Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 07:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Nvidia problem D-sub (VGA) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Nu smider jeg håndklædet i ringen & anmoder om hjælp!

Jeg benytter pt. et Nvidia7950GT grafikkort i min HTPC, denne er koblet til et Philips 9732d via dvi/hdmi (1080p), og til min Sony HS50 projektor via d-sub(vga) (720p).

Mit problem er, at hvis jeg opdaterer Nvidia driverne, til hvilken som helst version nyere end den der default ligger i Vista (mener det er 91.08 eller noget i den stil), så mister jeg simpelthen muligheden for at vælge opløsninger over 1024x768 via d-sub vga udgangen).

Jeg har prøvet at installere et Nvidia8600GT istedet...men der er problemet endnu større, da denne kun er understøttet i de nyere drivere...

Er der nogen der kender problematikken & evt har et forslag til hvordan jeg får mulighed for at vælge 1280x720 via d-sub/vga på de nyere drivere ???

/Miagi

Og ja...jeg har googlet til den store guldmedalje, men ikke rigtig fundet noget brugbart!

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 November 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Såvidt jeg har erfaret er der mange bugs i Nvidias Drivere specielt i Vista. Dette er en af dem...Desuden er overscan correction lousy....Nvidias Focus  pt på Vista er dx10 kortene....Hvis du vil tweake på dit gx7xxx skal du have en driver til gf8xxx evt med en modded inf (V. 16x.xx+)...(Som giver dig et hav af HD settings på Vista) Dog en masse bugs...(Med et 7xxx kort)

Hvis du vil benytte tilgængelige drivere skal du ned i opløsning....(Via Underscan)

Iøvrigt bliver det noget l**t via VGA, da du kun kan køre 60hz....Good luck with HW Deinterlacers(Optimeret til NTSC@60hz) som så anvendes på PAL (50hz+I) som så bliver omdannet til VGA (60hz).......

Dit billede får tearing, motion jitter....for ikke at nævne framepulse...

mvh Anders

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Ja...det er dæleme skidt... men det bliver nu ikke bedre af at skifte til et dx10 kort ala 8600gt... har prøvet & det virker heller ikke....

Man skulle næsten tro, at Nvidia folkene blot stod op en morgen og bestemte sig for at sige "f**k VGA"..... naturligvis uden at informere os stakkels forbrugere om det!

Jeg har læst mig frem til at der findes en workaround.... men det kan simpelthen ikke passe, at det skulle være nødvendig, blot for at få basale standard opløsninger til at fungere.

Læs evt her: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t32509.html

Hvordan forholder det sig med ATI....ved du det Anders ? (Er ikke meget for at gå tilbage til ATI, men deres 2600XT skulle jo efter sigende være ganske ok i en HTPC....jeg har dog altid hadet deres Catalyst Control Center som pesten.

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes