| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke bruge min Emotiva UMC-1 til stereo. Det har jeg andet udstyr til
Så jeg er ud over stereo-performance.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Jeg tvivler bare på at en forforstærker til 5k gør det bare i nærheden af lige så godt som min Tag i stereo. Og hvis Audiolabén ikke er en kopi bare med hdmi så tvivler jeg desværre også lidt på den. Men hvis der er nogen der har erfaring med begge hører jeg meget gerne nærmere. Og er der en i Kbh-området der har lyst til at demonstrere noget Emotiva høre jeg også meget gerne nærmere.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
De fleste beskriver 8000ap som bedre end 8000av, som er en relabled TAG. Måske skulle du prøve at låne den ved hififreaks, de er flinke til at låne ud.
Sakset fra anden tråd:
Eric_J skrev:
StarTrek skrev:
Lige et par spørsmål:
Er Audiolab 8000AV 100% den samme som Tag McLaren AVR30 Audiolab´s kabinet ?
Er Audiolab 8000AP bare en Audiolab 8000AV med HDMI, og ellers lyd de 100% ens ?
Kan Audiolab 8000AP modtage Multikanals-PCM over HDMI ?
Hvilken er best Audiolab 8000AV eller Rotel RSP-1069 ? |
|
|
Audiolab 8000AV er 100% den samme som TMA AVR30.
Audiolab 8000AP er et helt nyt design som har været 3 år undervejs. 8000AP er en "High End" Audio forforstærker med HDMI, 8 kanals PCM (24bit/96KHz). Hvis man vil have surround og være istand til at nyde de nye formater, Blu-ray/ HD-DVD men ikke vil gå på kompromis med Stereo lyd kvaliteten så er Audiolab'en lige sagen.
8000AP'en er på markedet i England og skulle forhåbenligt snart komme i de Danske butikker.
Som sagt andet steds på dette forum så kommer den første test i Marts udgaven af What Hi-Fi.
Enkelte kunder i England er begyndt at udtrykke deres mening, her lidt fra "AVFORUMS"
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=6273724#post 6273724
Eric
IAG UK Limited
Huntingdon. UK
http://www.audiolab.co.uk/index.php
|
|
|
/Stig
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er én der er interesseret i en XPA-2, kan den købes billigt i Tyskland. XPA-2 til salg hos Audiogon
Jeg har lige kastet et blik på mit anlæg, og indset at jeg ikke rigtig har noget at brge den til. Det lokker ellers.  
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for en uges tid siden bestilt mig en UPA-2 til at assistere min Marantz 4001'er i kampen mod mine XTZ 99.26'ere 
Er der nogle af jer andre som har sådan en som kan sige mig om der er en kontakt hvorpå man skifter mellem 110V og 230V? Eller hvordan det hænger sammen?
Og så er det vel bare at tage nogle standard RCA-kabler(Phono-kabler) fra Pre-out på Marantzen og så ind i UPa-2'eren?
Derudover skriver de at den helst skal have sin egen stikkontakt. Er det et absolut must, eller kan den godt klare at køre i en stikdåse med lidt andre godter?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-Harder skrev:
Jeg har for en uges tid siden bestilt mig en UPA-2 til at assistere min Marantz 4001'er i kampen mod mine XTZ 99.26'ere 
Er der nogle af jer andre som har s�dan en som kan sige mig om der er en kontakt hvorp� man skifter mellem 110V og 230V? Eller hvordan det h�nger sammen?
Og s� er det vel bare at tage nogle standard RCA-kabler(Phono-kabler) fra Pre-out p� Marantzen og s� ind i UPa-2'eren?
Derudover skriver de at den helst skal have sin egen stikkontakt. Er det et absolut must, eller kan den godt klare at k�re i en stikd�se med lidt andre godter? |
|
|
Tillykke med det. Det er et godt valg  Jeg mener at den selv skifter efter hvilken strøm den modtager. Min kører ikke med sin egen stikkontakt. Det er ikke muligt hér i hjemmet. Held og lykke med den. Får du den sendt med ShopUSA? __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
C-Harder skrev:
|
Er der nogle af jer andre som har s�dan en som kan sige mig om der er en kontakt hvorp� man skifter mellem 110V og 230V? Eller hvordan det h�nger sammen?
Og s� er det vel bare at tage nogle standard RCA-kabler(Phono-kabler) fra Pre-out p� Marantzen og s� ind i UPa-2'eren?
Derudover skriver de at den helst skal have sin egen stikkontakt. Er det et absolut must, eller kan den godt klare at k�re i en stikd�se med lidt andre godter?
|
|
|
Tillykke med det. Det er et godt valg
Jeg ser også frem til at den dukker op 
Jeg mener at den selv skifter efter hvilken strøm den modtager.
Alletiders. Så vil jeg ikke bekymre mig om det. Og under alle omstændigheder vil jeg jo lige kigge lidt i brugsanvisningen når den kommer.
Min kører ikke med sin egen stikkontakt. Det er ikke muligt hér i hjemmet.
Det bliver nemlig også lidt besværligt i min lejlighed, så jeg ville bare lige høre om der var andre der havde gode erfaringer med at lade den dele stik.
Held og lykke med den. Får du den sendt med ShopUSA?
Ja jeg får den via ShopUSA. Jeg har læst en del i din tråd så du må stå som ansvarlig for mit nyeste indkøb 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-Harder skrev:
Delaney skrev:
C-Harder skrev:
|
Derudover skriver de at den helst skal have sin egen stikkontakt. Er det et absolut must, eller kan den godt klare at k�re i en stikd�se med lidt andre godter?
|
|
|
Tillykke med det. Det er et godt valg
Jeg ser ogs� frem til at den dukker op 
Jeg mener at den selv skifter efter hvilken str�m den modtager.
Alletiders. S� vil jeg ikke bekymre mig om det. Og under alle omst�ndigheder vil jeg jo lige kigge lidt i brugsanvisningen n�r den kommer. Jeg har lige tjekket det på hjemmesiden. Den skifter automatisk, så du sætter den bare til.
Min k�rer ikke med sin egen stikkontakt. Det er ikke muligt h�r i hjemmet.
Det bliver nemlig ogs� lidt besv�rligt i min lejlighed, s� jeg ville bare lige h�re om der var andre der havde gode erfaringer med at lade den dele stik.
Held og lykke med den. F�r du den sendt med ShopUSA?
Ja jeg f�r den via ShopUSA. Jeg har l�st en del i din tr�d s� du m� st� som ansvarlig for mit nyeste indk�b  Det er helt fint 
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt spørgsmål... Bare svar på det spørgsmål i nu kan.
1) Nogen der ved hvor mange watt 1 stk. Emotiva XPA-1 (monoblok) eller XPA-2 bruger når de står stand by eller der spilles meget lavt? Tænker på om mono blokken brænder 500 watt af i timen, for så bliver det sgu dyrt i elregningen at have to stk. stående.
2) Skal man bruge en for-forstærker til XPA-2 for at det spiller? Fx. USP-1
3) Kan de bestilles og bruges i vores 230 volt el net, eller skal der fikses et eller andet?
4) Nogen der har en ide om hvornår UMC-1 kommer på markedet? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Lidt spørgsmål... Bare svar på det spørgsmål i nu kan.
1) Nogen der ved hvor mange watt 1 stk. Emotiva XPA-1 (monoblok) eller XPA-2 bruger når de står stand by eller der spilles meget lavt? Tænker på om mono blokken brænder 500 watt af i timen, for så bliver det sgu dyrt i elregningen at have to stk. stående. Jeg ved ikke hvor meget de bruger, men det er i hvert fald ikke 500 watt, da de jo ikke er klasse A. Jeg vil nærmere tro noget i nærheden af 40 watt. Men prøv at sende en mail til hovedudvikleren (prøv lige at tænke over om der findes andre firmaer, hvor man kan det!!), hvis du vil have klart svar: lonnie@emotiva.com
2) Skal man bruge en for-forstærker til XPA-2 for at det spiller? Fx. USP-1 Ja det skal du 
3) Kan de bestilles og bruges i vores 230 volt el net, eller skal der fikses et eller andet? Alle deres produkter virker med både US-strøm og EU-strøm.
4) Nogen der har en ide om hvornår UMC-1 kommer på markedet? Emotiva siger ikke rigtig noget om det. 3-4 uger måske?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer om vi skal vælge 2 stk. 500 watt XPA-1 eller om 1 XPA-2 er tilstrækkeligt? Hvor meget kraft og kick oplever folk der er i Emotiva generelt?
Højttalerne bliver nok B&W 803. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W er kendt for goft at kunne lide noget kraft, men det er der altså også i en XPA-2. Jeg vil råde dig til at søge information på emotivalounge.com. Start eventuelt selv en tråd og spørg om råd. Det er et fint forum fuldt af venlige folk.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg husker, har jeg før læst at XPA-2 var rigeligt til at trække et sæt B&W.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men nu er der jo forskel på 'rigelig'og 'perfekt'.  Så hvis man har pengene til det, kan man jo lige så godt slå gækken løs. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vidst ingen der er i tvivl om at xpa-1 er sjovere men den koster godt nok også en del mere :)
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget om at fragomkostningerne til Danmark løber op i godt 1500 kr. pr. XPA-1 man køber, UD over selve det beløb man taster ind på ShopUSA ? Noget med at fragtmanden skal have de der godt 1500 kr. - eller har det intet på sig? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej du får det samlede beløb på shopusa og så sørger shopusa for at betale for fragten til din fordør.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
| nej du får det samlede beløb på shopusa og så sørger shopusa for at betale for fragten til din fordør. |
|
|
tak! __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er Emotiva egentlig i lyden?
Bliver det for harsh og skingert hvis man sætter nogle dali højttalere på Emotiva amps? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bump
Ingen bud på Emotivas lyd-type? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er vidst begrænset hvor mange kombinationer der er blevet stiftet erfaring med her i Danmark men hvis du spørger pænt kan du sikkert lave en test med nogle af dem der har importeret emotiva grej :)
|
| Til top |
|
| |