Emne: Vurdering af denne 47¨LCD fladskærm? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Minora Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Jeg står foran et køb af en fladskærm. Hvad siger i umiddelbart til denne?
|
Model |
47PFL5604H |
|
Størrelse |
47" |
|
Produkttype |
LCD |
|
Billedformatforhold |
16:9 |
|
Betragtningsvinkel |
178° |
|
DVB-T tuner |
Ja |
|
DVB-C tuner |
Ja |
|
MPEG4 |
Ja |
|
Boxer godkendt |
Ja |
|
100 Hz |
Nej |
|
Opløsning |
1920 X 1080 |
|
Full HD |
Ja |
|
HD Ready |
Ja |
|
Billedbehandlingssystem |
Pixel Plus HD |
|
Udgangseffekt |
20 watt |
|
Tekst tv hukommelse |
1000 sider |
|
Dynamisk kontrast |
50000:1 |
|
Lysstyrke |
500 cd/m2 |
|
Egenskaber |
EasyLink |
|
Responstid |
6 ms |
|
Forbindelsestyper |
2xSCART, 3xHDMI,Lyd L/R, CVBS-indgang, RGB, Audio L/R ind, S-Video indgang, Hovedtelefonudgang, USB, konstant lydniveau, PC-lydindgang, PC-indgang VGA, S/PDIF-udgang (koaksial), Common Interface |
|
Vægbeslag(VESA) |
400 X 400 |
|
Mål inkl. fod(BxHxD) |
1149 x 770 x 295 mm |
|
Mål ekskl. fod(BxHxD) |
1149 x 712 x 88 mm
Umiddelbart lyder det ret billigt. 47¨ for 6000 kr.
Men hvad siger i?
På forhånd tak. |
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du været ude og se den selv? Og hvad synes du selv om den?? Det er jo det vigtigste. Personligt synes jeg ikke ret godt om det tv. Billedet er mildelst talt ikke ret godt.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedkvaliteten er ikke noget at skrive hjem om. Hvis du vil have et Tv på 46-50 tommer vil jeg helt bestemt anbefale dig et andet.
Et bud kunne være Panasonics G10 serie, som findes i 46 tommer under navnet TX-P46G10E. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ud fra modelbetegnelsen ligner det et Philips. Til den pris er det ganske givet et glimrende TV. Spørgsmålet er jo så om du skulle invistere en smule mere, f.eks. i 100 Hz teknologi m.v. Jeg har selv et Philips med 100 Hz og billedet er fremragende. Og det er det også når Natural Motion og 100 Hz slås fra!
Panasonic'en, der anbefales ovenfor, er mindst 50% dyrere og derfor ikke en relevant sammenligning, og så er det baseret på den døende plasma teknologi. Vil du bruge et sådant beløb, så har Philips og Sony også LDC'er i det prisleje.
Hvis du køber det overnettet, så bør det have returret, men check at det også gælder når TV'er har været i brug, så kan du jo fortryde, omend returnering af et 47" er både dyrt og besværligt.... Måske du kan få et tilbud fra en lokal forhandler, der har et tilsvarendestående, så du kan se billedet. Hvis modelbetegnelsen er den samme, så skulle man kunne sammenligne på tværs af skærmstørrelse.
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
| Panasonic'en, der anbefales ovenfor, er mindst 50% dyrere og derfor ikke en relevant sammenligning, og så er det baseret på den døende plasma teknologi. Vil du bruge et sådant beløb, så har Philips og Sony også LDC'er i det prisleje. |
|
|
50% dyrere, og dobbelt så godt. Plasmateknologien er på ingen måde døende? Det er stadig den teknologi der ultimativt set performer bedst. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes absolut at når man er oppe i den størrelse, at man skal være yderst kritisk overfor hvilket apparat man vælger fordi fejl og pixelleringer osv ses meget nemt på så stort en skærm. Jeg går til dagligt op og ned af sådan en model i 37" og allerede der syntes jeg slet at skærmens billedbehandling er god nok til dens størrelse, det kan til nødt gå i 32" udgaven af sammen model. Jeg ved der efterhånden er nogle ret skrappe priser på panasonics S10 model i 46 tommer rundt omkring eller deres G10. det er helt klart nogle modeller du skulle tage og se på inden du bestiller det Phillips TV. De leverer billedekvalitet i langt højere grad end nogle philips modeller der er noget dyrere.
MVh
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
mbull skrev:
| Panasonic'en, der anbefales ovenfor, er mindst 50% dyrere og derfor ikke en relevant sammenligning, og så er det baseret på den døende plasma teknologi. Vil du bruge et sådant beløb, så har Philips og Sony også LDC'er i det prisleje. |
|
|
50% dyrere, og dobbelt så godt. Plasmateknologien er på ingen måde døende? Det er stadig den teknologi der ultimativt set performer bedst.
|
|
|
Rent sludder! Plasma er døende, spørg bare Sony og Pioneer! Der er intet at hente i plasma sammenlignet med LCD til ca. samme pris, ud over en større elregning! Kig gerne selv i den lokale butik, men husk at brug øjnene 
Tilbage til spørgeren: Hvis du køber et 47" skal du sidder ca. 3 m fra det, ellers kan du se pixelering. Hvis du bruger HD eller blueray kan du rykke tætte på, men pas på med at købe for stort. Prøv at vurdere afstand i en butik inden du køber. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
floe skrev:
mbull skrev:
|
|
50% dyrere, og dobbelt så godt. Plasmateknologien er på ingen måde døende? Det er stadig den teknologi der ultimativt set performer bedst.
|
|
|
Rent sludder! Plasma er døende, spørg bare Sony og Pioneer! Der er intet at hente i plasma sammenlignet med LCD til ca. samme pris, ud over en større elregning! Kig gerne selv i den lokale butik, men husk at brug øjnene 
|
|
|
Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om plasma er en "døende" teknologi, så længe de stadig leverer det absolut bedste billede? Jeg køber i hvert fald ikke mit TV efter hvilken teknologi det har, men efter hvilket af dem som har det bedste billede.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
mbull skrev:
floe skrev:
mbull skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om plasma er en "døende" teknologi, så længe de stadig leverer det absolut bedste billede?
Jeg køber i hvert fald ikke mit TV efter hvilken teknologi det har, men efter hvilket af dem som har det bedste billede.
|
|
|
Nu vil jeg ikke starte et diskussion om "absolut bedst", men til samme pris giver plasma IKKE et bedre billede end LCD. Jeg synes bestemt også man bør anskaffe det, man mener er bedst til den pris man vil betale, men hvor plasma engang herskede, så er det ikke længere tilfældet.
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
wildstyle skrev:
mbull skrev:
floe skrev:
mbull skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om plasma er en "døende" teknologi, så længe de stadig leverer det absolut bedste billede?
Jeg køber i hvert fald ikke mit TV efter hvilken teknologi det har, men efter hvilket af dem som har det bedste billede.
|
|
|
Nu vil jeg ikke starte et diskussion om "absolut bedst", men til samme pris giver plasma IKKE et bedre billede end LCD. Jeg synes bestemt også man bør anskaffe det, man mener er bedst til den pris man vil betale, men hvor plasma engang herskede, så er det ikke længere tilfældet.
|
|
|
Jeg er dybt uenig, men det er heldigvis en smagssag. Så lad os bare lade den ligge her.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
wildstyle skrev:
mbull skrev:
floe skrev:
mbull skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sikke noget fis at sige at Plasma er dødt. Ja Pioneer stopper med det, Sony har ikke haft det længe, men derved ikke sagt at det er dødt eller døende. I de størrelser vi snakker om her, og til alm. antenne/kabel tv/parabol så vil jeg påstå at plasma i de fleste tilfælde er bedre til at gengive et korrekt billed end næsten samtlige LCD tv på markedet. Gætter på at du har et LCD tv derhjemme.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
|
Hej
Ud fra modelbetegnelsen ligner det et Philips. Til den pris er det ganske givet et glimrende TV. Spørgsmålet er jo så om du skulle invistere en smule mere, f.eks. i 100 Hz teknologi m.v. Jeg har selv et Philips med 100 Hz og billedet er fremragende. Og det er det også når Natural Motion og 100 Hz slås fra!
Panasonic'en, der anbefales ovenfor, er mindst 50% dyrere og derfor ikke en relevant sammenligning, og så er det baseret på den døende plasma teknologi. Vil du bruge et sådant beløb, så har Philips og Sony også LDC'er i det prisleje.
Hvis du køber det overnettet, så bør det have returret, men check at det også gælder når TV'er har været i brug, så kan du jo fortryde, omend returnering af et 47" er både dyrt og besværligt.... Måske du kan få et tilbud fra en lokal forhandler, der har et tilsvarendestående, så du kan se billedet. Hvis modelbetegnelsen er den samme, så skulle man kunne sammenligne på tværs af skærmstørrelse.
|
|
|
Man kan da ikke sige at fordi det er et Philips så er det et godt tv. Det kan ihvertfald nemt modbevises. Philips har gode tv, uden tvivl om det.. men du skal op fra deres 8000 serie før de begynder at være okay, og stadig et Panasonic X10 plasma som efterhånden er rimelig billigt, vil efter min mening slå Philips på billedgengivelsen og det naturlige i billedet. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
mbull skrev:
wildstyle skrev:
mbull skrev:
floe skrev:
mbull skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sikke noget fis at sige at Plasma er dødt. Ja Pioneer stopper med det, Sony har ikke haft det længe, men derved ikke sagt at det er dødt eller døende. I de størrelser vi snakker om her, og til alm. antenne/kabel tv/parabol så vil jeg påstå at plasma i de fleste tilfælde er bedre til at gengive et korrekt billed end næsten samtlige LCD tv på markedet. Gætter på at du har et LCD tv derhjemme.
|
|
|
Hvis du havde læst den tekst du kommentere, så ville du have set at jeg skriver, at jeg har Philips LCD, så ingen præmie for det gæt! Men jeg får næppe heller nogen præmie for at konstatere at du har Plasma! Det eneste rigtige fis her, er din udtagelse om at Plasma er bedre end alle LCD antenne/kabel/tv/parabol. Det viser kun, at du ikke aner hvad du skriver om. Jeg har flere i min omgangskreds der har både Pioneer og Panasonic plasma, og jeg bytter IKKE med nogen af dem. Et veljusteret LCD er bedre end ditto plasma i samme prisniveau! LCD har nu lige så god farvegengivelse som plasma, endnu bedre lysstyrke, så man kan se TV i dagslys og i møblerede omgivelser med vinduer. Men nu er der jo også forskel på de forskellige TV med samme teknologi, så det er ikke kun et spørgsmål om det, men postulatet om at plasma, til en hver tid, er bedre end LCD er historie.
Jeg forventer ikke at nogen plasmatilhængere bliver enige, og det behøver de heller ikke, men af en eller anden årsag, så kan der ikke spørges til et LCD uden af alle Plasma tilhængerne dukker om og forherliger den forældede teknologi, lige som her....
End of discussion for mit vedkommende! __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en Philips 32PFL5604 i soveværelset og billedet er ikke ret godt og tror bestemt ikke det bliver bedre i 47" udgaven...
Har selv en Samsung PS50B855 i stuen og den har et fantastisk billede, både på DVB-C og Blu-Ray.. :)
God jagt..! __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De bedste plasma ER faktisk bedre til at gengive et korrekt billede end LCD/LED når vi snakker almen TV og film . Og det er ikke en smagssag, - men en kendsgerning.Se feks HDTVtest.co.uk´s top 6 over bedste billedperformere . Men folk har vidt forskellige udgangspunkter og behov - som feks brug af PC, HTPC,konsolspil, lysforhold i stuen osv. Hvilket sagtens kan berettige et valg af LCD . Man må bare ikke tro at man får bedre rå billedkvalitet. Personligt ville aldrig vælge nævnte Philips . . .
Jeg tror faktisk også at plasma er en døende teknologi (- ligesom feks rørforstærkere og vinyl). Men det ændrer altså ikke ved den kendsgerning, at Pioneers snart to år gamle, - og udgåede 500/5090 plasma - stadig tørrer gulv med samtlige dagens LED/LCD mht rå billedkvalitet !
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|