Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Emotiva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Delaney skrev:
Tommy21 skrev:
igen er vi tilbage til at folk roser dem pga andres erfarringer og ikke sine egne....  hvem har i�vrigt sagt ovenst�ende, han er tilsyneladende villig til at sende en emotiva amp med fedexs for at sammenligne, det lyder da underligt ????

Som jeg skrev er det indehaveren af Emotiva, som jeg har sakset fra. Dan Laufmann hedder han.

Det vil sige at det er Ejeren af Emotiva som siger at Emotiva er godt med andre ord???? Den copy paste kan vi vel ikke bruge til s� meget s�....???

Jeg er n�sten sikker p� at ejeren af Cary mener at deres produkter er bedre ogs�???

Hvilket anl�g kom du fra f�r du fik emotiva????

Men du må da give mig at det tyder på at Emotiva ikke er rent luftkastel og Kejserens nye Klæder?!

Jeg har tidligere haft en relativt seriøs Sony-stereoforstærker, som blev afløst af en NAD S300. Så havde jeg en kort overgang Trends TA-10.1 forstærkere, og nu altså Emotiva.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Tommy21 skrev:

Delaney skrev:
Tommy21 skrev:
igen er vi tilbage til at folk roser dem pga andres erfarringer og ikke sine egne....  hvem har i�vrigt sagt ovenst�ende, han er tilsyneladende villig til at sende en emotiva amp med fedexs for at sammenligne, det lyder da underligt ????

Som jeg skrev er det indehaveren af Emotiva, som jeg har sakset fra. Dan Laufmann hedder han.

Det vil sige at det er Ejeren af Emotiva som siger at Emotiva er godt med andre ord???? Den copy paste kan vi vel ikke bruge til s� meget s�....???

Jeg er n�sten sikker p� at ejeren af Cary mener at deres produkter er bedre ogs�???

Hvilket anl�g kom du fra f�r du fik emotiva????

Men du må da give mig at det tyder på at Emotiva ikke er rent luftkastel og Kejserens nye Klæder?!

Jeg har tidligere haft en relativt seriøs Sony-stereoforstærker, som blev afløst af en NAD S300. Så havde jeg en kort overgang Trends TA-10.1 forstærkere, og nu altså Emotiva.

Det ser helt sikkert lækkert ud, men jeg tror måske der er mange, hva skal man sige hifi nybegyndere som ikke er parat til, at smide de helt store penge på bordet som ser det lidt som en "genvej" til seriøs hifi til billige penge, og tror derfor der er mange som er begejstrede fordi de måske kommer fra noget "dårligt", men jeg siger ikke at det er alle, men hvis jeg var hifi "rookie" ville jeg da absolut let kunne hoppe på emotiva og håbe på det bedste, jeg er da helt sikker på det er SUPER godt til prisen, men jeg tvivler på det kan hamle op med f.eks min parasound a 21 og c2 processor til stereo, læste faktisk tror det var på recordere om en gut som var så begejstret og havde bestilt en xpa2 og sammenlignet den mod en nad s300 eller hvca den hed kan ik lige huske modellen, men ihvertfald måtte han krybe til korset og sige at emotivaen fik baghjul, kan ik lige huske om den hed s300 eller hvad den hed.....

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt huske sammenligningen. Det var en NAD S200 han sammenlignede med.

Men jeg er også sikker på at dit Parasound udstyr er lækkert. God fornøjelse med det. 

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

hvordan er deres højttalere???, synes den som hedder erm-6.2 kunne være interessant som bagkanaler hvis den altså lyder godt, har selv en martin logan fresco som center, men det bliver lidt dyrt med martin logan hele vejen rundt..... er der nogen som har erm-6.2???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hvis du endelig vil have Emotiva som baghøjttalere, giver det så ikke mere mening at tage nogle ERD-1, som jo er dipole/bipole højttalere? De er endda på tilbud nu til $269.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Hvis du endelig vil have Emotiva som baghøjttalere, giver det så ikke mere mening at tage nogle ERD-1, som jo er dipole/bipole højttalere? De er endda på tilbud nu til $269.

Spørgsmålet er om det er det bedste resultat også til side højttalere eller om det ville vøre bedre med erm 6.2 i siderne og erd1 som bagkanal som så "spreder" lyden lidt ud til siderne.....???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

jala skrev:
AV Precision - det er den billigste processor på markedet så ;) det kan godt være du kan finde en billigere receiver men ikke en processor :P

Jeg påpeger bare det ironiske i at man tager effekt-delen ud af en surround-forstærker, kalder det en processor, og så forventer folk per automatik at det er et high-end produkt. Firkantet sagt ja, men igen - jeg omtaler ikke ydelsen, udelukkende tesen om at det er " unikt meget for pengene", det kan jeg ganske enkelt ikke se at det er, eftersom du kan få tilsvarende funktionalitet mange andre steder. Hvis man lige præcist har brug for dét Emotiva leverer, og ikke dét en surround-receiver leverer, så er det naturligvis dén man skal købe, det sætter jeg slet ikke spørgsmålstegn ved. Jeg siger bare at jeg ikke kan se at man får unikt meget hardware for pengene, i forhold til så meget andet.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

polmann skrev:
Min XPA-2 blev sendt afsted i går, så jeg kan da lige give en update når den kommer

Det kunne være interessant at høre hvilket setup du kommer fra/har????

Problemet med sådan at bestille i blinde kan være at selv om man bliver skuffet vil man måske overbevise sig selv om det modsatte,man vil jo ikke føle sig snydt, jeg siger ikke det nødvendigvis er tilfældet med dig, men sådan vil det nok tit være og derfor tror jeg der er "for mange" der er begejstret for emotiva netop pga. at det bliver solgt direkte til folk uden de kan lytte på det.

Tommy

Jeg kommer fra følgende (noget af det trænger til en udskiftning, men det må komme lidt senere):

Denon AVR-3803
Denon DVD-5000
Denon DVD-2900
NAD T975
Dali Evidence 870

og det er pt. kun min NAD T975 der bliver udskiftet.

Om jeg bliver skuffet skal jeg nok give en tilbagemelding på når jeg har modtaget den og lyttet til den.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
polmann skrev:
Min XPA-2 blev sendt afsted i går, så jeg kan da lige give en update når den kommer

Spændende!

Et fyldigt sammendrag af lyden vil være guld

Jeg skal prøve

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Tommy21 skrev:

polmann skrev:

Problemet med sådan at bestille i blinde kan være at selv om man bliver skuffet vil man måske overbevise sig selv om det modsatte,man vil jo ikke føle sig snydt, jeg siger ikke det nødvendigvis er tilfældet med dig, men sådan vil det nok tit være og derfor tror jeg der er "for mange" der er begejstret for emotiva netop pga. at det bliver solgt direkte til folk uden de kan lytte på det.

Tommy

Jeg kommer fra følgende (noget af det trænger til en udskiftning, men det må komme lidt senere):

Denon AVR-3803
Denon DVD-5000
Denon DVD-2900
NAD T975
Dali Evidence 870

Om jeg bliver skuffet skal jeg nok give en tilbagemelding på når jeg har modtaget den og lyttet til den.

Ok, så bliver det jo spændende om emotivaen er bedre tilstero brug en nad`en er...?

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
polmann skrev:
Tommy21 skrev:

polmann skrev:

Tommy

Denon AVR-3803
Denon DVD-5000
Denon DVD-2900
NAD T975
Dali Evidence 870

Ok, så bliver det jo spændende om emotivaen er bedre tilstero brug en nad`en er...?

Ja det må tiden vise.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Tommy21 skrev:
polmann skrev:
Tommy21 skrev:

polmann skrev:

Tommy

Denon AVR-3803
Denon DVD-5000
Denon DVD-2900
NAD T975
Dali Evidence 870

Ja det må tiden vise.

Hvis den ikke er hvad gør du så???

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Men lyd er jo individuelt, og ikke nødvendigvis afhængig af prisen man betaler for det.
Jeg vil dog sige at jeg ikke er forud indtaget af Emotiva, og vil lytte kritisk til den når den kommer.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
polmann skrev:
Tommy21 skrev:
polmann skrev:
Tommy21 skrev:

polmann skrev:

Tommy

Denon AVR-3803
Denon DVD-5000
Denon DVD-2900
NAD T975
Dali Evidence 870

Ja det må tiden vise.

Hvis den ikke er hvad gør du så???

Som jeg ser det er der to muligheder. Enten kan den sendes retur til Emotiva, eller også kan den sælges videre. Hvis den skal sendes retur, ja så koster det nogle penge, men det skal ikke være alt afgørende for om jeg vil sende den retur.

Jeg ser dog ingen grund til at male fanden på væggen før han er der.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg håber da dubliver glad for den, og ikke overbeviser dig selv om du er glad hvis ikke du er.....Vi venter spændt...

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Jeg håber da dubliver glad for den, og ikke overbeviser dig selv om du er glad hvis ikke du er.....Vi venter spændt...

Som sagt, så forholder jeg mig kritisk til det, og har ikke i sinde at prøve at overbevise mig selv om noget som helst. Jeg ved hvad jeg kan lidt at lytte til.

Jeg ville mene problemet med, at man prøver at overbevise sig selv om at noget lyder godt, vil være større hvis man har betalt kassen for noget frem for det modsatte. Men som sagt så er det jo ikke ens betydende med at bygge- og lyd-kvaliteten nødvendigvis er dårlig fordi man har betalt lidt for et produkt, eller at noget nødvendigvis er skide godt fordi det er meget dyrt.

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Tommy21 - nu er det måske heller ikke helt fair at sammenligne emotivas entry level med parasound til 5-10 gange prisen ? :) måske det ville være lidt sjovere at sammenligne den kommende processor XMC-1 og MPS-2 med dit setup :) det sker nok desværre aldrig men det kunne være sjovt.
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

jala skrev:
<span ="bold">Tommy21 - nu er det måske heller ikke helt fair at sammenligne emotivas entry level med
parasound til 5-10 gange prisen ? :) måske det ville være lidt sjovere at sammenligne den kommende processor XMC-1 og
MPS-2 med dit setup :) det sker nok desværre aldrig men det kunne være sjovt.</span>

Det da fint fair. Pointen er at finde noget som gør det godt til prisen. Hvis man så ikke sammenligner med dyrere grej, er der
ikke noget ved det alligevel :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

selv parasound reklamere med at emotiva er godt til prisen ;)

http://www.parasound.com/pdfs/review/2100-2250.pdf

sådan som jeg læser det er parasound løsningen kun marginalt bedre men koster så også 30% mere end emotiva løsningen.

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

rskriver - det er rigtigt nok men hvis parasound nu også gør det godt til prisen er det klart at parasound måske ville vinde :)

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes