Emne: Emotiva ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nu ikke bekymre mig så meget mht garanti osv, de virker jo som regel sådanne produkter.
jeg er mere bekymret for hvordan det rent faktisk lyder, synes folk har en tendens til at være helt oppe i det råde felt fordi de øjner chancen til St
få "rigtig" Hifi til menneske penge, jeg siger ikke St emotiva er dårligt da jeg aldrig har hørt det. jeg ved bare at mange som er begejstret måske
kommer fra mindre "skod" anlæg og derfor bliver ellevilde, jeg var faktisk selv ved at hoppe på emotiva vognen men besluttede at lade være, også
fordi mit budget kan nå højere end emotiva måske...
det er ikke ment som at kritisere emotiva har som sagt aldrig hørt det, men man skal nok passe på ikke at blive grebet af stemningen og folk der
gejler hinanden lidt op for sådan virker det lidt på mig engang imellem, og emotivas design er jo også appealerende, men det er jo nok bevidst
med de lækre blå leds osv. det siger jo ik noget om lyden...
ved ik hvad i andre siger???
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne måske komme med en lille opfordring til nogle danske butikker om at starte at forhandle Emotiva?  Jeg har løbende holdt øje med Emotiva gennem længere tid, og afventer deres UMC-1 med STORE forventninger. En HD processor til $699!!! Det kan vist ikke gøres meget billigere? Kun Outlaw produkterne kan delvist matche Emotiva - men Outlaw er uden 220/230V omstilling. De virker "mistænkeligt" billige med deres produkter, men jeg har endnu ikke kunnet finde en negativ anmeldelse nogle steder - måske er vi forbrugere bare heldige og nogen har fundet en måde atlevere gode produkter til gode priser til os?  Jeg håber i hvert fald på det bedste, og så snart vi kommer ind i det nye år, så står jeg på ordresedlen hos Emotiva.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, umiddelbart så er Emotiva og mange andre producenter beviser på, at det ikke behøver at koste astronomiske beløb for at opnå god lyd i stuen. Jeg er jo selv stadig overrasket over, hvor godt mine højttalere lyder...og jeg gik endda selv fra et anlæg i den dyre ende af skalaen.
Det kan være at jeg lige skulle presse min far til at købe Emotiva, da han mangler et nyt anlæg.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Delaney skrev:
S� er UMC-1 endelig i produktion. De f�rste enheder er i USA midt i November.   
Citat fra ejeren af Emotiva:
Hi everyone, Well, here I am in China; very tired and so very happy...
I've spent the last week looking at, reviewing, and listening to the results of Lonnie's teams work on the UMC-1. Wow.
The
UMC-1 is done. It works. It works well. Better than well! The sound
quality is beyond reproach. The video is stunning. The hardware and
software are rock solid. The UMC-1 is a pleasure to use. It's so smooth
and quick to respond to commands. No issues, no glitches, no noises,
just pure digital bliss.
All functionality is completely enabled and the platform runs so smoothly it is a joy to behold.
I've officially released it to production. The first units will arrive in the USA in mid November. We have non stop production planned over the next three months. We should have all pre-orders filled in January at the latest.
The wait is over. Really! 
I'll have much more to say then I get back to the states on Tuesday.
Thank you for keeping the faith and believing in us. It means everything to us.
A
special thank you Lonnie, Michael, David, Vikram, Shakreet, Mr. Li, Mr.
Lo, Brian, Elaine, Mr. York, EVERYONE who has worked so hard over the
last three years on this project.
I'm so happy and proud of our team!! We're in business baby!!! Best regards, Big Dan
|
|
|
Sp�ndende . Jeg g�r og venter p� den XPA-2 jeg har bestilt, s� m� vi se om det f�rer til endnu en bestilling 
|
|
|
Så de har fået den afsendt?! Det lyder godt. Så er det bare at vente i spænding  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
| AM-E - de tilbyder at teste produktet inden de sender afsted hvis du er fra EU, p� den m�de er det kun fejl der opst�r ved brug/misbrug af enheden. Hvis man vil spare penge kan man jo fors�ge at f� den lavet her i Danmark men ellers kan man bruge nogle af de mange tusing kroner man har sparet hvis man skulle k�be tilsvarende produkt her i Danmark til at sende den frem og tilbage :)
|
|
|
Når man køber ved Emotiva kan man i princippet sige at man frasiger sig garantien, idet det jo ikke rigtig er en mulighed at sende noget tilbage til dem. MEN, Emotiva er meget flinke til at hjælpe. Og husk at det er en fordel at chef-designeren Lonnie kun er en e-mail væk. 9 ud af 10 gange vil han kunne diagnostisere et evt. problem og sende de nødvendige reservedele. Desuden har Emotivas udstyr en fejlrate på omkring 1%, hvilket er meget lavt for branchen. Så alt i alt betragter jeg ikke risikoen for at noget går helt galt som særlig stor. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
jeg ville nu ikke bekymre mig s� meget mht garanti osv, de virker jo som regel s�danne produkter.
jeg er mere bekymret for hvordan det rent faktisk lyder, synes folk har en tendens til at v�re helt oppe i det r�de felt fordi de �jner chancen til St
f� "rigtig" Hifi til menneske penge, jeg siger ikke St emotiva er d�rligt da jeg aldrig har h�rt det. jeg ved bare at mange som er begejstret m�ske
kommer fra mindre "skod" anl�g og derfor bliver ellevilde, jeg var faktisk selv ved at hoppe p� emotiva vognen men besluttede at lade v�re, ogs�
fordi mit budget kan n� h�jere end emotiva m�ske...
det er ikke ment som at kritisere emotiva har som sagt aldrig h�rt det, men man skal nok passe p� ikke at blive grebet af stemningen og folk der
gejler hinanden lidt op for s�dan virker det lidt p� mig engang imellem, og emotivas design er jo ogs� appealerende, men det er jo nok bevidst
med de l�kre bl� leds osv. det siger jo ik noget om lyden...
ved ik hvad i andre siger??? |
|
|
Det er selvfølgelig sundt at være skeptisk, så det skal du have ret til. Jeg har selv tidligere haft noget rimeligt seriøst grej (eksempelvis NAD S300/S500) er jeg er ellevild med Emotiva  Der er efterhånden så meget Emotiva udstyr i DK, at der nok er noget i nærheden af dig, hvis du skulle ønske at give det et lyt. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Man kunne m�ske komme med en lille opfordring til nogle danske butikker om at starte at forhandle Emotiva? 
Jeg har l�bende holdt �je med Emotiva gennem l�ngere tid, og afventer deres UMC-1 med STORE forventninger.
En HD processor til $699!!! Det kan vist ikke g�res meget billigere? Kun Outlaw produkterne kan delvist matche Emotiva - men Outlaw er uden 220/230V omstilling.
De virker "mist�nkeligt" billige med deres produkter, men jeg har endnu ikke kunnet finde en negativ anmeldelse nogle steder - m�ske er vi forbrugere bare heldige og nogen har fundet en m�de atlevere gode produkter til gode priser til os? 
Jeg h�ber i hvert fald p� det bedste, og s� snart vi kommer ind i det nye �r, s� st�r jeg p� ordresedlen hos Emotiva.
|
|
|
Der findes ingen butikker der sælger Emotiva grej, idet man kun kan købe det via nettet eller på deres kontor/lager i Franklin TN. Så det bliver nok svært at overtale de til at åbne op for den slags. Men der har du jo så lige præcis også grunden til at de sælger deres udstyr "mistænkeligt" billigt: Emotiva ejes af Dan Laufmann, der i mange (~30) år har udviklet grej for andre af de store navne. Han ejer fabrikker i Kina der producerer udstyr for disse andre firmaer, og det er på disse fabrikker at Emotiva bliver produceret. Derfra ryger det til deres kontor/lager, hvor du så kan købe det. Der er med andre ingen mellemmand eller andre fordyrende led. Desuden har Dan Laufmann fastlagt den strategi at han hellere vil sælge i stort volumen med lille fortjeneste, end prissætte det samme udstyr som et nicheprodukt til en eksorbitant pris. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Tommy21 skrev:
jeg ville nu ikke bekymre mig s� meget mht garanti osv, de virker jo som regel s�danne produkter.
jeg er mere bekymret for hvordan det rent faktisk lyder, synes folk har en tendens til at v�re helt oppe i det r�de felt fordi de �jner chancen til St f� "rigtig" Hifi til menneske penge, jeg siger ikke St emotiva er d�rligt da jeg aldrig har h�rt det. jeg ved bare at mange som er begejstret m�ske kommer fra mindre "skod" anl�g og derfor bliver ellevilde, jeg var faktisk selv ved at hoppe p� emotiva vognen men besluttede at lade v�re, ogs� fordi mit budget kan n� h�jere end emotiva m�ske...
det er ikke ment som at kritisere emotiva har som sagt aldrig h�rt det, men man skal nok passe p� ikke at blive grebet af stemningen og folk der gejler hinanden lidt op for s�dan virker det lidt p� mig engang imellem, og emotivas design er jo ogs� appealerende, men det er jo nok bevidst med de l�kre bl� leds osv. det siger jo ik noget om lyden...
|
|
Det er selvfølgelig sundt at være skeptisk, så det skal du have ret til. Jeg har selv tidligere haft noget rimeligt seriøst grej (eksempelvis NAD S300/S500) er jeg er ellevild med Emotiva 
Der er efterhånden så meget Emotiva udstyr i DK, at der nok er noget i nærheden af dig, hvis du skulle ønske at give det et lyt.
|
|
|
Som sagt vil jeg jo ikke kritisere nogdet jeg ikke har hørt, og det er da muligt at det lyder rigtig godt, det ser da ud til at være lækkert udført og det hele, jeg mener bare at nogen gange kan det virke lidt "hyped" og folk er helt vilde med at de kan få billigt "seriøst" hifi, jeg mener bare man måske lige skal passe på ikke at blive forblændet af prisen og specsne, jeg var selv ved at hoppe på emotive, men i enden købte jeg mig parasound hele vejen rundt, 2x a23 1x a21 og en c2 processor (min profil bliver snat updated med billeder), det blev en langt dyrere løsning, men jeg havde en a23 i forvejen og valgte derfor parasound komplet som 6.1 system.... __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Delaney skrev:
Tommy21 skrev:
jeg er mere bekymret for hvordan det rent faktisk lyder, synes folk har en tendens til at v�re helt oppe i det r�de felt fordi de �jner chancen til St f� "rigtig" Hifi til menneske penge, jeg siger ikke St emotiva er d�rligt da jeg aldrig har h�rt det. jeg ved bare at mange som er begejstret m�ske kommer fra mindre "skod" anl�g og derfor bliver ellevilde, jeg var faktisk selv ved at hoppe p� emotiva vognen men besluttede at lade v�re, ogs� fordi mit budget kan n� h�jere end emotiva m�ske...
det er ikke ment som at kritisere emotiva har som sagt aldrig h�rt det, men man skal nok passe p� ikke at blive grebet af stemningen og folk der gejler hinanden lidt op for s�dan virker det lidt p� mig engang imellem, og emotivas design er jo ogs� appealerende, men det er jo nok bevidst med de l�kre bl� leds osv. det siger jo ik noget om lyden...
|
|
Det er selvf�lgelig sundt at v�re skeptisk, s� det skal du have ret til. Jeg har selv tidligere haft noget rimeligt seri�st grej (eksempelvis NAD S300/S500) er jeg er ellevild med Emotiva 
Der er efterh�nden s� meget Emotiva udstyr i DK, at der nok er noget i n�rheden af dig, hvis du skulle �nske at give det et lyt.
|
|
|
Som sagt vil jeg jo ikke kritisere nogdet jeg ikke har h�rt, og det er da muligt at det lyder rigtig godt, det ser da ud til at v�re l�kkert udf�rt og det hele, jeg mener bare at nogen gange kan det virke lidt "hyped" og folk er helt vilde med at de kan f� billigt "seri�st" hifi, jeg mener bare man m�ske lige skal passe p� ikke at blive forbl�ndet af prisen og specsne, jeg var selv ved at hoppe p� emotive, men i enden k�bte jeg mig parasound hele vejen rundt, 2x a23 1x a21 og en c2 processor (min profil bliver snat updated med billeder), det blev en langt dyrere l�sning, men jeg havde en a23 i forvejen og valgte derfor parasound komplet som 6.1 system.... |
|
|
Det Parasound ser også virkelig lækkert ud. Tillykke med det  Her er et link til en som ser skiftet fra noget Emotiva udstyr til Parasound grej. Det er godt nok serien lige under din, men det kan alligevel have relevans: http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?action=display& amp;board=newgear&thread=4448&page=1 __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvorfor min computer bliver ved med at kludre i de danske bogstaver. Det beklager jeg
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 - hedder din far maersk siden du har råd til noget der er bedre end emotiva ? ;) det er ikke småting jeg har set folk har skiftet fra og gået over til emotiva.
daniels - emotiva står selv for alt deres salg, det er også grunden til de er så billige.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
Tommy21 - hedder din far maersk siden du har råd til noget der er bedre end emotiva ? ;) det er ikke småting jeg har set folk har skiftet fra og gået over til emotiva.
daniels - emotiva står selv for alt deres salg, det er også grunden til de er så billige.
|
|
|
????, for emotiva er jo verdens bedste grej eller??, jeg vil trække mig fra denne tråd da jeg allerede oplever præcis hvad jeg prøver at beskrive....
Ønsker alle held og lykke med deres emotiva grej, det er sikkert lækkert men har selv valgt noget andet... __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 - der findes ikke noget der er verdens bedste og der er skam plads til alle herinde. Jeg roser ikke emotiva ud over hvad de kan leve op til. Jeg fortæller dig bare at jeg har set mange overraskende skift inde på emotiva forum.
nå ja den med maersk hørte sammen med min smiley i tilfælde af at du overså den...
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se hvad jeg lige har fået fra Emotiva  October 28, 2009
Dear Friend,
You are receiving this email to confirm your status as a member of our UMC-1 preorder list.
The
UMC-1 is now in full production. It will begin shipping in late
November, and we plan to satisfy our preorder list in an efficient and
timely manner.
To confirm your wish to purchase a UMC-1 or be removed from the list, p lease got to: censur and fill out the form within the next 48 hours.
If you choose to remain on the list, you will receive an email confirmation.
Many thanks,
Emotiva Audio Corporation
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice :)
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Tommy21 skrev:
Delaney skrev:
Tommy21 skrev:
|
|
Det er selvf�lgelig sundt at v�re skeptisk, s� det skal du have ret til. Jeg har selv tidligere haft noget rimeligt seri�st grej (eksempelvis NAD S300/S500) er jeg er ellevild med Emotiva 
Der er efterh�nden s� meget Emotiva udstyr i DK, at der nok er noget i n�rheden af dig, hvis du skulle �nske at give det et lyt.
|
|
|
Som sagt vil jeg jo ikke kritisere nogdet jeg ikke har h�rt, og det er da muligt at det lyder rigtig godt, det ser da ud til at v�re l�kkert udf�rt og det hele, jeg mener bare at nogen gange kan det virke lidt "hyped" og folk er helt vilde med at de kan f� billigt "seri�st" hifi, jeg mener bare man m�ske lige skal passe p� ikke at blive forbl�ndet af prisen og specsne, jeg var selv ved at hoppe p� emotive, men i enden k�bte jeg mig parasound hele vejen rundt, 2x a23 1x a21 og en c2 processor (min profil bliver snat updated med billeder), det blev en langt dyrere l�sning, men jeg havde en a23 i forvejen og valgte derfor parasound komplet som 6.1 system....
|
|
|
Det Parasound ser også virkelig lækkert ud. Tillykke med det 
Her er et link til en som ser skiftet fra noget Emotiva udstyr til Parasound grej. Det er godt nok serien lige under din, men det kan alligevel have relevans:
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?action=display& amp; amp;board=newgear&thread=4448&page=1
|
|
|
Jeg kan personligt ikke se relevansen. Problemet for ham er ikke lyden. Det er, at hans Parasound grej er defekt! Og man kan altså få en mandags-model indenfor ALLE mærker. __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
En HD processor til $699!!! Det kan vist ikke gøres meget billigere?
|
|
|
Jeg kan ikke udtale mig om lyden, men jeg forstår ikke rigtigt at man himler sådan op over selve dét at man kan få en forforstærker til, hvad, 5000,- med det hele? Du kan få surround-receivere med pre-out på alle kanaler ned til 3000,-. Så siger folk "jamen det er jo ikke en forforstærker". Nej, du får en 7-kanals effektforstærker _med_ i prisen - hvorfor er det så at 5000,- er så revolutionerende billigt for at slippe for dén? Al respekt for at man synes man får meget lyd for pengene, men selve konceptet er ikke i sig selv billigt, sammenlignet med hvor meget man får for pengene i almindelige mærkevare-surroundreceivere. Der kan være bestemte features frem og tilbage mellem produkterne, men kigger man på hvor meget elektronik man får for pengene, så er der ikke noget usædvanligt i det.
At de sælger direkte til slutbrugerne gør ikke nødvendigvis produktet billigere end online-salg af mærkevare produkter. Online-forhandlere har ofte så lav avance, at dén besparelse producenten kan have ved at sælge direkte, forsvinder i den ekstra medarbejderstab, administration og markedsføring der skal stables på benene for at ramme slutbrugerne. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
daniels skrev:
|
|
|
Jeg kan ikke udtale mig om lyden, men jeg forstår ikke rigtigt at man himler sådan op over selve dét at man kan få en forforstærker til, hvad, 5000,- med det hele? Du kan få surround-receivere med pre-out på alle kanaler ned til 3000,-. Så siger folk "jamen det er jo ikke en forforstærker". Nej, du får en 7-kanals effektforstærker _med_ i prisen - hvorfor er det så at 5000,- er så revolutionerende billigt for at slippe for dén? Al respekt for at man synes man får meget lyd for pengene, men selve konceptet er ikke i sig selv billigt, sammenlignet med hvor meget man får for pengene i almindelige mærkevare-surroundreceivere. Der kan være bestemte features frem og tilbage mellem produkterne, men kigger man på hvor meget elektronik man får for pengene, så er der ikke noget usædvanligt i det.
At de sælger direkte til slutbrugerne gør ikke nødvendigvis produktet billigere end online-salg af mærkevare produkter. Online-forhandlere har ofte så lav avance, at dén besparelse producenten kan have ved at sælge direkte, forsvinder i den ekstra medarbejderstab, administration og markedsføring der skal stables på benene for at ramme slutbrugerne. |
|
|
men kan man så bruge forstærkeren i en 3000 kroners receiver til noget ? jeg vil svare nej og hvis man kigger på ting i emotiva klassen vil jeg tro alle svarer nej ;) så kan man så overveje om hvem der laver den bedste pre/pro, emotiva til 5000 eller en entry level receiver til 3000 ? igen er jeg ikke i tvivl om hvad mit svar er ;)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
daniels skrev:
|
|
|
At de sælger direkte til slutbrugerne gør ikke nødvendigvis produktet billigere end online-salg af mærkevare produkter. Online-forhandlere har ofte så lav avance, at dén besparelse producenten kan have ved at sælge direkte, forsvinder i den ekstra medarbejderstab, administration og markedsføring der skal stables på benene for at ramme slutbrugerne. |
|
|
Din argument har et præmis som du ikke har gjort klart: UMC-1 er ikke i bedre kvalitet end hvad man kan opnå med en entry-level receiver. Kun hvis det præmis er sandt giver dit indlæg mening. Det mener jeg personligt ikke det er. Men prøv evt. at tjekke anmeldelser af deres tidligere pre-pro LMC-1, som jeg er den glade indehaver af: http://www.audioholics.com/reviews/amplifiers/emotiva-ultra- theater-series__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
AV Precision skrev:
daniels skrev:
| En HD processor til $699!!! Det kan vist ikke gøres meget billigere? |
|
|
Jeg kan ikke udtale mig om lyden, men jeg forstår ikke rigtigt at man himler sådan op over selve dét at man kan få en
forforstærker til, hvad, 5000,- med det hele? Du kan få surround-receivere med pre-out på alle kanaler ned til 3000,-. Så
siger folk "jamen det er jo ikke en forforstærker". Nej, du får en 7-kanals effektforstærker _med_ i prisen - hvorfor er det så
at 5000,- er så revolutionerende billigt for at slippe for dén? Al respekt for at man synes man får meget lyd for pengene,
men selve konceptet er ikke i sig selv billigt, sammenlignet med hvor meget man får for pengene i almindelige mærkevare-
surroundreceivere. Der kan være bestemte features frem og tilbage mellem produkterne, men kigger man på hvor meget
elektronik man får for pengene, så er der ikke noget usædvanligt i det.
At de sælger direkte til slutbrugerne gør ikke nødvendigvis produktet billigere end online-salg af mærkevare produkter.
Online-forhandlere har ofte så lav avance, at dén besparelse producenten kan have ved at sælge direkte, forsvinder i den
ekstra medarbejderstab, administration og markedsføring der skal stables på benene for at ramme
slutbrugerne. |
|
|
men kan man så bruge forstærkeren i en 3000 kroners receiver til noget ? jeg vil svare nej og
hvis man kigger på ting i emotiva klassen vil jeg tro alle svarer nej ;)så kan man så overveje om hvem der laver den bedste
pre/pro, emotiva til 5000 eller en entry level receiver til 3000 ? igen er jeg ikke i tvivl om hvad mit svar er ;) |
|
|
Hvad baserer du dette på? Har du prøvet Emotiva'en? evt sammenlignet den med andre lignende produkter?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|