| Forfatter |
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Vi komme desværre nok ikke til at se mange af Steven Spielberg ud over Nærkontakt af tredje grad på Blu-ray, da Paramount Pictures er gå over til at kun at udgive i HD-DVD og Steven Spielberg kun ønsker at hans film bliver udgivet i Blu-ray, Paramount Pictures i japan havde planer om at udsend mange af Steven Spielberg i HD-DVD, men dette fik Steven Spielberg sat en stoppe for.
Så ingen Steven Spielberg film, før at Blu-ray har vundet kampen eller at Paramount Pictures igen begynder at udgives på Blu-ray, og mon ikke at George Lucas har samme mening som Steven Spielberg, så det er hel sikke at Star Wars kun ville udkomme på Blu-ray.
Man skulle måske helle gå tilbage til det sikke, nemlig DVD og glæme alt om HD film og skal ikke slås med reg. kodning. |
|
|
Spielbergs titler er undtaget fra Paramount/Dreamworks HD-DVD eksklusiv aftale, hvilket vil sige at hans film (som instruktør) vil udkomme i enten begge formater eller ingen af dem.
Spielberg har ikke sagt at han kun vil udgive sine film på BD - han har sagt at han var begejstret for det format i en anden kontekst, hvilket er noget helt andet. Spielbergs talsmand har udtalt at Close Encounters bliver det eneste der kommer i HD forløbigt - så kommer vi ikke Spielbergs standpunkt nærmere indtil videre...
Uanset om Spielberg har en vis distributionskontrol over de film hans Amblin Entertainment er co-producer på, er der ingen der kender til i detaljer. Men Universal-kontroversen (x2) tyder på at det i sidste ende er Spielberg der bestemmer. Man kan også argumentere for, at Universal/Paramount næppe har lyst til at træde filmhistoriens mest indbringende instruktør over tæerne for de få håndører der er på HD optical markedet pt. sammenlignet med DVD mediet.
Hvad angår StarWars er meldingerne få. Blu-ray og HD optical blev nævnt specifikt som en mulighed af chefen for Lucasfilms home video division, men de har også nævnt at Lucas måske valgte helt af forpasse HD optical og satse på HD downloads fra Lucasfilm selv og dermed bevare 100% kontrol.
Det tror jeg dog så ikke på bliver en realitet indtil videre. Med det mønster Lucas har udgivet og især genudgivet SW filmene på VHS, DVD og LD, skal de nok også finde vej til HD optical - når markedet er 'modent'. Hvis BD+ kopisikringen er intakt til den tid (eller meget besværlig at omgå for de ihærdige) tror jeg, at det alene kan være grund til at de bliver BD eksklusive titler fra Fox. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det klar svar Agent Cooper
Kan næste ikke vente til at Steven Spielberg´s film bliver udgivet på HD, især på Blu-ray, det samme gælder for Star Wars her kan jeg hele ikke
vente til at de udkomme på, selv om en opscalet af DVD´s 480i/60 til 1080/24p, slet ikke se ringe ud.
Håber at man en dag kan omgås BD+ reg. kodning, så det bliver mulig at købe de film man ønsker over hele verden uden problmer.
Gad vide om UK versione og Austria versione af samme Blu-ray er nødaktigt den samme film, med samme undertekst og indhold ?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anarchy skrev:
|
Sad og browsede rundt på axelmusic's udenlandske afd. og fandt tranformers på DVD.. hurtigt støvsugede jeg Blu-ray pre-orders, men nej? ingen Transformers? med bange anelser trykkede jeg på HD-DVD sektionen og her finder jeg til min gru Transformers på pre-order listen.
|
|
|
Det er også en hammer FED film. Fik den lige med posten i mandags (region 1), havde ikke set den før, men havde store forventninger til den.......... Om de blev indfriet, JA det tror jeg nok 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre var den transform du fik med poste en HD-DVD eller en normal DVD udgave (reg. 1), for hvis det er HD-DVD udgave skulle det værre en af
de flottes HD-DVD udgivlser til dato ?
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Tak for det klar svar Agent Cooper
Kan næste ikke vente til at Steven Spielberg´s film bliver udgivet på HD, især på Blu-ray, det samme gælder for Star Wars her kan jeg hele ikke vente til at de udkomme på, selv om en opscalet af DVD´s 480i/60 til 1080/24p, slet ikke se ringe ud.
Håber at man en dag kan omgås BD+ reg. kodning, så det bliver mulig at købe de film man ønsker over hele verden uden problmer.
Gad vide om UK versione og Austria versione af samme Blu-ray er nødaktigt den samme film, med samme undertekst og indhold ? |
|
|
BD+ har intet med regionsbeskyttelse at gøre, så den skal du nok forvente er der ligemeget hvad ;) især når det er fox __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg også lige bestilt Transformers på HD DVD.... kooooom så hjem til far.. :)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Pierre var den transform du fik med poste en HD-DVD eller en normal DVD udgave (reg. 1), for hvis det er HD-DVD udgave skulle det værre en af de flottes HD-DVD udgivlser til dato ? |
|
|
Det var kun en alm. dvd udgave, da jeg ikke har en High-def. afspiller. Jeg vendter på at de kan gøres kodefri på dvdsiden, da jeg ikke gider af have flere maskiner i huset.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre det kan de nu allerede ;)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan steffenman ?
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af Blu-ray afspillerne kan gøres kodefri på DVD siden på samme måde som deres DVD afspillere.
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun en ting at tilføje:
Samsung UP5000 multiplayer. Problem solved! __________________
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman kan du komme tætte ind på hvordan "Mange af Blu-ray afspillerne kan gøres kodefri på DVD siden på samme måde som deres DVD
afspillere." gerne hvordan og med links til Toshiba HD-XE1 og Sony BDP-S1E ?
|
| Til top |
|
| |
soul Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvad der kan gøres mht. dvd og kodefri afspilning (er også ligeglad, hvem gider se på dvd mere :) )
Alle HD-DVD er regionsfri! Glæder mig allerede til Disney film som udkommer på HD-DVD i europa :)
Mht. BD tror jeg ikke man skal regne med at ting bliver regionsfri fra hardwaresiden, da BD+ sagtens vil kunne bruges til at genoprette evt. smutveje på hardwaren (PS3 Eula giver ovenikøbet Sony ret til at registrere sådanne ting og sende dem til Sony til evt. retsforfølgelse). Heldigvis er der vist endnu en del film som er regionsfri på BD, men f.eks. FOX vil nok gøre alt for at beskytte deres film.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek en Toshiba HD-XE1 er ikke en Blu-ray afspiller ;)
på din BDP-S1E så find guiden til en normal Sony dvd afspiller. Den dur.
Mht. regionskodning er det mere i USA at FOX er slemme! Herhjemme er de fleste titler regionsfri
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. HD er kommet for at blive. 
2. Sammenlignet med hvor DVD befandt sig efter et år på markedet, er HD-DVD og Blu-ray i en langt mere favorabel position. Mine første DVD'ere havde Dolby ProLogic eller i bedste fald Dolby Digital og var ikke 16:9 anamorfiske. Desuden var billedkvaliteten so-so. Min første afspiller fra Panasonic kostede 6K (ingen DTS) - min første BD afspiller kostede mig 3.300 og er en langt bedre DVD afspiller end Panasonic'en jeg købte. Så skal jeg nok lade være med at komme ind på hvordan HD optical klarer sig sammenlignet med LaserDisc i dets første leveår.
3. Det ville være gedigent tåbeligt at udvikle et 'nyt' 1080p format når vi har 2 (3 med HD-VMD) allerede der dækker behovet. Det er ikke produktet eller teknikken som er problemet i formatkrigen, så det er ikke dette som skal 'fikses'.
Så vil jeg bare sige at det klæder Howard Stringer for en gangs skyld, at komme med en mere nøgtern analyse af formtkrigens tilstand pt end det sædvanlige 'BD har vundet'. Mere skal man nok ikke læse ud af hans kommentarer.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et fakta er at HD film slet ikke sælger, slet ikke i Norgen, mon ikke vi kan omskrivet det til dansk forhold.
For 2007 leder DVD med 99.58%, mens Blu-Ray har 0.35% og HD DVD har 0.07%.
http://www.hjemmekino.no/guide/formatwar.aspx
Tallene viser rimeligt klart at det Norske folk ikke er villig til at betale for den ekstra bildekvaliteten.
Så mon ikke at historie om SACD og DVD-Audio, er ved at gentage sige med HD-DVD og Blu-ray, i starten kunne alle ny DVD afspille afspille
SACD og/eller DVD-Audio, det se man næste ikke i dag, og folk er ikke villig til at betale for den ekstra lydkvalitet.
Så mon ikke HD-DVD og Blu-ray er ved at gå ind i sin døds kamp, som SACD og DVD-Audio er i gange med i dag.
Hvis der skulle værre et HD format der ville holdt lidt længe ud (som SACD) så er det nok HD-DVD, selv Sony uderstytte ikke mere SACD, der
hvis kun PS3 der kan afspille dette format, og ingen af Sonys Blu-ray afspille kan afspille SACD.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvis der skulle værre et HD format der ville holdt lidt længe ud (som SACD) så er det nok HD-DVD, selv Sony uderstytte ikke mere SACD, der hvis kun PS3 der kan afspille dette format, og ingen af Sonys Blu-ray afspille kan afspille SACD. |
|
|
og uendeligt mange cd-afspillere.... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det næppe Norge som bestemmer om formater kan overleve men derimod de større markeder som japan og usa ;)
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
|
StarTrek en Toshiba HD-XE1 er ikke en Blu-ray afspiller ;)
på din BDP-S1E så find guiden til en normal Sony dvd afspiller. Den dur.
Mht. regionskodning er det mere i USA at FOX er slemme! Herhjemme er de fleste titler regionsfri
|
|
|
Neeej, men der er kommet en 2.51 fw update til både HD-XE1 og HD-EP10, muligvis også HD-E1, der har gjort dem regionsfrie på dvd siden
|
| Til top |
|
| |