. Noget kinesisk "no name" fra et firma der hedder Nobsound" som forsøges solgt på Electrocompaniets
brand.

MBL6010/32359708104.html">Aliexpress

Puha, den bliver Music Hall da nok lidt træt af, dvs. ham der rent faktisk står bag mærket Music Hall: Music Hall
(den rigtige)
.

ReneS skrev:
Men ved mange af de kendte producenter, betaler man vel også en del for navnet og udseendet?

Det er der mange der siger, og det er da også rigtigt. Men tænk også på at de oftest har brugt lang tid på at udvikle produktet, og at deres ry
konstant er på spil. Kineseren har måske skilt originalen af, og så sat en række lignende komponenter sammen så de minder om hinanden, men ikke
nødvendigvis lyder lige sådan. Nuvel, Doukmall pryder sig ikke med at skrive et falsk navn på, men at de skriver at de har lavet en tro efterligning,
blot med endnu bedre komponenter, er en påstand som mange gerne vil tro på fordi det er så billigt - man mister ofte fornuften når det er billigt. Det
ses gang på gang at kinesiske kopier lider under at man konstant laver om på konstruktionen, med profitmaksimering som mål. Men har man lyst til
at satse, så synes jeg da at man skal prøve.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 September 2015 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Lydforskellen på standardkomponenter og highend komponenter er imho ganske lille. Tilgengæld er der stor forskel på forskellige konstruktionsprincipper, at tingene er matchede. De gamle billige Snell højttalere og NAD3020 er gode eksempler på konstruktioner der ikke burde lyder af alverden, baseret på de komponenter der sidder deri. Alligevel lyder de ganske godt.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2015 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Stanley- jeg skrev "at det er en kopi, lavet på diagrammer og dele fra .....".

Jeg skulle måske have skrevet: " Dele af diagrammer .....". Kig under billeder og se diagrammer fra Google søgningen. Her er der indtil flere diagrammer til forforstærker kredsløb med titlen, du søgte på. Og så er det slet ikke sikkert at det er den fine forstærker til de mange penge Dougmall henviser til i teksten. Du må da indrømme at det ser flot ud at forstærkeren til forveksling er bygget på ideer fra to interessante fabrikater i overskriften på annoncen?

Bemærk, jeg skriver: "ideer" og at der er tale om en kopi. Meget kan beskylde kineserne for, men iderigdom kan jeg ikke se de mangler.

Vi er slet ikke uenige.

Jeg kan godt se at der kommer en del forforstærkerkredsløb frem når jeg søger, og måske er det dem kineserne har tilladt sig at kopiere. Hvorfor opfinde den dybe tallerken 2 gange, det er da meget nemmere at lade andre stå for udviklingen og betale hvad det koster.     

Det kunne være sjovt at se en komplet servicemanual for alle 3 produkter så vi kunne se hvor meget der rent faktisk er lånt.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2015 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:

Køber bør tage højde for diagrammer til brug i en eventuel efterfølgende servicesituation.

Hvis han køber gennem en dansk forhandler kunne han jo betinge købet af at der kan leveres en servicemanual. Hvis forhandleren ikke kan skaffe den må det betragtes som et ret usikkert køb.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes