| Forfatter |
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de minder meget om microsoft når de kommer med en udgivelsesdato :)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I hørt den nye webcast? Lonnie er på vej til Kina for at 'finalize' UMC'en. Så måske har de dem klar til Emofest i starten af september.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt!
Er godt igang med min hjemmebio, og vil gerne have sat den UMC-1 til en XPA-5 og XPA-2, til mit 7.1 system.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes datoen bliver rykket 1 dag hver dag -.-
daniels - f**k et lækkert system du skal have dig :)
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har p.t. en 5.1 processor og en række mindre Cyrus amps, men er godt spændt på det Emotiva.
Har købt nogle von Schweikert TS-150 surround højttalere hjem og en von Schweikert center. Skal lige have et ekstra sæt surround højttalere, så er systemet klar til Emotiva
Har en hjemmebyg Earthquake 15" sub til at ryste hytten med... Glæder mig vildt til overgang til 7.1 HD-lyd! __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels: Var det ikke dig der skulle bygge nogle monster-subs med IcePower? Hvis det blev til noget må du da lige smide et par billeder et sted tak, eller linke til hvor du har smidt dem op. Vi(ihvertfald jeg) vil jo også gerne se den Earthquake der.
Der er også en lang og spændene tråd om Emotiva på Avforum.no, hvis det skulle være gået nogens næse forbi.
Mvh. l´Blundt
edit: manglede et ord
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam bygget to kabinetter på 110x47x60 cm på hjul med en kampvægt 125Kg/stk. - uden enheder.
Med 2x13" Eton i hver side og en Zappulse på 2x600W RMS 4 Ohm til at trække det. Det er faktisk ikke som subwoofer, men som bundkasser i mit kommende referencesystem... Så de bruges som fronter i mit surround-system.
De nuværende kabinetter er kun til tests, så jeg er ved at planlægge de endelige kabinetter.
Earthquaken er et sideløbende eksperiment. Planen er også at oprette et indlæg med den Earthquake-sub senere.
Kan prøve at se om jeg ikke kan få lagt projektet op i denne weekend.
Min ide er kombinere Emotiva UMC-1 processoren med en anden stereo-forforstærker og et par reference effekttrin (kører 2-vejs aktivt på fronterne). Dertil bruge en Emotiva XPA-5 til at drive center og surround højttalerne.
Så skulle jeg få et reference stereo-system uden om surround-delen, og mulighed for at tilkoble fronterne til surround, når det skulle byde sig. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det der von Schweikert virker umidelbart MEGET dyrt :)
hvilke modeller er det du har købt og hvad var prisen ?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jala
Det er udgåede modeller nu, men det er et sæt surround VR TS-150 (ca. 8k), en center LCR-15 (ca. 8k)og fronterne er VR-4 (ca. 40k).
De var alle del af den billigste ende af von Schweikerts højttalerserie.
Der er næsten ingen prisgrænse for von Schweikert. Største system koster vist ca. 1,5 mio.
De bliver ofte direkte sammenlignet med Wilson Audio. Nu har jeg haft Wilson Audio, og skiftede øjeblikkeligt mit ud med von Schweikert efter første lyt og har aldrig fortrudt det.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels: Det lyder jo ganske fornuftigt med sådan et par basser. Skulle man jo næsten kigge forbi en gang når det er færdigt og få en demonstration af. Så kan jeg samtidig lokke dig til at bygge en PB12/2 klon til mig, haha.
Er der nogen herinde der har en ide om hvad Emotiva kan sammenlignes med når vi snakker surround-processorer?
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være velkommen!
Jeg har også kigget en del på andre mærker af processorer, men i det prislag, er det vist ret sparsomt, hvad der er.
Mener at Rotel har en model til ca. 16k og Onkyo til ca. 15k - men ellers kan jeg faktisk ikke finde nogle billigere.
Så snart det er HD lyd, snævres feltet noget ind.
Hvordan de så er at sammenligne med Emotiva, er svært at sige. Kan ikke finde nogle tests. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay så holder jeg mig vidst bare til emotiva :D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eneste alternativ jeg kan finde i den prisklasse er Audiolab, men den dekoder jo ikke selv hd-formaterne og så betyder afspilleren vel lidt mere. Men er den lige så god som Tagén den er lavet efter tøver jeg ikke med at købe den, hvis jeg en gang tager den hjem til test. Men så venter jeg da med at komme forbi til du har den hjemme hvis det er.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale den Audiolab 8000ap. Den spiller virkelig godt både stereo og surround. Eneste problem er at den kun har 2 hdmi ind og 1 ud.
Iøvrigt er det et helt nyt design, der ikke har noget med de gamle TAG at gøre.
Jeg menar at have læst at en Audiolab 8000av er en relabled TAG.
/Stig
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@stku
Den Audiolab ser fin ud til 10k... Men det jo kun en forforstærker.
Det er der selvfølgelig fordele og ulemper ved, men foretrækker at decode i forforstærkeren - specielt i en forforstærker til 10k i forhold til denne Emotiva. Er ikke helt sikker på hvor god decoderen er i min HTPC, som jeg bruger til det hele.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler bare på at en forforstærker til 5k gør det bare i nærheden af lige så godt som min Tag i stereo. Og hvis Audiolabén ikke er en kopi bare med hdmi så tvivler jeg desværre også lidt på den. Men hvis der er nogen der har erfaring med begge hører jeg meget gerne nærmere. Og er der en i Kbh-området der har lyst til at demonstrere noget Emotiva høre jeg også meget gerne nærmere.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal huske på at man køber direkte fra producenten (der har billig kinesisk arbejdskraft). Havde de betalt mere løn og 1 ekstra led eller 2 der også ville tjene lidt penge var prisen på UMC-1 jo nemt røget over 10k.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
Man skal huske på at man køber direkte fra producenten (der har billig kinesisk arbejdskraft). Havde de betalt mere løn og 1 ekstra led eller 2 der også ville tjene lidt penge var prisen på UMC-1 jo nemt røget over 10k.
|
|
|
Det er derfor jeg gerne høre fra nogle med erfaringer med begge. Prisforskellen på Tag og Emotiva er så også ca. 35k. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok så er det selvfølgelig en lidt anden snak :)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv hørt noget fra TAG, men jeg kan sige at mit setup fra Emotiva gør det mindst ligeså godt i stereo som min NAD S300 fra stereodagene. Og UMC-1 bliver utvivlsomt bedre i stereo end min LMC-1 (Emotivas første bud på en processor) er. Du kan finde en anmeldelse af LMC-1 hér: http://www.audioholics.com/reviews/amplifiers/emotiva-ultra- theater-series
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |