| Forfatter |
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige tjekket hvornår jeg skrev mig på pre-order listen. Det var 13. juni 08, så det ender nok med at jeg får 1 års jubilæum inden den bliver frigivet.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man kan nå at blive en meget meget bitter mand i løbet af sådan et år __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg går også og venter på delaney kan få den UMC så jeg kan købe hans LMC :D
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må hellere få vækket denne tråd til live. Dem der har købt Emotiva's for/forstærkere er de tilfredse med lyden? Jeg hælder selv mest til rotel's produkter men har fået øjenene op for Emotiva her på tråden. Selv er jeg interesseret i UMC-1 og et par monoblokke XPA-1. Er det en god sammensætning eller?
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
umc-1 + 2 xpa-1 må nok være noget af den vildste opsætning man kan komme til for penge hvis man ikke hedder stein bagger :)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
| Må hellere få vækket denne tråd til live. Dem der har købt Emotiva's for/forstærkere er de tilfredse med lyden? Jeg hælder selv mest til rotel's produkter men har fået øjenene op for Emotiva her på tråden. Selv er jeg interesseret i UMC-1 og et par monoblokke XPA-1. Er det en god sammensætning eller?
|
|
|
Jeg er overordentligt tilfreds. Jeg har en LMC-1 forforstærker, en RPA-2 forstærker og en UPA-2 forstærker. På Emotivalounge.com kan du finde mange tråde med folk der er skiftet fra Rotel Til Emotiva. XPA-1 er jo top of the pops inden for Emotivas forstærkere, mens UMC-1, når den kommer, bliver deres billigste processor. XMC-1, der kommer et antal måneder efter UMC-1, bliver næste trin op ad processor-stigen. Derudover er der jo også deres RSP-2 stereo-forforstærker, som ville være mere oplagt, hvis du ikke skal bruge forstærkerne i et surroundsetup. RSP-2 er dog udgået og har en afløser på vej, men det er sikkert muligt at finde en b-stock unit.  Men hvad er dine intentioner med grejet? Surround eller stereo? __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har du da listet stille ind af døren  Jeg har selv en rpa-2, som gav en klar forbedring i mit setup (men den erstattede også kun forstærker delen af en onkyo 805). Har ikke haft andre effektforstærker permanent eller til låns.. så hvordan den reelt set matcher op mod andre i prisklassen ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvom UMC-1 er deres billigste er den ifølge tests stadig meget god
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt på en UMC-1 og en UPA-7 - vil koste ca 11K med fragt og told. Er bare ikke helt sikker på om en UPA-7 vil være kraftig nok til at trække Mentor 6 og vokal.
Nogen der ved noget om det ?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
| selvom UMC-1 er deres billigste er den ifølge tests stadig meget god
|
|
|
Nu findes der jo ikke nogle tests endnu, så det er kun Emotiva der ved hvordan den er.  Jeg ville ingenlunde antyde at UMC-1 er dårlig. Jeg skal jo selv have en når den kommer. Men jeg synes at hvis man er ude i at spendere store bucks på forstærkere, kan man ligeså godt gøre det på processoren også. Og hvis flaskebent slet ikke skal have surround, ville det jo være decideret fjollet ikke at vælge en stereo forforstærker i stedet. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JannickB skrev:
Den har du da listet stille ind af døren 
Jeg har selv en rpa-2, som gav en klar forbedring i mit setup (men den erstattede også kun forstærker delen af en onkyo 805). Har ikke haft andre effektforstærker permanent eller til låns.. så hvordan den reelt set matcher op mod andre i prisklassen ved jeg ikke.
|
|
|
Ja, den har lige sneget sig ind.  Jeg fik fat i en b-stock netop som de annoncerede at den udgik. Så det var heldigt. Den er sat til at trække mine Vienna'er, mens min UPA-2 er sat til at trække nogle Emotiva ERD-1, som jeg også er kommet til at købe.  Hvis jeg skal sammenligne RPA-2 og UPA-2, bemærkede jeg at RPA har en fastere, mere hurtig bas. Mellemtonen er mere fremme i rummet, hvilket har givet en væsentlig forbedring af gengivelse og stemmer og mange instrumenter. Diskanten har jeg egentlig ikke rigtig gjort mig nogle tanker om. Jeg bemærkede i hvert fald ikke nogen stor forskel. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOSFarum skrev:
Har kigget lidt på en UMC-1 og en UPA-7 - vil koste ca 11K med fragt og told. Er bare ikke helt sikker på om en UPA-7 vil være kraftig nok til at trække Mentor 6 og vokal.
Nogen der ved noget om det ? |
|
|
Det vil ikke være det mindste problem. UPA-7 har en smule bedre data end din Onkyo, og Mentor 6 er jo ikke en sindssyg svær højttaler at trække. Min UPA-2 (som er to-kanals udgaven af UPA-7), har uden besvær trukket mine Vienna, som er en hårdere belastning end dine Mentor.  __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
prisforskellen på upa-7 pg xpa-5 er da så lille at man lige så godt kan tage xpa, medmindre man skal bruge de 2 ekstra kanaler :)
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
jala skrev:
| selvom UMC-1 er deres billigste er den ifølge tests stadig meget god
|
|
|
Nu findes der jo ikke nogle tests endnu, så det er kun Emotiva der ved hvordan den er. 
Jeg ville ingenlunde antyde at UMC-1 er dårlig. Jeg skal jo selv have en når den kommer. Men jeg synes at hvis man er ude i at spendere store bucks på forstærkere, kan man ligeså godt gøre det på processoren også. Og hvis flaskebent slet ikke skal have surround, ville det jo være decideret fjollet ikke at vælge en stereo forforstærker i stedet.
|
|
|
Jeg er lykkelig for at du nævnte XMC-1 for den har jeg ikke hørt om før nu og det er den jeg skal have. Er der nogen, der har set den endnu eller er den stadig på tegnebrættet. Problemet er bare, hvis den ikke er i produktion endnu kan der gå lang tid før den kommer. vi kan bare se, hvor lang tid UMC-1 har været undervejs. Jeg har surround nu uden en egentlig forforstærker. Der er volumekontrol indbygget i min effektforstærker, så jeg har snydt lidt og kørt signalkablerne (RCA) direkte ind i min effekt dreng fra min pioneer BDP-LX71 bluray afspiller. Jeg havde egentlig forstillet mig jeg skulle have rotel's nye forforstærker RSP-1570 og deres effekt (klasse D) RMB-1575, men efter at have fået øjnene op for Emotiva hælder jeg mest til Emotiva på grund af deres XPA-1. Grunden til at jeg er blevet vild med XPA-1 er dette review: http://www.hometheaterhifi.com/power-amplifiers/520-a-secret s-power-amplifier-review.html Synes reviewet ser seriøs ud måske, der er nogen der har noget at tilføje til dette review. Kunne være fedt, hvis der var nogle her i DK der har et par XPA-1'er til at stå, så man kunne høre deres mening.
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
FlaskeBent - har prøvet at finde ud af hvornår XMC-1 kommer men har ikke kunne finde nogle oplysninger, andet end et par måneder efter UMC-1.
Delaney - hvis en UPA-7 er lidt kraftigere end min Onkyo 805 er der ingen problemer da den fint kan trække mine Mentor 6.
Jala - nej der er ikke den store prisforskel på XPA-5 og UPA-7, men hvis man skal bruge 7 kanaler bliver det en pæn del dyrere at skulle købe en XPA-2 og en XPA-5. Jeg er ved at købe hus med et kælderrum på ca 35 kvm som skal bruges til bio regner med tiden at det bliver 7.1 Mentor men det koster lige at købe det hele på en gang.....
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de 2 ekstra kanaler er desværre dyre i xpa serien men man kunne jo være så fræk at købe et sæt xpa-1 :D
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg langt om længe fået solgt min eltax sub, er der nogen der ved hvornår emotiva smider deres sub på markedet ? jeg hørte det skulle være i december... sidste år altså
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
så skal emotiva lagrene tømmes for erm1 og hermed en rabat på 70$ http://emotiva.com/erm1.shtm
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der kommet lidt nyheder fra emotiva: 2 nye stereo forforstærkere er på vej og XPR-7 som bliver deres nye monster forstærker på hele 7X400 watt i 8 ohm  warning  :D der kan læses mere på http://emotiva.com/news.shtm
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gruble gruble...
XPA-2 eller XPA-5
fordeling af brug = 60% musik 40% film
xpa-2 & nbsp; xpa-5 2x 250w vs 5x200w 40kg vs 32kg
umiddelbart "burde" man jo ta en Xpa-2... men det er lidt synd i film at centeren ska trækkes af min gamle slidte sony med 100 kineser watt...
omvendt ser Xpa5 lidt svag ud ift xpa2.. mindre power og 8kg mindre vægt er lidt tankevæggende i min verden... hmm
nogen der kan komme med
for og imod på begge sider ?
har råd til 1 af dem.. desværre ikke begge.. :P
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |