| Forfatter |
|
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har 'heldigvis' først været sent hjemme de sidste par dage, men nu tror jeg også snart den bare bliver sat til  Har mails ude hos både support og Lonnie men ikke noget svar endnu. Har et lille problem med at den slider hvor man vælger mellem 115v/230v spænding tilsyneladende er blevet vendt på hovedet (selve plastik delen). Så når man skubber den til 115V så står der 230 og omvendt. Sammenligner man tekstretningen med deres produkt billeder så er plastik dimsen nok bare blevet roteret 180 grader, men kan ikke udelukke at den bare er indrettet ulogisk... Har du ellers fået afprøvet hvordan UPA-2'en klarer Vienn'erne?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan forstå fra Loungen at du har fået den sat til nu. Det lyder som om at det er hele strøm skifte enheden der vender på hovedet så. Mærkeligt.  Men det er super at det virker. Endte du med at sætte den til jord? Jeg har også skrevet til Lonnie og spurgt om jord er nødvendig, for det tror jeg nemlig ikke jeg har mulighed for at byde den, hvis jeg får fingrene i én engang. Lad os endelig høre hvad du synes om den. Jeg opdaterer min bio-tråd nu hvor jeg har UPA-2'en til at trække mine Viennaer.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører den uden jord, hvilket foreløbigt ser ud til at virke uden problemer  Er lidt skuffet over at jeg endnu ikke har fået et svar fra Emotiva's support (3 dage). Kunne let blive rigtigt grimt med den forkert monterede spændingsvælger, men i det mindste ser det ud til at forstærkeren er bygget godt nok til at overleve det  På lydsiden er jeg derimod godt tilfreds. Jeg har endnu ikke lavet så mange direkte sammenligninger med Onkyo'en, men RPA-2'en har helt klart givet et løft til både mellemtone og bas, samt en smule bedre adskillelse af de enkelte elementer i musikken. Et sted med klart observerbar forbedring er lyden af trommer. Med onkyo'en får mange trommeanslag næsten karakter af et anslag på et streng instrument, mens lyden med RPA'en er meget mere sprød og korrekt. Jeg kan derudover skrue helt op til mit personlige max-lydtryk uden at forstærkeren clipper, hvilket onkyo'en ikke kunne klare. I forhold til bas har jeg tidligere hørt en integreret nad forstærker til omkring 8k på mine højtalere, og den leverede en hel del mere punch i bassen. For mig er det af mindre betydningen, da bassen på mine små helicon både er begrænset i dybden og temmeligt mudret, og jeg derfor alligevel vil lade en sub overtage den del senere. (Jeg har dog klart mere bas end med onkyo'en rent). Stereo perspektiv... effekter hvor instrumenter flyttes mellem højtalerne virker mere præcise, men stemmer i musical numre virker til at komme fra et større område og være mindre rolige end når jeg kører direkte på onkyo'en. Planlægger at høre masser af musik i weekenden, så må se hvad jeg siger derefter
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har længe luret på Emotivas logo, som virkede ret bekendt, uden at jeg lige kunne komme i tanke om hvor fra.. indtil jeg sad og bladrede lidt rundt på Electrocompaniets side... Tyv hugget stjålet er vidst ikke nogen underdrivelse!
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er da ikke. Tag dig sammen
__________________ /Stefan
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Har længe luret på Emotivas logo, som virkede ret bekendt, uden at jeg lige kunne komme i tanke om hvor fra.. indtil jeg sad og bladrede lidt rundt på Electrocompaniets side... Tyv hugget stjålet er vidst ikke nogen underdrivelse!  |
|
|
De ligner jo hinanden pænt meget. På den anden side er der altså ikke mange måder at udforme et "e" på 
Jeg tror nu heller ikke at de har kigget den vej.
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Champ skrev:
| Nej det er da ikke. Tag dig sammen
|
|
|
Tag dig da selv sammen. Du kan da ikke benægte at ligheden er slående, både hvad udformning og farve angår. __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Stephan.Brandt Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh Champ der tror jeg sgu også jeg holder med Predator  BTW jeg vil gerne hører fra jer andre mht erfaringer med Emotiva. Har været lige så glade for jeres, emotiva produkter, som jeg har for min..
__________________ Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også tænkt på det, og ved at Lonnie på et tidspunkt arbejdede i Norge. Modelbetegnelserne ligger også ret meget op ad hinanden.
|
| Til top |
|
| |
NichlasKofoed Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey "Emo-geeks"  Jeg har luret lidt på UMC-1 & UPA-7, men er bange for det ikke kan være i mit rig  Dér jo ingen dimension beskrivelse på UMC-1, mit rig-rum er knap 30cm højt. Ville det kunne være der? (De to andre rum er i brug  )
__________________ Mvh Nichlas.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nichlas UMC-1 kommer til at have samme mål som LMC-1. Dvs den bliver 102 mm høj. Så det bliver intet problem. UPA-7 er dobbelt så høj som UMC-1.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville jeg få problemer med varme? Køber du også UMC-1 når den kommer?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
NichlasKofoed skrev:
Ville jeg få problemer med varme? Køber du også UMC-1 når den kommer? 
|
|
|
Du får absolut ingen problemer med varme. Emotiva designer deres apparater til at køre meget køligt. Mine har aldrig været over 30 grader vil jeg skyde på. Jeg regner bestemt med at jeg køber en UMC-1. Jeg håber ikke det varer længe endnu. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder bare perfekt! Det er virkelig noget lækkert grej, regner med at mit skal spille sammen med Monitor Audio Silver serien
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der har fået lavet flere tests af deres udstyr ? evt. købt mere ?
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en XPA-5 på vej og måske også en XPA-2 inden længe. Jeg skal nok lige skrive et par ord når det hele er ankommet.
__________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sejrup - endelig en der køber noget jeg har gået og overvejet. Jeg glæder mig meget til at høre din mening om den.
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja håber oss snart de får fingeren ud hos Shopusa. 40,8 kg der venter på at blive sendt til dk sammen med en buttkicker. Glæder mig
__________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er RPA-2 blevet af? Sidder jeg og sover eller er den godt nok fjernet fra hjemmesiden?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
| Hvor er RPA-2 blevet af? Sidder jeg og sover eller er den godt nok fjernet fra hjemmesiden? |
|
|
Den blev lukket ned efter det første production run. Noget med at det var svært at finde de nødvendige komponenter til priser der gjorde RPA-2 rentabel for Emotiva. Det er lidt ærgerligt. Den fik ellers virkelig god omtale. De har dog en afløser på prototype stadiet, og påstår at den bliver klar i sensommeren. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |