Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 01:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Udskiftning til B&O? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg overvejer at kræftigt at udskifte mit nuværende forstærker + pladespiller setup - for at prøve noget nyt.

Forstærker: NAD 372
Pladespiller: Rega P3

Jeg overvejer kraftigt at skifte til B&O, men har de en forstærker + pladespiller som vil kunne levere samme lydmæssige kvalitet?

Jeg har kigget på Beogram 7000 - vil dette setup kunne levere samme kvalitet?

Glæder mig til gode indspark.

Mvh.
madse
Til top Vis madse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madse

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 September 2015 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål.

Jeg kan dog ikke svare direkte da jeg kun har kendskab til B&O og ikke direkte sammenligninger med andre
pladespillere/forstærkere eller brands.

Dog er B&O altid af høj kvalitet som holder længe så uanset om hvad du køber så er det mere spørgmålet om at design
passer til lyden og ens behov.

For Beogram gælder det at for top klassen hører top pickupper så MMC 1 til MMC 5 siger en del og Beogram 7000 har enten
1 eller 2 som standard. Længere tilbage til Beogram 6006-8000 hedder det MMC20 hvor CL,EN et top og S,E bund.

For forstærker findes der ikke rigtig power andet end slut '70r til midt '80r i blandt andet, Beomaster 4000,4400 også
8000/6000 for '80r. Sagen var at power røg til aktive højtalere.

Til en Beogram 7000 hører en Beomaster 7000 til men den kan tilsluttes andre Beomastere. Der påstås 110 watt men det
holder ikke dog er sådan en en fin lydende forstærker med gode muligheder for forbindelser med andet B&O selv 2015
højtalere.

Afhængig af hvor du køber kan du få service der er tæt på din lokalitet for ældre B&O trænger med tiden til det.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2015 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Beosystem 7000 er pænt designmæssigt, ingen tvivl om det. Derimod tvivler jeg på, at du får en bedre performance med dette sæt. Det ville være galimatias at skifte din P3 ud med en Beogram7000, i hvert fald hvis det er for lydens skyld. Der er uanede muligheder for at forbedre lyden fra din P3, et hav af bedre prickupper, der kan monteres. Ved 7000 er du begrænset til MMC1, 2, 3, 4 & 5. De andre anderz nævner MMC20, MMC5000, MMC6000 m.fl. passer ikke på armen. 1-2-3-4-5 har ikke været produceret i over 10 år, så et velbevaret eksemplar kan nemt koste det dobbelte i dag af, hvad den kostede fra ny (1.695,-). Du kan selvfølgelig få dem retipped forskellige steder, og Soundsmith i USA laver nogle aftermarketversioner, der passer,, men de er uforholdsmæssigt dyre.  Alt i alt er min (personlige) mening, at det ville være et rigtigt dårligt bytte

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes